Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:36

fransje23 schreef:
Ik was zo verbaasd over die vlag dat ik een screenshot had gemaakt.
De maker heeft zich zo niet verdiept in het gedachtegoed van beiden mannen.

Het gaat ook niet om het gedachtengoed, het gaat erom dat ze allebei aangemerkt worden als slachtoffer van een moord met politieke motief.

Op de radio hoorde ik dat de gewoonlijke relschoppers en hooligans ook meededen op het Malieveld, het zou mij niets verbazen. ME, traangas, waterwerpers, de hele reutemeteut werd ingezet.

Tevens hoorde ik op de radio dat Wilders heel erg benauwd is dat zijn vaste schare stemmers niet naar de stembus komt. Niet dat ze op een andere partij gaan stemmen, maar gewoon geen zin hebben om hun stem uit te brengen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:40

Veronica2 schreef:
fransje23 schreef:
Ik was zo verbaasd over die vlag dat ik een screenshot had gemaakt.
De maker heeft zich zo niet verdiept in het gedachtegoed van beiden mannen.

Het gaat ook niet om het gedachtengoed, het gaat erom dat ze allebei aangemerkt worden als slachtoffer van een moord met politieke motief.

Op de radio hoorde ik dat de gewoonlijke relschoppers en hooligans ook meededen op het Malieveld, het zou mij niets verbazen. ME, traangas, waterwerpers, de hele reutemeteut werd ingezet.

Tevens hoorde ik op de radio dat Wilders heel erg benauwd is dat zijn vaste schare stemmers niet naar de stembus komt. Niet dat ze op een andere partij gaan stemmen, maar gewoon geen zin hebben om hun stem uit te brengen.

Waarom zouden ze niet gaan stemmen?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:52

_San87_ schreef:
Veronica2 schreef:

Ik vermoed dat veel PVV stemmers het verspilde moeite vinden als vooraf al duidelijk is dat vrijwel niemand meer met Geert Wilders in zee wil. Wat voor andere partijen naar mijn idee dan weer heel positief kan gaan uitpakken, omdat die stemmers hun stem uitbrengen wel belangrijk vinden en dus juist voornemens zijn te stemmen, ook al weten ze nog niet zeker op welke partij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:01

journee schreef:
_San87_ schreef:

Ik vermoed dat veel PVV stemmers het verspilde moeite vinden als vooraf al duidelijk is dat vrijwel niemand meer met Geert Wilders in zee wil. Wat voor andere partijen naar mijn idee dan weer heel positief kan gaan uitpakken, omdat die stemmers hun stem uitbrengen wel belangrijk vinden en dus juist voornemens zijn te stemmen, ook al weten ze nog niet zeker op welke partij.

Ah ja, klinkt logisch.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:02

_San87_ schreef:

Scheelt moeite toch? Waarom zou je helemaal naar het stembureau gaan om te stemmen op Kamerleden die vervolgens alsnog niets doen? Dan kun je zelf ook wel thuisblijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:04

Shadow0 schreef:
_San87_ schreef:

Scheelt moeite toch? Waarom zou je helemaal naar het stembureau gaan om te stemmen op Kamerleden die vervolgens alsnog niets doen? Dan kun je zelf ook wel thuisblijven.

:))

(Ik lach wel, maar t is niet grappig.)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:08

Shadow0 schreef:
_San87_ schreef:

Dat inderdaad en ook hoe Journee het omschrijft hierboven.

Ik hoorde het trouwens hier, Goed ingelichte kring op NPO Radio1 op 23.43 https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/g ... chte-kring

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:14

Op het moment gaat het CDA met Bontebal hard omhoog in de peilingen. Denken we hier dat het plan van het CDA om de hogere kosten voor defensie terug te halen via een hogere BTW vanaf nu het CDA gaat laten zakken in de peilingen?
Toelichting: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/vide ... rhogen-btw

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:16

Mja, hogere belastingen zijn nooit leuk, maar het geld moet ergens vandaan komen.

Ik denk wel dat het stemmen kan gaan kosten. Niemand wil meer betalen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:18

Ik lees net dat er veel voetbal hooligans naar de demonstratie waren gekomen om te rellen.(nos.nl)

Zo triest dit weer.
Laatst bijgewerkt door esje01 op Vandaag, 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:21

Dat was van tevoren al bekend, in hooligan kringen werd deze demonstratie veel gedeeld. Tijdens de coronaprotesten waren ze er ook als de kippen bij. Het onderwerp is niet zo belangrijk, het kunnen rellen wel.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:24

_San87_ schreef:
Mja, hogere belastingen zijn nooit leuk, maar het geld moet ergens vandaan komen.

Nee, dat wil niemand inderdaad en we hopen altijd dat er ergens een magisch potje opduikt waarmee het betaald kan worden. Ik denk ook dat het stemmen kan kosten en ik denk ook dat dit de stok gaat worden waarmee andere partijen in debatten gaan slaan. Zoals TImmermans in het bijgevoegde filmpje al doet, terwijl die ook naar belastingverhogingen zal moeten grijpen voor sommige plannen.

En laatst ging het hier al even over innovatie. Voor Nederland is innovatie heel erg belangrijk en niet alleen op gebied van energietransitie en informatica (AI). TNO heeft onderzocht welke partijen in hun verkiezingsprogramma reppen over innovatie, onderbouwing: https://www.tno.nl/nl/newsroom/2025/09/ ... innovatie/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:32

_San87_ schreef:

Dat snap ik nooit zo, want chaos en slecht bestuur kost altijd veel meer. Belastinggeld dat zinvol wordt uitgegeven bespaart juist enorm.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:34

Shadow0 schreef:
_San87_ schreef:

Dat snap ik nooit zo, want chaos en slecht bestuur kost altijd veel meer. Belastinggeld dat zinvol wordt uitgegeven bespaart juist enorm.

Klopt, alleen het wordt in zijn algemeen genomen niet altijd nuttig besteed, heb ik het idee.

Ik wil niet weten wat deze tussentijdse verkiezingen kosten.

Libra76

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Wat ik bijzonder vind is dat ik Yesilgoz, van der Plas, Keizer niet hoor over antisemitisme. Want wat de demonstranten riepen tijdens het vernielen van het D66 kantoor en het in brand steken van een kliko en die richting het kantoor te duwen was niet een inclusief gedachtengoed