Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Als jij het zo wil formuleren prima. Ik zag het nu als "nee".
_San87_ schreef:Dat is toch geen nee. Het is pas een nee wanneer dat plan ingediend wordt en als antwoord op dat plan is de reactie nee. Dan pas is het een nee.
De deur is zeker nog niet dicht.
artikel schreef:Het kabinet-Schoof kan niet per direct een asielcrisis uitroepen, zoals het van plan is. Ook het opschorten van de behandeling van asielaanvragen is niet mogelijk.
artikel schreef:"Als Nederland een asielcrisis wil uitroepen, moet het land een goed onderbouwd verzoek bij de Europese Commissie indienen", aldus Johansson. Nederland moet daarin aantonen dat het stelsel om migranten op te vangen, ondanks een goede voorbereiding en genomen maatregelen, is vastgelopen
996981 schreef:prompter schreef:Als jij het zo wil formuleren prima. Ik zag het nu als "nee".
Maar dat is het dus niet
Als je bij je werkgever vraagt waaraan een plan moet voldoen om het uitgevoerd te krijgen ( en je voldoet daar nu nog niet aan) betekent het toch ook niet dat je plan afgekeurd is?
nps schreef:_San87_ schreef:Dat is toch geen nee. Het is pas een nee wanneer dat plan ingediend wordt en als antwoord op dat plan is de reactie nee. Dan pas is het een nee.
De deur is zeker nog niet dicht.artikel schreef:Het kabinet-Schoof kan niet per direct een asielcrisis uitroepen, zoals het van plan is. Ook het opschorten van de behandeling van asielaanvragen is niet mogelijk.
In welke alternatieve versie van de waarheid is dit een ja?artikel schreef:"Als Nederland een asielcrisis wil uitroepen, moet het land een goed onderbouwd verzoek bij de Europese Commissie indienen", aldus Johansson. Nederland moet daarin aantonen dat het stelsel om migranten op te vangen, ondanks een goede voorbereiding en genomen maatregelen, is vastgelopen
Ik denk dat we niet kunnen aantonen dat we een goede voorbereiding hadden en goede maatregelen hebben genomen. Dat we nu een crisis hebben komt door slecht beleid. De kans is dus extreem groot dat de EU zegt ja doei, pannekoeken, ga eerst maar eens beter je best doen.
Maar, blijf vooral geloven dat we een ja kunnen krijgen. En mens moet kunnen hopen.
Electra63 schreef:m996981 schreef:Maar dat is het dus niet
Als je bij je werkgever vraagt waaraan een plan moet voldoen om het uitgevoerd te krijgen ( en je voldoet daar nu nog niet aan) betekent het toch ook niet dat je plan afgekeurd is?
Maar als je weet dat het wettelijk niet kan, dan kun je nog zoveel vragen aan je werkgever, maar is het gewoon niet mogelijk omdat het bijvoorbeeld dwingend recht is.
nps schreef:Electra63 schreef:m
Maar als je weet dat het wettelijk niet kan, dan kun je nog zoveel vragen aan je werkgever, maar is het gewoon niet mogelijk omdat het bijvoorbeeld dwingend recht is.
En dan is je werkgever ook nog eens boos omdat je allemaal tijd en aandacht besteed aan een plan wat niet haalbaar is. Ga gewoon je werk doen.
En san suggereert met “de deur is nog niet dicht” wel degelijk dat ze denkt dat er nog vanalles valt te regelen. Denken dat wij aan de voorwaarden gaan voldoen is nogal naief. Het plan om per direct crisis uit te roepen is gewoon een nee.
Electra63 schreef:996981 schreef:
Maar dat is het dus niet
_San87_ schreef:Ja goed, ik vind zelf dat Brussel zich wat minder moet bemoeien, op alle gebieden, niet alleen asiel. Maar het is wat het is, en ik denk inderdaad ook dat de kans nihil is.
_San87_ schreef:De EU is hoop ik wel meer dan enkel asielbeleid.
_San87_ schreef:Ja goed, ik vind zelf dat Brussel zich wat minder moet bemoeien, op alle gebieden, niet alleen asiel. Maar het is wat het is, en ik denk inderdaad ook dat de kans nihil is.
Electra63 schreef:https://x.com/PostvanFenna/status/18111 ... 6xZBA&s=19
Iemand al gezien waar Wilders deze hooligans naar wil deporteren?
<KNIP>
kamsel schreef:Precies deze zelfverheerlijking is waarom je hier geen PVV stemmers zult gaan vinden..
Ik zal nooit PVV stemmen, maar jullie reacties vind ik eigenlijk net zo triest.
kamsel schreef:Precies deze zelfverheerlijking is waarom je hier geen PVV stemmers zult gaan vinden..
Ik zal nooit PVV stemmen, maar jullie reacties vind ik eigenlijk net zo triest.
Electra63 schreef: