Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:22

Nicolletje schreef:
Anne_GTI schreef:
Islamisering is loslaten van Trias Politica, geen enkele partij is daarvoor.

Als niemand mij kan vertellen wat het inhoudt, dan betwijfel ik welke partij ertegen of ervoor gaat zijn.

Heb ik gisteren al uitgelegd. Scheiding van religie, wetgevende en uitvoerende macht in een land.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:25

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:
Gelukkig denken de VVD en PVV daar anders over. Met de VVD in een kabinet is er goede hoop dat dat ook goed gaat komen.

Vrouwelijk moslims moeten niet de keuze hebben een mannelijke arts te weigeren. Dat stelt VVD-Kamerlid Henk Kamp maandagavond in actualiteitenprogramma Nova. Hij gaat daarmee in tegen een nieuwe richtlijn van artsenorganisatie KNMG.

Kamp vreest dat de gezondheidszorg in de problemen komt als patiënten artsen per definitie kunnen weigeren. Volgens Kamp is het niet haalbaar altijd vrouwen beschikbaar te hebben op medische afdelingen. Moslima's die per se niet door mannen behandeld willen worden moeten 'maar terug naar hun eigen land', zei Kamp. Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Hun eisen zouden de samenleving in de problemen brengen. "Wij moeten dat niet accepteren."

De richtlijn van de KNMG is opgesteld naar aanleiding van een incident in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort. Daar werd deze zomer een zwangere vrouw binnengebracht die op het punt van bevallen stond. Haar echtgenoot weigerde de hulp van een mannelijke arts die op dat moment dienst had. De vrouw is toen per ambulance naar een ziekenhuis in Utrecht vervoerd.

De Nederlands-Marokkaanse kinderarts Nordin Dirham is ook tegen de nieuwe richtlijn. Volgens Dirham, werkzaam in het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam is het 'volkomen onzin' dat een vrouw volgens de islam niet door een man behandeld mag worden.

De KNMG-richtlijn zegt overigens dat vrouwen in acute situaties hulp van een mannelijke arts niet mag weigeren. In alle andere gevallen moeten ziekenhuizen wel meewerken.

Kamp roept dinsdag de ministers van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) naar de Tweede Kamer. "Zij moeten een streep trekken. Tot hier en niet verder."

Bron

Prima richtlijnen en ook makkelijk na te leven toch. Wat moet er veranderen dan?
Lijkt mij dat je die spelregels meer onder de aandacht moet brengen. (door zoals ik al zei even degene die ze niet kent aan zijn oortje mee te nemen naar een hokje apart en niet eerder weer los te laten tot ie inziet hoe de regeltjes werken)

Dat kun je alleen van een arts of andere ziekenhuismedewerker niet verlangen want voor je het weet heeft hij zijn halve familie gebeld die in kolonne wel even verhaal komen halen en geweld daarbij niet schuwen. Vandaar mijn oplossing om standaard een paar mariniers paraat te hebben in een ziekenhuis. Die komen iedere dag wel een paar keer van pas en niet alleen voor marokkanen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:26

Nee ik bedoel de eventuele invoering van de Islamisering.
Als niemand duidelijk voor, tegen of wat dan ook is en ook niemand kan vertellen wat dan de bedoeling wel is daarvan, dan kan je moeilijk voor of tegen zijn, toch?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:26

janesmith schreef:
Dat zullen we pas weten als ze het gedaan hebben. Om te zeggen dat iemand iets niet kan voordat hij de kans heeft gekregen om te laten zien dat hij het niet kan, is voorbarig. Gelukkig maar dat zo de opvoeding niet werkt, want er zouden heel veel kinderen van komen die opgroeien tot gefrustreerde volwassenen vanwege de kansen die ze nooit hebben durven aangrijpen omdat iedereen riep dat ze het toch niet konden.

Simpele doorberekening door het CPB is niet eens mogelijk als je niet met cijfers komt.

Je wilt mensen overtuigen om op ze te stemmen maar hoe ze zaken gaan oplossen wordt afgedaan met "dat zien we dan wel weer"

Da's niet erg overtuigend. Ondernemersplan moet je ook mee op de proppen komen als een bedrijf wilt starten en zaken wilt financieren.
Lijkt me toch wel het minste dat als je wilt regeren ook me een plan van aanpak op de proppen komt.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:29

janesmith schreef:
Dat kun je alleen van een arts of andere ziekenhuismedewerker niet verlangen want voor je het weet heeft hij zijn halve familie gebeld die in kolonne wel even verhaal komen halen en geweld daarbij niet schuwen. Vandaar mijn oplossing om standaard een paar mariniers paraat te hebben in een ziekenhuis. Die komen iedere dag wel een paar keer van pas en niet alleen voor marokkanen.

Oog om oog, tand om tand? Dat wil je toch juist vermijden? Dat staat nl. ook in de sharia.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:32

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:
Dat zullen we pas weten als ze het gedaan hebben. Om te zeggen dat iemand iets niet kan voordat hij de kans heeft gekregen om te laten zien dat hij het niet kan, is voorbarig. Gelukkig maar dat zo de opvoeding niet werkt, want er zouden heel veel kinderen van komen die opgroeien tot gefrustreerde volwassenen vanwege de kansen die ze nooit hebben durven aangrijpen omdat iedereen riep dat ze het toch niet konden.

Simpele doorberekening door het CPB is niet eens mogelijk als je niet met cijfers komt.

Je wilt mensen overtuigen om op ze te stemmen maar hoe ze zaken gaan oplossen wordt afgedaan met "dat zien we dan wel weer"

Da's niet erg overtuigend. Ondernemersplan moet je ook mee op de proppen komen als een bedrijf wilt starten en zaken wilt financieren.
Lijkt me toch wel het minste dat als je wilt regeren ook me een plan van aanpak op de proppen komt.

En de PVDA laat zijn plannen wel doorrekenen en na de berekening veranderen en verbuigen ze die plannen gewoon. Is dat wel een serieuze regeringskandidaat dan? Het lokte zelfs bij Rutte de vraag uit of er een kans was dat voor de verkiezingen de PVDA nog met een definitief plan kwam.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:33

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Oog om oog, tand om tand? Dat wil je toch juist vermijden? Dat staat nl. ook in de sharia.

Niet alleen in de sharia, ook in de bijbel.
Is niets mis mee. Geweld kun je alleen met geweld bestrijden. Niet met thee en koekie dr bij.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:40

janesmith schreef:
Is niets mis mee. Geweld kun je alleen met geweld bestrijden. Niet met thee en koekie dr bij.

Hoe doorbreek je een geweldsspiraal?

en wat moet die thee er weer bij?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:41

janesmith schreef:
En de PVDA laat zijn plannen wel doorrekenen en na de berekening veranderen en verbuigen ze die plannen gewoon. Is dat wel een serieuze regeringskandidaat dan? Het lokte zelfs bij Rutte de vraag uit of er een kans was dat voor de verkiezingen de PVDA nog met een definitief plan kwam.

Een slecht plan is beter dan helemaal geen plan. Met een slecht plan krijg je ook geen financiering als ondernemer.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:50

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Hoe doorbreek je een geweldsspiraal?

en wat moet die thee er weer bij?

Die doorbreek je door de geweldpleger te laten weten dat hij in geval van geweld met meer geweld te maken krijgt dan hij aan kan.

Koppie thee is lekker voor bij het knuffelen. _O-

Anne_GTI schreef:
Een slecht plan is beter dan helemaal geen plan. Met een slecht plan krijg je ook geen financiering als ondernemer.

Leuk als spreuk aan de wand, maar een dooddoener van jewelste. Het slechte plan van de PVDA werd door Mark Rutte de langste zelfmoordbrief ooit genoemd. Dat was niet voor niets. En om het nog ongeloofwaardiger te maken, zijn ze nu aan het praten over een kabinet. Dat gelooft, buiten hen zelf, geen hond. Een waterdicht recept om de politiek nog ongeloofwaardiger te maken bij het publiek dan het nu als is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:54

janesmith schreef:
Leuk als spreuk aan de wand, maar een dooddoener van jewelste. Het slechte plan van de PVDA werd door Mark Rutte de langste zelfmoordbrief ooit genoemd. Dat was niet voor niets. En om het nog ongeloofwaardiger te maken, zijn ze nu aan het praten over een kabinet. Dat gelooft, buiten hen zelf, geen hond. Een waterdicht recept om de politiek nog ongeloofwaardiger te maken bij het publiek dan het nu als is.

Verkiezingsretoriek, laten we maar niet herhalen wat iedereen tegen elkaar en over elkaar gezegd heeft. Je bent wel erg naïef als je daar je keuze door laat bepalen.

Intussen drinken Cohen en Rutte al een paar weken thee en koffie met elkaar in opperbeste sfeer.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:55

janesmith schreef:

Maar wat/waar is het plan van de PVV dan?

En dat geweld niets oplost zie je wel in Israel.
Neem dan een voorbeeld aan het einde van de koude oorlog. Dat was een jarenlange wapenwedloop die uiteindelijk door praten wel de wereld uit is. Met thee en een koekje erbij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:58

Anne_GTI schreef:

Neem dan een voorbeeld aan het einde van de koude oorlog. Dat was een jarenlange wapenwedloop die uiteindelijk door praten wel de wereld uit is. Met thee en een koekje erbij.

En een glaasje Wodka ;) , zo ook Ierland, op de jaarlijkse oprisping tijdens de optochten na, is het bijna een gewoon land geworden terwijl daar eeuwen lang moord en doodslag heersten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:59

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Verkiezingsretoriek, laten we maar niet herhalen wat iedereen tegen elkaar en over elkaar gezegd heeft. Je bent wel erg naïef als je daar je keuze door laat bepalen.

Intussen drinken Cohen en Rutte al een paar weken thee en koffie met elkaar in opperbeste sfeer.

Doet Mark ook goed, zodat ze volgende week als vrienden uit elkaar kunnen gaan als Mark de stekker eruit trekt. ;-)
Aangezien Rutte bedongen heeft dat Cohen verplicht is om bij mislukking van paars+ over een nationaal kabinet te gaan praten, kunnen ze gelijk daarmee aan de gang. Weet zeker dat dan de thee vervangen wordt door champagne wat Rutte betreft.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:01

Geweld zou gewoon helemaal niet mogen, maar iemand die geweld gebruikt maar geven wat hij eist omdat je niet bereid bent ook geweld te gebruiken is mi gelijk aan zelfmoord.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:03

Wat zit jij toch steeds over de PvDA? Alsof alle mensen die niet op Wilders stemmen gelijk maar PVdA stemmen.. Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan de PvDA én aan Wilders. :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:06

Anne_GTI schreef:
janesmith schreef:

Gaan we nu oorlogen tussen landen al vergelijken met geweld van burgers?
De burgeroorlog van Amerika werd niet met thee en een koekie opgelost. Dat was geweld. Zoals de meeste conflicten met geweld beslecht worden. Ook aan de grootste oorlog ooit kwam een einde door geweld te gebruiken. Maar waar praten we over? Een groep straatterroristen die we in een poep en en scheet onder controle hebben. Is toch hele andere koek. Zonder thee!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:09

kanniet schreef:
Geweld zou gewoon helemaal niet mogen, maar iemand die geweld gebruikt maar geven wat hij eist omdat je niet bereid bent ook geweld te gebruiken is mi gelijk aan zelfmoord.

Zo is het helemaal. Dat is zwichten voor terreur.

'Wie voor tirannen zwicht, verliest meer dan lijf en goed. Dan dooft het licht'.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:14

janesmith schreef:
kanniet schreef:

Zo is het helemaal. Dat is zwichten voor terreur.

'Wie voor tirannen zwicht, verliest meer dan lijf en goed. Dan dooft het licht'.

De pen is nog altijd machtiger dan het zwaard.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:15

janesmith schreef:
Gaan we nu oorlogen tussen landen al vergelijken met geweld van burgers?
De burgeroorlog van Amerika werd niet met thee en een koekie opgelost. Dat was geweld. Zoals de meeste conflicten met geweld beslecht worden. Ook aan de grootste oorlog ooit kwam een einde door geweld te gebruiken. Maar waar praten we over? Een groep straatterroristen die we in een poep en en scheet onder controle hebben. Is toch hele andere koek. Zonder thee!

Misschien dat er daarom nog steeds zoveel aversie tegen het noorden is en er voor groeperingen als de KKK een goede voedingsbodem is. Maar je hebt gelijk, we dwalen af.

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:18

Ik ga in ieder geval met geweld een potje koken, want er moet eten op tafel.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:57

Anne_GTI schreef:
Als diezelfde buschauffeur een motorrijder met helm en gesloten vizier zou laten staan is ie dan net zo fout?

Dergelijke regel is er zeker wel. Bij tankstations zie je een sticker op het raam dat gehelmde personen niet toegestaan zijn. Ook bij diverse winkels kun je dergelijke stickers vinden. Een en ander heeft te maken met gehelmde overvallen die zijn gepleegd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:55

Nicolletje schreef:
Ik vind het ook jammer dat je inhoudelijk hier nu niet op ingaat Heino. Hoe is jouw mening? Hoe zie je dat voor je?
>> en een ieder die dat mij kan vertellen natuurlijk, niet alleen Heino.

Dat is ook lastig, en ik weet niet wat juist is. Ethisch gezien is het belachelijk om te stellen dat de Nederlandse cultuur en rechtsysteem beter is dan het Islamitische. Maar werkbaar is het hier niet, zowel volledig Nederlands als volledig Islamitische normen en waarden nastreven. Wat de oplossing wel is, weet ik niet. Ik pleit nog altijd voor een grondig onderzoek naar de oorzaken die ten grondslag liggen aan de hoge criminaliteit onder oa jonge Marrokaanse jongens. In elk geval zie ik geen heil in de aanpak van Wilders. Daarmee verplaats je het probleem alleen maar en schuif je het voor je uit.
Ik denk trouwens echt dat over een jaar of 200 dit probleem een heel stuk kleiner is, automatisch. Omdat er dan hoogstwaarschijnlijk veel minder jongeren in die figuurlijke spagaat zitten :)

En sorry dat ik me aangevallen voelde, er wordt regelmatig de koppeling links en kop in het zand gemaakt door diverse dus dan is het voor mij makkelijk om te denken dat jij het ook zo bedoelt, snappie?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:00

grappig.

ik zeg heeeel duidelijk

ik ben VOOR islamisering

maar NIET voor in de zin van 'nederlanders moeten moslim worden'. en de islam moet doorgedrukt worden etc etc.

maar voor in de zin van: moslims die nu al moslim zijn, moeten meer leren over hun geloof, weer/meer praktiseren. zowel de jongeren die overlast veroorzaken als analfabeten die deze jongeren opvoeden. dan wordt het een heeeeeeel stuk gezelliger in nederland en zouden zich erg veel problemen oplossen. (gedwongen huwelijken, geweld, onderdrukking, diefstal, drugs, seksueel misbruik, doelloos op straat hangen.. )

vervolgens wordt daar 3 pagina's lang over gesproken. overal vliegen de woorden 'islamisering' rond. en uiteindelijk komt men erachter dat ze toch diezelfde mening hebben ls ik en zegt men zelfs 'graag zelf'.

heb deze laatste pagina's met veel plezier doorgelezen :+

als ik het zeg, is het extemistisch, eng etc etc.. als een ander het zegt dan zit er ineens brood in.
terwijl ik het toch niet onduidelijk heb verwoord....

ineens komen we weer bij het burkaonderwerp. ook zo'n topper. alhoewel ik er geen touw aan vast kan knopen. er zijn slechts een handjevol burka's in nederland, de meeste moslims zijn ook tegen de burka en de burka is geen religieuze verplichting en zonder burka wordt je dus niet belemmerd in je religie. geeen idee wat het burka verhaal toevoegt aan deze discussie. misschien een gevalletje van dit: ook is daar al een heeeel groot topic over geweest op bokt. of zijn we die al vergeten? volgens mij was dat 1 van de weinige topics waar men een gezamelijke conclussie uit kon halen en daarom was de discussie ook afgesloten. *D

janesmith schreef:

de profeet heeft gezegd, 'en beantwoord een slechte daad met een goede daad'.

een voorbeeldverhaal over een buur van de profeet die hem dagelijks treiterde. op een dag miste hij het getreiter en ieder ander mens zou blij zijn dat dit eindelijk gestopt was. maar onze profeet is nooit agressief geweest tegen deze persoon en toen hij haar op een dag miste ging hij uitzoeken hoe dit kwam. zo zijn er vele andere voorbeelden, maar deze heeft mij persoonlijk geraakt. moslims dienen zich naar dit voorbeeld te gedragen. dus geen oog om oog tand om tand.

---
Being a good neighbor is part of being a Muslim. In many cities today, people don't even know who lives next door - Islam requires them to.

Contrary to popular belief, as a rule Muslims do not hate Christians and Jews. As a matter-of-fact, Muslims have the same responsibility toward their non-Muslim neighbors as they do toward those who share the same faith.

Qur'anic Injunction Regarding Neighbors
In the Quran (Surat El-Nissa 4:36) it says: "Serve Allah, and join not any partners with Him; and do good - to parents, kinsfolk, orphans, those in need, neighbors who are near, neighbors who are strangers, the companion by your side, the wayfarer and what your right hands possess: For Allah loveth not the arrogant, the vainglorious."

It is important to note that this injunction does not single out Muslims only as targets for good deeds and compassion. Neighbors are mentioned twice in this verse (Ayah): once referring to the neighbors who physically reside close on all sides and the other referring to neighbors on a larger, more global scale (as we all share this Earth together).

Prophet Muhammad and One of his Jewish Neighbors
One story related about the Prophet Muhammad, peace be upon him, speaks about a Jewish neighbor that used to try to irritate him by throwing garbage in his way every day. One day, he walked out of his home to find no garbage. He immediately went to the woman's house and inquired about her to find that she was ill and he offered his assistance. She was so moved and at the same time ashamed of her actions at his concern after all she had done to him. This is a prime example of being a good neighbor.

http://islamic-beliefs.suite101.com/art ... y_neighbor

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 20:24

Ik wil best geloven dat de Islam een vredig geloof is, maar toch vind je in de koran zaken die niet zo vredelievend zijn. Zoals bijvoorbeeld dat het toegestaan is voor een man om zijn vrouw te slaan. Dat getuigt in mijn ogen niet van vredelievend. Dat is onderdrukken van de vrouw door het gebruik van geweld.

soera 4:34
4:34 Husbands should take full care of their wives, with [the bounties] God has given to some more than others and with what they spend out of their own money. Righteous wives are devout and guard what God would have them guard in the husbands’ absence. If you fear high-handedness from your wives, remind them [of the teaching of God], then ignore them when you go to bed, then hit them. If they obey you, you have no right to act against them. God is most high and great.

Ook wordt er in de koran gesproken over het vechten tot iedereen in Allah gelooft. Dat kan ik niet anders lezen dan dat de Islam de wereld wil overheersen en bekeren tot de Islam.

soera 8:39
er moet worden gevochten totdat het geloof overal in Allah is.