Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Muronia schreef:
Ik kruip wel weer in mijn "extreem rechtse", asociale, vast-niet-hoog-opgeleide meeleeshoekje. Zo wordt er hier toch gedacht over PVV-stemmers? _O-

Dat zou ik ontzettend jammer vinden. Ik ben geïnteresseerd in jouw beweegredenen om te stemmen voor de pvv.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:16

IndianSu schreef:
-investeren in IND zodat asielprocedures max 6 maanden duren en mensen die geen recht hebben om hier te zijn snel uitgezet kunnen worden -> uiteindelijk betaalt dit zichzelf terug omdat mensen hier minder lang zijn
-asielzoekers verspreiden over het land om overlast te beperken
-investeren in de AZC’s zodat deze weer fatsoenlijk bewoonbaar .

Idd je moet er nu juist goed geld in investeren om het goed in te richten en snel en goed en doeltreffend te maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28

IndianSu schreef:
Muronia schreef:
Ik kruip wel weer in mijn "extreem rechtse", asociale, vast-niet-hoog-opgeleide meeleeshoekje. Zo wordt er hier toch gedacht over PVV-stemmers? _O-

Heb je dat partij programma volledig gelezen? Zie je hoe Wilders continue het volk ophitst? Want ik begrijp werkelijk niet hoe een weldenkend mens er dan nog steeds niet op kan stemmen.

we hebben hier een afspraak gemaakt dat er geen personen aangevallen worden op hun stemkeuze.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:31

Cer schreef:
Georganiseerd door Els Rechts…. Ik dacht dat moet een afkorting voor een groepje zijn.. het is serieus een jonge (!) christelijke vrouw (!) Ik viel van m’n stoel zeg maar…
Mijn vooroordeel is dat het zure ouwe witte mannen zijn die dit gedachtengoed promoten …van jonge vrouwen verwacht ik het niet. Ben ik dan zo naïef…. (Ja dus)

https://regio15.nl/nieuws/demonstraties ... malieveld/

Dat is van alle generaties. En het is ook een denkfout van sommige linkse mensen om alle Boomers en witte mannen over 1 kam te scheren. Daarmee doen ze hetzelfde als wat rechts ook doet.

Dat hele hokjes denken is zeer schadelijk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:33

IndianSu schreef:
De meeste linkse partijen hebben hier betere oplossingen voor dan de rechtse. Maar “grenzen dicht en een asielstop!!!” klinkt natuurlijk wel lekker.
Libra76 schreef:
germie schreef:
Alsof die linkse 'oplossingen' geholpen hebben. We hebben wel echt een probleem natuurlijk, dat kan niemand ontkennen. Hoe wil je het kaf van het koren scheiden zodat je dus geen gelukszoekers binnenlaat, maar alleen mensen die het echt nodig hebben, maar die ook bereid zijn om de taal snel te leren, en om onze normen en waarden te accepteren, zodat we gewoon 'Kerst' kunnen blijven vieren i.p.v. 'feestdagen'? Want dat laatste vind ik echt triest.

Wat voor problemen hebben wij dan? Dat gerelateerd is aan immigratie.
Zonder immigratie blijft Nederland niet een van de rijkste landen. Wij hebben immigratie nodig. Dat is het eerlijke verhaal. Zonder immigratie, geen pakjes aan de deur, geen vlees op je boord, geen tomaat in je sla.
De islamisering waar Wilders ons al minstens 20 jaar bang voor maakt moet nog steeds gebeuren. Duurt wel lang vind ik. En de cijfers laat ook zien dat in die 20 jaar de islam niet noemenswaardig is gegroeid. Nog steeds tussen de 4 a 6% van de Nederlandse bevolking identificeert zich als moslim.

Eens met jou hoor, maar de groep mensen die er tegen is dat we hier een diverse samenleving hebben, zijn enorm gevoelig voor de onderbuik kretologie dat 'al onze huizen' worden ingepikt door mensen die hier via een verblijfsprocedure wonen. Het is gewoon ontzettend lastig om het begrijpelijk te maken dat asielzoekers of statushouders niet de reden zijn dat er een woningcrisis is op de huidige manier. En omdat je daar geen breed begrip voor kunt creëren, geeft dat meer ruimte aan de onderbuik-politiek. Het wordt geloofd en daarom hebben we nu grote groepen die via dat spoor denken.
Maar waarom het zo hatelijk moet ik voor mij ook nog steeds een raadsel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Veronica2 schreef:
germie schreef:
Alsof die linkse 'oplossingen' geholpen hebben. We hebben wel echt een probleem natuurlijk, dat kan niemand ontkennen. Hoe wil je het kaf van het koren scheiden zodat je dus geen gelukszoekers binnenlaat, maar alleen mensen die het echt nodig hebben, maar die ook bereid zijn om de taal snel te leren, en om onze normen en waarden te accepteren, zodat we gewoon 'Kerst' kunnen blijven vieren i.p.v. 'feestdagen'? Want dat laatste vind ik echt triest.

Wat voor problemen hebben wij dan? Dat gerelateerd is aan immigratie.
Zonder immigratie blijft Nederland niet een van de rijkste landen. Wij hebben immigratie nodig. Dat is het eerlijke verhaal. Zonder immigratie, geen pakjes aan de deur, geen vlees op je boord, geen tomaat in je sla.
De islamisering waar Wilders ons al minstens 20 jaar bang voor maakt moet nog steeds gebeuren. Duurt wel lang vind ik. En de cijfers laat ook zien dat in die 20 jaar de islam niet noemenswaardig is gegroeid. Nog steeds tussen de 4 a 6% van de Nederlandse bevolking identificeert zich als moslim.

Eens met jou hoor, maar de groep mensen die er tegen is dat we hier een diverse samenleving hebben, zijn enorm gevoelig voor de onderbuik kretologie dat 'al onze huizen' worden ingepikt door mensen die hier via een verblijfsprocedure wonen. Het is gewoon ontzettend lastig om het begrijpelijk te maken dat asielzoekers of statushouders niet de reden zijn dat er een woningcrisis is op de huidige manier. En omdat je daar geen breed begrip voor kunt creëren, geeft dat meer ruimte aan de onderbuik-politiek. Het wordt geloofd en daarom hebben we nu grote groepen die via dat spoor denken.
Maar waarom het zo hatelijk moet ik voor mij ook nog steeds een raadsel.[/quote]

huizencrisis, maar ook dat wordt gedacht dat veel immigranten hier komen om gebruik te maken van onze sociale voorzieningen. Dat de meesten van de bijstand leven en niet integreren.

MarlindeRooz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

Maar dat is helemaal niet zo.

En natuurlijk moeten ze van een uitkering leven want ze mogen de eerste tijd niet werken. Dus ze kunnen niet echt integreren. Dus het is belangrijker om ze goed te scholen en te laten werken.

We hebben ze namelijk best hard nodig omdat wij te weinig kinderen krijgen om onze economie zo te houden.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:43

juval schreef:
IndianSu schreef:
Heb je dat partij programma volledig gelezen? Zie je hoe Wilders continue het volk ophitst? Want ik begrijp werkelijk niet hoe een weldenkend mens er dan nog steeds niet op kan stemmen.

we hebben hier een afspraak gemaakt dat er geen personen aangevallen worden op hun stemkeuze.

Dat wist ik niet, maar de vraag werd gesteld dus beantwoordde ik hem. Excuus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:46

Ik snap best dat mensen op Wilders stemmen hoor. Zeker met alle misinformatie die online verspreid wordt. Dan zijn racistische en islamofobische denkbeelden erg goed te begrijpen. Elke keer als een “buitenlander” iets doet dan komt het door z’n cultuur en afkomst. Als een Nederlander het doet is het een “gek” of “psychopaat”.

Ik merk wel dat als je bij PVV-stemmers doorvraagt waarom ze dat vinden dat het dan wat stuk loopt op “ze pakken onze huizen af” en “ze willen niet werken”.

Maar huizen die niet gebouwd worden kunnen ook niet afgepakt worden. En ze willen wel werken maar ze mogen het niet. En/of ze worden niet aangenomen door racisme.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Hebben we het over (arbeids)migranten of over vluchtelingen c.q. statushouders?
Alles wordt weer op 1 hoop gegooid.

@muronia,
"kerst" en "pasen" worden feestdagen genoemd door onze grote supermarktketens en o.a. de Hema.
Dit is een marketingtruc en laat je niets anders wijs maken.

En inderdaad was Wibra aanwezig gisteren als spreker.
Wilders en Baudet hadden afgezegd, last-minute. Zij zouden wel komen, was eerder de afspraak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Huizencrisis? Van de jaarlijks 170.000 vrijkomende huizen gaat nog geen 10% naar statushouders.
300.000 arbeidsmigranten houden ook woningen bezet.
Wanneer je er 6 per woning rekent is dat ook 50.000 woningen.
En dan heb je de gokkende huisbazen nog;
180.000 huizen onbewoond, waarvan 60.000 langer dan een jaar leeg stonden.
Maar wijs vooral naar die statushouders die ong 15.000 huizen per jaar inpikken!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:53

Muronia schreef:

Gossie, hoe zou dat nu toch komen. Kwestie van PVV een beetje volgen in het nieuws.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

Electra63 schreef:
Hebben we het over (arbeids)migranten of over vluchtelingen c.q. statushouders?
Alles wordt weer op 1 hoop gegooid.

@muronia,
"kerst" en "pasen" worden feestdagen genoemd door onze grote supermarktketens en o.a. de Hema.
Dit is een marketingtruc en laat je niets anders wijs maken.

En inderdaad was Wibra aanwezig gisteren als spreker.
Wilders en Baudet hadden afgezegd, last-minute. Zij zouden wel komen, was eerder de afspraak.

gisteren in het nieuws dat Hogeschool Utrecht ook de Kerstmis en Pasen afschaft. Ik vind het een bijzondere marketingtruc.

https://trajectum.hu.nl/kerstmis-wordt- ... algebruik/

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

juval schreef:
Veronica2 schreef:
Maar waarom het zo hatelijk moet ik voor mij ook nog steeds een raadsel.

huizencrisis, maar ook dat wordt gedacht dat veel immigranten hier komen om gebruik te maken van onze sociale voorzieningen. Dat de meesten van de bijstand leven en niet integreren.

Precies dit inderdaad. En vergeet ook niet het denkbeeld dat 'ze' alles gratis krijgen. Het is inmiddels zo'n kluwen van misverstanden geworden dat je het nauwelijks meer helder krijgt.

Electra, ik bedoelde asielzoekers en statushouders, staat ook in mijn berichten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

CharleyT schreef:
Muronia schreef:

Gossie, hoe zou dat nu toch komen. Kwestie van PVV een beetje volgen in het nieuws.

gossie?? we laten hier toch gewoon iedereen in zijn waarde, dat zijn de afspraken. Als je het niet eens bent met pvv standpunten prima, maar hou het netjes en niet op de persoon.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

BigOne schreef:
Huizencrisis? Van de jaarlijks 170.000 vrijkomende huizen gaat nog geen 10% naar statushouders.
Maar wijs vooral naar die statushouders die ong 15.000 huizen per jaar inpikken!

Ja en wat dacht je van alle gemeentes die vergunningen geven voor hele dure vrijstaande huizen. Terwijl die niet echt nodig zijn. Maar dat levert gewoon veel meer geld op dan wat sociale huurwoningen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

MarlindeRooz schreef:
BigOne schreef:

Ja en wat dacht je van alle gemeentes die vergunningen geven voor hele dure vrijstaande huizen. Terwijl die niet echt nodig zijn. Maar dat levert gewoon veel meer geld op dan wat sociale huurwoningen.

geld dat de gemeente ook nodig heeft om de voorzieningen in stand te houden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

juval schreef:
CharleyT schreef:

gossie?? we laten hier toch gewoon iedereen in zijn waarde, dat zijn de afspraken. Als je het niet eens bent met pvv standpunten prima, maar hou het netjes en niet op de persoon.

Muronia komt binnen. Verspreidt misinformatie. Wordt daarop aangesproken en reageert daarop zelf niet echt netjes. De rechtse dooddoener “links mag alleen wat zeggen” kwam daarbij kijken. En plaatste zichzelf daarna zelf in het “domme PVV-er hoekje”.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Vandaag, 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:04

juval schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat zou niet het motief moeten zijn voor het maken van keuzes van een gemeente. Die moet kijken naar wat het beste is voor de inwoners. Niet voor die paar rijke mensen die een villa willen. Want waar 10 villa’s passen passen echt 100 normale huizen ofzo. En daarbij moet het beter vanuit de landelijke gereguleerd worden. Want dit is echt een probleem.

Idem dito voor het mogen bouwen van extra woningen op percelen. Genoeg mensen die grond zat hebben maar niet een extra (permanent) huis mogen bouwen voor hun kind of ouders. En vergeet alle lege kantoorpanden niet…

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:04

er wordt hier vaak gezegd dat het zo eenzijdig (links) is en dat er weinig mensen met een afwijkende stemkeuze meepraten. Dus als er dan iemand om de hoek durft te kijken hier die 'anders' stemt dan de meesten hier, dan zou het fijn zijn als die niet direct wordt weggejaagd. Het ging lang goed, niet op de persoon, maar op de politiek. Maar helaas.. 'domme-pvv-er' helpt niet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:08

MarlindeRooz schreef:
juval schreef:

Dat zou niet het motief moeten zijn voor het maken van keuzes van een gemeente. Die moet kijken naar wat het beste is voor de inwoners. Niet voor die paar rijke mensen die een villa willen. Want waar 10 villa’s passen passen echt 100 normale huizen ofzo. En daarbij moet het beter vanuit de landelijke gereguleerd worden. Want dit is echt een probleem.

Idem dito voor het mogen bouwen van extra woningen op percelen. Genoeg mensen die grond zat hebben maar niet een extra (permanent) huis mogen bouwen voor hun kind of ouders. En vergeet alle lege kantoorpanden niet…

naar mijn weten zijn gemeenten wel gebonden aan regels voor wat betreft betaalbare woningen en sociale huurwoningen. Dat moet een bepaald percentage zijn.
Maar duurdere huizen brengen met de WOZ wel meer geld in de gemeentekas, wat gebruikt wordt voor de openbare ruimte, bibliotheken, buurthuizen, speeltuinen, zwembaden etc.. dat is OOK erg belangrijk voor de samenleving.

Volgens mij zijn er ook best een aantal plannen voor bouwen op eigen erf, kangaroewoningen of dergelijke. de regels moeten worden aangepast, en dat kost helaas verschrikkelijk veel tijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:08

juval schreef:
er wordt hier vaak gezegd dat het zo eenzijdig (links) is en dat er weinig mensen met een afwijkende stemkeuze meepraten. Dus als er dan iemand om de hoek durft te kijken hier die 'anders' stemt dan de meesten hier, dan zou het fijn zijn als die niet direct wordt weggejaagd. Het ging lang goed, niet op de persoon, maar op de politiek. Maar helaas.. 'domme-pvv-er' helpt niet.

Misschien moet je dan niet jezelf een domme PVV-er noemen en niet binnenkomen in een lopend topic terwijl je misinformatie plaatst.

Iets wat (extreem) rechts constant aan het doen is. Heel veel uitspraken kloppen gewoon niet. En dat iemand dat dan hier ook weer doet dat zijn mensen gewoon meer dan zat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:09

juval schreef:

Het helpt ook niet om polarisatie tegen te gaan, want dat hebben we hier in dit topic dus ook in het klein, terwijl je dat niet zou moeten willen.

Muronia

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:20

Misinformatie... juist ja. Helemaal nergens heb ik misinformatie geplaatst. Alleen een klein beetje geprobeerd recht te zetten wat voor misinformatie hier geplaatst werd :D . Maar jullie bevestigen precies wat ik al dacht hoor met dat soort reacties. Je denkt toch niet dat ik me hier ga laten affakkelen, want wat ik ook zou zeggen om mijn standpunten en mening te onderbouwen, daar zouden de aasgieren meteen bovenop springen, dus helemaal geen behoefte aan.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:25

Muronia schreef:
Misinformatie... juist ja. Helemaal nergens heb ik misinformatie geplaatst. Alleen een klein beetje geprobeerd recht te zetten wat voor misinformatie hier geplaatst werd :D . Maar jullie bevestigen precies wat ik al dacht hoor met dat soort reacties. Je denkt toch niet dat ik me hier ga laten affakkelen, want wat ik ook zou zeggen om mijn standpunten en mening te onderbouwen, daar zouden de aasgieren meteen bovenop springen, dus helemaal geen behoefte aan.

Nogmaals, ik hoop dat je blijft. En dat je je standpunten en meningen geeft.