Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:33

Sizzle schreef:
Cowboy55 schreef:
Zweedse CV90. Technisch gesproken geen tank maar een pantservoertuig. Waar ze naar toe gaan? Als de foto in Zwitserland gemaakt is: nergens. :+

Tot zover mijn kennis over voertuigen :D
Misschien gaan ze inderdaad enkel naar een show of zo.

Als de foto in Zwitserland is genomen: Zwitsers materieel blijft per definitie in Zwitserland. Neutraliteit en zo. Zelfs van Zwitserland gekocht spul (2e hands dus) mag door de koper niet elders ingezet worden zonder toestemming van Zwitserland.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 09:38

enzino schreef:
pien_2010 schreef:
Als er economische problemen zijn op dit moment in Duitsland mag je gerust kijken naar oorzaak Rusland die de hele boel op zijn kop heeft gezet door hun oorlogszuchtige machine.

Waren de Duitsers nou maar gewaarschuwd een paar jaar geleden dat ze erg afhankelijk waren van Russisch gas, toch?

[ Video ]

Tja, dat krijg je als degene die de waarschuwing uitspreekt NUL geloofwaardigheid heeft omdat ie dank zij zijn eigen handelen bekend staat als de Pipo de Clown van de wereldpolitiek. Dat ook een kapotte klok 2x per dag de juiste tijd aangeeft klopt dan natuurlijk ook wel weer. Haha.

pien_2010

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:23

Ook dat Cowboy. Laten we hopen dat die sinaasappel nooit meer president van de USA wordt want dan hebben we met deze situatie pas echt de poppen aan het dansen. In die zin ben ik blij met Biden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:41

Cowboy55 schreef:
Tja, dat krijg je als degene die de waarschuwing uitspreekt NUL geloofwaardigheid heeft omdat ie dank zij zijn eigen handelen bekend staat als de Pipo de Clown van de wereldpolitiek. Dat ook een kapotte klok 2x per dag de juiste tijd aangeeft klopt dan natuurlijk ook wel weer. Haha.

Ze waren dus gewaarschuwd maar vonden het niet geloofwaardig. Dan kan je natuurlijk wel wijzen met het vingertje naar Rusland (of naar de geloofwaardigheid van Trump), maar de politici hebben beslist en zullen de rekening gepresenteerd krijgen samen met de bevolking.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:10

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:40

Ailill schreef:
Vanaf vandaag 2 aspirant-leden voor de NAVO, Zweden en Finland:

https://www.nu.nl/buitenland/6210435/navo-landen-tekenen-officieel-voor-toetreding-zweden-en-finland.html

Briljante man die Poetin: Een soeverein land binnen vallen omdat je bang bent voor het westen, en binnen een half jaar is zowel de NAVO als de EU groter geworden :')

Bizar. De Navo sliep, de EU was echt flink verdeeld en banketstaaf moest zo nodig op een alles vernietigende missie, en opeens gebeuren er heel bijzondere nieuwe dingen in het sluiten van de gelederen. Heeft het tenminste nog iets positiefs opgeleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:44

De 4 banketstaaf's: Kerstens, Kamphuys, van Binsbergen en Poetin. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:50

enzino schreef:
De 4 banketstaaf's: Kerstens, Kamphuys, van Binsbergen :D

Voor de jongeren onder ons

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/banketstaaf%2 ... geneukt%3F).

Citaat:
De serie Van Binsbergen, Kerstens & Kamphuijs is een creatie van Jiskefet, en staat beter bekend als simpelweg: (De) banketstaaf's. De afleveringen gaan over drie studenten die vooral een actief leven hebben bij hun dispuut. Ze zijn een parodie op de verenigingsstudent. De drie hoofdpersonen – Kerstens (Herman Koch), Kamphuys (Kees Prins) en Van Binsbergen (Michiel Romeyn) – drinken in alle afleveringen louter alcoholische versnaperingen, dragen vrijwel constant een das en hebben het vooral over hun seksuele escapades, zij het enigszins oppervlakkig (Hé banketstaaf, heb je nog geneukt?). Ook kijken ze neer op alles wat werkt of niet lid van het studentencorps is. Ze urineren doorgaans in de gootsteen (ook al staat een van de anderen er over te geven) en gooien veel van hun troep uit het raam.

Teveel eer voor Poetin om hem in dit iluustere cabaret gezelschap te noemen, dus die heb ik verwijderd in je quote.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-07-22 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:51

banketstaaf? Jiskefet vibes... _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:52

Geweldige satire en absoluut favoriet hier. _O- :)F

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 15:41

Leuk (te verwachtte hoe dituatie beschreven wordt) achtergrond artikel over hoe Turkije in de NAVO de situatie kan uitmelken rondom lidmaatschap Zweden en Finland en ook wat te verwachten vh Turkse parlement in deze.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:00

Er is een wetsvoorstel gekomen in Rusland, De oorlogseconomie. Het houdt zoveel in als dat de industrieen absolute voorkeur moeten geven aan de productie van middelen voor de krijgsmacht. Helemaal zonder pijn gaat het blijkbaar niet in Rusland ( oorlogje voeren)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:03

Dat is gewoon een regel om private bedrijven te dwingen oorlogstuig te repareren. Er was een grote die dat niet wilde dus hup, nieuwe wet en je moet anders wordt je bedrijf gewoon onteigend.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:11

Volgens een bericht op Twitter:
Citaat:
Rusland heeft militair materieel teruggetrokken van zijn militaire basis nabij de grens met Finland, - Yle

Sinds half mei zijn er meer dan 100 apparaten verwijderd. Aangenomen wordt dat materieel en soldaten naar Oekraïne zullen worden overgebracht.
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 33/photo/1

1 van de reacties daarop:
Citaat:
Rusland werd bang dat Finland toetrad tot de NAVO. Dus ze dachten dat het beter was Finland niet te provoceren...

<<)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:10

bigone schreef:
Dat is gewoon een regel om private bedrijven te dwingen oorlogstuig te repareren. Er was een grote die dat niet wilde dus hup, nieuwe wet en je moet anders wordt je bedrijf gewoon onteigend.

Niet alleen dat.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2000710 ... gseconomie

Rusland zet stap naar oorlogseconomie

Rusland wil na 4,5 maand oorlog zijn economie beter afstemmen op de behoeften van het leger. Het parlement heeft ingestemd met een regeringsvoorstel waardoor bedrijven verplicht kunnen worden producten aan de krijgsmacht te leveren. Werknemers kunnen worden gedwongen 's nachts, in het weekend en op feestdagen te werken en van verlof af te zien. De wetswijzigingen zijn nodig vanwege de westerse sancties en wapenleveringen aan Oekraïne, zei vicepremier Joeri Borisov.

Moskou heeft sinds het begin van de oorlog op 24 februari benadrukt dat alles volgens plan verloopt in de "speciale militaire operatie" in het buurland. Critici en buitenlandse militaire deskundigen wijzen er echter op dat Rusland de afgelopen maanden mogelijk aanzienlijk meer soldaten en materieel heeft verloren dan officieel wordt erkend. In kritische Russische media wordt het wetsvoorstel ook in dit licht geplaatst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:38

Dank je wel Babootje!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:22

pien_2010 schreef:
Leuk (te verwachtte hoe dituatie beschreven wordt) achtergrond artikel over hoe Turkije in de NAVO de situatie kan uitmelken rondom lidmaatschap Zweden en Finland en ook wat te verwachten vh Turkse parlement in deze.

Erdogqn is gevaarlijk.
Turkije heeft sowieso (te) veel macht d.m.v. de vluchtelingendeal.
Bijna dagelijks schenden Turkse straaljagers het Griekse luchtruim.
Ik ben bang dat er nog eens een clash komt tussen Turkije en Griekenland.

Het wordt tijd dat er meer vrouwen aan de macht komen. ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:31

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:

Erdogqn is gevaarlijk.

Dat laatste lijkt me even slim/wenselijk als onhaalbaar in beide landen. Machos rule daaro.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:49

Electra63 schreef:
+:)+ +:)+ , mee eens. Ik vind dat veel vrouwen het op dit moment op het wereldtoneel goed doen. Ik zie het graag.
Turkeije zie ik dat niet zo gauw gebeuren. Maar Griekenland dan toch wel veel eerder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 22:54

Ik zat vanavond met een Griek aan tafel die deels in Kazachstan opgegroeit is omdat zijn familie destijds door Rusland uit Griekenland gedeporteerd was (als slachtvarkens in een goederentrein gepropt).
Die gevoelens die bij hem nu opkomen door de situatie in Oekraine zijn zijn bijzonder intens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 00:06

Cowboy55 schreef:
Electra63 schreef:

Erdogqn is gevaarlijk.

Dat laatste lijkt me even slim/wenselijk als onhaalbaar in beide landen. Machos rule daaro.

Ik bedoelde niet in Turkije of Griekenland, maar vrouwelijke wereldleiders ;).
Die onbeduidende mannetjes als Erdogan in de hoek zetten. :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 00:38

Ik geloof niet zo aan dat "vrouwen aan de macht dan komt alles goed" idee.
En begrijp me niet verkeerd ik juich een grotere deelname van vrouwen in bestuursposities toe, al was het alleen maar voor meer gelijkheid.
Maar het is bepaald geen wonderoplossing voor vrede op aarde.
Case in point; Thatcher.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 00:49

Thatcher was inderdaad zo heel erg fout. Klopt! Krijg nog de griebels van dat mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 02:55

Kuggur schreef:
Ik geloof niet zo aan dat "vrouwen aan de macht dan komt alles goed" idee.

Het is natuurlijk ook niet serieus, sommige mensen die het hier roepen zijn ook actief in het feminisme topic waar ze juist pleiten om mensen gelijkwaardig te behandelen en niet te beoordelen op basis van geslacht.

Naast Thatcher heb je natuurlijk ook nog recentere voorbeelden van warmongers: Condoleezza Rice, Hillary Clinton, Samatha Power, Nikki Haley, Susan Rice, Baroness Ann Taylor, en heel toepasselijk voor dit topic: Victoria Nuland.

Bovendien is het man vs vrouw al eerder onderzocht in historische context:

Afbeelding

Ook op academisch niveau:
Citaat:
We find that polities led by queens participated in war more than polities led by kings. Moreover, aggressive participation varied by marital status. Single queens were attacked more than single kings. However, married queens attacked more than married kings. These results suggest that asymmetries in the division of labor positioned married queens to be able to pursue more aggressive war policies.

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm ... id=3463364

Dus nee, meer vrouwen aan de macht is absoluut geen oplossing en het suggeren is behoorlijk sexistisch (maar hier is het duidelijk een grap, ook al staat er geen haha achter).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 08:12

pien_2010 schreef:
Thatcher was inderdaad zo heel erg fout. Klopt! Krijg nog de griebels van dat mens.

Ter compensatie: Sanna Marin, Jacinda Ardern, Nicola Sturgeon, Indira Gandhi, Golda Meir, die mevrouw in Duitsland die net met pensioen is gegaan......