Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:25

Godzijdank is dat een groot verschil.

FaberSmid

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:26

Geen tijd om een kop koffie te drinken bij een eenzame buur en wel bokken, humor bent zelf nu niet van mening?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:32

Ja, maar alleen op het gebied van immigratie, ontwikkelingssamenwerking vind ik de PVV ultra-rechts.
Sommige standpunten vind ik redelijk links.

Mijn mening over de PVV is:
Een heleboel populaire one-liners, die bijna allemaal niet haalbaar zijn.
Iedereen wil betere gezondheidszorg, scholing, geen files.
AOW met 65 jaar (ook al was dit al weer losgelaten), meer veiligheid, minder belasting.
Maar alles wordt betaald met het uitzetten van criminele allochtonen, geen moskeeën en een immigratiestop en geen geld naar ontwikkelingssamenwerking? Lijkt mij niet haalbaar.
Maar als je in deze politieke topics vraagt, hoe gaat de PVV dit soort zaken regelen/betalen (grondwet, europese wetgeving, NAVO e.d.) heb ik er nog nooit een goed antwoord op gekregen van een PVV-stemmer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:34

FaberSmid schreef:
Geen tijd om een kop koffie te drinken bij een eenzame buur en wel bokken, humor bent zelf nu niet van mening?

Ik ga juist wel koffie drinken bij de buurvrouw, daar maak ik dan tijd voor en 's zondags doe ik dan de keuken of zo :D
En bokken doe ik meestal 's avonds laat met de TV aan als ontspanning of mijn frustraties lekker te kunnen uiten in discussie-forums :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:36

Electra63 schreef:
Ja, maar alleen op het gebied van immigratie, ontwikkelingssamenwerking vind ik de PVV ultra-rechts.
Sommige standpunten vind ik redelijk links.

Mijn mening over de PVV is:
Een heleboel populaire one-liners, die bijna allemaal niet haalbaar zijn.
Iedereen wil betere gezondheidszorg, scholing, geen files.
AOW met 65 jaar (ook al was dit al weer losgelaten), meer veiligheid, minder belasting.
Maar alles wordt betaald met het uitzetten van criminele allochtonen, geen moskeeën en een immigratiestop en geen geld naar ontwikkelingssamenwerking? Lijkt mij niet haalbaar.
Maar als je in deze politieke topics vraagt, hoe gaat de PVV dit soort zaken regelen/betalen (grondwet, europese wetgeving, NAVO e.d.) heb ik er nog nooit een goed antwoord op gekregen van een PVV-stemmer.

Nou ik heb daar wel degelijk een antwoord op gegeven hoor.
Heb er een heel lijstje van gemaakt.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:38

Zo ziet men maar dat er een landsaard is, en dat men niet kan generaliseren zoals de PVV doet.
Stelt u zich maar voor alle Nederlanders die niet een inburgerings cursus volgen en zelf betalen mogen niet in Duitsland blijven.
Dat is ook onzin denk dat er in sommige dorpen veel last is van de Nederlanders die zich niet aan de traditie houden.
Maar het word met humor opgevat, en niet met de vreselijke ernst die er achter steekt bij het denken van de PVV.
De PVV is quantitatief een grote partij maar qualitatief eigenlijk niets.
En dat is het grote probleem. Geen inhoud en niet democraties.
Daarom geen regerings partner.
Sparen bij ontwikkelinkshulp? Een waanzin, en zeer onmenselijk, bovendien economisch een farce.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:39

Electra63 schreef:
FaberSmid schreef:

Ik ga juist wel koffie drinken bij de buurvrouw, daar maak ik dan tijd voor en 's zondags doe ik dan de keuken of zo :D
En bokken doe ik meestal 's avonds laat met de TV aan als ontspanning of mijn frustraties lekker te kunnen uiten in discussie-forums :D

Haalde alleen aan wat u zelf schreef, natuurlijk begreep ik het geen u bedoelde.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:52

Gohya,
Ik heb even gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was een discussie van stoppen met subsidies naar cultuur (musea, tv/radio ed).
Ik denk niet dat dat genoeg oplevert om bijv. de files op te lossen of de politie uit te breiden.
En ook vind ik, dat juist de PVV-aanhangers toch geld zouden moeten willen investeren in de Nederlandse cultuur, want die verdwijnt toch met al die invloeden van de allochtonen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:02

Electra63 schreef:
Ik heb even gezocht, maar het enige wat ik kon vinden was een discussie van stoppen met subsidies naar cultuur (musea, tv/radio ed).

In het kader daarvan: er was vandaag ergens een reportage over de grote sportevenementen (Giro, Tour, Olympische Spelen etc), en of die wel gesubsidieerd moesten worden. (Rotterdam, 120 miljoen geloof ik?)
Toen presteerde iemand het zelfs om de kritische vragen over of dit wel het moment is om zoveel subsidie uit te geven aan een niet-essentiele onderneming uit te leggen als 'typisch links'. Toen snapte ik het echt niet meer... of is 'cultuur' per definite links en sport per definitie rechts? (Het lijken mij min of meer gelijkwaardige subsidies... wel goed voor de sfeer, niet essentieel. Ik zou beide soorten subsidies dus min of meer gelijk op laten gaan... Of allebei, als je kiest voor veel overheidssteun, of allebei niet, als je kiest voor een terughoudende overheid.)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:11

Links is thee drinken, knuffelen en met geld smijten, het lijkt net een uitje :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:11

Electra63 schreef:
Gohya,
Ik denk niet dat dat genoeg oplevert om bijv. de files op te lossen of de politie uit te breiden.
En ook vind ik, dat juist de PVV-aanhangers toch geld zouden moeten willen investeren in de Nederlandse cultuur, want die verdwijnt toch met al die invloeden van de allochtonen?

Uiteraard moet er gestopt worden met subsidies naar kunstenaars, toneelgezelschappen, operaclubjes. Daar gaan vermogens heen, maar de kaartjes zijn stuk voor stuk voor een select publiek dat het betalen kan. Als je een bedrijfstak bent die het op eigen kracht niet redden kan, dan moet je iets anders gaan zoeken. Dat is in de zakenwereld ook zo. Als de groenteboer het niet redt omdat er een supermarkt is gekomen, kan hij ook geen subsidie krijgen. Waarom kunt wel? Wat voor doel dient het de maatschappij, behalve voor degene die het uitvoeren en de enkeling die er naar gaat kijken? Al die alternatieve hobby's moeten zelf de broek omhoog houden of kappen. Maar geen subsidies meer, in deze tijd.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:14

Shadow0 schreef:
Electra63 schreef:

In het kader daarvan: er was vandaag ergens een reportage over de grote sportevenementen (Giro, Tour, Olympische Spelen etc), en of die wel gesubsidieerd moesten worden. (Rotterdam, 120 miljoen geloof ik?)
Toen presteerde iemand het zelfs om de kritische vragen over of dit wel het moment is om zoveel subsidie uit te geven aan een niet-essentiele onderneming uit te leggen als 'typisch links'. Toen snapte ik het echt niet meer... of is 'cultuur' per definite links en sport per definitie rechts? (Het lijken mij min of meer gelijkwaardige subsidies... wel goed voor de sfeer, niet essentieel. Ik zou beide soorten subsidies dus min of meer gelijk op laten gaan... Of allebei, als je kiest voor veel overheidssteun, of allebei niet, als je kiest voor een terughoudende overheid.)

Sport levert veel inkomsten aan tv gelden, sponsoring, merchandise, horeca etc..etc.. op.
Dat heeft cultuur en kunst allemaal niet. Dat kost alleen en levert niets op.
Buiten dat hebben van sport vele miljoenen mensen plezier en kunst en cultuur is voor de happy few.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:15

Ik heb begrepen dat de Tour de France Rotterdam 12 miljoen euro heeft gekost. Maar omdat de beelden van Rotterdam over de hele wereld gaan, is dit een goede PR voor Rotterdam/Nederland. Ik moet zeggen de beelden vond ik geweldig. De Tour zelf vond ik minder, want ik had veel problemen om bij mijn huis/werk te komen, dus ik ben de stad maar uitgevlucht.
In een vorig topic ging het over de kosten van het koningshuis.
Maar deze kosten werden ruimschoots terugverdiend door o.a. de handelsmissies die meereizen met het koningshuis e.d.

Ik ben ook blij met de omroepen op Ned.1,2 en 3.
Het zou wel een net minder kunnen.
Maar ik ben van mening dat je bij de publieke omroepen nog onafhankelijke reportages, programma's e.d. hebt. Ik zag van de week nog een documentaire over Congo, verschrikkelijk. Ik denk niet dat SBS of RTL dat uitzendt.
Ik zie al dat kieskeurig, Kassa enzo uitgezonden worden bij de commerciele omroepen. Het programma van Harry Mens is ook zo lekker objectief, het hangt van sponsors aan elkaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:16

janesmith schreef:
Uiteraard moet er gestopt worden met subsidies naar kunstenaars, toneelgezelschappen, operaclubjes. Daar gaan vermogens heen, maar de kaartjes zijn stuk voor stuk voor een select publiek dat het betalen kan. Als je een bedrijfstak bent die het op eigen kracht niet redden kan, dan moet je iets anders gaan zoeken. Dat is in de zakenwereld ook zo. Als de groenteboer het niet redt omdat er een supermarkt is gekomen, kan hij ook geen subsidie krijgen. Waarom kunt wel? Wat voor doel dient het de maatschappij, behalve voor degene die het uitvoeren en de enkeling die er naar gaat kijken? Al die alternatieve hobby's moeten zelf de broek omhoog houden of kappen. Maar geen subsidies meer, in deze tijd.

Wat een domme en kortzichtige blik. Weet je hoeveel die gezelschappen aan educatie doen, naast de voorstellingen, weet je hoeveel goodwill ze voor Nederland en de handel in het buitenland betekenen. Nee dat weet je niet want je kijkt niet verder dan wat Geert die verre van erudiet is, daar van zegt.

Alle mooie dingen afschaffen, samen met de publieke zenders. Alleen nog maar platvloers vermaak. Denk je nu echt dat de VVD achterban daar voor gaat kiezen zou er een coalitie komen????

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:19

Electra63 schreef:
Jan en Jane, zelfs jullie namen lijken op elkaar.... ik hoop toch wel dat jullie je volledig aan de duitse cultuur hebben aangepast, nu jullie daar wonen.
Dus bier drinken, met een lederhosen aan schlagers meezingen enz. :D

Jane,
Hoe zit het met bovenstaande vragen?
En jij en je vriend praten toch wel alleen maar Duits en kijken toch wel naar de Duitse televisie?
Tenslotte wordt dat ook verwacht van de allochtonen in Nederland.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:20

We zien het gauw genoeg sarabande
als het idd een coalitie gaat vormen vind ik het leuk en zo niet zal ik er ook niet al teveel van wakker liggen :z

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:22

Ik moet wel zeggen, ik heb nu VI-Inside op (RTL 7).
Ik ben dol op voetbal, en met name René vdr Gijp en Johan Derksen. Iedere dag een zware documentaire, word ik ook depri van. :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:24

haha ja ik wil afentoe ook even wat anders zien dan documentaires hoewel ik het altijd wel heel interresant vind :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:25

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Wat een domme en kortzichtige blik. Weet je hoeveel die gezelschappen aan educatie doen, naast de voorstellingen, weet je hoeveel goodwill ze voor Nederland en de handel in het buitenland betekenen. Nee dat weet je niet want je kijkt niet verder dan wat Geert die verre van erudiet is, daar van zegt.

Alle mooie dingen afschaffen, samen met de publieke zenders. Alleen nog maar platvloers vermaak. Denk je nu echt dat de VVD achterban daar voor gaat kiezen zou er een coalitie komen????

Bij jou is het zwart of wit, geloof ik. Ik zal je een geheim vertellen, het grootste deel van het leven is grijs! Er zijn genoeg gezelschappen die geen subsidie nodig hebben. Als je subsidie nodig hebt om te overleven, heb je geen bestaansrecht. Zo simpel is het.
Of is een bronzen standbeeld of toneelgezelschapje belangrijker dan een paar bijstandsmoeders? Dat is namelijk de keus die we moeten maken. We kunnen een euro maar één maal uitgeven. Alles wat naar subsidie voor deze onzin gaat, kunnen we niet geven aan degenen die het echt nodig hebben. Iedereen moet de kost verdienen dus dat geldt ook voor kunst en cultuur.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:27

Electra63 schreef:
Electra63 schreef:
Jan en Jane, zelfs jullie namen lijken op elkaar.... ik hoop toch wel dat jullie je volledig aan de duitse cultuur hebben aangepast, nu jullie daar wonen.
Dus bier drinken, met een lederhosen aan schlagers meezingen enz. :D

Jane,
Hoe zit het met bovenstaande vragen?
En jij en je vriend praten toch wel alleen maar Duits en kijken toch wel naar de Duitse televisie?
Tenslotte wordt dat ook verwacht van de allochtonen in Nederland.

Maak jij je nou maar niet druk om ons leven. Dan doen wij het niet om het jouwe. Afgesproken?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:28

Electra63 schreef:
Gohya,

Dan heb je niet goed gezocht ;)

Citaat van mezelf:

De oplossingen v.d. PVV zijn:
De criminaliteit harder aanpakken.[Meer politie op straat en zwaardere straffen].
Dierenbeulen harder aanpakken.[Geld boete's en celstraffen].
Geen moskeeën meer bijbouwen.[bouw op die plekken 'huur' huizen].
Zware buitenlandse criminelen. [terug sturen naar land van afkomst].
Gezondheidszorg beter.[verzorgings tehuizen controleren].

Waar halen ze het geld vandaan?
Verminderen en/of stop zetten van bepaalde subsidie's.
Minder ambtenaren.
Minder tot geen geld naar het buitenland.
Meer thuiszorg [mantelzorg] dan de dure verzorgings tehuizen.
Van de boete's opgelegd voor dierenbeulen.
Meer politie op straat betekend meer boete's uitschrijven=meer inkomsten.

Deze bezuinigingen leveren al aardig wat geld op lijkt me?

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:28

Ik heb het niet helemaal gevolgt hoor
maar even een vraag weet iemand hoe het nou met pvv afloopt?
Heb op hun gestemt en nou word ie niet opgenomen
Waar stem ik dan in godsnaaaaam voor

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:30

janesmith schreef:
Bij jou is het zwart of wit, geloof ik. Ik zal je een geheim vertellen, het grootste deel van het leven is grijs! Er zijn genoeg gezelschappen die geen subsidie nodig hebben. Als je subsidie nodig hebt om te overleven, heb je geen bestaansrecht. Zo simpel is het.
Of is een bronzen standbeeld of toneelgezelschapje belangrijker dan een paar bijstandsmoeders? Dat is namelijk de keus die we moeten maken. We kunnen een euro maar één maal uitgeven. Alles wat naar subsidie voor deze onzin gaat, kunnen we niet geven aan degenen die het echt nodig hebben. Iedereen moet de kost verdienen dus dat geldt ook voor kunst en cultuur.

Kijk en dat is nu het verschil tussen ons, ik geniet van mooie dingen, als je dat niet kan en het alleen maar als geldverspilling ziet is je leven inderdaad grijs.
Dat betekent niet dat je jouw gebrek aan educatie aan een ander kan opleggen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:31

ze zijn er nog niet uit pieomy

pieomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:32

shilady schreef:
ze zijn er nog niet uit pieomy

ohw oke thanks, want ik snap dr niets meer van dan lees ik op msn jaa wilders ligt dr uit hij stapt op enz
en dan gaan ze weer wel met zijn driee verder.
Heeeel erg ingewikkeld!!
Ben iedergeval blij dat die balkenelende eens opgehoepeld is :+