Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:04

verootjoo schreef:
Maar zijn jullie er echt ten allen tijden mee bezig dat je kunt gaan scheiden :?
Daar denk ik echt niet over na, ik zie ons echt gelukkig oud worden. Tegen de tijd dat het evt. iets minder soepel gaat lopen en er over een scheiding wordt nagedacht zou ik me wel zorgen gaan maken, lijkt me vroeg genoeg om dan de zaken te regelen.

Nee, maar een beetje bleu blijven vind ik ook zo wat. :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:08

verootjoo schreef:
Maar zijn jullie er echt ten allen tijden mee bezig dat je kunt gaan scheiden :?
Daar denk ik echt niet over na, ik zie ons echt gelukkig oud worden. Tegen de tijd dat het evt. iets minder soepel gaat lopen en er over een scheiding wordt nagedacht zou ik me wel zorgen gaan maken, lijkt me vroeg genoeg om dan de zaken te regelen.

Ik ga mee met NatasjavE... Op het moment dat het 'stroever gaat lopen' ben je al veel te laat. Bij mijn ex ontdekte ik krap 2 weken van te voren wat zijn plannen waren (zijn 1e gedachten), en nog geen 2 weken later zat ik alleen met een pasgeboren baby in een kil appartement. Zonder gas/water/licht, want dat had meneer direct maar even meeverhuisd naar zijn nieuwe woning. Mijn redding is juist geweest, dat ik er ALTIJD op ingesteld ben geweest dat het fout kon gaan... En nu ik een nieuwe vriend heb, sta ik er zeker wekelijks bij stil 'Wat te doen als..'
Zo leef ik momenteel in zijn inboedel, maar zelfs een jaar na dato heb ik al mijn eigen spullen nog. In de opslag. No way dat die ooit weggaan, want stel je voor...

Ik heb het meegemaakt, en dat gebeurd mij NOOIT meer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:11

Urielle schreef:
Dave zit liever op zijn werk dan hier thuis.

Dan zit het toch niet lekker in je relatie.

Urielle schreef:
tja en voor hetzefde geld ben je straks 80, kinderen hebben zelf al kroost en je bent nog steeds bij je man. Heb je voor niks zo weinig van ze meegekregen.

Weinig van ze meegekregen? Ik ben een betere moeder doordat ik werk, de tijd die ik met mijn kind heb is enkel quality time. Mijn kind springt zowat zijn box uit als ik thuis kom, heerlijk!

Ik vind het echt heel erg als de papa's veel moeten werken om alles rond te breien en vind dat de moeders daar zich best voor mogen schamen. Volgens mij is het namelijk ook voor 50% zijn kind, dus waarom niet alles sam-sam verdelen? Waarom moet moeders de hele dag thuis zitten? Ik kan er met m'n kop niet bij.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:13

@ Pinda_dipje Dat zou het verhaal zijn van iemand die ik gekend heb...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:14

Citaat:
Ik vind het echt heel erg als de papa's veel moeten werken om alles rond te breien en vind dat de moeders daar zich best voor mogen schamen. Volgens mij is het namelijk ook voor 50% zijn kind, dus waarom niet alles sam-sam verdelen?

Probeer daar op het werk van mijn man maar eens mee aan te komen... en ik vermoed dat hij niet de enige is voor wie dat zo werkt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:17

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Ik vind het echt heel erg als de papa's veel moeten werken om alles rond te breien en vind dat de moeders daar zich best voor mogen schamen. Volgens mij is het namelijk ook voor 50% zijn kind, dus waarom niet alles sam-sam verdelen?

Probeer daar op het werk van mijn man maar eens mee aan te komen... en ik vermoed dat hij niet de enige is voor wie dat zo werkt.

Reden te meer om er wat aan te doen.
Er zijn steeds meer bedrijven waar het wel goed geregeld is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:18

Volgens mij is er al lang uitgelegd dat moeders niet aldoor op hun reet zitten de hele dag door! Althans, ik niet met meerdere kinderen.

Auto is stuk, oke, ik regel iemand naar de auto om het te maken. Mijn man? Die hoort het aan en denkt, het zal wel!

Kinderen ophalen, brengen naar school, sport, vriendjes, verjaardagen enz. Misschien moeilijk voor te stellen als je 1 kindje hebt maar loop een keer een dagje mee. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:19

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Mijn man zijn baas zou hem uitlachen schat ik zo in! :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:21

NatasjavE schreef:
Blue_Eyes schreef:

Reden te meer om er wat aan te doen.
Er zijn steeds meer bedrijven waar het wel goed geregeld is.

Nah, verder heeft hij het heel goed naar zijn zin op zijn werk hoor, helemaal wat hij graag doet - en ondanks dat ik het helemaal niet slecht heb, haalt hij toch duidelijk wel wat meer salaris binnen dan ik - dus nee, ik laat het lekker zoals het is. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:21

MamboBeach schreef:
Blue_Eyes schreef:

Mijn man zijn baas zou hem uitlachen schat ik zo in! :D

Dan ging vrolijk opzoek naar een andere werkgever...

Blue_Eyes

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:23

Verkwoot een kl00t - dat heb ik niet gezegd ;) Mijn man zijn baas lacht hem niet uit, die laat hem dan gewoon het werk van 50 uur in 25 doen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:24

[quote="NatasjavE]

Dan ging vrolijk opzoek naar een andere werkgever...[/quote]

_O-

Nu wel realistisch blijven he! :D Ten 1e, waarom? Wij vinden het goed zo, dus hebben we geen probleem! Ten 2e, je mag blij zijn werk te hebben. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:27

Blue_Eyes schreef:
en ondanks dat ik het helemaal niet slecht heb, haalt hij toch duidelijk wel wat meer salaris binnen dan ik - dus nee, ik laat het lekker zoals het is. ;)

Mijn man heeft ook een veel hoger inkomen dan ik...
Ik heb ook niet de ambitie om dat niveau te gaan halen.
Maar dat betekend niet dat ik dan maar niet ga werken en alles maar aan hem overlaat.

Maar hij zorgt wel voor z'n kinderen. En als ik een keer in het weekeinde iets te doen heb...dan gaan de kinderen niet naar de oppas of naar zijn ouders.

Het komt echt wel eens voor dat hij het hele weekeinde moet doorwerken maar dat plannen we gewoon.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:29

Zeg eh... ik werk ook, hoor >;) En in het weekend en 's avonds is hij er net zoveel als ik - sterker, ik werk vaak 's avonds en op zaterdagochtend.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:31

MamboBeach schreef:
Volgens mij is er al lang uitgelegd dat moeders niet aldoor op hun reet zitten de hele dag door! Althans, ik niet met meerdere kinderen.

Auto is stuk, oke, ik regel iemand naar de auto om het te maken. Mijn man? Die hoort het aan en denkt, het zal wel!

Kinderen ophalen, brengen naar school, sport, vriendjes, verjaardagen enz. Misschien moeilijk voor te stellen als je 1 kindje hebt maar loop een keer een dagje mee. :)

Tegen wie heb jij het nu?

Mij hoor je niet zeggen dat jij op je luie reet zou zitten hoor...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:33

Blue_Eyes schreef:
Zeg eh... ik werk ook, hoor >;) En in het weekend en 's avonds is hij er net zoveel als ik - sterker, ik werk vaak 's avonds en op zaterdagochtend.

Ik zeg ook niet dat jij niet werkt.

Maar er was ergens een post dat iemand een dagje in het weekeinde weg was en vervolgens werden de kinderen bij zijn moeder afgezet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:34

Dat kan wel wezen, maar deze reactie geeft toch de indruk dat jij denkt dat ik niet werk (en de manier waarop dat gebracht wordt vind ik ook niet zo netjes, maar d'accord):
Citaat:
Mijn man heeft ook een veel hoger inkomen dan ik...
Ik heb ook niet de ambitie om dat niveau te gaan halen.
Maar dat betekend niet dat ik dan maar niet ga werken en alles maar aan hem overlaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:35

NatasjavE schreef:
MamboBeach schreef:

Tegen wie heb jij het nu?

Mij hoor je niet zeggen dat jij op je luie reet zou zitten hoor...

_O- Dat zei jij ook niet! :D

Urielle haar man volgens mij. Maargoed, dat is ook iets tussen hun denk ik. Ieder gezin doet het zoals zij het graag zien. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:36

MamboBeach schreef:
[

Het woordje ik ben ik vergeten in mijn post. Als mijn werkgever zich zo zou opstellen dan zou ik daar weggaan. (en in het geval van mijn man...dan zou hij een andere opdracht zoeken)

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:36

Het is niet meer van deze tijd om te teren op het geld van je man. Wees een volwaardig lid van de maatschappij en lever je (economische) bijdrage als mens, of je nou man of vrouw bent. Als je kinderen op school zitten de hele dag je huisje poetsen en boodschappen doen? Daar ben je toch zo mee klaar. Wat ga je dan de rest van de tijd doen? Het geld van je man opmaken of zo. Nee hoor, totaal niet meer van deze tijd. Ik erger me dood aan jonge vrouwen die geen geld verdienen maar t mannetje geld laten verdienen. Onze moeders hadden vaak geen keus, maar nu, kom op zeg! Ik heb trouwens ook 2 kinderen van 6 en 8, dus ik weet hoeveel er komt kijken bij een gezin draaiend houden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:38

Fransje, weleens gehoord van vrijwilligerswerk etcetera?

NatasjavE

Ik ga raar quoten...ga stoppen met bokken :Z

Trusten...

MamboBeach

NatasjavE schreef:
MamboBeach schreef:
[

Het woordje ik ben ik vergeten in mijn post. Als mijn werkgever zich zo zou opstellen dan zou ik daar weggaan. (en in het geval van mijn man...dan zou hij een andere opdracht zoeken)

Dat is jouw man zijn goed recht! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:40

Fransje_70 schreef:
Het is niet meer van deze tijd om te teren op het geld van je man. Wees een volwaardig lid van de maatschappij en lever je (economische) bijdrage als mens, of je nou man of vrouw bent. Als je kinderen op school zitten de hele dag je huisje poetsen en boodschappen doen? Daar ben je toch zo mee klaar. Wat ga je dan de rest van de tijd doen? Het geld van je man opmaken of zo. Nee hoor, totaal niet meer van deze tijd. Ik erger me dood aan jonge vrouwen die geen geld verdienen maar t mannetje geld laten verdienen. Onze moeders hadden vaak geen keus, maar nu, kom op zeg! Ik heb trouwens ook 2 kinderen van 6 en 8, dus ik weet hoeveel er komt kijken bij een gezin draaiend houden.

En waarom niet meer van deze tijd? Omdat veel mensen het niet meer op KUNNEN brengen is het nog geen verplichting hoor! :n

Wat ga je de rest van de tijd doen? Dat staat nu echt al tot in den treure hier op bokt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 22:48

Fransje_70 schreef:

Ok nog eens
Ik help 1 dag per week mijn opa en oma, 2 middagen help ik op school.
Dan heb ik nog 3 ochtenden over zonder kids en dan doe ik mijn (extra) huishouden en probeer ik ook eens paard te rijden. Na school zwemles/club/andere zaken. Vrijdagmiddag doe ik de boodschappen met mijn jongste dochter die dan vrij is.
Zaterdagochtend naar mijn schoonouders, 's middags de boel om het huis.