Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:En dan hier een premium artikel van een oud-kamerlid van het CDA, 60 jaar maar ziet er veel ouder uit, die Parkinson heeft, waarschijnlijk opgelopen door Glyfosaat maar die er begrip voor heeft dat het spul toch nog toegelaten is want ja, grote economische belangen en echt bewezen is het niet hè? Hoe ver kun je je kop in het zand steken?!?
https://www.ad.nl/binnenland/voormalig- ... Picture%5D
996981 schreef:Medicijnen, drugs, plastic (handig, die oplosbare verpakkingen bij vaatwastabletten en wastabs) etc komt allemaal in het drinkwater terecht. We hebben een veel groter probleem dan enkel de boer. We hebben allemaal verantwoordelijkheid en ik denk dat er in heel veel huishoudens veel te weinig bewustzijn is, juist ook omdat tot nu toe met name naar boeren wordt gewezen
996981 schreef:Medicijnen, drugs, plastic (handig, die oplosbare verpakkingen bij vaatwastabletten en wastabs) etc komt allemaal in het drinkwater terecht. We hebben een veel groter probleem dan enkel de boer. We hebben allemaal verantwoordelijkheid en ik denk dat er in heel veel huishoudens veel te weinig bewustzijn is, juist ook omdat tot nu toe met name naar boeren wordt gewezen
pien_2010 schreef:Pardon.....huisvrouwtjes? Verder eens met je post.
Het wordt dus zaak om zsm die troep uit het middel te halen.
Ik denk niet dat het bij ons in het wasmiddel zit want kan in de septli tank en is biologisch afbreekbaar en ook wel duur. Maar de meeste mensen zullen geen groen was of afwasmiddel gebruiken.
pien_2010 schreef:Pardon.....huisvrouwtjes? Verder eens met je post.
Het wordt dus zaak om zsm die troep uit het middel te halen.
Ik denk niet dat het bij ons in het wasmiddel zit want kan in de septli tank en is biologisch afbreekbaar en ook wel duur. Maar de meeste mensen zullen geen groen was of afwasmiddel gebruiken.
BigOne schreef:Gelukkig zijn er inmiddels biologische bloembollen en tuinzaden te koop.
Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat , omdat economische groei op 1 stond , mensen moedwillig vergiftigd zijn en zeker ook de natuur.
Vers fruit? Vroeger was ik stapel op aardbeien, in het seizoen gingen er bakken vol door.
Dus ik heb mijn portie gif wel dubbelop binnen. Mijn kinderen inmiddels gewaarschuwd geen aardbeien uit de winkel behalve biologische te kopen. En dat is nog maar 1 fruitsoort die goed onderzocht is, houd m’n hart vast .
pien_2010 schreef:In onderstaand wetenschappelijk artikel blijkt dat de verontreiniging van onze rivieren niet komt doordat boeren te kwistig om zouden gaan met glyfosaat maar dat een aanverwant product in ons wasmiddel zit en dat dit dus door iedereen wordt gebruikt (behalve door een klein groepje dat biologisch afbreekbaar was middel gebruikt).
Dat is zorgelijk nieuws daar het veel lastiger wordt om de rivieren schoner te krijgen.
https://scientias.nl/meeste-glyfosaat-i ... -gebruikt/
BigOne schreef:Heftig Electra , ook in de chemie zal er veel mis zijn met veiligheid. En bvb de schilders vroeger , oplosmiddel in verf .
prompter schreef:Het onderzoek gaat toch om glyfosaat in het bezinksel van afvalwater? Het zegt toch alleen iets daarover, en niet over waar het glyfosaat in de bodem vandaan komt? In die zin begrijp ik het artikel in het AD wel, BBB juicht alweer dat alleen wasmiddelen de boosdoener zijn, maar bezinksel in een waterzuivering eet ik niet op en adem ik niet in, in tegenstelling tot glyfosaat dat op akkers en dus gewassen wordt gespoten.