Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:57

Electra63 schreef:
https://x.com/PostvanFenna/status/18111 ... 6xZBA&s=19
Iemand al gezien waar Wilders deze hooligans naar wil deporteren? :+

Ik neem aan dat er een andere partij is die dit streng veroordeeld heeft? En mensen bij terugkomst dan gevangen zet (om iets wat ze in Dusseldorf gedaan hebben, werkt dat zo met uitlevering trouwens?)

Ik denk dat Duitsland twittert dat deze mensen terug moeten?

Je moet ook niet alles door elkaar halen denk ik hoor, anders wordt het wel heel ingewikkeld.
Als het in Nederland was, neem ik aan dat ze opgepakt worden. Helaas kan je deze mensen nergens heen sturen. Waren er witte nederlanders tussen die het hadden over K*nkerhollanders (of wat riep de beste man ookalweer?) in dat geval zou ik ook zeggen "ga lekker ergens anders heen" :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:02

prompter schreef:
Ik vind die actie van de liberalen ook goed, ik denk er precies zo over.

Exact. Goed dat er ook vanuit de rechterzijde kritiek is op de waanbeelden van de pvv. In dit topic wordt zowel generaliseerd over rechts en links en dit initiatief laat zien dat de praktijk toch echt anders is. Er bestaan vele nuances en we moeten niet vergeten dat links en rechts heel plat alleen betekent: wil je meer of minder overheid. Klimaatbeleid, beschermen van mensenrechten, en behartigen van vluchtelingenverdrag kan prima uitgedragen worden door de rechterzijde!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:08

Electra63 schreef:
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/b ... nsb-poster

Dit zal ook niet gedeeld mogen worden, maar deze historicus van BBB is ook al 2 x in de fout gegaan.
Maar foutje moet kunnen, volgens van der Plas.
Ik geloof alleen niet in "per ongeluk".

Waar mag dit niet gedeeld worden, op X?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:43

996981 schreef:
kamsel schreef:
Precies deze zelfverheerlijking is waarom je hier geen PVV stemmers zult gaan vinden..

Ik zal nooit PVV stemmen, maar jullie reacties vind ik eigenlijk net zo triest.

Helemaal mee eens. PVV-stemmers worden zó met de nek aangekeken hier. En dan wel verwachten dat ze hun verhaal hier komen doen…

Nee, racisme wordt veroordeeld. En héél terecht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 12:26

Als aanvulling:
Racisme of discriminatie door politici wordt (door mij) veroordeeld.

En als je reacties op SM onder berichten van Wilders leest, lijkt het wel of veel PVV-stemmers hier geen moeite mee hebben, sterker nog, Wilders gelijk geven.

Dat moet iedereen zelf weten, maar niet links of anderen verwijten maken, dat die dat veroordelen.
De vrijheid van meningsuiting geldt immers voor iedereen en niet alleen voor PVV.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 12:44

Dat is prima, maar dan is het wel logisch dat PVV stemmers hun verhaal hier niet komen doen. Want ze worden dan (terecht,als ik het goed begrijp) veroordeeld op het racistisch gedrag van Wilders.
Dan is het gesprek toch klaar?

Dat is hetzelfde als 1 gelovige veroordelen op het gedrag van "de kerk" want als ze gelovig zijn, dan moeten ze het wel eens zijn met de kerk.. denk.

Hier was ik nog wel wel benieuwd naar:
Citaat:
Waar mag dit niet gedeeld worden, op X?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:29

Electra63 schreef:

Dit zal ook niet gedeeld mogen worden, maar deze historicus van BBB is ook al 2 x in de fout gegaan.

Het ging waarschijnlijk over het voetbal.
Tja, zoiets zouden de meeste mensen gewoon als een leuk plaatje zien omdat die poster niet bij iedereen nekend is.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ik zoiets zou delen en denken leuk AI plaatje.
Maar voor een historicus is het op zijn minst wel een beetje knullig ja.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:45

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Tja, zoiets zouden de meeste mensen gewoon als een leuk plaatje zien omdat die poster niet bij iedereen nekend is.

Niveau Dumpert/Geen Stijl.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:47

Electra63 schreef:
Als aanvulling:
Racisme of discriminatie door politici wordt (door mij) veroordeeld.

En als je reacties op SM onder berichten van Wilders leest, lijkt het wel of veel PVV-stemmers hier geen moeite mee hebben, sterker nog, Wilders gelijk geven.

Dat moet iedereen zelf weten, maar niet links of anderen verwijten maken, dat die dat veroordelen.
De vrijheid van meningsuiting geldt immers voor iedereen en niet alleen voor PVV.

Dat dus. En ik denk dat héel fijn is dat men zich heel duidelijk blijft uitspreken tegen het uitsluiten van bevolkingsgroepen. Op basis van religie of etniciteit, of wat dan ook. In Amerika heb je ook zien gebeuren dat racisme en haat weer meer oké is sinds Trump (zie bijvoorbeeld https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... =rtlnieuws), op social media zie je ook gebeuren dat racisme en haat stijgt waar moderatie verdwijnt (zie bijvoorbeeld X). Niet ertegen uitspreken is toestaan dat racisme verder genormaliseerd wordt, en ik denk niet dat we dat moeten willen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:05

Loretta schreef:
Electra63 schreef:

Ik weet niet of hij echt historicus is... in zijn voorstelbericht voor de EU verkiezingen staat dat hij visser is en ook voorzitter van de Stichting Maritieme Vermisten. Waarbij hij schepen op zee zoekt. Kan me zo voorstellen dat hij hierdoor niet direct veel met NSB posters te maken heeft (wel met oorlogsslachtoffers). Deze man is niet gekozen en heeft verder ook geen invloed op BBB beleid.
Misplaatst bericht op X, dat dan weer wel. Maar om BBB hierop af te rekenen lijkt me niet nodig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 14:16

https://boerburgerbeweging.nl/kandidaten/cees-meeldijk/

Hij staat op de site van BBB vermeld, hij is dus geen "gewoon" lid.
Behalve deze meme over Nederland-Engeland heeft hij al eerder een "foutje" gemaakt met een bericht over Hitler delen op X.
Als historicus (staat op de BBB-site) zou je dit soort foutjes toch niet moeten maken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 17:14

Electra63 schreef:
https://boerburgerbeweging.nl/kandidaten/cees-meeldijk/

Hij staat op de site van BBB vermeld, hij is dus geen "gewoon" lid.
Behalve deze meme over Nederland-Engeland heeft hij al eerder een "foutje" gemaakt met een bericht over Hitler delen op X.
Als historicus (staat op de BBB-site) zou je dit soort foutjes toch niet moeten maken.

Los daarvan is het origineel een redelijk beroemde/beruchte poster die in elk geval van mid jaren 80 tot minstens begin jaren 90 ook in VWO geschiedenisboeken stond.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 19:58

Citaat:
Citaat:
Helemaal mee eens. PVV-stemmers worden zó met de nek aangekeken hier. En dan wel verwachten dat ze hun verhaal hier komen doen…

Nee, racisme wordt veroordeeld. En héél terecht.

Een oude paradox in het Christendom luidt:
"Haat de zonde, maar bemin de zondaar."

Paradox en wijsheid in één:
je valt als mens niet totaal en geheel samen met je daden - maar laten we wel zijn: je bent wel verantwoordelijk voor je daden.

...en als we het gaan hebben over manipulatie wordt het nog ingewikkelder: de pvv staat er luid en duidelijk om bekend dat de partij haar (Geert Wilders zijn) kiezers gewoon voor een lapje houdt.

(Ik noem even 'het pensioen blijft op 65' en 'het eigen risico in de zorg wordt afgeschaft', maar de lijst is vele malen langer.
Mooie beloftes waar niets van terecht komt.)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:42

Ik kwam deze Xeet tegen op X die me aan het denken zette. Vindt bokt zijn angst terecht?

Citaat:
Ik hoor ook bij de LHB(TI+)en ik voel me veel meer bedreigd door de huidige politieke ontwikkelingen dan door ‘allochtoon tuig’. We zien dat radicaalrechtse partijen steeds groter worden en dat deze vaak plannen hebben die tegen de belangen van mensen als ik ingaan.

NSC, PVV en BBB geen van drieën het LHBTI-akkoord hebben willen ondertekenen in oktober 2023. https://www.hartvannederland.nl/politie ... koord-niet

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:45

irmaz schreef:
Ik kwam deze Xeet tegen op X die me aan het denken zette. Vindt bokt zijn angst terecht?

Citaat:
Ik hoor ook bij de LHB(TI+)en ik voel me veel meer bedreigd door de huidige politieke ontwikkelingen dan door ‘allochtoon tuig’. We zien dat radicaalrechtse partijen steeds groter worden en dat deze vaak plannen hebben die tegen de belangen van mensen als ik ingaan.

NSC, PVV en BBB geen van drieën het LHBTI-akkoord hebben willen ondertekenen in oktober 2023. https://www.hartvannederland.nl/politie ... koord-niet

Ja, ik vind zijn angst terecht. Zowel BBB als PVV hebben al bijzondere uitspraken gedaan over deze groepen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:58

irmaz schreef:

Citaat:

Ja, ik vind zijn angst zeker terecht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:59

Ja ik vind zijn angst terecht.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:03

Wat heeft BBB gezegd dan?

Wat ik kan vinden uit het programma is dit:

Citaat:
Iedereen in Nederland verdient gelijke kansen. Racisme en discriminatie zijn ontoelaatbaar en strafbaar. Punt. Voor BBB maken kleur, leeftijd, afkomst, seksuele geaardheid, gender en religie niets uit.
Discriminatie is verboden. Sollicitanten bij de overheid worden puur op kwaliteit beoordeeld, niet op
persoonlijke kenmerken. Woningtoewijzing is gebaseerd op urgentie, niet op afkomst. Alle bevolkingsgroepen worden gelijk behandeld.

BBB komt op voor de regenbooggemeenschap. Het geweld en discriminatie jegens deze gemeenschap
neemt toe, wat leidt tot een verminderd veiligheidsgevoel. Sociale media spelen hierin een rol met
haatdragende uitlatingen over de regenbooggemeenschap. BBB wil zich keihard inzetten om geweld of
discriminatie tegen wie dan ook en om welke reden dan ook actief tegen te gaan en hard te bestraffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:08

Volgens mij wilden ze geen 'voorkeursbehandeling' voor een bepaalde groep, oid. Maar dan politiek correcter verwoord.

Staat me iets van bij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:11

En ze wilden het lhbti+ akkoord niet tekenen en ze wilden op scholen geen voorlichting meer buiten het hetero zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:21

Benzz schreef:
En ze wilden het lhbti+ akkoord niet tekenen en ze wilden op scholen geen voorlichting meer buiten het hetero zijn.

Daar gaat het om Juval. Mooie verhalen ophangen kan iedereen. Het gaat om het uiteindelijke stemgedrag. Dat zegt werkelijk waar een partij voor staat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:23

Van de coalitiepartijen heeft alleen de VVD dat akkoord getekend, dus ik begrijp de angst wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:25

Precies, iedereen mag het met de VVD oneens zijn, maar het is wel de partij die altijd voor vrijheid is voor iedereen en zijn of haar keuzes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:37

En gezien het aansluiten van Wilders bij de extreem rechtse coalitie in de EU waarbij die terug willen naar het oude gezin, pa ma en de kinderen , mag je je daar zeker grote zorgen over maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:54

Abortuswet terugdraaien, lhbtq++ mensen wetgeving moeilijker maken, moslims discrimineren, journalistiek beperken, fundament weghalen middels allerlei maatregelen onder onze kennis industrie, rechtelijke macht in opspraak brengen en wellicht poppetjes veranderen, journalistiek in discridiet brengen etc etc.
Uiteindelijk worden onze democratische samenleving met al haar waarden en normen onderuit gehaald. Stapje voor stapje. En of de VVD dit allemaal kan tegenhouden is nog maar de vraag.

Gelukkig hebben we nog een Tweede Kamer en journalistiek die kritisch kan zijn en zaken tegen houden.