Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Ik ben al blij dat Wilders niet naar het Malieveld is gekomen en het geweld ook heeft veroordeeld, anders hadden ze zich nog meer gesterkt gevoeld vrees ik.

Ik kon op Duindigt de herrie helemaal horen en een deel van een ophitsende toespraak, ik dacht dat het de stem van Wybren van Haga was maar dat weet ik niet zeker.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

nps schreef:
Dat dus. En ik blijf herhalen - kiezen waar je als overheid geld aan uitgeeft is een keuze. Inzetten op innovatie geeft ons voorsprong, banen, en stimuleert goed onderwijs. Het hoeft helemaal niet te betekeken dat er meer belasting wordt geind - het kan vooral betekeken dat belasting geld anders wordt verdeeld. Ik vind het zo’n dooddoener dat je maar nooit iets moet doen als overheid omdat het geld kost. Zoals we ook in Amerika kunnen zien levert investeren in economie en mensen op, want blauwe staten staan er economisch veel beter voor dan de rode.

Nederland was bij uitstek een kenniseconomie en dat heeft ons veel gebracht.
Helaas is er al een aantal kabinetten minder geld en aandacht naar toe gegaan.

Het is altijd keuzes maken en geld kan maar een keer worden uitgegeven.

Gelukkig zijn de tarieven van de vennootschapsbelasting inmiddels weer omhoog. Want ook die bedrijven mogen hun steentje bijdragen.

Iedereen wil zo min mogelijk Belasting betalen maar wel dezelfde faciliteiten houden als nu door de overheid geboden wordt. Goede wegen, een sociaal vangnet, zorg, alles georganiseerd.
Uiteraard kan het beter, maar het is als basis niet slecht.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Jullie snappen wel dat er van de 35000 mensen die daar aanwezig waren om op een normale manier te demonstreren en hun zorg en onvrede wilden laten zien, een kleine groep, ik begreep voornamelijk voetbal hooligans, waren die de boel op stelten moesten zetten? En dat het overgrote deel van die 35000 mensen doodgewone mensen waren, niks extreem rechts en dat die net als iedereen het geweld verafschuwden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Wat ik vooral niet begrijp is dat Els de demonstratie niet heeft afgeblazen. Ze had immers al signalen gekregen dat er rellen zouden komen.
Ook had ze het in de nieuwsuur uitzending over dat ze vooral kwaad was, enig vorm van spijt heeft ze niet in haar mond genomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:09

Electra63 schreef:
Als je de berichten leest op SM, zijn mensen gewoon opgehitst. Door politici en het voortdurend wijzen naar asielzoekers.
En dan komen hooligans en extreem-rechts tuig en dan krijgt de politie de schuld.

Verdeel en heers!

Hooligans en ander tuig mag wel harder worden aangepakt.
Laat ze nuttig zijn voor de maatschappij.
Die gasten kosten de maatschappij veel geld, laat ze het maar terug betalen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:10

Wybren van Haga heeft daar gesproken, maar heeft ook het geweld veroordeeld. Dus hij staat niet achter het geweld. Dus ik geloof niet dat hij de boel opgehitst heeft om het maar uit de hand te laten lopen. Dat zijn toch echt andere medelanders die dat gedaan hebben en die naar zulke protesten komen alleen maar om te rellen. Maar het merendeel van de mensen daar was er echt niet om te rellen, dat geloof ik niet.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

purny schreef:
Wat ik vooral niet begrijp is dat Els de demonstratie niet heeft afgeblazen. Ze had immers al signalen gekregen dat er rellen zouden komen.
Ook had ze het in de nieuwsuur uitzending over dat ze vooral kwaad was, enig vorm van spijt heeft ze niet in haar mond genomen.

Ik ken Els niet, maar ik snap wel dat als je zoiets groots opzet, je ook een verkeerd signaal afgeeft als je je de mond laat snoeren door oproerkraaiers. Dat is waar demonstreren toch voor staat, het recht van vrijheid van meningsuiting.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Muronia schreef:
Jullie snappen wel dat er van de 35000 mensen die daar aanwezig waren om op een normale manier te demonstreren en hun zorg en onvrede wilden laten zien, een kleine groep, ik begreep voornamelijk voetbal hooligans, waren die de boel op stelten moesten zetten? En dat het overgrote deel van die 35000 mensen doodgewone mensen waren, niks extreem rechts en dat die net als iedereen het geweld verafschuwden?

Dat snap ik. En ik vind ook dat zij het recht hebben om te demonstreren en ook al ben ik het fundamenteel niet met hun eens, zal ik dat recht verdedigen.
Wat ik niet begrijp is dat de vreedzame demonstranten zeggen het geweld ter veroordelen maar tegelijk het ook begrijpen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:19

Muronia schreef:

Hoe kom jij aan 35000? Als ik het clubje zag staan op het Malieveld waren het er stukken minder, misschien 3000 maar meer echt niet, er was alleen een hoekje bij de sprekers gevuld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:20

Muronia schreef:

Ja, dat begrijp ik.

Al ben ik persoonlijk van mening dat als je naar zo demonstratie gaat je op zijn minst enigszins sympathiseert met de ideeën van extreem-rechts.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Precies. Wat doe je in godsnaam bij een PVV demonstratie als je niet extreem rechts bent?

Muronia

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Is dit een algemeen politiek discussietopic of een links politiek discussietopic?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Muronia schreef:
purny schreef:

Ik ken Els niet, maar ik snap wel dat als je zoiets groots opzet, je ook een verkeerd signaal afgeeft als je je de mond laat snoeren door oproerkraaiers. Dat is waar demonstreren toch voor staat, het recht van vrijheid van meningsuiting.

Wat mij betreft mag ze opdraaien voor de schade.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:30

Muronia schreef:
Is dit een algemeen politiek discussietopic of een links politiek discussietopic?

:+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:32

Muronia schreef:

Algemeen :j

Waarom vraag je dat?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:42

Ik heb de vorige keer rechts gestemd, maar van dit soort extremen moet ik niks hebben :(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Wat ik zelf zo lastig vind in de immigratiediscussie is dat de daadwerkelijke oplossing niet genoemd wordt.
Grenzen dicht, wat fysiek sowieso al lastig is, is niet de oplossing.
Minder onrust in de wereld, geen oorlogen, een betere verdeling van de welvaart wel.
De meeste mensen op de wereld willen gewoon hetzelfde als de gemiddelde Nederlander.
Een dak boven hun hoofd, werken en voldoende eten.

Zolang er onrust is blijven mensen op de vlucht.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

De meeste linkse partijen hebben hier betere oplossingen voor dan de rechtse. Maar “grenzen dicht en een asielstop!!!” klinkt natuurlijk wel lekker.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

IndianSu schreef:
De meeste linkse partijen hebben hier betere oplossingen voor dan de rechtse. Maar “grenzen dicht en een asielstop!!!” klinkt natuurlijk wel lekker.

Alsof die linkse 'oplossingen' geholpen hebben. We hebben wel echt een probleem natuurlijk, dat kan niemand ontkennen. Hoe wil je het kaf van het koren scheiden zodat je dus geen gelukszoekers binnenlaat, maar alleen mensen die het echt nodig hebben, maar die ook bereid zijn om de taal snel te leren, en om onze normen en waarden te accepteren, zodat we gewoon 'Kerst' kunnen blijven vieren i.p.v. 'feestdagen'? Want dat laatste vind ik echt triest.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:57

IndianSu schreef:

wat zijn de 'linkse' oplossingen dan? Kun je er een paar opnoemen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Ik kruip wel weer in mijn "extreem rechtse", asociale, vast-niet-hoog-opgeleide meeleeshoekje. Zo wordt er hier toch gedacht over PVV-stemmers? _O-

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

-investeren in IND zodat asielprocedures max 6 maanden duren en mensen die geen recht hebben om hier te zijn snel uitgezet kunnen worden -> uiteindelijk betaalt dit zichzelf terug omdat mensen hier minder lang zijn
-asielzoekers verspreiden over het land om overlast te beperken
-investeren in de AZC’s zodat deze weer fatsoenlijk bewoonbaar worden en overlast minder wordt
-asielzoekers gewoon aan het werk/naar school laten gaan om integratie te bevorderen en overlast te verminderen
-vanaf 2026 is er een Europees migratiepact (mede mogelijk gemaakt door de PvdA!) wat het aantal asielzoekers in heel Europa zal verminderen. Dit is een Europees probleem dat wij niet alleen op kunnen lossen.

Het slaat nergens op om te roepen dat “die linkse oplossingen niet gewerkt hebben” want we hebben al decennia lang geen links kabinet gehad.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

Muronia schreef:
Ik kruip wel weer in mijn "extreem rechtse", asociale, vast-niet-hoog-opgeleide meeleeshoekje. Zo wordt er hier toch gedacht over PVV-stemmers? _O-

Heb je dat partij programma volledig gelezen? Zie je hoe Wilders continue het volk ophitst? Want ik begrijp werkelijk niet hoe een weldenkend mens er dan nog steeds niet op kan stemmen.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

germie schreef:
IndianSu schreef:

Alsof die linkse 'oplossingen' geholpen hebben. We hebben wel echt een probleem natuurlijk, dat kan niemand ontkennen. Hoe wil je het kaf van het koren scheiden zodat je dus geen gelukszoekers binnenlaat, maar alleen mensen die het echt nodig hebben, maar die ook bereid zijn om de taal snel te leren, en om onze normen en waarden te accepteren, zodat we gewoon 'Kerst' kunnen blijven vieren i.p.v. 'feestdagen'? Want dat laatste vind ik echt triest.

Wat voor problemen hebben wij dan? Dat gerelateerd is aan immigratie.
Zonder immigratie blijft Nederland niet een van de rijkste landen. Wij hebben immigratie nodig. Dat is het eerlijke verhaal. Zonder immigratie, geen pakjes aan de deur, geen vlees op je boord, geen tomaat in je sla.
De islamisering waar Wilders ons al minstens 20 jaar bang voor maakt moet nog steeds gebeuren. Duurt wel lang vind ik. En de cijfers laat ook zien dat in die 20 jaar de islam niet noemenswaardig is gegroeid. Nog steeds tussen de 4 a 6% van de Nederlandse bevolking identificeert zich als moslim.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

In de slachtofferrol kruipen, zoals Wilders ook continu doet, lost ook niets op, net als weglopen op het moment dat je dingen op had kunnen lossen.