Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 14:12

anca schreef:
Zoolgangster schreef:

Ik bedoelde het sarcastisch en wat de knuffelaars zouden zeggen.

Niet mijn mening.

Ha, ok. Het is inderdaad de vraag wat de knuffelaars zouden zeggen. Ze waren immers ook woedend toen een aangereden zwaar gewonde wolf niet opgelapt werd, maar gedood.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 15:37

DuoPenotti schreef:
Kan deze boswachter uitleggen hoe dat dan gaat in wolvengebied?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/600 ... gebeurd-is

Dat is idd een jong hertje, hebben wij ook wel eens gehad. Kan verworpen worden door stress, maar ook gewoon omdat iets met moeder of jong niet ok is. Wij kregen een verworpen jong als deze en dan nog zonder pootjes ook, na een voldragen dracht.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 15:45

DubbelFun schreef:
Ik ook eigenlijk....
Voor herten moet een hek ook al flink hoog zijn.

Valt mee hoor, wij hebben hekken van 1.50 ongeveer, het gaas iig. Als herten zich thuis voelen gaan ze er niet over en in paniek vaak ook niet, als ze nieuw zijn en in paniek, dan is het wel even oppassen.

Herten worden nog wel eens op verschillende veldjes gehouden. Als de herten op de ene kant zitten en de wolven in de andere, kun je soms de hekken dichtgooien en dan de herten opsluiten en hekwerk wolven open zetten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 15:50

Toffeltje schreef:
Jet schreef:
Ja, dat weet ik wel, maar het zal ook vast niet dezelfde wolf zijn. Vanuit het Drents Friese Woud is Boijl ook een eind weg. In dat licht gezien zou Rijs ook mogelijk zijn, zo bedoelde ik het meer. Nu is het afwachten of er meer zichtmeldingen uit omgeving Rijs komen.
Het vreemde van vorig jaar vond ik toen ook dat er dichtbij Boijl pas zichtmeldingen kwamen en niet op de weg daar naar toe zeg maar.

Boijl ligt echt vlakbij het Drents Friese woud. Bovendien werden er bij Noordwolde en Oldeberkoop ook regelmatig wolven gesignaleerd, dus meldingen in Boijl vind ik niet gek.

Boijl was een jaar of twee de bakermat van de wolven samen met Elsloo. Mijn paard stond daar en het was een en al ellende in Boijl.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 15:57

Wintu, ik had dat al verbeterd, er was toen zo'n 8 km. van Blije een wolf gesignaleerd op verschillende plekken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 15:57

tienus63 schreef:
Zichtmelding Bovensmilde Dr, wolf in woonwijk
Citaat:
Bovensmilde, Drenthe
10-04-2026
9.00u

Zichtmelding

Tekst van melder:
“Vanmorgen rond 9.00 in woonwijk in Bovensmilde een wolf gesignaleerd. Schoot via een elektriciteitshuisje. Vluchtte weer naar het land richting bosje baggelhuizen.”

meldingen z.s.m naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp.

#geenwolf

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/19hFkw6N ... tid=wwXIfr

Wordt daar ook een brief vanuit de andere kant naar toe gestuurd? Ik kan wel gaan klagen, maar dat zet vanzelf geen zoden aan de dijk.

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 16:30

Citaat:
12 april 2026/Beilen/Drenthe
Tekst melder:
Een zondagmorgen…
De kinderen zijn met de skelter inspectie aan het doen op het land. Kijken onder andere bij de tulpen van een akkerbouwer waar we mee samen werken.
De jongens midden in het veld, nergens van bewust!
Heerlijk aan het spelen, vrijheid blijheid!
Buurvrouw die belt, de wolf loopt jullie kant op en ik zie de kinderen in het land.
Op hoop van zegen zorgen voor een goede afloop.
De jongens stormen naar huis, mama de wolf liep vlak langs ons… Ik hart in m’n keel…
Hoe lang nog…. Hoe lang kunnen wij onze kinderen nog veilig in het veld laten spelen….
Dankbaar voor oplettende buurtbewoners, dankbaar dat het goed is afgelopen.
De kinderen hebben morgen wat te vertellen op school. En wij….

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/r/1GHz1f ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 16:36

Citaat:
12 april 2026/Sellingen/Groningen
Voor de mensen die alleen de video kijken, daarop reageren zonder de tekst te luisteren. Er wordt duidelijk gezegd: die volgt al een tijdje. Dan kan je spreken van een achtervolging
---
Tijdstip: 10.00 uur
Tekst melder:
Vanmorgen achtervolgd door een wolf op 25 meter afstand van ons chalet op het Landall park in Sellingen

Afbeelding
https://www.facebook.com/share/r/1FKq5D ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 16:40

Citaat:
11 april 2026
In de reactie de screenshot van Canis Lupus Veritas.
Een XXX die zich in het verleden ook regelmatig schuldig heeft gemaakt aan doxing.
https://www.facebook.com/profile.php?id=61557162728395
Ingezonden
Door vrienden werd ik erop geattendeerd dat het taxatierapport van Special Foxy op Facebook stand bij Canis Lupus Lupus Veritas. Wat betekent: “de waarheid over de wolf”.
Ik heb een dag daarvoor nog contact gehad met onze taxateur en gekeken op Mijn Faunazaken. Daar kan ik het momenteel nog niet vinden maar het ligt wel op straat. Tot zover een stukje privacy.
En weer wordt aangehaald dat de afrastering niet is goedgekeurd. Dat geeft de taxateur aan ja. Daarom heb ik aan de bel getrokken. Niet met een huilverhaal over mijn pony hoewel dat verschrikkelijk pijn doet. Maar over het feit dat de afrastering, volgens normen geplaatst, niet heeft geholpen. En ja, de draad zat op sommige plekken op 25 cm. Maar de marge van 5 cm. mocht, zie bijgaand factsheet dat op de site van Bij12 stond. Dat mijn klacht hielp blijkt wel omdat de de factsheet op 6 maart 2026 is aangepast. En nu staat het er anders.
Je zet draadgeleiders op de flexpalen. Die zet je op 20, 40, 60, 80 cm. en dan hebben we de lengte van 1.40 van de paal verdeeld over nog 2 draden. Aan de binnenzijde van het raster zat een afstandshouder van 20 cm. met een stroomdraad om de pony’s bij het draad weg te houden. De stroom was ruim voldoende. Nergens waren graafsporen wel “krassen” en pootafdrukken die wijzen op springen.
Daarbij vind ik dat het afkeuren van een raster op enkele cm. discutabel. Heeft u wel eens 5 cm. op de liniaal gezien? En dan kijkt u naar een wolf. Denkt u dat het uitmaakt? Het zijn dieren die groter zijn dan een flinke herdershond en een flink gewicht hebben. Vroeger groef de wolf onder een afrastering door. Die zaten toen op 35 tot 40 cm. hoog. Nu hoor je erg vaak, en daar zijn ook veel video’s van, dat de wolf er overeen springt. Of door de draden heen.
Mijn opmerking is dan ook dat een raster niet kan worden afgekeurd op een onderste draad (terwijl die marge toen was toegestaan) als een wolf springt. Dan is dat een non-issue. Wel blijkt dat stroom verschrikkelijk belangrijk is. Wat ik wilde bereiken is aandacht voor de afrasteringen, ik heb meegewerkt aan een film wat nu bij de Stentor staat over de gemaakte fouten. Omdat ik al mijn pony-collega’s wil helpen met het maken van een goede afrastering. Aardedraad en stroom helpen.
Er zijn veel mensen bij ons wezen kijken naar de afrastering. Naar de draden. De Burgemeester en Wethouder van Epe zijn geweest en zij hebben contact gehad met Bij12. De nieuwe directeur van Bij12 komt bij mij praten. De stentor is geweest. Nergens heb ik een oproep gedaan de wolf af te schieten. Wat ik wil bereiken is dat we de zin en onzin van de afrastering inzien. Dat we beseffen dat wolfwerend niet betekend dat de wolf er niet in komt. Dat we onze dieren niet voldoende kunnen beschermen. En dat is voor mij het grootste pijnpunt. Want ik wil dit niet weer meemaken. Maar niemand kan het mij garanderen. En dan de triomfantelijke opmerkingen te lezen van wolvenliefhebbers dat de afrastering niet voldeed doet heel erg pijn. En dan ook nog voor leugenaar uitgemaakt te worden. Door mensen die hier niet zijn geweest, niet hebben gekeken dan gelukzalig naar een taxatierapport. Er is een wolvenconsultent geweest die een advies heeft uitgebracht. Ik heb dat opgevolgd. Ik heb alles gedaan wat ik aangereikt heb gekregen. Het raster geplaatst volgens de normen. En gelukkig zijn die nu verder aangescherpt maar…de vraag is wel. Kun je er nu wel aan voldoen? En wordt dan elke afrastering afgekeurd? Ik weet wel dat ik elke morgen met lood in mijn schoenen opsta. Dat ik kijk of alles nog veilig loopt. Dat ik bij ons thuis heb geprobeerd onze voetprint zo laag mogelijk te houden. Een eigen groentetuin, grote meidoornhagen, houtstapeltjes, egelhuizen, vogelkasten, struweel. Alles om samen te leven met de natuur. En voor het eerst in mijn leven ben ik niet meer blij met onze woonomgeving. Heb ik het gevoel dat ik tegenover een overheid sta. En met de rug tegen de muur. Geen fijn gevoel.
Ik ga niet alle opmerkingen lezen. U heeft zelf wel gezien wat voor bagger er over je wordt uitgestort. Ik ga het uitvechten met de officiële instanties en mijn best doen te zorgen voor goede voorlichting.
Let op! onderstaande Factsheet is op 6 maart aangepast door Bij12. Nu staat de marge er niet meer. De heer of mevrouw van Canis Lupus zegt dat dit niet voor de onderste draad was maar laten we eerlijk zijn. Dat staat er niet.

https://www.facebook.com/degroenkamp

Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/17QyJu ... tid=wwXIfr

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 16:52

tienus63 schreef:
Citaat:
11 april 2026
In de reactie de screenshot van Canis Lupus Veritas.
Een XXX die zich in het verleden ook regelmatig schuldig heeft gemaakt aan doxing.
https://www.facebook.com/profile.php?id=61557162728395
Ingezonden
Door vrienden werd ik erop geattendeerd dat het taxatierapport van Special Foxy op Facebook stand bij Canis Lupus Lupus Veritas. Wat betekent: “de waarheid over de wolf”.
Ik heb een dag daarvoor nog contact gehad met onze taxateur en gekeken op Mijn Faunazaken. Daar kan ik het momenteel nog niet vinden maar het ligt wel op straat. Tot zover een stukje privacy.
En weer wordt aangehaald dat de afrastering niet is goedgekeurd. Dat geeft de taxateur aan ja. Daarom heb ik aan de bel getrokken. Niet met een huilverhaal over mijn pony hoewel dat verschrikkelijk pijn doet. Maar over het feit dat de afrastering, volgens normen geplaatst, niet heeft geholpen. En ja, de draad zat op sommige plekken op 25 cm. Maar de marge van 5 cm. mocht, zie bijgaand factsheet dat op de site van Bij12 stond. Dat mijn klacht hielp blijkt wel omdat de de factsheet op 6 maart 2026 is aangepast. En nu staat het er anders.
Je zet draadgeleiders op de flexpalen. Die zet je op 20, 40, 60, 80 cm. en dan hebben we de lengte van 1.40 van de paal verdeeld over nog 2 draden. Aan de binnenzijde van het raster zat een afstandshouder van 20 cm. met een stroomdraad om de pony’s bij het draad weg te houden. De stroom was ruim voldoende. Nergens waren graafsporen wel “krassen” en pootafdrukken die wijzen op springen.
Daarbij vind ik dat het afkeuren van een raster op enkele cm. discutabel. Heeft u wel eens 5 cm. op de liniaal gezien? En dan kijkt u naar een wolf. Denkt u dat het uitmaakt? Het zijn dieren die groter zijn dan een flinke herdershond en een flink gewicht hebben. Vroeger groef de wolf onder een afrastering door. Die zaten toen op 35 tot 40 cm. hoog. Nu hoor je erg vaak, en daar zijn ook veel video’s van, dat de wolf er overeen springt. Of door de draden heen.
Mijn opmerking is dan ook dat een raster niet kan worden afgekeurd op een onderste draad (terwijl die marge toen was toegestaan) als een wolf springt. Dan is dat een non-issue. Wel blijkt dat stroom verschrikkelijk belangrijk is. Wat ik wilde bereiken is aandacht voor de afrasteringen, ik heb meegewerkt aan een film wat nu bij de Stentor staat over de gemaakte fouten. Omdat ik al mijn pony-collega’s wil helpen met het maken van een goede afrastering. Aardedraad en stroom helpen.
Er zijn veel mensen bij ons wezen kijken naar de afrastering. Naar de draden. De Burgemeester en Wethouder van Epe zijn geweest en zij hebben contact gehad met Bij12. De nieuwe directeur van Bij12 komt bij mij praten. De stentor is geweest. Nergens heb ik een oproep gedaan de wolf af te schieten. Wat ik wil bereiken is dat we de zin en onzin van de afrastering inzien. Dat we beseffen dat wolfwerend niet betekend dat de wolf er niet in komt. Dat we onze dieren niet voldoende kunnen beschermen. En dat is voor mij het grootste pijnpunt. Want ik wil dit niet weer meemaken. Maar niemand kan het mij garanderen. En dan de triomfantelijke opmerkingen te lezen van wolvenliefhebbers dat de afrastering niet voldeed doet heel erg pijn. En dan ook nog voor leugenaar uitgemaakt te worden. Door mensen die hier niet zijn geweest, niet hebben gekeken dan gelukzalig naar een taxatierapport. Er is een wolvenconsultent geweest die een advies heeft uitgebracht. Ik heb dat opgevolgd. Ik heb alles gedaan wat ik aangereikt heb gekregen. Het raster geplaatst volgens de normen. En gelukkig zijn die nu verder aangescherpt maar…de vraag is wel. Kun je er nu wel aan voldoen? En wordt dan elke afrastering afgekeurd? Ik weet wel dat ik elke morgen met lood in mijn schoenen opsta. Dat ik kijk of alles nog veilig loopt. Dat ik bij ons thuis heb geprobeerd onze voetprint zo laag mogelijk te houden. Een eigen groentetuin, grote meidoornhagen, houtstapeltjes, egelhuizen, vogelkasten, struweel. Alles om samen te leven met de natuur. En voor het eerst in mijn leven ben ik niet meer blij met onze woonomgeving. Heb ik het gevoel dat ik tegenover een overheid sta. En met de rug tegen de muur. Geen fijn gevoel.
Ik ga niet alle opmerkingen lezen. U heeft zelf wel gezien wat voor bagger er over je wordt uitgestort. Ik ga het uitvechten met de officiële instanties en mijn best doen te zorgen voor goede voorlichting.
Let op! onderstaande Factsheet is op 6 maart aangepast door Bij12. Nu staat de marge er niet meer. De heer of mevrouw van Canis Lupus zegt dat dit niet voor de onderste draad was maar laten we eerlijk zijn. Dat staat er niet.

https://www.facebook.com/degroenkamp

[ Afbeelding ]
https://www.facebook.com/share/p/17QyJu ... tid=wwXIfr

Lupus Veritas is dat niet die troela die fotografiereizen organiseert? Zo een groep leusden typje. Eentje die vind dat je op grasland elke draad cm voor cm moet nameten, alsof de wei een biljartlaken is, veel sneuer vind je ze niet. Als je meeleest, want ik weet dat je hier schijnt rond te loeren vanwege je paardenverleden "doe niet zo onnozel" .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 21:24

Citaat:
Dit wordt dus serieus aan kinderen groep 5/6 op een basisschool in Overijssel gegeven.

“Je hoeft helemaal niet bang te zijn voor een wolf.” “Wolven zien ons niet als een lekker hapje.” “Blijf rustig en loop achteruit.”

Wat een gelul!

We hebben het hier over een roofdier. Geen sprookje. Geen knuffelbeest. En toch krijgen kinderen een zoetsappig verhaaltje voorgeschoteld.

Ondertussen zijn er diverse kinderen gebeten en ook werd er een jongetje aan zijn oksel de bosjes ingesleurd. Ook kwam er een wolf recht op een 11-jarig meisje afrennen, terwijl zij thuis in de bak aan het spelen was met geiten.

In plaats daarvan:
“niet bang zijn.”

Dat is geen educatie. Dat is risico’s wegpoetsen, omdat het verhaal anders niet lekker klinkt.

De realiteit, wolven zijn onvoorspelbaar en levensgevaarlijk!

En wat doen die idioten, kinderen een feelgood-verhaal geven dat alles kleiner maakt dan het is. Stop met deze bullshit en vertel het eerlijke verhaal!

Annemieke van Straaten

Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1RwsnX ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 21:30

Citaat:
Net een stevige brief met kritische vragen op de post gedaan aan de staatssecretaris van Ministerie LVVN. Onderzoek naar dode wolven en mogelijke infectieziekten (zoönosen) wordt niet structureel en volledig uitgevoerd! Dat is onacceptabel als het gaat om risico’s voor volksgezondheid en diergezondheid.

Ik wil duidelijkheid!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/18eXsC ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-26 21:34

Zichtmelding Soest U
Citaat:
12-4-2026 10 uur Soest Utrecht
Heezerspoor westzijde
Twee wolven liepen kalm voorbij tijdens mijn wandeling in De Zoom,Soest richting de vliegbasis Soesterberg.

Bron Viervoet
https://www.wolfalert.nl/38868

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:25

tienus63 schreef:
Citaat:
Dit wordt dus serieus aan kinderen groep 5/6 op een basisschool in Overijssel gegeven.

“Je hoeft helemaal niet bang te zijn voor een wolf.” “Wolven zien ons niet als een lekker hapje.” “Blijf rustig en loop achteruit.”

Wat een gelul!

We hebben het hier over een roofdier. Geen sprookje. Geen knuffelbeest. En toch krijgen kinderen een zoetsappig verhaaltje voorgeschoteld.

Ondertussen zijn er diverse kinderen gebeten en ook werd er een jongetje aan zijn oksel de bosjes ingesleurd. Ook kwam er een wolf recht op een 11-jarig meisje afrennen, terwijl zij thuis in de bak aan het spelen was met geiten.

In plaats daarvan:
“niet bang zijn.”

Dat is geen educatie. Dat is risico’s wegpoetsen, omdat het verhaal anders niet lekker klinkt.

En wat doen die idioten, kinderen een feelgood-verhaal geven dat alles kleiner maakt dan het is. Stop met deze bullshit en vertel het eerlijke verhaal!

Annemieke van Straaten

[ Afbeelding ]

Verschrikkelijk zulke lessen.

Waarom niet in kindertaal uitleggen dat het wel gevaarlijk is.

Je zegt toch ook niet op een auto zitten remmen dus die zijn niet gevaarlijk.

Zo zie je maar dat onderwijs ook heel gekleurd is..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:16

Aanval Klarenbeek Gld, gisteren 4 schapen gedood
Citaat:
12 april 2026/Klarenbeek/Gelderland
Aanval op schapen
4 schapen gedood
Tekst eigenaar
Onze kinderen zijn boos, verdrietig en vooral bang. En eerlijk gezegd: wij zijn sprakeloos. Hoe kan dit zo doorgaan? Waar gaat dit heen in Nederland?

Aan iedereen die pro-wolf is: kom alsjeblieft zelf eens kijken. Zie met eigen ogen wat de gevolgen zijn. Dit gaat niet alleen over natuur, dit gaat over veiligheid, dierenleed en het dagelijks leven van gezinnen zoals het onze.”

Eigenaar veel sterkte

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

https://www.facebook.com/share/p/18afb2 ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:19

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:24

Aanval Gemtik Frl gisteren, 2 schapen binnen wolfwerend raster gedood
Citaat:
12 april 2026/Hemrik/Friesland
Aanval op schapen die achter wolf werend raster staan
2 schapen gedood
Eigenaar veel sterkte

Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/1DzDXk ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:24

Zichtmelding Zeijen Dr
Citaat:
Zeijen, Drenthe.
13-04-2026
14:48 uur.

Zichtmelding.

Vanmiddag een wolf gezien op de hooidijk/vriezerhoek.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/r/1BZN5N ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:29

Zichtmelding Terwolde Gld
Citaat:
Terwolde, Gelderland
13-04-2026
10.00u

Zichtmelding

Wolf gezien aan de Bekendijk in Terwolde, hij liep richting Nijbroek.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/r/17JqHj ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:33

Wederom zichtmelding Terwolde Gld
Citaat:
Terwolde, Gelderland
13-04-2026
13:30 uur.

Zichtmelding.

Vanmiddag een wolf gezien op het bouwland bij de bekendijk.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Filmpje via bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/r/1GKZLj ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:39

Zichtmelding Rouveen Ov
Citaat:
Rouveen, Overijssel.
13-04-2026
11:30 uur.

Zichtmelding.

Vanochtend een wolf gezien aan de holtrustweg.
Liep voorbij de stal houtzager vanaf de n377 richting stadsweg

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/1B3nL8c5 ... tid=wwXIfr

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

tienus63 schreef:
Citaat:

Wat een gelul!

In plaats daarvan:
“niet bang zijn.”

Annemieke van Straaten

[ Afbeelding ]

Boek van Berend Hietberg moet die kant maar op.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:20

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:52

Zichtmelding Leusden U
Citaat:
Leusden, Utrecht
13-04-2026
08.15u

Zichtmelding

Tekst van melder:
“Vanmorgen in het Lockhorsterbos in Leusden stak over het fietspad een wolf over.”

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/1CdvFXPx ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:05