Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:En is een vrij grote ‘republicans against Trump’ movement. De groep is te vinden op de meeste social media platforms, en lijkt steeds groter te worden.
https://rvat.org/
heidy_wilco schreef:Er zijn aardig wat republikeinen die zich tegen hem gekeerd hebben, waaronder Mike Pence (voormalig VP). Helaas zijn de Trump supporters er in grotere getalen en schreeuwen zij overal overheen.
8nnemiek schreef:In Nederland is er een groot verschil tussen lonen voor Nederlanders (die krijgen minimaal het minimumloon) en arbeidsmigranten.
Ik heb een tijdje in een distributiecentrum gewerkt, en de Polen die daar massaal werkte kregen nog niet de helft van wat wij kregen. Hoe dat precies werkte en of dat allemaal legaal was weet ik niet.
Geen idee of dat in de VS ook zo gaat.
Ik las laatst wel dat het minimumloon in de VS al meer dan 10 jaar hetzelfde is, ondanks de flinke inflatie. En dat minimumloon is daar écht heel laag, terwijl de kosten om rond te komen er veel hoger zijn dan hier in Nederland.
heidy_wilco schreef:Benzz schreef:7,25 dollar per uur is het minimumloon in de USA.
En in de horeca kan je het met fooi nog aanvullen (hoewel ik dat nog steeds ontzettend krom vind). Op een boerderij? Mag iedereen een koe slachten voor persoonlijk gebruik? Een kip meenemen? Een zak graan per week?
Babootje schreef:En tegen die lonen (net als de Nederlander) komt de MAGA werkloze niet uit zn bed.
Citaat:Thanks dat is wel enigzins hoopgevend. Dat niet alle republikeinen achter hem staan.
Citaat:Als je dan al journalist wil zijn, doe je huiswerk dan goed!
Nou dat gaat niet gebeuren als er op iedere poep en scheet die hij doet gelet wordt, en alle berichten overal gedeeld worden, tot aan zn grootouders aan toeCitaat:maar hij staat gewoon een beetje teveel in de kijker en we moeten maar hopen dat dat weer minder wordt
Cer schreef:Ik las trouwens dat het helemaal niet gek is dat met een presiidentswissel dingen 'on hold' gezet worden, maar nu schijnt het wel een enorm ding te zijn.
mylittlejoy schreef:Nou, ik vind het toch wat makkelijk om te zeggen, reageer niet op iedere poep en scheet, als de poepen en scheten letterlijk zijn:
Legale migratie stoppen en =>kan ook niet, komt vanzelf goed
Legale migranten oppakken =>kan ook niet, komt hij wel achter
Kanker research stopzetten =>deze heb ik even gemist, wat heeft hij precies stopgezet? funding? subsidie?
CDC en andere gezondheidsorganisaties verbieden om updates over lopende uitbraken te geven =>op zich niet erg als het intern opgelost wordt
De grondwet aantasten =>dat is niet gebeurd, de grondwet is nog zoals die is
Alle buitenlandse steun stopgezet =>dat is niet helemaal zoals het zit
Israel zwaardere bommen geven =>niet helemaal, maar Israël is al klant bij de Amerikaanse defensie-industrie zolang als Israël bestaat
En plannen voor:
Opheffen FEMA =>waarom zou hij dat willen
Afschaffen inkomstenbelasting en opvangen met importheffingen => het zou natuurlijk wel fijn zijn als het buitenland alles zou betalen, maar belastingen zijn nodig voor de staatskassen
Annexeren canada/groenland/Panama => dat wordt vanzelf een Make America Small Again
En, oh ja, de twee termijnen limiet voor presidenten opheffen (alleen als ze geen twee opvolgende termijnen hebben gediend). => dat kan grondwettelijk niet
Ik denk dat juist doordat in Europa er ervaring is met wat er gebeurt als je hier niet op reageert en het maar laat gaan,dat we er wellicht wat heftiger op reageren. Dat kan, maar het blijft gevaarlijk.
mylittlejoy schreef:Ik denk dat je mijn punt mist. Het eerste rijtje van mijn opsomming zijn dingen waartoe opdracht is gegeven. De app waarmee migranten een afspraak konden maken voor legale migratie is gecanceld, alle afspraken bij de zuidelijke grens zijn geannuleerd. Er is een EO getekend over birthright citizenship.
Het is juist zaak dat hier binnen Amerika wel op gereageerd wordt,en niet stilletjes aan voorbij wordt gegaan.
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... cuts-trump
In bovenstaande staat wat meer over de ban op reizen en communicatie op o.a. de CDC, de FDA en de NIH. Let wel, USA heeft te maken met een uitbraak van de vogelgriep en ik meen ook tuberculose.