Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:31

Sven laat hier zien dat hij een grotere held is dan hij al was. Goud of geen goud. Deze man is groots en gaat gewoon nog harder knallen op de volgende Spelen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:32

Niniane schreef:
Sven laat hier zien dat hij een grotere held is dan hij al was. Goud of geen goud. Deze man is groots en gaat gewoon nog harder knallen op de volgende Spelen.

Ik had het niet beter kunnen zeggen :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:33

nu.nl schreef:
Kemkers dacht geen moment aan stoppen

Uitgegeven: 24 februari 2010 18:49
Laatst gewijzigd: 24 februari 2010 20:17

VANCOUVER - Coach Gerard Kemkers heeft na zijn fatale blunder op de 10.000 meter geen enkel moment overwogen om te stoppen als coach bij de TVM-schaatsploeg.

Dat vertelde de Groninger woensdagochtend (plaatselijke tijd), een dag na het debacle bij de Winterspelen van Vancouver.

''Denk eens goed na'', sprak hij tegen de twintig journalisten, voor het begin van de ochtendtraining.

''We werken vijf jaar samen en ik heb ook een aandeel in zijn succes. Het zou kortzichtig zijn om te denken dat we door deze desastreuze fout alle vertrouwen in elkaar verliezen.''

Voortzetten
Sven Kramer wil zijn samenwerking met Kemkers gewoon voortzetten. Dat liet de schaatser woensdag weten.

''Ik heb te veel met Gerard gewonnen. Ik ben drie keer wereldkampioen geworden, vier keer Europees kampioen, heb talloze wereldbekerwedstrijden gewonnen en olympisch goud op de vijf kilometer."

"Dat is niet een rijtje waardoor je je coach zo maar laat vallen. Dat gaat ook zeker niet gebeuren.''

Oprecht
Kemkers en Kramer hadden enkele uren na het dramatische incident een gesprek met elkaar in het nabijgelegen Hilton-hotel. Volgens Kemkers was het een ''oprecht, eerlijk en volwassen gesprek'' waarin de basis werd gelegd voor een verdere samenwerking.

''Het vertrouwen is nog onvoorwaardelijk'', was volgens Kemkers de conclusie van dat samenzijn. ''Zo kwam het nu wel over. Sven zei nog: Afsluiten en op weg naar meer succes.''

Perfect coachen
''Ik heb de afgelopen tien jaar honderdduizend van dit soort beslissingen genomen. Goede beslissingen, ook die een schaatser juist aan een overwinning hebben geholpen'', verdedigde Kemkers zich. ''Ik ben te veel afgeleid door hem perfect te willen coachen.''

Kemkers vertelde allerlei attributen naast zich te hebben liggen om Kramer optimaal te kunnen coachen. Zo lagen er bijvoorbeeld verschillende schema's, een portofoon en een whiteboard (waarop hij allerlei teksten kon schrijven) op de kussens.

Bocht gemist
Kemkers schreef de marge met het schema van de Zuid-Koreaan Lee op het whiteboard, waardoor hij de bocht van Kramer miste. Toen de topfavoriet richting de kruising kwam, wist de coach niet of zijn pupil nou uit de binnen- of buitenbocht kwam.

Kemkers dacht dat Kramer uit de buitenbocht kwam en stuurde hem vervolgens naar de binnenbocht. Met alle gevolgen vandien. ''Sven weet dat hij op het grootste moment van zijn carrière door een fout van zijn coach een gouden medaille verspeelt.''

Excuses
Sven Kramer zal woensdag zijn excuses nog aanbieden bij een vrijwilliger van het olympisch tv-netwerk OBS.

De Fries werd dinsdag bij het verlaten van het middenterrein erop gewezen dat hij naar de mixed zone (waar hij de journalisten te woord moet staan) moest gaan. De woedende Kramer duwde de vrijwilliger echter aan de kant en liep stampvoetend naar de kleedkamer.

Kleinigheid
''Sven zal zijn excuses maken'', vertelde Kemkers woensdag in de Richmond Olympic Oval. ''En we zullen een kleinigheid overhandigen aan die vrijwilliger.''

Toch vroeg Kemkers ook begrip voor de heetgebakerde reactie van Kramer: ''Het is niet goed te praten, maar ik hoop dat die vrijwilliger ook begrijpt dat een zeer gefrustreerde atleet zich even niet aan het protocol wilde houden.''

© ANP

Chiron_

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:34

ik heb het ook zitten kijken
aach arme sven!!!

Steef

Niniane schreef:

Inderdaad :D

Djilna

Jacimatho schreef:
Wat een fijn interview net op Ned1. :+:

Helemaal mee eens, werd er gewoon emotioneel van. Half NL maakt nu Kemkers belachelijk (ik zie de humor er nog steeds niet van in :\ ) en Sven zegt even wat hij ervan vindt. En dat is wat telt!

xJolijn

mooi stukje! Erg attend om een klein presentje aan die vrijwilliger te geven, ook al begrijp ik zijn reactie!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:35

Ivan Skobrev, die dinsdag zilver toevoegde aan zijn olympische collectie, leeft mee met Kramer. ''In mijn ogen is Sven een held. Hij is jong, heeft veel talent en werkt keihard.''

''Tijdens dit toernooi houd ik hem nauwlettend in de gaten, hoe hij zich voorbereidt bijvoorbeeld, elke ronde analyseert. Ik probeer zoveel mogelijk van hem op te steken. Iedereen weet dat hij hier goud had moeten winnen.''

Vind ik ook wel een mooi stukje. :)
Ben trouwens wel benieuwd naar dat interview waar jullie het over hebben. Zal het morgen ofzo wel terug zoeken op internet.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:37

_Lisanne schreef:
Ivan Skobrev, die dinsdag zilver toevoegde aan zijn olympische collectie, leeft mee met Kramer. ''In mijn ogen is Sven een held. Hij is jong, heeft veel talent en werkt keihard.''

''Tijdens dit toernooi houd ik hem nauwlettend in de gaten, hoe hij zich voorbereidt bijvoorbeeld, elke ronde analyseert. Ik probeer zoveel mogelijk van hem op te steken. Iedereen weet dat hij hier goud had moeten winnen.''

Vind ik ook wel een mooi stukje. :)
Ben trouwens wel benieuwd naar dat interview waar jullie het over hebben. Zal het morgen ofzo wel terug zoeken op internet.

als je het hebt gevonden, zou je het naar mij willen pb-en?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:37

Super :j! Geen woorden meer aan toe te voegen *D ! Deze 2 helden mogen in het boeken van allerbeste sporters alle tijden!
Ik zeg ben er klaar mee *D wil er nu ook niks meer over horen :P . Het enige wat ik zeg, vrijdag als ze goud winnen sta ik als eerste een danjse te doen en een drankej te nemen!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:38

x_Lys schreef:
Super :j! Geen woorden meer aan toe te voegen *D ! Deze 2 helden mogen in het boeken van allerbeste sporters alle tijden!
Ik zeg ben er klaar mee *D wil er nu ook niks meer over horen :P . Het enige wat ik zeg, vrijdag als ze goud winnen sta ik als eerste een danjse te doen en een drankej te nemen!

Ik ook!
Ik ga nu, lees morgen het hele topic wel weer door!
doeiii

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:39

Tja, het is topsport en dan kunnen kleine foutjes grote gevolgen hebben... Vreselijk jammer voor Sven, zijn familie en Kemkers. Ik hoop dat hij toch nog een gouden medaille bij de volgende spelen haalt voor dit onderdeel.

En ik vind het ook erg attent om die vrijwilliger een presentje te geven, wel zo netjes.

Sannnn

Hoop dat het intervieuw herhaald wordt of op internet komt te staan. Heb het net gemist! Jammer..

Maar echt goed dat ze samen doorgaan! Hoop echt dat ze er over 4 jaar weer staan en dat Sven dan wel het goud pakt op de 10 km. :)

_Lisanne

Ga vrijdag ook zeker kijken! Ze verdienen het echt allemaal. En Sven nu zeker :). Heb zoveel bewondering voor hem!

@mariskalove: ja is goed, zal ik doen :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:41

vind de reactie van de koreaan minder. skobrev neemt het sportiever op.

toch mooi dat nederland op dit gebied nog zo'n eenheid is. heb vandaag niet anders gehoord.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:42

Hoor net bij Netwerk dat Sven en Gerard gewoon met elkaar doorgaan. Het vertrouwen is er gelukkig nog! Klasse... +:)+

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:44

gekvanfleur schreef:

toch mooi dat nederland op dit gebied nog zo'n eenheid is. heb vandaag niet anders gehoord.

De koreaan wil wel opnieuw tegen Sven rijden. Dus ik hoop dat ze het gaan doen en dat Sven de koreaan ruim verslaat :)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:44

Ik zag bij rtl boulevard een stukje van sven waar hij tegen 2 andere schaatsers zij, of ze met zij 3e verder zouden gaan. (weet niet of meer mensen dit gezien hebben?)
Maar het lijkt me toch niet waar hea! En hij heeft tenslotte nog een contrackt lopen!

En in andere programma's wordt gezegt dat Sven en Gerard samen door gaan. Oke het is ook wel een goud duo!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:46

gekvanfleur schreef:

Inderdaad, het lijkt alsof Lee een beetje naast zijn schoenen is gaan lopen door z'n overwinning... Tuurlijk, hij was heel goed, maar hij moet toch maar even in z'n oren knopen dat ie Sven écht niet zomaar verslaat..! :Y)
Skobrev slaat de spijker op z'n kop vind ik!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:47

Prachtige stukken hierboven

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:49

pniekepnak schreef:
gekvanfleur schreef:

Inderdaad, het lijkt alsof Lee een beetje naast zijn schoenen is gaan lopen door z'n overwinning... Tuurlijk, hij was heel goed, maar hij moet toch maar even in z'n oren knopen dat ie Sven écht niet zomaar verslaat..! :Y)
Skobrev slaat de spijker op z'n kop vind ik!

Wie oh wie verteld mij waar ik de reactie van Lee kan lezen of horen!
BTW misschien is Lee wel een one day fly .......

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:50

Ik vind dat hij die interviews zo verschrikkelijk goed doet.
Moest bijna janken toen ik het hoorde.. Vind het zo zielig..

Arme Sven..

Was net wel grappig. Ik was uiteten met m'n moeder en m'n broertje en we zaten er zo over te kletsen, dat het zo zonde is enzo.
En blijkbaar hoorde iemand het, de tafel naast ons had het er ook over.
Die daarnaast ook en uiteindelijk zat het hele restaurant met elkaar te praten erover :') Was best geinig. :P

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:51

Lee heeft ook maar geluk gehad. Anders had onze Sven hem toch mooi verslagen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:51

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:53

Thanx

Misselijk ventje :=