Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 08:52

Cowboy55 schreef:
Mijn 1e gedachte was: als John Cleese en de andere nog levende leden van Monty Python dit lezen zullen ze diep gelukkig zijn. Absurde humor is terug! *\o/*

Als VS zou ik serieus overwegen om Alaska terug te geven onder 1 voorwaarde: Rusland moet Sarah Palin erbij nemen.

:')

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:00

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:11

Alleen Sarah Palin?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:13

:?
Vannacht zijn er 2 raketten, die afgevuurd werden vanuit Belgorod Rusland op Ukraïne, al snel na afvuren "teruggekeerd" en ook van uit bezet Kherson (zuid-Ukraïne) wordt gemeld dat er van de 7 afgevuurde raketten er 4 snel na vertrek zijn neergestort.
Een tijdje geleden is ook van 1 geval van "boomerang" raket melding gemaakt maar dit lijkt nu epidemisch te worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:16

bigone schreef:
Alleen Sarah Palin?

Ted Cruz woont in Texas. De Russen kennen het verschil ben ik bang. Het zou een overweging kunnen zijn om Canada in de deal erbij te doen:
1. Cruz is geboren in Calgary, Canada. Met Canada in de deal lukt t dan wellicht wel om Cruz te dumpen;
2. Door Canada in de deal te gooien krijgt Rusland vele duizenden kilometers aan grens met een NATO land erbij en we weten hoe erg ze daarvan gaan flippen…..

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:19

Een kaarje met de Russiche munitie-depots die de afgelopen dagen door Ukraïne tot ontploffing zijn gebracht (HIMAR)
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:24

Ça me plaît. Dat doet me plezier!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:29

Veel nieuws vandaag:
Citaat:
De minister van Financiën van Kazachstan heeft een plan onthuld waarin staat dat het land de export van door het Westen gesanctioneerde goederen naar Rusland zou verbieden.

Dit zou Rusland ervan weerhouden Kazachstan te gebruiken om sancties te omzeilen en zou de relatie tussen de twee bondgenoten verder verslechteren.

Rusland heeft de olie pijplijn door de Kaspische zee vorige week afgesloten, nadat Kazachstaanse president had aangekondigd bereid te zijn de olie en gas-tekorten van het westen als gevolg van de sancties op Rusland te willen gaan leveren. De Oliepijplijn loopt van Rusland door Kazachs grondgebied, via de Kaspische zee naar Azerbaijen. Azerbaijan en Kazachstan hebben eerder al een contract getekend om gezamenlijk een nieuwe lijn aan te leggen en te exploiteren.

Mijn eigen vermoeden is dat China mede-investeerder is in dit plan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:29

Het twittert rond dat Johnson alsnog ontslag heeft genomen. Dat is triest nieuws voor Oekraïne en hopelijk voor Oekraïne gaat zijn opvolger door met zoveel te ondersteunen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 11:37

Kan zijn dat het niet handig is voor Oekraine maar het lijkt me meer dan terrecht. Hij kan moeilijk in zijn eigen land van de een in het volgende schandaal verwikkeld zijn en dan elders de held uithangen met belastingsgeld van de ontevreden burgers in eigen land :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:43

Klopt Sizzle, maar dat is een andere discussie. Ik heb het hier bekeken vanuit perspectief Oekraïne.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:44

Sizzle schreef:
Kan zijn dat het niet handig is voor Oekraine maar het lijkt me meer dan terrecht. Hij kan moeilijk in zijn eigen land van de een in het volgende schandaal verwikkeld zijn en dan elders de held uithangen met belastingsgeld van de ontevreden burgers in eigen land :o

Nu Rutte nog!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:55

pien_2010 schreef:
Beiden berichten kloppen. De Oekraïners twitteren (overheid en ministerie van defensie) laaiend enthousiast over de himars maar er worden ook flinke verliezen geleden en de Russische opmars gaat nog steeds door. De 65 plussers "mogen" nu mee vechten, net als misdadigers. Het is vies en een mensenleven telt niet meer mee.

Wel zag ik vd week een twitter langs komen van amnesty of human rights waarin geschreven stond dat Rusland alle oorlogscodes schendt itt Oekraïne die zich er streng aan houdt.

Ook zie je vanuit de overheid langs komen dat Oekraïne al bezig is met plannen voor de wederopbouw en dat Boris Johnson een ere lint heeft gehad of ere burger is van Oekraïne vanwege zijn niet afnemende steun en royale giften van oorlogsmateriaal. Dus in eigen land heeft hij het zwaar in Oekraïne wordt hij bejubeld.
Zwaar is een understatement. Ik denk dat ie vandaag nog afscheid neemt van zijn positie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:55

irmaz schreef:
De leukste tweet van de dag is er nu al:
Citaat:
Het hoofd van de Doema van Rusland (Russisch parlement - red.), Viacheslav Volodin, zegt dat de Verenigde Staten moeten onthouden dat Alaska Russisch was en dat de Russische Federatie het kan 'terug halen'.
Hoop doet leven, haha!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:58

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Nu Rutte nog!
Precies, enkeltje Rwanda voor Rutte!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:59

Ailill Boris Johnson heeft vandaag zijn positie neergelegd zie hierboven.

Een interessant artikel https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... r-bosporus

Oekraïne wil dat de Turken dit schipbtegen houden want zou om gestolen graan gaan door de Russen. Rusland kijkt of het ermee wegkomt en Turkije zwijgt in alle toonaarden want kan dit graan tegoed gebruiken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:05

Oh, is het al officieel Pien?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:07

Ailill schreef:
elnienjo schreef:
Nu Rutte nog!
Precies, enkeltje Rwanda voor Rutte!!!

haha haha <<)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:09

pien_2010 schreef:
Ailill Boris Johnson heeft vandaag zijn positie neergelegd zie hierboven.

Een interessant artikel https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... r-bosporus

Oekraïne wil dat de Turken dit schipbtegen houden want zou om gestolen graan gaan door de Russen. Rusland kijkt of het ermee wegkomt en Turkije zwijgt in alle toonaarden want kan dit graan tegoed gebruiken.

Ik dacht dat het inmiddels al om meer schepen ging en heeft Ukraïne officieel aan Turkije gevraagt ze vast te houden. Maar inderdaad geen piep van Turkije nog.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:13

Sizzle schreef:

Een van zijn mogelijke opvolgers is Liz Truss en die is bijzonder uitgesproken anti-Russisch :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:26

Ailill schreef:
Oh, is het al officieel Pien?

Het twitterde 1 uur geleden overal rond, BBC , de Belgen en echt heel veel anderen. Dus dit klopt wel denk ik.

Oeps in 5 landen zijn vanwege de oorlog in Oekraïne de grenscontroles weer ingevoerd

https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buit ... scontroles

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:50

irmaz schreef:
Sizzle schreef:

Een van zijn mogelijke opvolgers is Liz Truss en die is bijzonder uitgesproken anti-Russisch :D

Een Premier met een naam die lijkt op het Engelse woord voor 'wantrouwen'? Interessant.......

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:54

Cowboy55 schreef:
irmaz schreef:

Een Premier met een naam die lijkt op het Engelse woord voor 'wantrouwen'? Interessant.......

Ja, maar met een achternaam die lijkt op het Frans uitgesproken engelse woord voor waarheid ;)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:57

Vitalii Tsytsurov, een activist uit Smolensk (Rusland), houdt een eenzame piket met een poster 'Nee tegen oorlog!' sinds de eerste dag van de oorlog in Oekraïne. Hij is al meerdere keren door de politie aangehouden en geslagen door voorbijgangers, maar hij zet zijn piket voort.

In het filmpje dat van zijn actie is gemaakt gaat hij in gesprek met een Russische dame. Je kunt de logica die alle propaganda heeft gebracht in Rusland mooi volgen:
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 4886564874

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:24

Laatst bijgewerkt door irmaz op 07-07-22 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt