Jesser schreef:Denk je dat de vrouwen onderling zich daar niet mooi maken??
Van wat ik zo begrepen heb, zijn ze juist onderling heel bezig met mode/uiterlijk.. Men ziet daar ook televisie en ook westerse films worden gretig verslonden..Dus gek zijn die vrouwen daar echt niet.. En zo bezie ik het ook niet..
Laten we het eens hebben over de Taliban.. want dat zijn de extremisten die vrouwen jarenlang gedwongen hebben thuis te verblijven, zij mochten niet naar school, televisie en allerlei vermaak was verboden, vrouwen moesten zich in een burka heisen en mannen werden verplicht om een baard te laten groeien. Opium voor voor de buitenwereld een no no, maar onder de taliban floreerde het meer dan ooit tevoren.. Hiermee maakten ze enorme winsten. (beetje dubbelzinnig, opium voor het verrotte westen creeren om zelf geld te verdienen)
Taliban en AlQuaaida werden zeer goede partners en beraamden de terroristische aanslagen. Dit allemaal uit naam van God/Allah..
In feit een grote groep dictators die door enorme angst en terreur te zaaien het volk onder de duim kon houden. Executies waren dagelijkse kost... Kinderen in tehuizen verhongerden... mensen uberhaupt verhongerden want weinig werd nog geoogst...
Ik hoef niet overtuigd te worden en bekeerd..
En wat het Nederlandse gevoel betreft voel ik mij Nederlandse in hart en nieren.. Mag ook wel.. mijn stamboom gaat terug tot ergens een paar eeuwen terug richting friesland.. (schrijf ik genuanceerd met een glimlach)
Ik weet het niet hoor Vjestagirl of men ons hier nu zo onderdrukt voelt.. Tis niet voor niets dat men graag naar Nederland wil, omdat men hier toch op heel veel vlakken vrij spel krijgt.. Krijg ook niet stellig het idee dat men ons geindoctrineerd vind, maar zeker weten doe je niet want in de 'echte' keuken kun je niet kijken...
Wat die bekeerdagen betreft.. Tuurlijk een groot feest en je wordt met open armen onthaald.. meer zieltjes erbij.. Niet sarcastisch bedoelt..
Ik zie mezelf echt niet met een hoofdoek op mijn hoofd gaan lopen vanwege een geloof.. Weet je wat ik zelfs denk.. (ben meer van het spirituele en energieen) dat er geen god/geloof is..
Net zoals er al lang geleden in de bijbel stond dat mensen een 'god' nodig hebben om zich ergens aan vast te houden (zoals in de romeinse tijd en lang daarvoor, diverse goden hadden) heeft het zich in allerlei geloven geuit tot een (vaak mannelijke god, hoe kan het ook anders, weinige zouden zich een vrouwelijke god kunnen voorstellen) en uitzonderlijke goede propaganda om mensen goed onder de duim te kunnen houden.. Eeuwenlang is er angst gezaaid vanuit diverse gelofen, om vooral die ENE god te aanbidden en te geloven want anders kom je in de Hel.. of voeren we lijfstraffen uit of dit of dat..
Al als jong kind 'zag en voelde' ik dingen.. maar als jong kind al had ik zoiets van de kerk als nee.. dit voelt niet goed.. Donderpreken en hel..
Ik voor mij wil me meer bezig houden met wat voor mijn normen en waarden gelden.. En die normen en waarden leer ik door ervaringen op te doen. En soms veranderen die waarden.. verander ik mijn mening over een bepaald iets... door een ervaring.. en hoe meer ik groei en bezig ben hoe meer ik me bewust wil zijn van het feit dat ik niemand in de weg wil zitten dat ik niemand kwaad wil doen..
Ik wil proberen daar waar het me lukt om niet te veroordelen.. Maar eerlijk gezegd lukt me dat niet altijd..
Ben ik ongelovig?? Nee.. ik geloof wel degelijk. In mijzelf, in mijn omgeving en in het feit dat er meer is tussen hemel en aarde.. Ik geloof alleen niet in een god/kerk/moskee of dat soort constitutionele instituten.. Die hebben voor mijn gevoel teveel ellende, verdriet en pijn veroorzaakt en dat al eeuwenlang..
AMEN!!!!!!