wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:24

chevax schreef:
Cer schreef:
Heeft de PVV niet meer standpunten dan alleen het geloof, waar iedereen op lijkt te focussen?

Vast wel, alleen de mensen die PVV stemmen geven als reden altijd dat hij "die buitenlanders" wel eens zal aanpakken.

Dat is echt bullshit. Ik heb in een ander topic super uitgebreide antwoorden gegeven waarom ik op de PVV stem. En dat ging voornamelijk NIET over de buitenlanders. Maar daar werd voor het gemak maar even overheen gelezen. Want zeuren over zijn buitenlanderspolitiek dat is veel interessanter blijkbaar.

@peer2005: Ik zeg niet dat jij dat schrijft. Ik zeg alleen dat je een heel achterlijke vergelijking maakt met wilders en een dictatuur. En je bent niet de enige die met mooie woorden gaat lopen gooien, dat doen er wel meer. Dus bij deze: Ik vind het achterlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:25

En hoezo worden jullie gediscrimineerd?

Cer

peer2005 schreef:
Ja en zo gaat het dus steeds... De Turken en Marokkanen kwamen ook in eerste instantie naar ons toe om onze K-U-T klussen op te knappen, ze werden met open armen ontvangen, en vervolgens totaal in het diepe gegooid. En nu zijn ze de sjaak en de zondebok. Lekker eerlijk.

En hoe lang geleden was dat?

Abiola

Splinter schreef:
Bij mijn oude baan hebben we goede vrijdag ingeleverd voor een moslimfeestdag :j Mss niet landelijk,
maar IK heb er dus een dag voor ingeleverd ;)
_O-

Maar goed we zjin met zn allen niet komen opdagen op goede vrijdag :D

@ F zie mn edit

Leuk voor je baas, heb je vast een goede aantekening voor gekregen :+ . En zoals ik het lees heb je geen dag ingelverd, maar is Goede Vrijdag ingeruild tegen bijv. Suikerfeest. Dus heb je nog steeds hetzelfde aantal feestdagen.

Splinter

Aideen schreef:
En hoezo worden jullie gediscrimineerd?

tegen wie heb je het?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:26

peer2005 schreef:
lillytjuh schreef:
Geen werk kunnen vinden vind ik persoonlijk echt een slechte reden. Er is namelijk altijd werk! Een deel van de bijvoorbeeld poolse gastarbeiders is in nederland gekomen omdat de nederlanders bepaald werk niet wilden doen! Nu zal iedereen boos reageren op mijn uitspraak maar het is wel zo. 15 jaar geleden wilde bijna niemand asperges steken, maar nu roepen we wel met zijn allen dat de polen ons werk afpakken.

Ja en zo gaat het dus steeds... De Turken en Marokkanen kwamen ook in eerste instantie naar ons toe om onze K-U-T klussen op te knappen, ze werden met open armen ontvangen, en vervolgens totaal in het diepe gegooid. En nu zijn ze de sjaak en de zondebok. Lekker eerlijk.

Zo denk ik er ook over. We kunnen met zijn allen heel hard boe en bah roepen maar als we zelf onze handen niet uit de mouwen willen steken zal het probleem niet opgelost worden.

@cer: misschien lang voor jouw tijd, maar die mensen hebben nederland ook mee opgebouwd en daar wordt aan voorbij gegaan.

Anoniem

Re: wat nu als wilders wint?

Tegen de mensen die vinden dat PVV-stemmers gediscrimineerd worden.

Tallie1979

phormicola schreef:
We kunnen hier niet serieus meer spreken over 'de Nederlandse kiezer' :n Groot gedeelte heeft links gestemd, om tegenwicht te bieden. Nederland is heel duidelijk in twee gedeeltes gesplitst. Als de Nederlandse kiezer rechts is, dan wil ik geen Nederlandse kiezer worden genoemd :n

Ik ken m'n landje niet meer terug. Ik heb geen enkel probleem met de 'allochtonen', ik heb het prima naar m'n zin. Ik wil het land terug zoals het was toen ik opgroeide ;( Sorry voor het sentiment, maar het gaat me echt aan het hart.

Ik heb ook geen problemen met allochtonen.. :) Dat is nu iets wat een hoop mensen er van maken.. PVV stemmer = racist = dus slecht..

Waar ik wel problemen mee heb is de slechte zorg voor mijn grootouders, de criminaliteit die niet word aangepakt. Het continue doorsluizen van geld naar een bodemloze put terwijl er hier in Nederland mensen lopen te creperen omdat ze ieder dubbeltje 100x om moeten draaien. Dat ik van mijn 19e tot mijn 67e moet gaan werken..

En ik ben BLIJ dat de VVD de grootste is! Ik ben daarintegen ook blij dat de PVV groter geworden is!

LADPR

christel1857 En dat is precies de reden waarom dit topic eigenlijk nutteloos aan het worden is. Als je zegt dat je op de PVV gestemd hebt heeft iedereen zijn gedachte daarover klaar. Verteld je waarom dan leest niemand.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:27

Sorry, ik had in plaats van "alleen de mensen" moeten typen "een grote groep mensen". Iedereen is vrij in zijn keuze en dus ook mensen die PVV stemmen. Maar ik vind het jammer dat veel mensen kennelijk vanuit een onderbuikgevoel stemmen dat wordt gevoed door iemand als Wilders en allerlei dingen gaan roepen die niet aan de orde zijn. Dingen waarvoor ze bang zijn, maar die als feit worden gepresenteerd.

Splinter

PattyOosten schreef:
Splinter schreef:
Bij mijn oude baan hebben we goede vrijdag ingeleverd voor een moslimfeestdag :j Mss niet landelijk,
maar IK heb er dus een dag voor ingeleverd ;)
_O-

Maar goed we zjin met zn allen niet komen opdagen op goede vrijdag :D

@ F zie mn edit

Leuk voor je baas, heb je vast een goede aantekening voor gekregen :+ . En zoals ik het lees heb je geen dag ingelverd, maar is Goede Vrijdag ingeruild tegen bijv. Suikerfeest. Dus heb je nog steeds hetzelfde aantal feestdagen.

Dus?? dat was toch de vraag welk nationaal feestdag werd ingeruild tegen een 'niet' nationale feestdag?
Mij gaat het om het principe, geef mensen dan de keuze
óf goede vrijdag óf suikerfeest, maar ga mij niet dwingen om een dag waar ik persoonlijk niks mee heb vrij te moeten nemen :n

Cer

lillytjuh schreef:
@cer: misschien lang voor jouw tijd, maar die mensen hebben nederland ook mee opgebouwd en daar wordt aan voorbij gegaan.

De mensen die fanatiek hebben meegewerkt zijn al een stukje ouder.. het gaat om de nieuwe generatie die niet meedoet. Die bouwen niks, die kosten alleen maar...

Tigra_

ChristinaGW schreef:
Ja omdat iedereen denkt dat een harde aanpak jegens allochtonen het beste is. Omdat ze allemaal 'wel een keer iets naars hebben meegemaakt met een allochtoon'. Iedereen zit elkaar gewoon lekker op te stoken.

VVD en PVV hebben het alleen maar over 'duurzaam'. Geen woord over CO-2, vlees en zuivelbelasting en megastallen, bio-industrie. Daarom moet ik ervan huilen. De economie is echt niet het belangrijkste nu, dat is het milieu. En dat vergeten de rechtse partijen nog wel eens. Dan kunnen we wel een land zijn zonder allochtonen maar als het onder water staat heb je er nog niets aan.

Meer mensen moeten zich eens verdiepen in het verkiezingprogramma.
De "tegen" stemmers vallen alleen maar over het geloof. Maar van de rest hebben ze totaal geen kaas gegeten.
Over die dingen die jij nu noemt zou misschien wat meer aandacht aanbesteed moeten worden maar vind ik niet het grootste punt in NL dat is dus een mening. Dus daar kun je eerlijk over verschillen. En ja waarschijnlijk hebben veel pvv stemmer wel z'n verkiezingprogramma gelezen en tot de conclusie gekomen dat wilders meer is dan anti-islam of hoe jullie hem ook willen noemen.
Maar daar willen de meeste niets over horen.

superwoman

ChristinaGW schreef:
VVD en PVV hebben het alleen maar over 'duurzaam'. Geen woord over CO-2, vlees en zuivelbelasting en megastallen, bio-industrie. Daarom moet ik ervan huilen. De economie is echt niet het belangrijkste nu, dat is het milieu. En dat vergeten de rechtse partijen nog wel eens. Dan kunnen we wel een land zijn zonder allochtonen maar als het onder water staat heb je er nog niets aan.

Net als de zure regen in de jaren 80 waar flink geld op verdient moest worden...
Onderzoekers zijn het ook niet met elkaar eens, dus om zo radicaal over het millieu te gaan gaat mij te ver.
Kijk eens naar het mestbeleid, waarbij de gier in de grond moet worden gepomt - zou beter zijn voor het millieu, maar wat er niet wordt gezegd is dat het bodemleven dood gaat. Er zit geen worm meer in de grond daar,omdat dat ook te verklaren valt.

Ik ben voor de natuur hoor, laat daar geen misverstand over zijn, maar wel met de juiste gedachtegang en niet als melkkoe.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 10-06-10 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:28

chevax schreef:
Sorry, ik had in plaats van "alleen de mensen" moeten typen "een grote groep mensen". Iedereen is vrij in zijn keuze en dus ook mensen die PVV stemmen. Maar ik vind het jammer dat veel mensen kennelijk vanuit een onderbuikgevoel stemmen dat wordt gevoed door iemand als Wilders en allerlei dingen gaan roepen die niet aan de orde zijn. Dingen waarvoor ze bang zijn, maar die als feit worden gepresenteerd.

Waarop baseer je dat?

Cer

chevax schreef:

Er zitten ook een paar stemmers bij die er inderdaad wel over nagedacht hebben, maar daar wordt ook stelselmatig overheen gelezen..

Anoniem

@Splinter: Nee de vraag was, welke dag moest worden ingeleverd

ChristinaGW

Cer schreef:
ChristinaGW schreef:
Ja omdat iedereen denkt dat een harde aanpak jegens allochtonen het beste is. Omdat ze allemaal 'wel een keer iets naars hebben meegemaakt met een allochtoon'. Iedereen zit elkaar gewoon lekker op te stoken.

Hoe kom je erbij? Een harde aanpak in zn algemeenheid wel ja :j dus ook tegen voetbalsupporters, mensen die ambulancepersoneel mishandelen :n en diermishandeling..

Citaat:

Nou ik weet niet of ik dat zo zou stellen.. en of het zo erg is (de klimaatverandering viel achteraf ook mee..) en bijvoorbeeld mega-stallen worden wel genoemd in de diverse partijprogramma's :j

Excuse me? De klimaatverandering viel wel mee?? Ik geloof toch, dat ie nog wel bezig is, het is zelfs net begonnen. Over 50 jaar zullen bepaalde delen van de wereld zo droog zijn dat er geen mensen meer kunnen leven.

Natuurlijk noemt iedere partij het in zijn programma, net als de zorg en het onderwijs. Maar gaan ze er ook voor? Nee! De economie is belangrijker, en zoiets doms als de hypotheekrenteaftrek of een AOW leeftijd (wat is nou twee jaar...)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:29

LADPR schreef:
christel1857 En dat is precies de reden waarom dit topic eigenlijk nutteloos aan het worden is. Als je zegt dat je op de PVV gestemd hebt heeft iedereen zijn gedachte daarover klaar. Verteld je waarom dan leest niemand.

Dank u !

Zo is het dus wel, Je kan dingen posten uit de "normale" standpunten en niemand ziet het of leest het post je iets over buitenlanders dan wel..
Zo heb ik in dit topic heeel vaak andere punten aangekaart en werd gewoon genegeerd..
Maar als het word allochtoon dr in staat dan kunnen ze het wel lezen..

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:29

Specials schreef:
zipje71 schreef:
Wat dacht je van gekleurde pieten ipv zwarte pieten?
Dit soort dingen worden verzonnen om de "allochtonen" maar vooral niet tegen het hoofd te stoten. Er wordt door de huidige politiek veel te krampachtig omgegaan met allochtonen

Negerzoenen?
Ook zo'n verhaal..
Maar dan krijg je de discussie en de blanke vla en de joden koeken dan ?

`

AMENN!!!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:30

Aideen schreef:
@Splinter: Nee de vraag was, welke dag moest worden ingeleverd

dan heb ik toch goede vrijdag ingeleverd? Het is maar hoe je het bekijkt hoor, dat ik een andere dag terugkrijg op een andere datum en dus niet hetzelfde als goede vrijdag is voor mij inleveren

LADPR

Precies het hele geloof gewauwel is helemaal neit de reden dat ik PVV gestemd heb

sallandval

Toch is het een zinnige opmerking van Krumel.

Als je vind dat moslims niet als groep mogen worden beoordeeld moet je niet vervolgens hetzelfde doen met de groep pvv stemmers.

Moslims hebben bepaalde waarden waar schijnbaar niet iedereen in Nederland op zit te wachten. Persoonlijk zou ik een beetje islamisering in dit land helemaal geen slecht idee vinden; een meer traditionele rolverdeling tussen man en vrouw vind ik bijvoorbeeld geen slecht idee. Aan de andere kant is de manier waarop moslims ook vandaag de dag hun waarden opleggen aan mensen niet de manier waarop ik dat zou willen; het is vergelijkbaar met het orthodoxe christendom van weleer... een manier van doen die wij tijdens de verlichting nu juist hebben verworpen. Bovendien ben ik voor een scheiding van kerk en staat; ook dat is in strijd met de Islamitische grondbeginselen.

Dus; wat mij betreft mag een beetje vertraditionalisering van sociaal gedrag best; maar dan graag vrijwillig en niet opgelegd door een geloofsovertuiging die tegelijkertijd ook staatsinrichtelijke ambities heeft.

Anoniem

Cer schreef:
lillytjuh schreef:

De mensen die fanatiek hebben meegewerkt zijn al een stukje ouder.. het gaat om de nieuwe generatie die niet meedoet. Die bouwen niks, die kosten alleen maar...

Nou, ik vind dit dus een overduidelijk geval van generalisering en 'over één kam scheren' en dus discriminatie. Waar zijn je bronnen over de kosten van een allochtoon? Waar zijn jouw bronnen over dat ze niet meedoen?

Cer

ChristinaGW schreef:
Excuse me? De klimaatverandering viel wel mee?? Ik geloof toch, dat ie nog wel bezig is, het is zelfs net begonnen. Over 50 jaar zullen bepaalde delen van de wereld zo droog zijn dat er geen mensen meer kunnen leven.

Was er niet iets met meetapperatuur?

Citaat:
zoiets doms als de hypotheekrenteaftrek of een AOW leeftijd (wat is nou twee jaar...)

Die mensen van 65 hebben belasting betaald en hard gewerkt.. dat geld wat ZIJ hebben verdient wordt nu in uitkeringen gestoken. Ik werk me ongans voor nietsnutten.. vind ik wel een beetje jammer ja :j

Hypotheekrente aftrek?? Help NL failliet ja, dat is een goede zaak :j