Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikolletje

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:03

Michel_ schreef:
Moet zeggen dat het ook zeer motiverend werkt hoe jullie hier keer op keer blijven zeggen dat wij er toch niks aan doen terwijl we er mee bezig zijn. Top _/-\o_

Hier even een ingekorte quote van Michel uit het topic gehaald.
Dus zijn ze er mee bezig. HN is net zo fout bezig, maar daar heb ik nog niemand van gezien. En aangezien dat mijn gehele post daarover ging Hilda is het handiger om mijn hele post te quoten, want nou wordt deze nogal uit zijn verband gerukt ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:18

Je tweede zin gaat over dat HN (Horsenation vermoed ik?) ook fout bezig is. Dat staat geheel los van het feit of HT wel of geen maatregelen neemt.

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:04

Wij zijn bezig met het hele fotogebeuren om dat aan te pakken, WN op copyrightfoto's en ook het stockidee nemen wij mee in ons besluit.

Helaas kan ik niet toveren dus volgende week hier meer over.

Wel leuk dat ik dit nu al 2 of 3 keer heb gezegd, maar dat hier constant maar word gezegd dat we er niks aan doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:07

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:09

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:10

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:13

Geweldig Michel! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:14

top!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:18

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:38

Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 11-09-09 16:52, in het totaal 3 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:44

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:05

Michiel word nu bedolven... :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:12

hihi een klein klein beetje maar :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:23

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:26

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:27

ooo ik kende dat topic helemaal niet!
Ik zal de links daar plaatsen! thnx!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:29

Fiffill schreef:
Michel, hier staan ook foto's/paarden van bokkers bij.

http://www.horsetycoon.nl/b_forum/view_ ... &t=1421569

Dit meisje werkt heel fijn mee.
Ze heeft mijn foto's er meteen afgehaald!
Ik heb haar alles duidelijk gemaakt, maar de andere foto's haalt ze er helaas niet af.
Edit: Beetje dubbel op :+ Even duidelijk: als de fotograaf zelf een bericht stuur haalt ze de bewerking er zó van af.
Althans, zo ging het bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:16

Ik heb alles gelezen & gevolgd omdat ik het best wel een interessant iets vind. Ik ben geen fotograaf (of beheerder van een spel :+) maar wil toch even reageren .. want ook voor andere mensen is dit niet leuk, daarvoor moet je nog niet eens fotograaf zijn (die er al dan niet verlies door lijdt) want wat ik nu heb: kreeg net een bericht van iemand dat ze een "veiling" had gezien met een aantal plaatjes, en het was precies mijn pony die er tussen stond. Dus ik kijken, en ja hoor, daar staat ie dan...

Mijn pony, met foto's uit een fotoshoot, van een professionele fotograaf .. En daar voel je je best wel banketstaaf door, of ben ik dat nu alleen? Ik vind het niet erg dat ze mijn pony zo leuk vinden, maar ik heb een aantal foto's van de fotograaf gekregen om te laten zien en dan gaan anderen deze foto's zomaar gebruiken voor vanalles en nog wat. Het lijkt me echt sterk dat ze toestemming hebben :+ En ik vind dat dus niet leuk, tegenover de fotograaf. Ik trots en blij met de foto's, wil ze gewoon graag laten zien, en wat krijg je terug? Mensen die er (nep)geld aan verdienen ...

Nu, die foto(bewerking) verdwijnt wel hoor, dat is het probleem ook niet ;) Maar ik wil gewoon even aangeven dat het niet alleen vervelend is voor fotografen, maar ook voor klanten van die fotografen. Nu ga ik dus heel wat topics afgaan omdat hij misschien nog wel ergens tussen staat .. en dat wil ik helemaal niet .. want daarvoor is die fotoshoot er niet geweest en ik vind dat dus helemaal niks tov de fotograaf .. :(

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:03

Er stond toevallig gisteren iets in het NRC over het helen van computergegevens ("Gestolen beeld op internet strafbaar"), maar dat lijkt vooral te gaan over foto's, filmpjes en bestanden die door middel van bijvoorbeeld hacken worden gestolen en vervolgens openbaar gemaakt. NRC verwees naar de Telegraaf dus ik heb even het langere artikel opgezocht:

Citaat:
Plaatsen naaktfoto's strafbaar
door Dennis Naaktgeboren

DEN HAAG - Een nagenoeg gereed conceptwetsvoorstel moet ervoor zorgen dat het plaatsen van gestolen filmpjes of foto's op internet kan leiden tot een gevangenisstraf van vier jaar.

Op het plaatsen van ontvreemde webcamfilmpjes, foto's of andere ontfutselde computergegevens door websitebeheerders moeten namelijk forse straffen komen te staan.

Het voorstel komt van minister Hirsch Ballin (Justitie), zo melden bronnen in Den Haag. De heling van computergegevens is nu nog niet strafbaar. Dat leidde twee jaar geleden tot een fikse discussie, nadat overal naaktfoto's van presentatrice Manon Thomas opdoken. De bestanden bleken door een buurman van haar computer te zijn gehaald. De hacker kreeg uiteindelijk een taakstraf van 180 uur, maar de foto's verschenen her en der op internet.

Verwijderen

Die 'heling' wordt nu ook strafbaar. Bovendien krijgt de officier van justitie de bevoegdheid om informatie van internet te laten verwijderen.

Het wetsvoorstel richt zich niet alleen op onrechtmatig verkregen blootkiekjes door buurmannen of ex-partners, maar ook op goed georganiseerde computercriminaliteit. Daarbij gaat het om de heling van bijvoorbeeld rapporten en gevoelige gegevens zoals creditcardnummers, toegangscodes, wachtwoorden en gebruikersnamen. De heling van digitale gegevens is op dit moment niet strafbaar, omdat de computergegevens niet als een 'goed' worden aangemerkt. Dat komt doordat de eigenaar na de diefstal, waarbij het vrijwel altijd om het kopiëren van bestanden gaat, zelf ook nog de beschikking heeft tot de gegevens. In het wetsvoorstel wordt dat onderscheid opgeheven.

bron: telegraaf.nl

Zou dit toch ook nog consequenties hebben voor foto's die van een openbare website gestolen hebben? Hier wordt immers gezegd dat het kopieren van computergegevens tot nu toe niet strafbaar is omdat de eigenaar er zelf nog beschikking over heeft. Dat gaat ook op voor foto's op een website.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:15

Het gaat hier om het onrechtmatig verkrijgen van digitale privé eigendommen.
Vooral dus inderdaad om gevoelig materiaal zoals naaktfoto's, etc.

Het publiceren van andermans foto's zonder toestemming van de fotograaf is al tientallen jaren strafbaar ;)

Maar het is inderdaad een zeer goede zaak dat ze de wet nu ook op dit soort dingen aanpassen, zodat ook niet-tastbare gegevens extra bescherming krijgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:24

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:00

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:32

Hallo mensen,
Ik heb zelf een tijd een online paardenspel gehad en ben er na een tijd mee gestopt omdat het niet meer te doen was, had toen wat privé problemen. Ik gebruikte daar ook altijd foto's van internet. Ik wil graag weer een spel gaan starten en wil geen internetfoto's meer gebruiken. Het is diefstal!

Ik kan natuurlijk wel zelf foto's maken van de paarden, maar is het ook niet strafbaar om een foto te maken van iemand anders paard te maken die ergens in een wei staat en dat op internet te zetten? Of is dat geen probleem? Ik zou het zelf niet zo leuk vinden om mijn paarden terug te vinden op websites zoals Horse Nation en Horse Tycoon, ookal zijn het niet mijn foto's.

Ook een grootverbruiker aan internetfoto's is equestriangame, www.equestriangame.6x.to , en om direct in het spel zelf te komen, www.equestrianstable.6x.to

kan zijn dat die site het soms niet doet, maar dan kun je naar www.equestriangame.mygb.nl en dan rechtsbovenin klikken op 'ga terug naar de site'.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:41

Othello_ Thanks! Ik kwam een foto van mij tegen, van Djamal (zoals gewoonlijk...)

heb een berichtje op de site achtergelaten, kwam overigens ook een foto van Femke en Sanne van der Meern tegen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:45

_O- Blonde opmerking * Knip

Hypofocus:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 13-09-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt