Cer schreef:Ik kan alle linkjes van X niet bekijken, geen idee wat daar in staat.
Voor wat betreft die twee sexes, dat heeft dan toch alleen betrekking op mensen die een X in hun paspoort willen? Want trans op zich is niet verboden toch? (althans, nu nog niet). En ik googlede op gender-affirming surgery, maar het verbieden daarvan is alleen voor illigal aliens in prison, als ik het goed lees. De covering van dat door health care verzekeringen verschilt per staat, als ik het snel zie.
Overigens, als Trump met die EO iets doet wat illigal zou zijn, dan kan het toch gewoon niet? Net als dat vragen naar politieke voorkeur wat blijkbaar niet mag.
Ik wist dat serieus niet hoor, ik meende snel gelezen te hebben dat hij in zijn administratie alleen like minded people wil. Dus ik weet niet of het hier in Nederland gangbaar is dat als je bij Groen Links soliciteert dat het dan oke is om openlijk voor de PVV te zijn (voorbeeld gaat niet helemaal op, omdat we hier zoveel verschillende partijen hebben), of moet je dan wel kunnen aantonen dat je het eens bent met het GL gedachtengoed? Als je bij de Jumbo gaat werken, dan maakt het weer niet uit denk
In de linkjes die ik heb geplaatst, staat niet heel veel meer dan in mijn posts, meer ofwel een screenshot van de betreffende memo, of een filmpje waarin het wordt gezegd. Meer ter onderbouwing.
Nee, het is meer dan alleen een X, want tegelijk met de twee genderpolicy, is 'bepaald' wat onder die twee sexen valt:
Citaat:
The executive order declares there are only "two sexes, male and female" and defines a "female" as "a person belonging, at conception, to the sex that produces the large reproductive cell." The order defines "male" as "a person belonging, at conception, to the sex that produces the small reproductive cell."
Hiermee wordt overigens op een sneaky manier gelijk vastgelegd dat een feutus bij verwekking dus al een persoon is, wat wellicht later nog gebruikt zal worden in de anti-abortus lobby, maar dat terzijde. (Ook terzijde dat het biologisch gezien niet klopt omdat alle feutussen in de beginstadia vrouwelijk zijn qua fenotype.)
De press secretary heeft gister in de persconferentie aangegeven dat 'deze administratie van mening is dat de president aan het hoofd staat van de executive branch en daardoor alle executive macht heeft'. Dit was overigens in antwoord op dat Trump niet de macht heeft om zelf te bepalen dat door het congress goedgekeurde gelden niet worden uitgekeerd. Kortom, schijt aan wat legaal en illegaal is.