Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Wat betreft de dwinging van de overheid kwa voedsel ben ik tegen ja. Niet alles is voor iedereen ongezond en het zit hem meest niet in de keuzes maar in de hoeveelheden die je eet. Zolang je geen kilos of liters per dag wegwerkt aan producten waar suiker inzitten krijg je geen overgewicht.
karuna schreef:Maar als je al niet veel mag hebben ivm voedselallergie en juist dat wat je mag hebben wordt nog eens extra duur. Dan is dat niet bepaald tof. Oa havermelk en rijstmelk gaan onder die regel vallen, gewone melk niet maar de plantaardige vervanger wordt wel duurder.
Ik neem aan dat de meesten wel eens zoet beleg nemen, of hartig broodbeleg en geen droog brood eten. Of een glas ranja? Of suiker in de koffie doen? Neem nu eens alle hartige beleg weg, en alles waar zoetstoffen of stevia inzitten behalve suikers. En ga dan eens na wat je nog mag en kan eten.
karuna schreef:Want stopt het bij suikers?
karuna schreef:Is vlees of vis de volgende stap?
karuna schreef:Of alle niet volkoren dingen zoals witbrood, gewone pasta of niet zilvervliesrijst? Of of ... dat lijkt me niet aan de overheid om te bepalen wat we "mogen" eten zonder ons blauw te betalen. Of alleen nog katoenen kleding dragen enz.
karuna schreef:Want hoe ver gaan ze? Ik geloof er namelijk niet veel van dat de suikertax is om de bevolking gezonder te maken maar een makkelijkere manier om extra geld binnen te halen, want waarom btw wel omhoog op suikerdingen maar niet omlaag of weg op de onbewerkte producten? En zoetstoffen of stevia hebben ook bewezen zeker niet gezonder te zijn dan suikerhoudende dingen. Ook dan alles met mate gegeten geeft geen overgewicht
Pandora2 schreef:Geraffineerde suikers en verzadigde vetten zijn zo slecht voor de gezondheid. Dat zie je wel aan alle allergieën, aandoeningen, kwalen, vage klachten, ... die mensen tegenwoordig in veelvoud krijgen.
Grijp die suikertaks aan om je eetpatroon eens grondig ( en vooral eerlijk ) onder de loep te nemen. Daar zit heel veel gezondheidswinst in. Waar een wil is, is een weg.Waar de wil weg is, is het naar de kl*ten![]()
Bij ons geen suikertaks, maar de sigaretten worden 25% duurder. Da's ook niet leuk
Citaat:En toch heeft de helft van de Nederlanders overgewicht. Met alle gezondheidsgevolgen en kosten van dien. Rara, hoe komt dat? Dat is écht niet omdat iedereen liters cola wegharkt per dag.
Cer schreef:nps schreef:Ik niet. Kijk naar Amerika, daar kan je enorm goed zien dat zelfbeschikking (en weinig overheidsregulatie) erg slecht werkt voor het grootste gedeelte van de bevolking.
Nja, waar ligt dan aan, ik weet dat niet.
Ik vind toch wel dat je als mens grotendeels over jezelf zou moeten mogen beschikken.. want waar komt dan de grens.
Wat jij oke vind, vind ik misschien heel niet oke
BaileyMix schreef:Ze zijn behoorlijk rechts en nemen het niet zo nauw met de democratie - ze willen een districtenstelsel. CDA on steroids.
Edit; Oh, en ik hoop dat de landbouwers nog in goede gezondheid zijn, want arbeiders uit andere landen no moreDus die mogen zelf alles gaan plukken, kan misschien de prijs ook nog wat omhoog! Echt een lekker doordacht plan
Pandora2 schreef:De man van een sigarettenwinkel hier in BE zei net hetzelfde over tabak
Pandora2 schreef:Ja, veel ex-rokers zijn nu vapers gewordenNog veel slechter volgens mij. Volledig chemisch tegenover tabak wat toch gedeeltelijk een natuurproduct is
![]()
Van eten ziet zelfs een blinde wat gezond en ongezond is, toch?
Echwel schreef:Zolang de Mac nog vol zit
De taarten enz over de toonbank vliegen betwijfel ik dat
Wees eerlijk niets zo ongezond als de Mac en dat soort ketens
Pandora2 schreef:Ja, veel ex-rokers zijn nu vapers gewordenNog veel slechter volgens mij. Volledig chemisch tegenover tabak wat toch gedeeltelijk een natuurproduct is
![]()
nps schreef:Pandora2 schreef:Ja, veel ex-rokers zijn nu vapers gewordenNog veel slechter volgens mij. Volledig chemisch tegenover tabak wat toch gedeeltelijk een natuurproduct is
![]()
En ocharme, nu willen ze vapen nog gaan belasten ook nog! En weer een goed voorbeeld van wat bedrijven doen als ze kunnen - vapen is erg lang extra aantrekkelijk gemaakt voor jongeren door allerlei lekker smaakjes aan te bieden die lekker geuren. Goed als ze dat aan banden leggen.