zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:16

Heino schreef:
LadyGrace schreef:
Als je op PVV stemt.. betekend het niet direct dat je tegen marrokanen en andere buitenlanders bent..

Maar het betekent wel dat je Moslims de Koran af wil nemen, of het in elk geval gedoogd. En ik neem aan dat jij zeker kan voorstellen hoe het is als je bijbel afgenomen wordt?

mmm.. tja, maar in de Bijbel staat niet dat je andere mensen moet ombrengen etc.. juist dat je anderen moet liefhebben als je zelf.. er wordt wel beweerd dat dit in de Koran staat.. vind ook niet terrecht dat het word afgenomen.. maar vind wel dat er moet worden onderzocht.. of dit echt geschreven is door vroegere priester.. of hoe je dat ook maar noemt in het islamitisch ;) of het door een paar extreme moslims vroeger is bij geschreven... Daarbij komt ook nog dat het eerste gedeelte van de bijbel, torra en koran.. precies het zelfde is...alleen bij Jezus en mohamed gaat het de andere kant op..

RoodZonnetje

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:27

Klopt, eerste delen zijn hetzelfde :)
Er staan idd dergelijke teksten in, maar die kan je niet zomaar uit hun verband rukken, je moet de context kennen (zoals ook bij veel bijbelstukken die verkeerd opgevat kunnen worden)
Maar, zoals ik al zei, je bent dus deels wél tegen Marokkanen vind ik, wanneer je op de PVV stemt. Je wilt ze immers een deel van hun identiteit afnemen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:30

LadyGrace schreef:
Heino schreef:
Maar het betekent wel dat je Moslims de Koran af wil nemen, of het in elk geval gedoogd. En ik neem aan dat jij zeker kan voorstellen hoe het is als je bijbel afgenomen wordt?

mmm.. tja, maar in de Bijbel staat niet dat je andere mensen moet ombrengen etc.. juist dat je anderen moet liefhebben als je zelf.. er wordt wel beweerd dat dit in de Koran staat.. vind ook niet terrecht dat het word afgenomen.. maar vind wel dat er moet worden onderzocht.. of dit echt geschreven is door vroegere priester.. of hoe je dat ook maar noemt in het islamitisch ;) of het door een paar extreme moslims vroeger is bij geschreven... Daarbij komt ook nog dat het eerste gedeelte van de bijbel, torra en koran.. precies het zelfde is...alleen bij Jezus en mohamed gaat het de andere kant op..

Dat is ook precies waarom er een Nieuw Testament geschreven werd. In het Nieuwe testament zijn al de gewelddadige passages geschrapt en werd er een veel genuanceerder beeld gegeven. Zo'n Nieuw Testament ontbeert het in de Koran.
Nou vind ik persoonlijk dat je geloof helemaal uit de politiek moet houden. Een mooi voorbeeld is Turkije waar een kabinet zit dat steeds aan het knagen is aan de scheiding tussen staat en geloof. Verleden week heeft de rechtbank wederom de regering in het ongelijk gesteld en groe delen van de wetswijzigingen ongeldig verklaard.

Bron

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:41

janesmith schreef:
Het is ook nog eens oneerlijk om steeds de PVV op het buitenlanders beleid aan te vallen daar de VVD standpunten heeft die op hetzelfde neerkomen. Alleen omdat ze andere woorden gebruiken wordt het geaccepteerd. Wat maakt het uit hoe je het brengt en welke woorden je gebruikt als je uiteindelijk hetzelfde bedoelt?
Ook Job Cohen zegt in een interview dat vrouwen met een boerka geen recht hebben op een uitkering. Niemand die je daar over hoort!

Dat betekent nog steeds dat je de vrijheid hebt om een boerka te dragen. Vind ik ook prima, als een vrouw lekker thuis wil zitten met de kinderen (doen genoeg Nederlandse vrouwen ook) en de partner onderhoudt haar, prima heb ik geen last van. Als zij dan meent dat de buitenwereld haar niet mag zien en ze een boerka wil dragen moet ze lekker doen. Daardoor zet ze zichzelf wél buitenspel voor een baan en dus voor een uitkering. Logisch gevolg van een keuze. Is niks discriminerends aan.

En over het immigratie beleid van de VVD, ik geloof dat VVD minder onderscheid maakt tussen moslims en andere immigranten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:52

Per saldo is wat de VVD aanhangt een strengere vorm van immigratiebeleid. De PVV wil eigenlijk alleen de probleem groep aanpakken, terwijl de VVD iedere immigrant wil tegenhouden. Ze zeggen wel netjes kansloze immigrant zonder opleiding, maar in de praktijk komt dat dus neer op 99% van de immigranten daar zij het zijn die willen immigreren naar Nederland. Degenen met een goede opleiding verdienen goed in eigen land en hebben geen behoefte om naar Nederland te komen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:28

Heino schreef:

Dit schrijft de Nijmeegse Ar Ayaan, die stichting die Islamofobie wil bestrijden en daar subsidie voor krijgt op hun website:

Citaat:
6. Het voorbeeld van de tweelingzusters

Stel er zijn twee zusjes die tweeling zijn, ze zijn even mooi en ze lopen over straat. Een van hen is gekleed in de Islamitische hijaab (haar gehele lichaam is bedekt, behalve haar handen en gezicht). De andere zuster heeft westerse kleding aan, een mini rokje met een topje erboven. Om de hoek staat een hooligan of een ander persoon die aan het wachten is om iemand te kunnen lastigvallen. Wie zal hij plagen en/of lastigvallen. De zus in de westerse kleding of de zus met de hijaab? Natuurlijk zal hij het meisje met het mini rokje lastig gaan vallen. Zulke kleding is een indirecte uitnodiging aan de andere sekse voor lastig vallen of aanranding. De Qoer'aan zegt terecht dat de hijaab voorkomt dat de vrouwen worden lastiggevallen.

Over self-fulfilling prophecy gesproken....

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:31

Ik dacht dat het bedekken van je lijf juist nieuwsgierigheid oproept? Geen idee waar ik het vandaan heb hoor, maar meen dat een keer gehoord te hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:48

Ik geloof dat je dat begrip toch niet zo begrepen hebt Nicolletje :)
Los daarvan kan ik het niet eens zijn met die tekst, er bestaat geen vrijbrief voor aanranding. Hoewel ik me wel weer kan vinden in de logica achter de tekst.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:54

Heino schreef:
Los daarvan kan ik het niet eens zijn met die tekst, er bestaat geen vrijbrief voor aanranding. Hoewel ik me wel weer kan vinden in de logica achter de tekst.

En het strand is dan een supermarkt voor verkrachters en aanranders?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:58

ik ben van mening dat een vent gewoon een vent moet zijn en mij niet moet willen verkrachten ook al ga ik naakt boodschappen doen.........

maar ik kan het mis hebben natuurlijk

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:20

Heino schreef:

Ik zat op dit antwoord te wachten. Self-fulfilling prophecy is blijkbaar alleen maar dat wij nu negatief nieuws brengen over marokkanen/ moslims en zij als gevolg zich dan ook maar slecht gaan gedragen vanwege negatieve beeldvorming en wij allemaal later konden zeggen "zie je wel - de Marokkaan heeft het gedaan"

Een tegenbericht mag je niet geven?

Mij gaat het erom dat dit soort leuzen, kreten, teksten, die impliceren dat wij westerlingen automatisch sneller aangerand (mogen) worden vanwege onze kleding, verteld worden in onze sameleving door een nog wel gesubsidieerde zogenaamde pro-islam of anti- islamfobie stichting.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:21

KiWiKo schreef:
ik ben van mening dat een vent gewoon een vent moet zijn en mij niet moet willen verkrachten ook al ga ik naakt boodschappen doen.........

maar ik kan het mis hebben natuurlijk

Kweenie of iedereen in de winkel daarop zit te wachten als ik dat ga doen :=

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:34

Ik was vroeger altijd iemand die alles racisme en discriminatie noemde (zoals velen hier) als het ook maar ietwat negatief was over een andere cultuur in een dergelijke context. Maar inmiddels weet ik wel beter.

Mijn vriend heeft een winkel in goedkope damesondermode, hier komen veel Turkse mensen. En mén wat zijn die lui vaak vervelend zeg. Per se alle verpakkingen eraf halen om te kijken, terwijl er zat dingen liggen zonder verpakking en mijn vriend al tig keer heeft gezegt dat dat niet de bedoeling is.
Het gaat om pietluttige prijsjes van een tientje en dan heb je heeeeeel veel ondergoed (panty's van 1,50 en hipsters voor 50 cent etc.), en dan alsnog het lef hebben om af te gaan dingen. Het is verdorie gewoon een winkel hoor, geen marktkraam....

De mensen die zulke fratsen uithalen zijn áltijd Turken, een Nederlander heb ik dat nog nooit zien doen. :n

Of alle kinderen op sleeptouw nemen die winkel in, vervolgens zijn hij en ik dan kinderoppasser voor het komende half uur omdat er simpelweg niet naar omgekeken wordt. Laatst kwam er een mama langs met 5 kinderen waarvan een jongetje in een buggy: kind had beide ogen gigantisch ontstoken, lekker met 25 graden.... Er hingen al een stuk of 10 tassen van verschillende winkels aan die buggy dus kindje zat er blijkbaar al een tijdje. Vond het weer erg typisch.

En dan nog dat eeuwige geouwehöer van Turkse jongeren als ik in mijn eentje in de winkel sta, fluiten, opmerkingen maken ''hey schatje/lekkertje/chickie/blabla'' of zelfs aan me zitten! Zo ongelovelijk asociaal vind ik dat... (bij Nederlandse jongeren nooit tot amper last van) En als ik dan zeg dat ze met hun poten van me af moeten blijven krijg ik nog een grote bëk ook en ben ik ineens een kankerhöer. Heb soms echt zin om ze die winkel uit te slaan. (Nee dat is inderdaad niet klantvriendelijk, maar ik laat me niet beledigen op zo'n respectloze manier)

Er zijn er ook een hoop (of nou ja... 20% hoogstens) die wel goed ingeburgerd zijn en zich netjes gedragen in de winkel, en ook goed Nederlands spreken of dat pogen. Dat kan ik echt heel erg waarderen en ik complimenteer deze mensen vaak ook, wat ze erg goed ontvangen. Maar mén wat zijn er een hoop die zo ongelovelijk asociaal doen. Van mij mag die PVV wel in het kabinet, dan worden de touwtjes eens flink aangetrokken en snappen ze eens dat dit niet luilekkerland is.

Sorry maar mijn visie hierop is ontzettend veranderd, terwijl ik het voorheen altijd voor ze op nam. En dan ben ik iemand die moeilijk van haar standpunt af te krijgen is.. Deze verandering heeft dus niets met de PVV te maken, maar met mijn persoonlijke ervaringen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:51

Oh, oh. Angelita, trek je beschermende kleding maar aan want hier ga je heel wat commentaar op krijgen. Dit soort dingen mag je niet zeggen namelijk! :n

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:53

Nicolletje schreef:
6. Het voorbeeld van de tweelingzusters

Stel er zijn twee zusjes die tweeling zijn, ze zijn even mooi en ze lopen over straat. Een van hen is gekleed in de Islamitische hijaab (haar gehele lichaam is bedekt, behalve haar handen en gezicht). De andere zuster heeft westerse kleding aan, een mini rokje met een topje erboven. Om de hoek staat een hooligan of een ander persoon die aan het wachten is om iemand te kunnen lastigvallen. Wie zal hij plagen en/of lastigvallen. De zus in de westerse kleding of de zus met de hijaab? Natuurlijk zal hij het meisje met het mini rokje lastig gaan vallen. Zulke kleding is een indirecte uitnodiging aan de andere sekse voor lastig vallen of aanranding. De Qoer'aan zegt terecht dat de hijaab voorkomt dat de vrouwen worden lastiggevallen.

Over self-fulfilling prophecy gesproken....[/quote]

Westerse kleding is ook gelijk een minirokje met waarschijnlijk een nietsverhullend topje :)* Moet toch snel eens mijn gaderobe veranderen, ben volgensmij niet westers....

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:19

janesmith schreef:
Oh, oh. Angelita, trek je beschermende kleding maar aan want hier ga je heel wat commentaar op krijgen. Dit soort dingen mag je niet zeggen namelijk! :n

Waarom maak je nou altijd meteen zulke calimero opmerkingen?

Angelita zet een duidelijk verhaal neer met argumenten en voorbeelden, ik zie nog niemand die haar daarop aanvalt of doet alsof die problemen niet bestaan. Ik denk alleen niet dat de PVV de oplossing is voor deze problemen, en waarom heb ik reeds aangegeven.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:30

Ik ben niet voor pvv, maar Heino.. wat ik niet begrijp is waarom altijd het vergelijk gemaakt moet worden in de islam tussen je helemaal bedekken of onzedelijk gedrag?

Alsof iedere westerse vrouw er 'ontfatsoenlijk' erbij loopt en met een grote sticker op haar voorhoofd loopt.. VERKRACHT ME AUB...

Dat is niet realistisch en weer gaat het negatief over de vrouw. In mijn ogen is het moslim geloof een grote vrouw-onvriendelijk geloof.. Altijd maar weer dat vergelijk..

Voorbeeld, tis warm ik loop in een rok, draag topje, en ik ga boodschappen doen.. Dan vraag ik er bij voorbaat om, aangerand en lastig gevallen te worden.. Want zo wordt het gesteld.. Dat is nu echt klinkklare onzin.. Begrijp niet dat zulke indoctrinatie goedgekeurd en gesubsidieerd wordt.. En als aan zulke onzinpraktijken een einde komt juich ik dat toe...

En dat zegt een moeder van twee (gemixte) jongens.. Dus ben totaal niet rasitisch...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:34

jesser.......... al loop je in je lingerie......... dat geeft een man nog niet de recht

ik ga twee keer per jaar naar wastelande en ik kan ook wel in een parenclub ooit te vinden zijn........ maar mijn nee, is nee......

knappe man die daaraan toornt .......

nee, is nee,....... PUNT en als sommige groeperingen het woordje nee niet zo goed verstaan is het absoluur mijn b
probleem niet

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:53

Misschien hebben westerse mannen zichelf wat beter onder controle?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:54

Citaat:Natuurlijk zal hij het meisje met het mini rokje lastig gaan vallen. Zulke kleding is een indirecte uitnodiging aan de andere sekse voor lastig vallen of aanranding.

Zo natuurlijk is dat niet,tegenwoordig worden bejaarden ook aangerand of verkracht,zij dragen geen minirokje of topje.
Kleding zegt niets over uitdaging of uitnodiging,wél over iets meer aanleiding ertoe omdat het voor sommige aantrekkelijk is.
Maar voor sommige mannen stoot minirokje/topje ze af als ze er totaal niet van houden,omdat ze nu bijna zien wat eronder zit.
Nou ja ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:59

KiWiKo schreef:

Ik ook, maar dat schreef ik al geloof ik ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:00

Nicolletje schreef:
Een tegenbericht mag je niet geven?

Jawel, maar je snapt het principe gewoon niet. Kan je hoog en laag springen, maar jouw aangehaalde stuk tekst is geen voorbeeld van self-fullfilling prophecy :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:01

Verkrachting of aanranding is nooit de schuld van het slachtoffer. Ongeacht de kleding die ze draagt. Al heeft ze 1 kurk en 2 vingerhoedjes als badpak, dan nog moet je van haar afblijven als ze er niet van gediend is om aangeraakt te worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:02

Jesser schreef:
Ik ben niet voor pvv, maar Heino.. wat ik niet begrijp is waarom altijd het vergelijk gemaakt moet worden in de islam tussen je helemaal bedekken of onzedelijk gedrag?

Waarom vraag je dit aan mij?
Ik begrijp het ook niet namelijk ;)

En Angelita, stellen dat 20% goed ingeburgerd is.. Wat versta jij dan onder goed ingeburgerd?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:03

Wat ik het ergste vind aan mijn eigen gequote stukje is dat deze stichting bedoeld is ter bevordering van de acceptatie van de islam...

Wat ik hier op die site lees is dat zij 'reclame' maken voor de Islam onder de noemer 'bevordering' en nog gesubsidieerd worden ook :n
In plaats van zulke teksten op hun site te zetten waarmee je eigenlijk die rotjochies die vrouwen bespugen of uitschelden een vrijbrief geeft (tjaaaa ze liep niet in een nette burka he? dan mag het) om het nog te doen ook, laat ze eens beginnen met uitleggen dat wij hier in Nederland (op naaktlopen na, dat mag écht niet in het openbaar Kim :P ) met respect met vrouwen omgaan, ook al kleden ze zich niet naar islamitische normen.
Dat zou pas positief zijn.

Maar op het moment dat je zegt hoho, wat is dit? In ons land??
Dan moet je meteen uitkijken dat je niet met Hitler vergeleken wordt of in elk geval 'eng' genoemd wordt.

Ik ben het in de 1e instantie ook niet eens met Wilders zijn manier van dit kenbaar maken, maar ik vraag me af en toe wel af wat dan wel de manier is, want de Cohen-manier (och wat erg dat u beroofd bent, kom we moeten die criminelen bezighouden met een voetbaltoernooi) lijkt mij ook niet de manier, maar op de 1 of andere manier lijkt er ook geen tussenweg of die persoon die dat wel kan, is nog niet opgestaan.

KiWiKo schreef:
twee keer per jaar naar wasteland

Ik denk dat jij ook heel goed weet welke groepen mannen daar bij de deur tegengehouden worden...

Angelita schreef:
Ik was vroeger altijd iemand die alles racisme en discriminatie noemde (zoals velen hier) als het ook maar ietwat negatief was over een andere cultuur in een dergelijke context. Maar inmiddels weet ik wel beter.

Ja ik ook, absoluut, en nog steeds.
Een vriend van mij is nota bene homo en die kan nogal eens mensen zélf met vooroordelen bekijken.
Ik ga daar altijd tegenin, maar bij bepaalde bevolkingsgroepen lukt het me niet meer om met tegenargumenten te komen...
30 jaar geleden kwam de eerste Turkse jongen bij mij in de klas. Later de eerste Antilliaanse familie en Chinese familie op het pleintje wonen..
Ik had echt totaal geen (voor)oordeel, ik dacht alleen hee die zien er anders uit dan ik! Oh wat apart, ze hebben ook andere gewoontes.
30 jaar later hebben deze mensen allemaal een leuke baan, een gezin, sommige hadden het van huis uit moeilijker (Chinese meisje) dan de andere.
Maar toch, alles op zijn pootjes terecht gekomen, zij draaien voluit mee in de maatschappij.

30 jaar later en de hele Marokkanen-problematiek is alleen maar érger geworden in plaats van opgelost. Maar erover praten durven we niet, bang voor discriminatie.
Een schande vind ik dat.