Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:27

Heb je dan een bron dat er 35.000 mensen aanwezig waren gisteren?

En je toon is heel erg sturend. Termen als “de aasgieren” zijn heel kenmerkend. En als jij je mening en standpunten goed kan onderbouwen is er geen probleem toch? Maar als je dat niet kan dan kan je tegengas verwachten.

Zeker als je op PVV stemt omdat je mensen van kleur en moslims minderwaardig vindt. Wat helaas voor heel veel PVV-stemmers geldt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

juval schreef:
gisteren in het nieuws dat Hogeschool Utrecht ook de Kerstmis en Pasen afschaft. Ik vind het een bijzondere marketingtruc.

https://trajectum.hu.nl/kerstmis-wordt- ... algebruik/

Vergeet niet dat er een heleboel Nederlanders zijn die geen geloof hebben. Ik heb ook niets met Kerst en Pasen. Dus een feestdag is wat mij betreft prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

Muronia, je komt met 35.000 deelnemers, het waren er enkele duizenden. Daar ga je de fout in .
En het maakt mij totaal niets uit wanneer mensen pvv of FvD stemmen. Wanneer ze van het vorige debacle niets geleerd hebben, best. Wilders heeft gouden bergen beloofd en schreeuwt het hardst dat hij tegen is gewerkt, realiteit is dat bij stemmingen hij volop nee zei terwijl hij ja vertelde in z’n verkiezingsprogramma.
Dat mensen hem nu nogmaals geloven wil er bij mij niet in maar be my guest.
En de betoging ? Wilders heeft nooit gezegd dat hij er zou zijn , Els is een groupie van extreem rechts. Ze denkt een goede relatie met Wilders te hebben maar veel met hem op de foto gaan en zijn standpunt herhalen is geen garantie op een plek op z’n kieslijst . Ze dweepte vorig jaar volop met Baudet, daarvoor met de SGP en nu met Wilders .
En ze verspreidt volop nepnieuws over de demonstratie.
Van Haga wist dat de voetbal hooligans kwamen, hij bedankte ze nog speciaal en ruim van tevoren waren er al oproepen op social media aan de harde kernen.
Maar ik ben wel heel benieuwd waarom jij op Geert Wilders hebt gestemd, vind het interessant om te horen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Muronia schreef:
purny schreef:
Wat ik vooral niet begrijp is dat Els de demonstratie niet heeft afgeblazen. Ze had immers al signalen gekregen dat er rellen zouden komen.
Ook had ze het in de nieuwsuur uitzending over dat ze vooral kwaad was, enig vorm van spijt heeft ze niet in haar mond genomen.

Ik ken Els niet, maar ik snap wel dat als je zoiets groots opzet, je ook een verkeerd signaal afgeeft als je je de mond laat snoeren door oproerkraaiers. Dat is waar demonstreren toch voor staat, het recht van vrijheid van meningsuiting.

Het had haar gesierd als ze de demonstratie had afgeblazen omdat ze geweld niet zou tolereren.
Niet alleen zijn die hooligans fout, zij is evengoed fout.

En 35000 man op het Malieveld gaat nooit passen, wordt wel een hele krappe boel.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:05

Of het past weet ik niet, maar toen ik er even voor een langs reed waren er echt niet heel veel. Bij de Corona demonstratie was het echt veel drukker

Achteraf blijkt dus meer dan de helft uit pure relschoppers te hebben bestaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Benzz schreef:
juval schreef:
gisteren in het nieuws dat Hogeschool Utrecht ook de Kerstmis en Pasen afschaft. Ik vind het een bijzondere marketingtruc.

https://trajectum.hu.nl/kerstmis-wordt- ... algebruik/

Vergeet niet dat er een heleboel Nederlanders zijn die geen geloof hebben. Ik heb ook niets met Kerst en Pasen. Dus een feestdag is wat mij betreft prima.

ik ben niet gelovig, maar waarom zou een van oorsprong Christelijk feest (waar we allemaal profijt van hebben, want vrije dagen) van naam moeten veranderen? ik zie echt het nut niet in. Wie heeft er last van om het kerst en pasen te noemen? het is weer een 'traditie' die veranderd wordt ten behoeve van de zogenaamde multiculturele samenleving. Ik begrijp de weerstand wel.

het kan toch gewoon naast elkaar bestaan? ik vind het prima om ook even stil te staan bij Ramadan of de Eid-al-Fitr (of zelfs offerfeest). of andere voor grote delen van de samenleving belangrijke dagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:18

juval schreef:
Benzz schreef:

ik ben niet gelovig, maar waarom zou een van oorsprong Christelijk feest (waar we allemaal profijt van hebben, want vrije dagen) van naam moeten veranderen? ik zie echt het nut niet in. Wie heeft er last van om het kerst en pasen te noemen? het is weer een 'traditie' die veranderd wordt ten behoeve van de zogenaamde multiculturele samenleving. Ik begrijp de weerstand wel.

Waarom niet? Voor kerstmis was het de winterzonnewende, Mitra en Saturnus en de Joelfeesten, bijvoorbeeld.

MarlindeRooz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Ik vind die verplichte vrije dagen echt heel irritant vooral. Ik zou ze liever zelf in mogen zetten.

Daarbij is Nederland ooit bezet en is het christelijke geloof ons opgelegd dus zo heel leuk is die traditie niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

Ik vind het juist gezellig dat iedereen vrij is, als losse dagen ben je dat gemeenschappelijk samenzijn kwijt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:22

fokfanaat schreef:
Ik vind het juist gezellig dat iedereen vrij is, als losse dagen ben je dat gemeenschappelijk samenzijn kwijt.

Maar voor veel mensen betekent dat niks. Jehova's getuigen, Moslims en Joden vieren geen kerst, bijvoorbeeld.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:26

_San87_ schreef:
juval schreef:

Waarom niet? Voor kerstmis was het de winterzonnewende, Mitra en Saturnus en de Joelfeesten, bijvoorbeeld.

misschien hou ik gewoon niet zo van de verandering, ik zie het nut niet. Ik hou van kerst met alle tradities die erbij horen, familie, samenzijn, boom, kadootjes, eten, kerstfilms etc etc... gewoon het hele gevoel rond deze periode.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

_San87_ schreef:
fokfanaat schreef:

Maar voor veel mensen betekent dat niks. Jehova's getuigen, Moslims en Joden vieren geen kerst, bijvoorbeeld.

dat is toch geen reden om kerst dan maar af te schaffen. volgens mij kunnen verschillende geloven en feestdagen prima naast elkaar bestaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

juval schreef:
_San87_ schreef:

dat is toch geen reden om kerst dan maar af te schaffen. volgens mij kunnen verschillende geloven en feestdagen prima naast elkaar bestaan.

Maar kerst wordt toch ook niet afgeschaft? Het staat je vrij lekker kerst te vieren zoals jij dat wil.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:29

Kerst wordt toch ook niet afgeschaft? Niemand zegt tegen jou dat jij het niet mag vieren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

juval schreef:
_San87_ schreef:

misschien hou ik gewoon niet zo van de verandering, ik zie het nut niet. Ik hou van kerst met alle tradities die erbij horen, familie, samenzijn, boom, kadootjes, eten, kerstfilms etc etc... gewoon het hele gevoel rond deze periode.

Ik ook! Dat een school ervoor kiest de kerstdagen feestdagen te noemen, neemt bij mij dat gevoel niet weg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

fokfanaat schreef:

En het legt de druk erop dat je er bij moet zijn want je bent toch vrij?

En in mijn familie zijn / waren veel mensen niet standaard vrij met de feestdagen. De koeien moesten gemolken worden, de mensen verzorgd en de kerk toegesproken. :P

En zelfs mijn vader met z’n “saaie 9-5 kantoorbaan” moest afgelopen Pasen met bloedspoed naar z’n werk toe.

Echt heel veel mensen zijn niet (standaard) vrij met de feestdagen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Muronia schreef:
Misinformatie... juist ja. Helemaal nergens heb ik misinformatie geplaatst. Alleen een klein beetje geprobeerd recht te zetten wat voor misinformatie hier geplaatst werd :D . Maar jullie bevestigen precies wat ik al dacht hoor met dat soort reacties. Je denkt toch niet dat ik me hier ga laten affakkelen, want wat ik ook zou zeggen om mijn standpunten en mening te onderbouwen, daar zouden de aasgieren meteen bovenop springen, dus helemaal geen behoefte aan.

Ok, laten we er dan vanuit gaan dat 35000 mensen op het Malieveld een type fout was en dat de realiteit is: rond de 3000 mensen. Het is nl een groot verschil.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:36

_San87_ schreef:
juval schreef:

Ik ook! Dat een school ervoor kiest de kerstdagen feestdagen te noemen, neemt bij mij dat gevoel niet weg.

nee, het gevoel blijft natuurlijk, maar het hernoemen van kerst geeft munitie aan de 'rechtse' partijen die het kunnen en zullen gebruiken als door de immigranten veroorzaakte veranderingen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:40

Ik heb bij mijn werkgever ook sinds een jaar ook geen verplichte vrije dagen meer. Ik vind het wel prima, werkte altijd al door met kerst bijvoorbeeld. Lekker rustig, niemand die je stoort.

Vond het nooit prettig dat ik verplicht vrij was rond een bepaalde periode en dat dit al besloten is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 57 min geleden

juval schreef:
_San87_ schreef:

nee, het gevoel blijft natuurlijk, maar het hernoemen van kerst geeft munitie aan de 'rechtse' partijen die het kunnen en zullen gebruiken als door de immigranten veroorzaakte veranderingen.

Ja, dat kan. Ik zie dat dan weer niet als reden kerst geen feestdag te noemen. Kerst ís ook gewoon een feestdag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Het zit er aan te komen dat ik volgend jaar verplicht 3 weken vrij ben (2 in de zomer en 1 met kerst). En ik heb maar vier weken vakantie.

Dus dat houdt in dat als ik een week vrijwilligerswerk ga doen (wat ik altijd deed) dat ik dan 0,00 vrije dagen heb voor de rest van het jaar. Daar ga ik dus niet mee akkoord. :P

Als ik dan de andere verplichte vrije dagen zou mogen werken kan ik toch meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

juval schreef:

Ja dat is dan het probleem van die mensen. Dat zij niet het vermogen hebben om te bedenken dat er nog weinig (actieve) christenen in Nederland zijn…

Het is niet eerlijk om een heel land te dwingen feestdagen te vieren van een geloof dat ze niet belijden.

Hoewel het Suikerfeest wel iets is waar ik mij voor opoffer! :))

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 35 min geleden

suikerfeest zou dan dus ook gewoon feestdag moeten heten. geen onderscheid.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

juval schreef:

Eens!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11 min geleden

juval schreef:

Ook dat js marketingstrategie.
HEMA heeft hier jaren niet aan meegedaan, maar liep miljoenen omzet mis.