Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:gisteren in het nieuws dat Hogeschool Utrecht ook de Kerstmis en Pasen afschaft. Ik vind het een bijzondere marketingtruc.
https://trajectum.hu.nl/kerstmis-wordt- ... algebruik/
Muronia schreef:purny schreef:Wat ik vooral niet begrijp is dat Els de demonstratie niet heeft afgeblazen. Ze had immers al signalen gekregen dat er rellen zouden komen.
Ook had ze het in de nieuwsuur uitzending over dat ze vooral kwaad was, enig vorm van spijt heeft ze niet in haar mond genomen.
Ik ken Els niet, maar ik snap wel dat als je zoiets groots opzet, je ook een verkeerd signaal afgeeft als je je de mond laat snoeren door oproerkraaiers. Dat is waar demonstreren toch voor staat, het recht van vrijheid van meningsuiting.
Benzz schreef:juval schreef:gisteren in het nieuws dat Hogeschool Utrecht ook de Kerstmis en Pasen afschaft. Ik vind het een bijzondere marketingtruc.
https://trajectum.hu.nl/kerstmis-wordt- ... algebruik/
Vergeet niet dat er een heleboel Nederlanders zijn die geen geloof hebben. Ik heb ook niets met Kerst en Pasen. Dus een feestdag is wat mij betreft prima.
juval schreef:Benzz schreef:
Vergeet niet dat er een heleboel Nederlanders zijn die geen geloof hebben. Ik heb ook niets met Kerst en Pasen. Dus een feestdag is wat mij betreft prima.
ik ben niet gelovig, maar waarom zou een van oorsprong Christelijk feest (waar we allemaal profijt van hebben, want vrije dagen) van naam moeten veranderen? ik zie echt het nut niet in. Wie heeft er last van om het kerst en pasen te noemen? het is weer een 'traditie' die veranderd wordt ten behoeve van de zogenaamde multiculturele samenleving. Ik begrijp de weerstand wel.
_San87_ schreef:juval schreef:
ik ben niet gelovig, maar waarom zou een van oorsprong Christelijk feest (waar we allemaal profijt van hebben, want vrije dagen) van naam moeten veranderen? ik zie echt het nut niet in. Wie heeft er last van om het kerst en pasen te noemen? het is weer een 'traditie' die veranderd wordt ten behoeve van de zogenaamde multiculturele samenleving. Ik begrijp de weerstand wel.
Waarom niet? Voor kerstmis was het de winterzonnewende, Mitra en Saturnus en de Joelfeesten, bijvoorbeeld.
_San87_ schreef:fokfanaat schreef:Ik vind het juist gezellig dat iedereen vrij is, als losse dagen ben je dat gemeenschappelijk samenzijn kwijt.
Maar voor veel mensen betekent dat niks. Jehova's getuigen, Moslims en Joden vieren geen kerst, bijvoorbeeld.
juval schreef:_San87_ schreef:
Maar voor veel mensen betekent dat niks. Jehova's getuigen, Moslims en Joden vieren geen kerst, bijvoorbeeld.
dat is toch geen reden om kerst dan maar af te schaffen. volgens mij kunnen verschillende geloven en feestdagen prima naast elkaar bestaan.
Waarom niet? Voor kerstmis was het de winterzonnewende, Mitra en Saturnus en de Joelfeesten, bijvoorbeeld.
misschien hou ik gewoon niet zo van de verandering, ik zie het nut niet. Ik hou van kerst met alle tradities die erbij horen, familie, samenzijn, boom, kadootjes, eten, kerstfilms etc etc... gewoon het hele gevoel rond deze periode.
fokfanaat schreef:Ik vind het juist gezellig dat iedereen vrij is, als losse dagen ben je dat gemeenschappelijk samenzijn kwijt.
Muronia schreef:Misinformatie... juist ja. Helemaal nergens heb ik misinformatie geplaatst. Alleen een klein beetje geprobeerd recht te zetten wat voor misinformatie hier geplaatst werd. Maar jullie bevestigen precies wat ik al dacht hoor met dat soort reacties. Je denkt toch niet dat ik me hier ga laten affakkelen, want wat ik ook zou zeggen om mijn standpunten en mening te onderbouwen, daar zouden de aasgieren meteen bovenop springen, dus helemaal geen behoefte aan.
_San87_ schreef:juval schreef:
misschien hou ik gewoon niet zo van de verandering, ik zie het nut niet. Ik hou van kerst met alle tradities die erbij horen, familie, samenzijn, boom, kadootjes, eten, kerstfilms etc etc... gewoon het hele gevoel rond deze periode.
Ik ook! Dat een school ervoor kiest de kerstdagen feestdagen te noemen, neemt bij mij dat gevoel niet weg.
Ik ook! Dat een school ervoor kiest de kerstdagen feestdagen te noemen, neemt bij mij dat gevoel niet weg.
nee, het gevoel blijft natuurlijk, maar het hernoemen van kerst geeft munitie aan de 'rechtse' partijen die het kunnen en zullen gebruiken als door de immigranten veroorzaakte veranderingen.
juval schreef:nee, het gevoel blijft natuurlijk, maar het hernoemen van kerst geeft munitie aan de 'rechtse' partijen die het kunnen en zullen gebruiken als door de immigranten veroorzaakte veranderingen.