Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elmo1 schreef:VivaLaVida schreef:ik vind dat hoofddoekjes mogen blijven. Maar dan moeten de mannen ze ook ophet is de bedoeling dat het minder van de vrouw toont, haar minder aantrekkelijk maakt... Nou dan mag dat bij de moslim mannen ook wel vind ik
Eindelijk gelijkheid
mijn hele punt is eigenlijk dat in de religies die nederland kent, er maar weinigen zijn waar de gelijkheid tussen man en vrouw zo zoek is als in de islam.. en dat vind ik bagger! kan me daar ergerlijk aan storen... Maar t zal wel aan mij liggen dat ik teveel gewend ben geraakt aan t feit dat vrouwen even veel zijn als mannen...
in streng gereformeerde kringen is die gelijkheid ook ver te zoeken, de islam stelt dat het een vrouw verplicht is zich te ontwikkelen en te ontplooien, het is dus vanuit gewoonte of cultuur dat dit tegen gehouden word, niet vanuit de zuivere interpretatie van de islam.
Veel jonge moslima's doen het goed op school en maken carrière, moeten daar vaak voor vechten thuis, en het lukt hen omdat ze met de koran verzen kunnen aantonen dat dit gerechtvaardigd is, hoe ouderwets je vader dan ook is, hij zal zich moeten voegen want het staat immers in de heilige koran, het is voor jonge moslima's eigenlijk een maas in het net van papa.
Dus in zekere zin brengt de hoofddoek hun de vrijheid van studie, buitens huis kunnen gaan, en werk, is onafhankelijkheid
sarabande schreef:Wilders 9 jaar geleden bij Barend en Van Dorp
Het gaat niet om een religie. In tegenstelling tot Pim Fortuyn die oproept tot een kruistocht, of wat het is, een koude oorlog tegen de islam – wat een verwerpelijke opmerking is omdat hij daarmee alle moslims op één hoop gooit – heb ik van begin af aan gezegd: de islam, daar is niets mis mee, het is een te respecteren godsdienst. Ook de meeste moslims ter wereld, maar ook in Nederland, zijn goede burgers waar niets mis mee is. Het gaat om dat kleine stukje moslimextremisme. (…) Ik heb niets tegen de islam.”![]()
Wilders nu:
Wilders verklaarde vanavond dat het door hem nagestreefde verbod niet zou gelden voor andere zichtbare religieuze symbolen als keppeltjes of kruisjes, want dat zijn „symbolen van religies die behoren tot onze eigen cultuur”. Hoofddoekjes daarentegen zijn een teken van “een onderdrukkende totalitaire ideologie”.
VivaLaVida schreef:dat van die gereformeerde kringen klopt, echter mogen de mannen dan ook geen uitbundige kleding dragen.... dus dat is wel redelijk gelijk op qua kleding..
VivaLaVida schreef:moet je daarvoor in de politiek zitten dan? genoeg moslims in de buurt bij mij hoor