11 april 2026
In de reactie de screenshot van Canis Lupus Veritas.
Een XXX die zich in het verleden ook regelmatig schuldig heeft gemaakt aan doxing.
https://www.facebook.com/profile.php?id=61557162728395Ingezonden
Door vrienden werd ik erop geattendeerd dat het taxatierapport van Special Foxy op Facebook stand bij Canis Lupus Lupus Veritas. Wat betekent: “de waarheid over de wolf”.
Ik heb een dag daarvoor nog contact gehad met onze taxateur en gekeken op Mijn Faunazaken. Daar kan ik het momenteel nog niet vinden maar het ligt wel op straat. Tot zover een stukje privacy.
En weer wordt aangehaald dat de afrastering niet is goedgekeurd. Dat geeft de taxateur aan ja. Daarom heb ik aan de bel getrokken. Niet met een huilverhaal over mijn pony hoewel dat verschrikkelijk pijn doet. Maar over het feit dat de afrastering, volgens normen geplaatst, niet heeft geholpen. En ja, de draad zat op sommige plekken op 25 cm. Maar de marge van 5 cm. mocht, zie bijgaand factsheet dat op de site van Bij12 stond. Dat mijn klacht hielp blijkt wel omdat de de factsheet op 6 maart 2026 is aangepast. En nu staat het er anders.
Je zet draadgeleiders op de flexpalen. Die zet je op 20, 40, 60, 80 cm. en dan hebben we de lengte van 1.40 van de paal verdeeld over nog 2 draden. Aan de binnenzijde van het raster zat een afstandshouder van 20 cm. met een stroomdraad om de pony’s bij het draad weg te houden. De stroom was ruim voldoende. Nergens waren graafsporen wel “krassen” en pootafdrukken die wijzen op springen.
Daarbij vind ik dat het afkeuren van een raster op enkele cm. discutabel. Heeft u wel eens 5 cm. op de liniaal gezien? En dan kijkt u naar een wolf. Denkt u dat het uitmaakt? Het zijn dieren die groter zijn dan een flinke herdershond en een flink gewicht hebben. Vroeger groef de wolf onder een afrastering door. Die zaten toen op 35 tot 40 cm. hoog. Nu hoor je erg vaak, en daar zijn ook veel video’s van, dat de wolf er overeen springt. Of door de draden heen.
Mijn opmerking is dan ook dat een raster niet kan worden afgekeurd op een onderste draad (terwijl die marge toen was toegestaan) als een wolf springt. Dan is dat een non-issue. Wel blijkt dat stroom verschrikkelijk belangrijk is. Wat ik wilde bereiken is aandacht voor de afrasteringen, ik heb meegewerkt aan een film wat nu bij de Stentor staat over de gemaakte fouten. Omdat ik al mijn pony-collega’s wil helpen met het maken van een goede afrastering. Aardedraad en stroom helpen.
Er zijn veel mensen bij ons wezen kijken naar de afrastering. Naar de draden. De Burgemeester en Wethouder van Epe zijn geweest en zij hebben contact gehad met Bij12. De nieuwe directeur van Bij12 komt bij mij praten. De stentor is geweest. Nergens heb ik een oproep gedaan de wolf af te schieten. Wat ik wil bereiken is dat we de zin en onzin van de afrastering inzien. Dat we beseffen dat wolfwerend niet betekend dat de wolf er niet in komt. Dat we onze dieren niet voldoende kunnen beschermen. En dat is voor mij het grootste pijnpunt. Want ik wil dit niet weer meemaken. Maar niemand kan het mij garanderen. En dan de triomfantelijke opmerkingen te lezen van wolvenliefhebbers dat de afrastering niet voldeed doet heel erg pijn. En dan ook nog voor leugenaar uitgemaakt te worden. Door mensen die hier niet zijn geweest, niet hebben gekeken dan gelukzalig naar een taxatierapport. Er is een wolvenconsultent geweest die een advies heeft uitgebracht. Ik heb dat opgevolgd. Ik heb alles gedaan wat ik aangereikt heb gekregen. Het raster geplaatst volgens de normen. En gelukkig zijn die nu verder aangescherpt maar…de vraag is wel. Kun je er nu wel aan voldoen? En wordt dan elke afrastering afgekeurd? Ik weet wel dat ik elke morgen met lood in mijn schoenen opsta. Dat ik kijk of alles nog veilig loopt. Dat ik bij ons thuis heb geprobeerd onze voetprint zo laag mogelijk te houden. Een eigen groentetuin, grote meidoornhagen, houtstapeltjes, egelhuizen, vogelkasten, struweel. Alles om samen te leven met de natuur. En voor het eerst in mijn leven ben ik niet meer blij met onze woonomgeving. Heb ik het gevoel dat ik tegenover een overheid sta. En met de rug tegen de muur. Geen fijn gevoel.
Ik ga niet alle opmerkingen lezen. U heeft zelf wel gezien wat voor bagger er over je wordt uitgestort. Ik ga het uitvechten met de officiële instanties en mijn best doen te zorgen voor goede voorlichting.
Let op! onderstaande Factsheet is op 6 maart aangepast door Bij12. Nu staat de marge er niet meer. De heer of mevrouw van Canis Lupus zegt dat dit niet voor de onderste draad was maar laten we eerlijk zijn. Dat staat er niet.
https://www.facebook.com/degroenkamp