Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:54

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Een hoop van wat ie probeert zal hopelijk niet tot realisatie komen of teruggedraaid worden, maar wat wat er nota bene in een week allemaal geprobeerd wordt, vind ik zorgelijk.

En wat is de strategie? Testing the waters? Kijken waar de grens getrokken wordt? In een vroeg stadium proberen de juiste poppetjes op de juiste plekken te zetten en uit te vogelen waar er nog gesleuteld moet worden? Of simpele hebzucht en pakken wat je pakken kan in de tijd die je hebt aan het roer?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:55

Ik vrees all of the above.... -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:00

Of zichzelf profileren als een crazy MF-er en zo op andere vlakken wat kunnen bereiken, dat kan ook.

En niet al z’n ideeen zijn beroerd, toch? (Ik kan ze zo even niet oplepelen maar dat is in dit topic ook al aan de orde gekomen)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 13:39

Het gaat erom dat het debat weer compleet in het extreme wordt getrokken. Compleet absurde dingen die eerder niet besproken werden en besproken hoefde te worden moeten dat nu ineens wel.

Ik ben benieuwd wat er met de vrije media gaat gebeuren qua verslaglegging van wat er wel of niet doorgaat en hoe het geframed zal worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:05

Mja ik denk ook dat het nu wel "moet" omdat we nu hebben gezien hoeveel bizarre dingen ze er daadwerkelijk door krijgen. Dus dat kunnen we dan niet meer zo makkelijk weg wuiven. Bovendien worden er natuurlijk net wat teveel ja-knikkers op belangrijke posities gezet en is team Trump véél feller deze keer .

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:53

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:58

Libera, betaal je daar in jouw staat nog inkomstenbelasting over, of is dat juist weer federal?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:09

Nee WA heeft geen inkomsten belasting, alleen federal

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:57

Dank, dacht al zoiets. Federal income tax is aanmerkelijk lager dan wat we hier in NL gewend zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 18:00

Domme vraag: wat is het verschil tussen federal income tax en “staat”(?) income tax?
(Kan t ook googlen maar ben hier nu toch :D )

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 18:17

Federal gaat naar federale overheid en staat is per staat bepaald en gaat naar de kas van de staat. CA bijvoorbeeld heeft hoge inkomens maar ook hogere state income tax. OR heeft wel income tax maar geen sales tax.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 18:32

Ah .. thanks voor je antwoord :j
Je betaalt soms dan dus 2x income tax (1x staat en 1x federal) en soms 1x (alleen federal income, zoals WA)?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:02

Klopt :j

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:18

Cer schreef:
Ah .. thanks voor je antwoord :j
Je betaalt soms dan dus 2x income tax (1x staat en 1x federal) en soms 1x (alleen federal income, zoals WA)?

De tarieven zijn heel anders dan dat wij hier in NL hebben. Als Amerikanen horen wat wij aan inkomstenbelasting betalen, krijgen ze zo ongeveer een rolling.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:42

En als jullie horen wat wij aan property tax of hypotheekrente betalen net zo :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:23

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:
https://www.volkskrant.nl/buitenland/zw ... searchbox/

Uit lesmateriaal van de Amerikaanse luchtmacht zijn vrouwelijke en zwarte piloten weggeretoucheerd, in de lijn van Trump.

De inhoud van het artikel is ook bedroevend, maar dat terzijde. In het artikel wordt gesuggereerd dat de Tuskegee Airmen lage verliescijfers hadden. Of dat wel of niet zo is doet er niet toe. De Redtails deden hun werk zo goed dat de verliescijfers onder de bommenwerpers die zij begeleiden significant lager waren.

Op enig moment werden Amerikaanse bommenwerpers (met 100% ‘witte’ crews) het liefst begeleid door de Redtails omdat de Airmen hun werk bijzonder goed deden en de risico’s voor de crews van de bommenwerpers significant kleiner werden.

Als je dan al journalist wil zijn, doe je huiswerk dan goed!

Het is inmiddels alweer teruggedraaid en wordt het weer verteld in opleidingen bij de USAF.

Libera, ik geloof je meteen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:42

Voor gebruikers van Google Maps in de Verenigde Staten heet de Golf van Mexico binnenkort de Golf van Amerika. Zodra de door president Donald Trump voorgestelde naamswijziging op officiële kaarten wordt aangepast, krijgen gebruikers de nieuwe naam te zien.

https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63438 ... in-vs.html

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:44

Het ministerie van Justitie in de Verenigde Staten heeft ambtenaren die werkten voor een speciaal team dat strafrechtelijk onderzoek deed naar Donald Trump ontslagen. Volgens een woordvoerder van het ministerie zijn de dienstverbanden beëindigd van mensen "die een belangrijke rol speelden bij het vervolgen van president Trump".

Waarnemend procureur-generaal James McHenry zegt dat hij "de functionarissen niet vertrouwt om te helpen bij het uitvoeren van de agenda van de president". Het is niet duidelijk hoeveel medewerkers zijn ontslagen.

https://nos.nl/artikel/2553545-justitie ... -ontslagen

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:10

Lieser schreef:
Het ministerie van Justitie in de Verenigde Staten heeft ambtenaren die werkten voor een speciaal team dat strafrechtelijk onderzoek deed naar Donald Trump ontslagen. Volgens een woordvoerder van het ministerie zijn de dienstverbanden beëindigd van mensen "die een belangrijke rol speelden bij het vervolgen van president Trump".

Waarnemend procureur-generaal James McHenry zegt dat hij "de functionarissen niet vertrouwt om te helpen bij het uitvoeren van de agenda van de president". Het is niet duidelijk hoeveel medewerkers zijn ontslagen.

Geen verrassing. Trump is echt een totalitaire leider die niet schuwt om critici te verwijderen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:00

Gebruikers in Mexico blijven de naam Golf van Mexico zien. De rest van de wereld krijgt beide namen te zien. Volgens Google is dit "gebruikelijk bij plaatsen met verschillende officiële benamingen", meldt het bedrijf in een bericht op X.

Sja…

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:02

Ik in ieder geval niet, net gecheckt met Maps. Google is ook niet van Zuckerberg / Musk. Lijkt me sterk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:05

De oorspronkelijke naam is gegeven tijdens kolonisatie lees ik. Nou, daar moeten meer dingen van verdwijnen toch :D
Als Cuba het aan hun kant de Golf van Cuba noemt is het rond :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:07

Cer schreef:
Gebruikers in Mexico blijven de naam Golf van Mexico zien. De rest van de wereld krijgt beide namen te zien. Volgens Google is dit "gebruikelijk bij plaatsen met verschillende officiële benamingen", meldt het bedrijf in een bericht op X.

Sja…

Dat klopt, schijnt ook zo te zijn met de Oostzee (Korea geloof ik) en Japanse zee (Japan).

De sja deel ik overigens

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:37

Cer schreef:

Sja…

Maar kennelijk kun je dan naar believen dingen gaan hernoemen (als president dan) en gaan haan die er naar (mag) kraait/kraaien.

Vind ik echt super raar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 14:40

nps schreef:
Lieser schreef:

Geen verrassing. Trump is echt een totalitaire leider die niet schuwt om critici te verwijderen.

"Vlak voor hij vertrok publiceerde Smith nog wel een rapport waarin hij concludeerde dat Trump zich schuldig heeft gemaakt aan een "ongekende criminele poging" om aan de macht te blijven. In het rapport stond dat Trump willens en wetens valse beweringen deed van verkiezingsfraude. "Het bewijsmateriaal toont aan dat Trump deze leugens gebruikte als wapen om een federale overheidsfunctie te dwarsbomen die fundamenteel is voor het democratische proces van de Verenigde Staten."

Het is absurd. Wat kan er uberhaupt worden gedaan om te voorkomen dat een crimineel president wordt in de VS? VS is hiermee een ordinaire bananenrepubliek verworden.