Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:31

LimaMambo schreef:
Citaat:
Hij noemde het een tsunamie van moslims die ons land bedreigen, daar zit geen enkele link naar een crimineel in.

niet??

http://frontpage.fok.nl/nieuws/112034

Dat is een conclusie die jij trekt, dat is niet wat Wilders zegt. Trouwens toen Wilders dat een paar jaar geleden zei was dit onderzoek nog niet gedaan.

Het is natuurlijk wel gemakkelijk om alles maar op de procentueel kleine groep criminelen te gooien, dat neemt niet weg dat met dit soort uitspraken een hele bevolkingsgroep om reden van hun afkomst wordt veroordeeld.
En dat is toch wel een duidelijke link naar wat Hitler deed.

Overigens in het begin, het is al eerder gezegd, vermoordde Hitler geen mensen, hij zette alleen de bevolking tegen ze op, klinkt dat niet erg bekend????

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:32

pardon?
ik vind het echt erg dat je iemand met alleen wat ideetjes op papier wil en KAN vergelijken met een hitler!
en wbt de gelijkenis.. ik zie het niet hoor

wilders geeft de moslims an sich nergens de schuld van.. wel de criminele BUITENLANDER!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:32

ik denk dat je wilders en hitler niet kan en mag vergelijken......... evenals je de leden van extreme moslim groeperingen niet mag vergelijken met de andere moslims ....... terwijl die ook dezelfde achtergrond en zelfde ideeen hebben.........

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:33

KiWiKo schreef:
ik denk dat je wilders en hitler niet kan en mag vergelijken......... evenals je de leden van extreme moslim groeperingen niet mag vergelijken met de andere moslims ....... terwijl die ook dezelfde achtergrond en zelfde ideeen hebben.........

juist!

RoodZonnetje

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:34

Nuja, de tijd zal het leren. Maar ik zal in elk geval achteraf (mocht deze trend zo doorzetten) niet zo'n schijnheilige zijn die "aber ich habe es nicht gewüsst" roept!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:39

Nou Kim Hitler was een volksmenner en hij zaaide bewust haat tegen de joden. Wilders doet hetzelfde tegen de moslims.

Heb je Wilders wel eens horen preken. Afgestemt op zijn toehoorders zet hij ieder woord in stakato neer.
Zoals jij en ik belachelijk zeggen, zegt hij Be- Lach- Ge- Lijk en voor degenen die het nog niet goed gehoord hebben herhaalt hij dat nog eens.
Het is een zeer goed ingestudeerde manier om mensen te doordringen van het belang van de dingen die hij zegt.
Dat doen alle volksmenners al sinds de heersers in Rome.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:41

KiWiKo schreef:
evenals je de leden van extreme moslim groeperingen niet mag vergelijken met de andere moslims ....... terwijl die ook dezelfde achtergrond en zelfde ideeen hebben.........

Hoe kom je erbij dat gewone moslims dezelfde ideeen hebben als extreme moslims.

Alsof zwaar gereformeerden die hun kinderen niet laten inenten te vergelijken zijn met een vrijzinnige gelovige die van tijd tot tijd de kerk bezoekt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:46

LimaMambo schreef:
pardon?
ik vind het echt erg dat je iemand met alleen wat ideetjes op papier wil en KAN vergelijken met een hitler!
en wbt de gelijkenis.. ik zie het niet hoor

wilders geeft de moslims an sich nergens de schuld van.. wel de criminele BUITENLANDER!

Als jij de gelijkenis niet ziet, ligt dat toch echt aan jouw beperkte kennis en betekent dat niet dat de gelijkenis er niet is.

Wilders geeft weldegelijk moslims de schuld van de problemen in ons land en in de wereld. Soms letterlijk en direct, vaak indirect.... Want als iemand op de manier zoals Sarabande beschrijft tegen een goedgelovige toehoorder zegt dat criminele buitenlanders de Nederlandse problemen veroorzaken, wat denkt de toehoorder dan de volgende keer bij het zien van een allochtoon? Juist: dat zal wel zo'n crimineel zijn die mij het leven zwaar maakt.
Dát is precies het effect van Wilders wil bereiken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:46

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
evenals je de leden van extreme moslim groeperingen niet mag vergelijken met de andere moslims ....... terwijl die ook dezelfde achtergrond en zelfde ideeen hebben.........

Hoe kom je erbij dat gewone moslims dezelfde ideeen hebben als extreme moslims.

Alsof zwaar gereformeerden die hun kinderen niet laten inenten te vergelijken zijn met een vrijzinnige gelovige die van tijd tot tijd de kerk bezoekt.

nou precies :) dat is precies wat ik zeg :)

daarom vind ik de vergelijking wilders/ hitler....... een bijzondere :)

en het zou me niks verbazen als dit soort vergelijkingen met betrekking tot meningsuiting gezien zouden kunnen worden als haatzaaierij...........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:49

KiWiKo schreef:

:x

Ik mag toch veronderstellen dat je de toespraak van Obama in Caïro hebt gehoord.
Hij heeft letterlijk teksten uit de Koran voorgelezen, waarin juist staat dat Moslims hun ongelovige medemensen moeten respecteren.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:50

KiWiKo schreef:
en het zou me niks verbazen als dit soort vergelijkingen met betrekking tot meningsuiting gezien zouden kunnen worden als haatzaaierij...........

_O-

Wel ja joh.... Erop wijzen dat Wilders uitspraken doet tegen de fundamentele rechten van de mens is haatzaaierij, maar de uitspraken van Wilders niet..... Heel aparte bevinding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:53

Toch wel jammer dat het HKS voor meer dan 90% uit buitenlanders bestaat, dan is het heel erg moeilijk om het overgrote deel van de problemen niet op buitenlanders af te schuiven.

Wat ik ook zo jammer vind dat in elk praat programma waar moslims uitgenodigd worden, de moderne moslim, over het algemeen zijn de sprekers moslima's ;) , het altijd weer voor de groep ratdraaiers opneemt, ipv die groep ook als probleemvormers aan te wijzen en er als gehele groep Moslim, overwegend Marokkaan, die groep vanuit de groep aan te pakken.

Het makkelijkst is het om de oudere generatie elkaar in de Moskee aan te spreken over elkaars zoons. Maar dát gebeurd niet, is nooit gebeurd, anders was het nooit zo uit de hand gelopen. Waar blijven de de moslims als groep, als hun rotte appels uit hun groep het zo aan het verpesten is voor hun groep?

Zo jammer dat de moslim, en he ja niet alle, maar wel de meesten, de kop in het zand steken. Is ook cultuur, dat weet ik, wat je niet ziet is er niet, is een van de cultuurgedachten...maar het is er WEL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:55

Aimee schreef:
KiWiKo schreef:

Ik mag toch veronderstellen dat je de toespraak van Obama in Caïro hebt gehoord.
Hij heeft letterlijk teksten uit de Koran voorgelezen, waarin juist staat dat Moslims hun ongelovige medemensen moeten respecteren.

Ja, en dat doen ze nou juist niet....Als elk geloof zijn prachtige ideologie ook zo op zijn volgeling kon overbrengen dat ze het bij de eerste vers al zo deden, hadden we ook christenen die hun naasten lief hebben, maar ook dat doen er velen niet...

Aimee

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:56

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:57

Aimee schreef:
KiWiKo schreef:

_O-

Wel ja joh.... Erop wijzen dat Wilders uitspraken doet tegen de fundamentele rechten van de mens is haatzaaierij, maar de uitspraken van Wilders niet..... Heel aparte bevinding.

nee wilders hitler noemen getuigd van vriendelijkheid :D :D :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:58

russel schreef:
Ja, en dat doen ze nou juist niet....Als elk geloof zijn prachtige ideologie ook zo op zijn volgeling kon overbrengen dat ze het bij de eerste vers al zo deden, hadden we ook christenen die hun naasten lief hebben, maar ook dat doen er velen niet...

Ze........, wat een rare opvatting over een grote verscheidenheid aan mensen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:58

russel schreef:

Dat is dus onzin. Het grootste deel van de gelovigen leeft netjes naar de prachtige ideologie van hun godsdienst. Dat geldt voor Moslims, voor Christenen, voor Joden, voor Buddhisten enz. enz.
Slechts een klein deel houdt er extreme ideeën op na. Helaas zijn dat de groepen die het meeste aandacht trekken, waardoor álle gelovigen gelijk een slechte naam krijgen toebedeeld. Het is de kunst om minder kortzichtig te kijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:59

Aimee schreef:
KiWiKo schreef:

EN????????? gaan ze dat vanaf nu doen????........ zou fijn zijn, gelijk een bak ellende in de wereld minder........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:59

Met ze bedoelen we vaak een groep, maar soms ook een vrouwelijk iemand. ;)

En we hebben het, ik iig over een groep ;)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:00

KiWiKo schreef:

Tegenover één persoon die onacceptabele uitspraken doet. Tolerantie heeft een grens....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:03

KiWiKo schreef:

Nee dat is ook niet vriendelijk bedoelt. Het is bedoelt om wakker te schudden. Om al die meepraters die zo bang zijn een zeteltje te verliezen als ze niet wat meereutelen alert te maken op wat er gebeurt.
Wilders wordt steeds extremer en met zijn huidige zetelaantal zal dat niet afnemen.

Hij mag best zeggen dat er een groep Marokkaanse ettertjes zijn, maar hij mag niet de hele bevolkingsgroep + plus hun geloof dat voor hen nog erg belangrijk is, over een kam scheren.
En hij moet gestopt worden in het voortdurend tegen elkaar uit spelen van bevolkingsgroepen in Nederland die samen moeten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:03

Aimee schreef:
russel schreef:

Dat is dus onzin. Het grootste deel van de gelovigen leeft netjes naar de prachtige ideologie van hun godsdienst. Dat geldt voor Moslims, voor Christenen, voor Joden, voor Buddhisten enz. enz.
Slechts een klein deel houdt er extreme ideeën op na. Helaas zijn dat de groepen die het meeste aandacht trekken, waardoor álle gelovigen gelijk een slechte naam krijgen toebedeeld. Het is de kunst om minder kortzichtig te kijken.

Klopt, maar helaas is er een grote groep van moslims, we hebben het nu over moslims, die niet zo naar hun geloof leven, die grote groepen vind je in de grote steden. Rotterdams is toch de crimineelste stad van Nederland? Ik wed dat de PVV daar veel gescoord heeft.

Het is de kunst om man en paard te blijven benoemen en niet te verzanden in politiek correct denken. Hét probleem wordt nl steeds groter en door wollig gepraat en elkaar de vinger toe te wijzen die het durft te benoemen, loopt het steeds meer uit de hand.

Helaas ken ik wijken uit eigen ervaring waar het zo slecht wonen en leven is omdat de overhand genomen is door overwegend Marokkaanse moslims. Mensen trekken weg omdat ze het niet meer aan kunnen, de aangiften ken ik er genoeg van. Ik vind het altijd zo jammer dat er zo veel mensen dénken te weten hoe het is, maar er nooit midden in hebben gezeten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:05

Aimee schreef:
KiWiKo schreef:

Tegenover één persoon die onacceptabele uitspraken doet. Tolerantie heeft een grens....

precies............ tolerantie heeft een grens :D :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:06

Aimee schreef:
KiWiKo schreef:

precies, tolerantie heeft een grens :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:06

Sarabande hij heeft vaak genoeg gezegd dat hij geen problemen heeft met Marokkanen en Moslims, zij die in Nederland wonen en zich aan de wetmatigheden van de Nederlandse samenleving houdt, heeft hij helemaal geen probleem mee, maar wel met de criminelen, die zou hij graag terug sturen.

Denk je echt dat er zoveel Marokkanen op dit moment zo liefhebbend over de Nederlander praat en denkt? ;) :D