Tsunami treft Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Tsunami treft Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:40

nog steeds niet, jeetje.... waar zaten hun ook al weer precies?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:41

Ja, dat vind ik zo bizar aan Jappanners, willen geen gezichtsverlies, geen paniek, geen emoties tonen. Emoties zijn een teken van zwakte..

Kom op Japan, je hele land gaat naar de klöte en het enige waar de regering aan denkt is gezichtsverlies voorkomen.. :n

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:42

dus het word kunstmatig uit beeld gehouden, verklaard wel het rare coole beeld wat er was, je blijft gewoon niet compleet rustig als zoiets je overkomt, vraag me nu wel helemaal af hoe erg het is met die kerncentrales aangezien ze dat ook allemaal brengen als minieme risico's, hoe is het echt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:43

Tallie1979 schreef:
Ja, dat vind ik zo bizar aan Jappanners, willen geen gezichtsverlies, geen paniek, geen emoties tonen. Emoties zijn een teken van zwakte..

Kom op Japan, je hele land gaat naar de klöte en het enige waar de regering aan denkt is gezichtsverlies voorkomen.. :n

zelfde als dat ze eerst geen hulp wilden, want ze waren zo georganiseerd, dit is gewoon immens, dan neem je toch elke hulp aan die je kan krijgen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:45

Ja, precies.. Nou is Japan volgens mij wel een heel rijk land, maar kom op, je volk zit dood te gaan na zo'n ramp en hebben voedsel en water nodig.. Die laat je toch niet verrotten omdat je te trots bent?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:49

stef schreef:

Ja dat is het, dat weten we niet precies, ze gingen door Japan wat ik begreep..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:50

jeetje, sterkte zeg!
lijkt me erg zwaar..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:51

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:55

Heel indrukwekkend filmpje betreft Tjernobyl....

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:55

Home-video van de binnenstromende tsunami. Ik vind dit de indrukwekkendste beelden tot nu toe. Nu zie je pas goed hoe snel dat water binnenstroomt en de vernietigende kracht ervan. :\ Echt vreselijk.

http://video.l3.fbcdn.net/cfs-l3-snc6/8 ... cd6dc12abf

(Sorry als dit al geplaatst is, ik heb niet het hele topic gelezen.)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:56

Ondertussen heb ik toch heel veel beelden al gezien van mensen die enorm ongelukkig eruit zien, voor mij straalt het er wel van af dat die mensen alles kwijt zijn en paniek ervaren en zich verloren voelen - in filmpjes is het inderdaad niet te zien.

Ik vind het zo erg dat boven op alles de temperaturen zo laag zijn, niet warmer dan 3 graden C.!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:58

Frozenstar schreef:
stef schreef:

Ja dat is het, dat weten we niet precies, ze gingen door Japan wat ik begreep..

zal voor je meeduimen dat ze snel contact opnemen, direct of indirect, sterkte

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:59

bedouin schreef:
Ondertussen heb ik toch heel veel beelden al gezien van mensen die enorm ongelukkig eruit zien, voor mij straalt het er wel van af dat die mensen alles kwijt zijn en paniek ervaren en zich verloren voelen - in filmpjes is het inderdaad niet te zien.

Ik vind het zo erg dat boven op alles de temperaturen zo laag zijn, niet warmer dan 3 graden C.!

ja idd het sneeuwde tijdens de grote aardbeving, het is nu winter daar en dan zonder stroom

dat je nu wel huilende mensen ziet komt omdat er nu journalisten van buiten Japan zijn en die laten zich niet zeggen wat wel en niet te filmen
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 14-03-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:14

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:24

Ik heb van mijn oom ook niks meer gehoord, begin me nu toch ook weer een beetje zorgen te maken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:25

Appelflapje schreef:
Home-video van de binnenstromende tsunami. Ik vind dit de indrukwekkendste beelden tot nu toe. Nu zie je pas goed hoe snel dat water binnenstroomt en de vernietigende kracht ervan. :\ Echt vreselijk.

http://video.l3.fbcdn.net/cfs-l3-snc6/8 ... cd6dc12abf

(Sorry als dit al geplaatst is, ik heb niet het hele topic gelezen.)

Omg... j*s wat een natuurgeweldig.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:25

Ik duim heel hard mee voor degene die in contact proberen te komen met familie, vrienden etc....

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:26

je ziet het van een mini stroompje naar een bijna waterval om'toveren'...
verschrikkelijk!

je zou maar op dat dak staan brrrrr..
moet er niet aan denken

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:50

Het lijkt er op dat de mensen uit de stad Minamisanriku (waar er 10000) waren verdwenen. Misschien nog leven, het lijkt er op dat ze massaal gevlucht zijn.

In het 20 km gebied rond Fukushima blijken nog een paar 100 mensen te zijn die nog niet geëvacueerd zijn. Waarschijnlijk omdat daar nog geen contact mee is gelegd of omdat ze lopend het gebied uit moeten. Japanse regering heeft deze mensen dringend verzocht om zo snel mogelijk te vertrekken.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:01

Urielle schreef:
Een tijd terug hadden we het over de kalme Japanners. Ik vond dit bericht op HLN.

Citaat:
"Japan censureert beelden van paniek en chaos"

Nieuwsmedia geven een "compleet verkeerd" beeld van de situatie rond de gehavende Japanse kerncentrale Fukushima I. De regering voorkomt dat beelden van paniek en chaos worden verspreid.

Dit zegt de Japanse oud-journalist en ondernemer Yasumitsu Yamada, die uit het rampgebied terugkeerde. Volgens hem belette de politie hem ook te fotograferen.

Yamada verteld dat hij verwarde, bezorgde en huilende mensen. Op de luchthaven van Fukushima staan lange rijen mensen die proberen een ticket te bemachtigen om de stad te verlaten.

Eerder ontkende de Japanse regering ook al dit zich een ontploffing zou voorgedaan hebben in de gebouwen van reactor 1 van de kerncentrale in Fukushima. Pas toen er homevideo's begonnen te lekken, gaf de regering die informatie toe.

Dit verbaasd me nou helemaal niks. We hadden het er pas nog over dat er veeeeel meer aan de hand is dan ze melden. En zo blijkt maar weer.

Vind het nog steeds wel echt verschrikkelijk wat er daar allemaal gebeurd. 't Houd inderdaad maar niet op :( Vreselijk..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:06

Vreselijk filmpje trouwens ook!

En voor Frozenstar en Amy, ik hoop ook dat jullie heel snel weer contact krijgen, maar ik kan ook begrijpen dat daar voor die mensen nu even helemaal geen tijd voor is.
Ze zijn zo bezig met overleven enz dat dat misschien pas later aan de orde komt. Wel vreselijk zware tijd voor jullie.. Sterkte :(:)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:12

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:22

http://nos.nl/artikel/225460-kernreacto ... droog.html

Ik ben er geweest trouwens in tjernobyl. Het is een prachtige plek. Maar het gevoel van dood overheerst er erg. Kan wel iedereen aanraden om er heen te gaan. Een dag in de straling is niet genoeg om ziek van te worden.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:30

Op facebook gaan ook filmpjes rond. Sirenes hoor dan afgaan en het binnenkomende stroompje water is binnen enkele seconden aangezwollen tot een medogenloze stroom waar auto's op meegaan tegen elkaar botsen zinken en waarop huizen op meedrijven! Ongeloooofelijk!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:52

wow wow wow bij ons op tv zeggen ze 2000 aangespoeld,...

en in mijn edit: ze kunnen per crematiecentrum maar 18 per dag aan,...