Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nps schreef:Dat dus. En ik blijf herhalen - kiezen waar je als overheid geld aan uitgeeft is een keuze. Inzetten op innovatie geeft ons voorsprong, banen, en stimuleert goed onderwijs. Het hoeft helemaal niet te betekeken dat er meer belasting wordt geind - het kan vooral betekeken dat belasting geld anders wordt verdeeld. Ik vind het zo’n dooddoener dat je maar nooit iets moet doen als overheid omdat het geld kost. Zoals we ook in Amerika kunnen zien levert investeren in economie en mensen op, want blauwe staten staan er economisch veel beter voor dan de rode.
Electra63 schreef:Als je de berichten leest op SM, zijn mensen gewoon opgehitst. Door politici en het voortdurend wijzen naar asielzoekers.
En dan komen hooligans en extreem-rechts tuig en dan krijgt de politie de schuld.
purny schreef:Wat ik vooral niet begrijp is dat Els de demonstratie niet heeft afgeblazen. Ze had immers al signalen gekregen dat er rellen zouden komen.
Ook had ze het in de nieuwsuur uitzending over dat ze vooral kwaad was, enig vorm van spijt heeft ze niet in haar mond genomen.
Muronia schreef:Jullie snappen wel dat er van de 35000 mensen die daar aanwezig waren om op een normale manier te demonstreren en hun zorg en onvrede wilden laten zien, een kleine groep, ik begreep voornamelijk voetbal hooligans, waren die de boel op stelten moesten zetten? En dat het overgrote deel van die 35000 mensen doodgewone mensen waren, niks extreem rechts en dat die net als iedereen het geweld verafschuwden?
Muronia schreef:Jullie snappen wel dat er van de 35000 mensen die daar aanwezig waren om op een normale manier te demonstreren en hun zorg en onvrede wilden laten zien, een kleine groep, ik begreep voornamelijk voetbal hooligans, waren die de boel op stelten moesten zetten? En dat het overgrote deel van die 35000 mensen doodgewone mensen waren, niks extreem rechts en dat die net als iedereen het geweld verafschuwden?
Muronia schreef:purny schreef:Wat ik vooral niet begrijp is dat Els de demonstratie niet heeft afgeblazen. Ze had immers al signalen gekregen dat er rellen zouden komen.
Ook had ze het in de nieuwsuur uitzending over dat ze vooral kwaad was, enig vorm van spijt heeft ze niet in haar mond genomen.
Ik ken Els niet, maar ik snap wel dat als je zoiets groots opzet, je ook een verkeerd signaal afgeeft als je je de mond laat snoeren door oproerkraaiers. Dat is waar demonstreren toch voor staat, het recht van vrijheid van meningsuiting.
IndianSu schreef:De meeste linkse partijen hebben hier betere oplossingen voor dan de rechtse. Maar “grenzen dicht en een asielstop!!!” klinkt natuurlijk wel lekker.
Muronia schreef:Ik kruip wel weer in mijn "extreem rechtse", asociale, vast-niet-hoog-opgeleide meeleeshoekje. Zo wordt er hier toch gedacht over PVV-stemmers?
germie schreef:IndianSu schreef:De meeste linkse partijen hebben hier betere oplossingen voor dan de rechtse. Maar “grenzen dicht en een asielstop!!!” klinkt natuurlijk wel lekker.
Alsof die linkse 'oplossingen' geholpen hebben. We hebben wel echt een probleem natuurlijk, dat kan niemand ontkennen. Hoe wil je het kaf van het koren scheiden zodat je dus geen gelukszoekers binnenlaat, maar alleen mensen die het echt nodig hebben, maar die ook bereid zijn om de taal snel te leren, en om onze normen en waarden te accepteren, zodat we gewoon 'Kerst' kunnen blijven vieren i.p.v. 'feestdagen'? Want dat laatste vind ik echt triest.