Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:30

Die Spaanse runderen staan niet vaak op of langs het pad, maar het gebeurt wel eens. Ik ga er niet meer dicht langs. Hooglanders ben ik niet bang voor. De koeien op de alm in Oostenrijk ook niet. Die gedragen zich echt anders als de Sayuguese runderen. Ik vertrouw ze niet meer. De gemeente Ede die het gebied beheren wat grenst aan Planken Wambuis heeft de runderen trouwens weg gehaald uit hun gebieden, en dmv een hek zorgen ze er nu voor dat ze in het gebied van Natuurmonumenten blijven. Er lopen naast de runderen ook nog paarden. Dat waren eerst alleen New Forest pony's, nu loopt er van alles wat volgens mij. Wel allemaal maatje D of groter. Geen hele jonge dieren of veulentjes.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:44

Ik zal mijn ervaring met de jonge koeien op stal ook niet vergeten.

Stonden ook in een natuurgebied in combinatie met jonge paarden, waarvan één van de paarden van mij was. We mochten onze paarden gewoon bezoeken en dat was ik die dag ook van plan.

Een koe was gewoon nieuwschierig maar kwam steeds weer in de buurt. De rest ging wel weg, maar deze kwam steeds weer en rende dan weg of nam gekke sprongen. Ik had gelukkig een halster bij mij en daar flink mee lopen zwaaien. Dacht op den duur wel van ik kom hier nooit meer weg of vanaf. Beestje koos toch het hazenpad.

Sindsdien ging ik de wei niet meer in als ze in de buurt stonden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:10

Ik heb ook al eens een aanvaring met een stier gehad in een natuurgebied. Ben toen ook achter een boom gaan staan en zo mezelf langzaam uit de situatie kunnen halen. Ik ga ze nu een heel eind uit de weg, neem het liefst direct een ander pad als ze erop staan. :')

Maar ik vind het nou niet direct de schuld van de wolf.

Qimm

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:36

Hier werd vanavond nog een hond in elkaar gemept door een paar koeien die het niet konden waarderen dat hij in hun weide liep :oo

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 20:56

tienus63 schreef:
Citaat:
17 april 2025/Joure/Friesland

Onder stroom
Een akelige melding vandaag. Onze collega's Simone en Bertus kregen een telefoontje over een gans die verstrikt was geraakt in een schapenhek, daar was hulp voor nodig en dus gingen ze op pad. Aangekomen op plaats van bestemming zagen ze de gans al vanaf een afstandje en tot hun grote schrik beseften ze dat er stroom op het hek stond; ze zagen hoe de arme gans continue stroomschokken kreeg. Ze zijn meteen in actie gekomen. In de naastgelegen stal waren enkele mannen aan het werk en die konden gelukkig snel de stroom afzetten. Hijgend en uitgeput gaf de gans zich over. Bertus en Simone wisten de gans gelukkig snel uit het hek te bevrijden. Omdat de gans toch best een opdonder had gekregen en ernstig verzwakt was door de stress en uitputting, is hij mee gegaan voor opvang. Het herstel zal even duren, maar waarschijnlijk gaat hij het redden!!
Een dikke pluim voor de oplettende melder en aan onze collega's die ook vandaag weer klaarstonden om dieren in nood te redden. Samen maken we het verschil!
https://www.facebook.com/dademeren

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/16K88E ... tid=wwXIfr
zo ooit pony gevonden die is ingeslapen door dat stroom zo wild gedaan was niet meer bijgekomen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:00

Rocamor schreef:
Nah, da's toch natuurlijk gedrag. Ze probeerden hun welpjes - euh kalfjes - te beschermen. En het waren vast geen runderen. Die mensen zijn vast geschrokken en gestruikeld over een boomwortel. Ik denk dat de hoornafdrukken helemaal geen hoornafdrukken zijn, maar dat die lui gewoon in de punten van die wandelstokken gestruikeld zijn.

oke, Sarcasme uit.
Kolere, ik hoop dat die slachtoffers voor pasen weer goed en wel thuis zijn.

Wel goede want zo word het over de wolven aanval verdraaid

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 21:07

Citaat:
PODCAST VAN ANIMALMATTERS

Voor Ferry Molenaar, podcastmakers van Geleidewolf waren de rollen eens een keer omgedraaid. Ferry is zelf te gast in de podcast van Animal Matters. Het is een interessante aflevering waarin hij vertelt over wat zijn geleidehond voor hem betekent en hoe de komst van de wolf naar zijn woonomgeving zich daar toe verhoudt. En ook wat hij uit het maken van zijn eigen podcasts voor Geleidewolf meegenomen heeft in zijn meningsvorming over het probleem dat de wolf voor hem meebrengt. En dat is heel verrassend, dus luister vooral tot het einde!

Bron stichting wijs met wolven

https://www.facebook.com/share/1JHXyUxu ... tid=wwXIfr

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:11

Qimm schreef:
Hier werd vanavond nog een hond in elkaar gemept door een paar koeien die het niet konden waarderen dat hij in hun weide liep :oo

En dan moet je nog blij zijn ook. De tijd dat je vee moest leren de hond met rust te laten is inmiddels wel voorbij, voor hun overlevingskans is agressief gedrag helaas noodzakelijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:13

Ja dat was ook echt wat ik dacht 'die redden zich waarschijnlijk wel als er een wolf langs komt'

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 21:15

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 21:16

Qimm schreef:
Ja dat was ook echt wat ik dacht 'die redden zich waarschijnlijk wel als er een wolf langs komt'

Met de nadruk op waarschijnlijk. Een eenling zullen ze wel kunnen verjagen. Maar 2 of meer, moet er niet aan denken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 21:19

Zichtmelding Putten Gld
Citaat:
Putten, Gelderland
18-04-2025
20:00

Zichtmelding.

Vanavond een wolf gesignaleerd op de spochthoornseweg/deuverdenseweg op de grens van Putten/Nijkerk.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp  

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/164gPk ... tid=wwXIfr

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:30

tienus63 schreef:
Qimm schreef:

Met de nadruk op waarschijnlijk. Een eenling zullen ze wel kunnen verjagen. Maar 2 of meer, moet er niet aan denken.

Gelukkig hier geen roedels, alleen heel enkel een eenzame voorbijganger.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 07:30

Er was toch een filmpje op YouTube dat 1 wolf een volwassen bizon uiteindelijk vermoordde.
Ik ga er niet nog eens op zoeken, want dat gooit heel mn algoritme door de war en dan zit ik met allemaal van die horror verhalen.
Ik denk overigens niet dat ze dat hier snel doen, want 2 weilanden verder staat wel een schaapje en die zijn heel wat makkelijker te eten.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:43

Sanet schreef:
Er was toch een filmpje op YouTube dat 1 wolf een volwassen bizon uiteindelijk vermoordde.
Ik ga er niet nog eens op zoeken, want dat gooit heel mn algoritme door de war en dan zit ik met allemaal van die horror verhalen.
Ik denk overigens niet dat ze dat hier snel doen, want 2 weilanden verder staat wel een schaapje en die zijn heel wat makkelijker te eten.

Wolven hebben bizon idd op het menu staan. Hier in Scandinavië is hun hoofdvoedsel eland ( en die zijn zo groot als mijn paard van 1.78) aangevuld met reeën. Wilde zwijnen, waar je bijna over struikelt hier, laten ze links liggen net als grotere herten soorten (met geweien)
Hier een interessante studie in Scandinavië over de voorkeur van wolven ( door analyse uitwerpselen)

https://www.slu.se/globalassets/ew/org/ ... system.pdf

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 09:19

Zichtmelding Sellingen Gr
Citaat:
Sellingen, Groningen.
19-04-2025
08.25

Zichtmelding.

Vanmorgen een wolf gezien op 3 meter afstand.
Wolf liep het bos in bij het meertje jipsingboertange.
Vermoedelijk liep de wolf richting de vossenweg.

Zekerheid : laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp  

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1AZowa ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 09:33

Zichtmelding Noord-Sleen Dr
Citaat:
Noord-Sleen, Drenthe
19-04-2025
08:45

Zichtmelding

Vanmorgen een wolf gesignaleerd in een weiland langs de n381
Wolf rende richting de bosjes.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1DRXJc ... tid=wwXIfr

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:09

Sanet schreef:

Hier hebben ze een Sayaguesa rund van 800 kilo gepakt, dus ook hier doen ze het, misschien niet alleen, maar pakken doen ze ze hier ook.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 11:10

Mist schreef:
Wolven hebben bizon idd op het menu staan. Hier in Scandinavië is hun hoofdvoedsel eland ( en die zijn zo groot als mijn paard van 1.78) aangevuld met reeën. Wilde zwijnen, waar je bijna over struikelt hier, laten ze links liggen net als grotere herten soorten (met geweien)
Hier een interessante studie in Scandinavië over de voorkeur van wolven ( door analyse uitwerpselen)

https://www.slu.se/globalassets/ew/org/ ... system.pdf

Dank, vind ik altijd interessant om te lezen!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 11:58

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 12:12

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 12:13

Telegraaf is niet van de DPG media groep.
Maar misschien dat ze allemaal dezelfde enquete inkopen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 12:38

Zijn 2 verschillende onderzoeken gezien de vragen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 12:53

tamary schreef:
Zijn 2 verschillende onderzoeken gezien de vragen.

Ik heb deze enquete toch echt al eens ingevuld!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 13:33

Zichtmelding Bathmen Ov
Citaat:
Bathmen, Overrijssel
19-04-2025
10:55

Zichtmelding

Vanmorgen een wolf gesignaleerd tussen pothaarsweg en de Veenweg.
De wolf liep zuidwestelijk.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/15yNzY ... tid=wwXIfr