Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:31

mylittlejoy schreef:
https://x.com/samstein/status/188405628 ... Z7Cvw&s=19

Oei,alle federal grants en leningen. Er staat bij dat het Medicare en Social Security niet aantast, maar Medicaid staat er niet bij. Als ik het goed begrijp slaat dit op alle federale uitkeringen en leningen die via een tussenorgaan worden uitgekeerd. Denk o.a. aan studentenleningen.

Edit: linkje naar x omdat daar de screenshot van het bericht van het witte huis staat.

Even hierop terugkomend: het Medicaid portal is afgesloten, zodat het erop lijkt dat idd ook Medicaid hierdoor getroffen wordt.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:53

Ze/(we?) gaan echt richting de handmaid's tale...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:19

Project 2025 ?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:36

Update: het witte huis zegt dat het portal binnenkort weer hersteld zal zijn.

https://www.cnbc.com/2025/01/28/trump-f ... s-omb.html

Mijn persoonlijke interpretatie is dat dit net even een te grote stap te snel bleek te zijn. Ik kan echter niet uitsluiten dat het een oprechte fout was. Maar het lijkt mij stug.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:08

mylittlejoy schreef:
Cer schreef:
De oorspronkelijke naam is gegeven tijdens kolonisatie lees ik. Nou, daar moeten meer dingen van verdwijnen toch :D
Als Cuba het aan hun kant de Golf van Cuba noemt is het rond :j

Dus in theorie kunnen wij als Nederland de Caribische Zee hernoemen tot de Antilliaanse zee en dan zien wij dat in Nederland? Hoever valt dit door te trekken vraag ik me dan af. Wat als Trump bedenkt om Groenland 'Trumpland' te gaan noemen?

Ik begreep trouwens dat als je wilt solliciteren bij de Amerikaanse overheid, je nu gescreend wordt of je wel onderdeel bent van de MAGA beweging en je volledig zult inzetten voor het implementeren van Trump z'n agenda. Zo dien je onder meer aan te geven wanneer je je 'MAGA-revelation' hebt gehad. Tot zover het aannemen van mensen op basis van merit.

https://apnews.com/article/trump-loyalt ... 203222f47c

Antilliaanse zee? De zee die grenst aan de Nederlandse Oceaan bedoel je? Die van hier tot Canada en de VS en Brazilië en Argentinië loopt? Goed plan. Ik zit zelf te denken aan een vakantie rondom de Oceaan van Nederlands Indië……

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:09

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:22

Geen idee of dit waar is maar als dat zo is ... Maar ik ben benieuwd
https://x.com/Anna_lena2022/status/1884215994929012916
EXCLUSIEF BREAKING: Het Congres heeft de stemmen om Trump af te zetten en uit zijn ambt te verwijderen.
Er was sprake van tweeledige woede in het Congres over de gratie die Trump verleende aan de relschoppers van 6 januari die politieagenten verwondden. 1/
Volgens de grondwet is voor een veroordeling een tweederdemeerderheid in de Senaat vereist.
dat wil zeggen 67 stemmen in de Senaat. Als 30 Republikeinse leden van de Senaat stemmen terwijl alle Democraten 45 zetels hebben, wordt Trump veroordeeld en met 75 stemmen uit zijn ambt ontheven
Zondag werd senator Lindsey Graham de eerste senator die zich publiekelijk uitsprak tegen Trumps gratie voor de relschoppers van 6 januari. 2/
De meeste senatoren met wie we spraken vertelden ons: “Trump kan worden afgezet voor gratie, omdat belemmering van de rechtsgang door gratie een strafbaar feit is.”

Het Amerikaanse Hooggerechtshof en de Founding Fathers hebben verklaard dat misbruik van de gratiebevoegdheid reden kan zijn voor afzetting.
Recente precedenten bevestigen deze opvatting. De afzettingsartikelen tegen president Richard Nixon omvatten onder meer de beschuldiging van belemmering van de rechtsgang. Er werd beweerd dat hij zijn ambtseed en zijn grondwettelijke plicht had geschonden door ‘de rechtsbedeling te voorkomen, belemmeren en belemmeren’. 3/
Nixon gaf zelf toe dat “belemmering van de rechtsgang een ernstige misdaad is en een reden zou zijn voor impeachment.”
Leden van het Republikeinse Congres zeiden dat ze de afzetting en het ontslag van Trump volledig steunen.
In het Huis van Afgevaardigden zeiden dertig Republikeinse leden dat ze de impeachment van Trump steunen.
5/
De dertig Republikeinse leden van de Senaat zeiden: “Trumps gratie voor de relschoppers van 6 januari die politieagenten in het Capitool aanvielen, is een aanval op het Congres en een machtsmisbruik en een reden voor afzetting. We zullen voor een veroordeling stemmen als het Huis van Afgevaardigden .”De afzetting van Trump is correct.
HOE HET WERKT:
Het proces begint in het Huis van Afgevaardigden, waar elk lid een afzettingsstemming kan afdwingen. Als de motie wordt goedgekeurd, gaat deze naar de Senaat. Voor de stemming is een gewone meerderheid vereist
50% plus één (218) vereist.
De president zal dan worden afgezet. Als dertig Republikeinse leden van het Huis van Afgevaardigden met de Democraten stemmen, zal het wetsvoorstel worden aangenomen en zal Trump over het artikel in de Senaat moeten worden berecht.
Volgens de grondwet is voor een veroordeling een tweederdemeerderheid in de Senaat vereist.
dat wil zeggen 67 stemmen in de Senaat. Als 30 Republikeinse leden van de Senaat stemmen terwijl alle Democraten 45 zetels hebben, wordt Trump veroordeeld en met 75 stemmen uit zijn ambt ontheven

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:34

Ik kan me dit niet voorstellen :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:49

Het is al twee keer eerder geprobeerd met Trump, maar telkens kwamen ze een of meerdere stemmen tekort in de Senaat.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:49

Ik ook niet; ze weten niet eens te voorkomen dat een dronkelap wordt benoemd tot secretary of defense, laat staan dat ze zouden stemmen voor het afzetten van trump.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 06:31

Het is een hoopgevend verhaal, maar waarom zouden de Republikeinen nu wèl ineens "het juiste" doen.... ze zijn al over zoveel "count me out" punten heen gegaan van Trump zijn streken.....

Ik sluit niet uit dat er genoeg nog soort van okee Republikeinen zijn die al heel dicht tegen de grens aanzaten en hoopten dat het wel mee zou vallen (met die soep enzo....) en voor wie nu ein-de-lijk de grens bereikt is. Maar het voelt naïef op dit punt om nog iets van ze te verwachten.

Naar mijn mening moeten ze vooral ook werk er van maken dat de Supreme Court wettelijk gezien uit evenveel Republikeinen als Democraten moet bestaan. Zodat niet de ene of andere partij het hele hooggerechtshof kan kapen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 08:58

Ik kan alle linkjes van X niet bekijken, geen idee wat daar in staat.

Voor wat betreft die twee sexes, dat heeft dan toch alleen betrekking op mensen die een X in hun paspoort willen? Want trans op zich is niet verboden toch? (althans, nu nog niet). En ik googlede op gender-affirming surgery, maar het verbieden daarvan is alleen voor illigal aliens in prison, als ik het goed lees. De covering van dat door health care verzekeringen verschilt per staat, als ik het snel zie.

Overigens, als Trump met die EO iets doet wat illigal zou zijn, dan kan het toch gewoon niet? Net als dat vragen naar politieke voorkeur wat blijkbaar niet mag.
Ik wist dat serieus niet hoor, ik meende snel gelezen te hebben dat hij in zijn administratie alleen like minded people wil. Dus ik weet niet of het hier in Nederland gangbaar is dat als je bij Groen Links soliciteert dat het dan oke is om openlijk voor de PVV te zijn (voorbeeld gaat niet helemaal op, omdat we hier zoveel verschillende partijen hebben), of moet je dan wel kunnen aantonen dat je het eens bent met het GL gedachtengoed? Als je bij de Jumbo gaat werken, dan maakt het weer niet uit denk

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:03

BigOne schreef:
Cer, waarom zou het fridman als geboren rus niet lukken om Putin te interviewen? Vooral niet omdat
hij nogal negatief over Zelenski was dat hij niets aardigs over Putin kon zeggen?
Overigens heeft hij zijn bio aangepast na begin van de oorlog, nu is hij ineens van Joods/oekrainse afkomst, apart want :
Alexei Fridman 15 August 1983 Chkalovsk, Soviet Union (now Buston, Tajikistan)

Dat heb ik helemaal niet gehoord in die podcast, hij was juist heel lovend over Zelenski, dat het een goede leider is, echt een voorbeeld, heel erg begaan met zn mensen etc etc.

En wat die geboorteplaats betreft, ik heb geen idee.. maakt mij ook niet zoveel uit. Ik vond zn verhaal heel interessant :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 10:59

https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/18 ... 2602290406
Een federale rechter heeft dinsdag tijdelijk een poging van Trump geblokkeerd om de federale financiering te stoppen terwijl zijn regering een alomvattende ideologische evaluatie uitvoert om progressieve initiatieven te ontwortelen, - AP News

De maatregel vormde het sluitstuk van de meest chaotische dag voor de Amerikaanse overheid sinds Trump terugkeerde in het ambt. De onzekerheid over een cruciale financiële levensader zorgde voor paniek en verwarring bij staten, scholen en organisaties die afhankelijk zijn van biljoenen dollars uit Washington.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:04

Cer schreef:

Voor wat betreft die twee sexes, dat heeft dan toch alleen betrekking op mensen die een X in hun paspoort willen? Want trans op zich is niet verboden toch? (althans, nu nog niet). En ik googlede op gender-affirming surgery, maar het verbieden daarvan is alleen voor illigal aliens in prison, als ik het goed lees. De covering van dat door health care verzekeringen verschilt per staat, als ik het snel zie.

Overigens, als Trump met die EO iets doet wat illigal zou zijn, dan kan het toch gewoon niet? Net als dat vragen naar politieke voorkeur wat blijkbaar niet mag.
Ik wist dat serieus niet hoor, ik meende snel gelezen te hebben dat hij in zijn administratie alleen like minded people wil. Dus ik weet niet of het hier in Nederland gangbaar is dat als je bij Groen Links soliciteert dat het dan oke is om openlijk voor de PVV te zijn (voorbeeld gaat niet helemaal op, omdat we hier zoveel verschillende partijen hebben), of moet je dan wel kunnen aantonen dat je het eens bent met het GL gedachtengoed? Als je bij de Jumbo gaat werken, dan maakt het weer niet uit denk

In de linkjes die ik heb geplaatst, staat niet heel veel meer dan in mijn posts, meer ofwel een screenshot van de betreffende memo, of een filmpje waarin het wordt gezegd. Meer ter onderbouwing.

Nee, het is meer dan alleen een X, want tegelijk met de twee genderpolicy, is 'bepaald' wat onder die twee sexen valt:

Citaat:
The executive order declares there are only "two sexes, male and female" and defines a "female" as "a person belonging, at conception, to the sex that produces the large reproductive cell." The order defines "male" as "a person belonging, at conception, to the sex that produces the small reproductive cell."

Hiermee wordt overigens op een sneaky manier gelijk vastgelegd dat een feutus bij verwekking dus al een persoon is, wat wellicht later nog gebruikt zal worden in de anti-abortus lobby, maar dat terzijde. (Ook terzijde dat het biologisch gezien niet klopt omdat alle feutussen in de beginstadia vrouwelijk zijn qua fenotype.)

De press secretary heeft gister in de persconferentie aangegeven dat 'deze administratie van mening is dat de president aan het hoofd staat van de executive branch en daardoor alle executive macht heeft'. Dit was overigens in antwoord op dat Trump niet de macht heeft om zelf te bepalen dat door het congress goedgekeurde gelden niet worden uitgekeerd. Kortom, schijt aan wat legaal en illegaal is.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:05

Cer schreef:

Nee, die bepaald dat je geboortegeslacht bepaald wat er in je paspoort staat en hoe je geacht wordt je te gedragen. Mensen die na transitie nu een M of V in hun paspoort hebben, volledig als zodanig ogen en leven, moeten dus terug naar het geslacht dat ze bij hun geboorte hebben gekregen.

Het verschilt per staat hoe dat gedaan wordt.
Er zijn staten waar het voor de inauguratie al in gang gezet werd en mensen hun rijbewijs bijvoorbeeld niet meer geldig is en ze een nieuwe moeten aanvragen met hun geboortegeslacht er op. Heb je een 'V' staan naast een bebaarde bodybuilder, of een 'M' naast een miss America. 8)7
Met ook de eis dat je bijvoorbeeld naar de plee van je geboortegeslacht moet, je naar de gevangenis van je geboortegeslacht moet (leuk voor vrouwen die nu opeens naar een mannengevangenis moeten, terwijl ze sowieso al een van de meest mishandelde en verkrachtte groepen in de samenleving zijn).

Blijkbaar niet over nagedacht dat dat betekent dat mensen die 100% mannelijk ogen/gedragen opeens tussen de vrouwen lopen om te plassen. Want dat is echt veeeeel veiliger, en werkt veel beter om mannen die graag in w.c.'s iemand verkrachten of aanranden uit vrouwen toiletten te weren. :o?

Hoe legaal hormonen en operaties zijn verschilt ook per staat. In sommige staten mag het niet meer, in sommige wel. Sommige artsen mogen geen recepten meer schrijven, sommige organisaties wel. Het is daar altijd al heel krom geweest en heel afhankelijk van de politieke/religieuze ideeën van je huisarts of die je wilde helpen, maar nu mogen sommige artsen die wel willen ook niet meer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:47

Ah okee helder :j
Ik dacht dat het nog niet helemaal helder was, ik las ergens :"However, no formal policy has been released, which is fueling confusion among trans and nonbinary people trying to update their documents."

Maar als mensen al een andere sex op hun passport hebben wordt dat niet teruggedraaid, dus ik zie niet helemaal dat er een M naast Miss America komt te staan.
Tot vorig jaar kon het wel zo zijn dat een bebaarde bodybuilder met de vrouwen mee ging doen als hij zelf vond dat hij vrouw was (er is een heel issue met sport natuurlijk).

Bij uitgifte van een nieuw pasport weten ze het ook nog niet:
but upon renewal, it sounds like they will revert it back to the person's sex assigned to birth,” says Chriss. Still, it isn’t clear how the government would implement such a policy. If birth certificates or state IDs have already been amended, it's unclear how the State Department would know that a person is transgender and apply the policy set forth by Trump.
https://time.com/7210389/donald-trump-e ... gender-id/

ik dacht dat het al per staat onduidelijk was, wat nou wel en niet mag, in welke staat. Dat is denk het lastige van dat land, dat het allemaal kleine landjes zijn..

Neemt niet weg dat het voor die circa 2miljoen oprechte transgenders echt heel poedersuiker is. Zijn er nog staten waar ze wel kunnen zijn wie ze zijn of is dat landelijk nu allemaal anders?
Ik las ook over Nancy Mace en Sarah McBrdie, dat is natuurlijk echt waanzin :n

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:53

_San87_ schreef:
Libera schreef:
En als jullie horen wat wij aan property tax of hypotheekrente betalen net zo :D

Daar ben ik wel benieuwd naar! Wat betaal je in Amerika voor een gemiddelde woning aan property tax en hypotheekrente?

In NL fluctueert die laatste, uiteraard. Geen idee of dat in Amerika ook zo is?

Hypotheekrente fluctueert, maar word (meestal) vastgezet op het moment dat je de hypotheek afsluit (ligt natuurlijk ook aan type hypotheek maar dat is de meest gangbare). Op dit moment is de rente rond de 7% en de hoogte word mede bepaald door je “credit score”. Als je dus geluk had en een paar jaar terug een huis had gekocht met 3-4% hypotheekrente is het nu niet heel aantrekkelijk om te verhuizen.
De property tax verschild per staat van 0.27% in Hawaii tot 1.825% in Illinois. Het gemiddelde huis in de US kost rond de $430.000, hoewel je aan de oost of westkust vaak meer betaald. In WA bijvoorbeeld is het gemiddeld $625.000 dus reken maar uit :)
Verder is het hier gangbaar om minimaal 20% eigen geld in te brengen, vandaar dat het voor veel jonge mensen niet haalbaar is op dit moment om hun eigen woning aan te schaffen, tenzij ze flink gespaard hebben

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:07

Daar is eigenlijk niet zo heel veel verschil als in Nederland hoor, hier hebben ook veel mensen moeite on te starten vanwege hoge huizenprijzen- ook hier moet je eigen geld hebben en betaal je elk jaar woz dat wordt ook gebaseerd op de waarde van je woning
Gemiddeld liggen de inkomens in Amerika ook een stukje hoger vergeleken in Nederland- al vind ik die vergelijking altijd lastig te maken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:14

Zo jeetje dan zijn de prijzen wel flink gestegen zeg. Een jaar of 25 geleden hoorde ik prijzen voor huizen met veel meer ruimte dan hier, die echt een lachertje waren qua koopprijs :=

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:30

Ik heb even de pagina van het Witte Huis erbij gezocht. Er staan wel wat dingen in waarvan ik denk, hmmm...wat gaan ze hiermee doen:

https://www.whitehouse.gov/presidential ... overnment/

Citaat:
Sec. 3. Recognizing Women Are Biologically Distinct From Men. (a) Within 30 days of the date of this order, the Secretary of Health and Human Services shall provide to the U.S. Government, external partners, and the public clear guidance expanding on the sex-based definitions set forth in this order.

(b) Each agency and all Federal employees shall enforce laws governing sex-based rights, protections, opportunities, and accommodations to protect men and women as biologically distinct sexes. Each agency should therefore give the terms “sex”, “male”, “female”, “men”, “women”, “boys” and “girls” the meanings set forth in section 2 of this order when interpreting or applying statutes, regulations, or guidance and in all other official agency business, documents, and communications.

...

(d) The Secretaries of State and Homeland Security, and the Director of the Office of Personnel Management, shall implement changes to require that government-issued identification documents, including passports, visas, and Global Entry cards, accurately reflect the holder’s sex, as defined under section 2 of this order; and the Director of the Office of Personnel Management shall ensure that applicable personnel records accurately report Federal employees’ sex, as defined by section 2 of this order.

Wat zijn ze van plan met dat vrouwen biologisch anders zijn dan mannen? Is dit een opzet om vrouwen buiten bepaalde beroepsgroepen te gaan houden op basis van fysieke (of mentale) ongeschiktheid?

Als ik de tekst verder goed begrijp, hebben alle agency's dus tussen de 30 en 120 dagen om alles te wijzigen. Het staat er niet klip en klaar dat paspoorten ook gewijzigd worden, maar als ik het zo lees denk ik wel dat dat de bedoeling is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:39

Oh ja ik heb die ook net zitten lezen...
ik vraag me af of er dan tegen die tijd nog iets naar voren komt dat dit niet legal is om te doen, ofzo. Want dat schijnt ook nog te kunnen.

En ik kwam er niet helemaal uit of iemand dan ooit nog een sex change operatie kan laten uitvoeren en met medische papieren dan alsnog van sex kan veranderen. Ik meende dat ergens gelezen te hebben, maar ik kan het ook zelf bedacht hebben

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:41

Ik vind het aan de ene kant zeikerig en kleinzielig, maar snap ook wel dat er wat problemen kunnen ontstaan in dingen als (top) sport. Het klinkt niet helemaal eerlijk wanneer iemand zeg maar een mannelijke basis heeft waardoor diegene sterker is, dat die alle "echte" vrouwen aan de kant veegt.

Maar hoe vaak gebeurt dat nou eigenlijk...? Dat weet ik ook niet.

En als je daar naar gaat kijken, moet je het dan sowieso niet breder gaan trekken, want eigenlijk is het dan natuurlijk sowieso oneerlijk dat de ene vrouw veel sterker gebouwd is dan de andere, meer van het ene of andere hormoon of wat dan ook aanmaakt dat helpt bij kracht / inspanning / herstel of wat dan ook....

Moet je dan eigenlijk niet beter competitie gaan bedrijven op basis van je hormoonlevels / lichaamsbouw of zoiets net zoals je gewichtsklasses hebt voor boxers bvb....?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 17:47

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je lichaam helemaal aangepast is aan je nieuwe sexe? Dan bedoel hoe lang het duurt voordat een transvrouw verzwakt en een transman meer spierkracht krijgt? Ondertussen was het natuurlijk altijd al zo dat de ene vrouw/man de andere vrouw of man niet is. Daarom is de ene wielrenner goed in sprinten en de andere goed berg-op, en schaatsers en atleten enzovoort.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:18

pmarena schreef:
Ik vind het aan de ene kant zeikerig en kleinzielig, maar snap ook wel dat er wat problemen kunnen ontstaan in dingen als (top) sport. Het klinkt niet helemaal eerlijk wanneer iemand zeg maar een mannelijke basis heeft waardoor diegene sterker is, dat die alle "echte" vrouwen aan de kant veegt.

Maar hoe vaak gebeurt dat nou eigenlijk...? Dat weet ik ook niet.

En als je daar naar gaat kijken, moet je het dan sowieso niet breder gaan trekken, want eigenlijk is het dan natuurlijk sowieso oneerlijk dat de ene vrouw veel sterker gebouwd is dan de andere, meer van het ene of andere hormoon of wat dan ook aanmaakt dat helpt bij kracht / inspanning / herstel of wat dan ook....

Moet je dan eigenlijk niet beter competitie gaan bedrijven op basis van je hormoonlevels / lichaamsbouw of zoiets net zoals je gewichtsklasses hebt voor boxers bvb....?
Dit is inderdaad ook mijn argument in zulke discussies.
Eigenlijk ongeacht gender.