Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:21

Als jij het zo wil formuleren prima :). Ik zag het nu als "nee".

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:28

prompter schreef:

Er is van te voren al voor gewaarschuwd door Europa-kenners, dat sommige wensen van dit kabinet niet mogelijk zijn.

De huidige politici zijn ook niet van het kaliber Rutte, Kaag of zelfs Hennes.
Die hebben/hadden hun sporen al verdiend en dan heb je connecties en misschien wat meer kans om iets voor elkaar te krijgen, met goede argumenten.

Maar zelf opvangcentra sluiten en daarom een asielcrisis gaat hem niet worden, denk ik en terecht.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:40

prompter schreef:

Maar dat is het dus niet :)

Als je bij je werkgever vraagt waaraan een plan moet voldoen om het uitgevoerd te krijgen ( en je voldoet daar nu nog niet aan) betekent het toch ook niet dat je plan afgekeurd is?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:58

_San87_ schreef:
Dat is toch geen nee :?. Het is pas een nee wanneer dat plan ingediend wordt en als antwoord op dat plan is de reactie nee. Dan pas is het een nee.

De deur is zeker nog niet dicht.

artikel schreef:
Het kabinet-Schoof kan niet per direct een asielcrisis uitroepen, zoals het van plan is. Ook het opschorten van de behandeling van asielaanvragen is niet mogelijk.

In welke alternatieve versie van de waarheid is dit een ja?

artikel schreef:
"Als Nederland een asielcrisis wil uitroepen, moet het land een goed onderbouwd verzoek bij de Europese Commissie indienen", aldus Johansson. Nederland moet daarin aantonen dat het stelsel om migranten op te vangen, ondanks een goede voorbereiding en genomen maatregelen, is vastgelopen

Ik denk dat we niet kunnen aantonen dat we een goede voorbereiding hadden en goede maatregelen hebben genomen. Dat we nu een crisis hebben komt door slecht beleid. De kans is dus extreem groot dat de EU zegt ja doei, pannekoeken, ga eerst maar eens beter je best doen.

Maar, blijf vooral geloven dat we een ja kunnen krijgen. En mens moet kunnen hopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:17

996981 schreef:
prompter schreef:

Als je bij je werkgever vraagt waaraan een plan moet voldoen om het uitgevoerd te krijgen ( en je voldoet daar nu nog niet aan) betekent het toch ook niet dat je plan afgekeurd is?

Maar als je weet dat het wettelijk niet kan, dan kun je nog zoveel vragen aan je werkgever, maar is het gewoon niet mogelijk omdat het bijvoorbeeld dwingend recht is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:24

nps schreef:
_San87_ schreef:
Dat is toch geen nee :?. Het is pas een nee wanneer dat plan ingediend wordt en als antwoord op dat plan is de reactie nee. Dan pas is het een nee.

De deur is zeker nog niet dicht.

artikel schreef:
Het kabinet-Schoof kan niet per direct een asielcrisis uitroepen, zoals het van plan is. Ook het opschorten van de behandeling van asielaanvragen is niet mogelijk.

In welke alternatieve versie van de waarheid is dit een ja?

artikel schreef:
"Als Nederland een asielcrisis wil uitroepen, moet het land een goed onderbouwd verzoek bij de Europese Commissie indienen", aldus Johansson. Nederland moet daarin aantonen dat het stelsel om migranten op te vangen, ondanks een goede voorbereiding en genomen maatregelen, is vastgelopen

Ik denk dat we niet kunnen aantonen dat we een goede voorbereiding hadden en goede maatregelen hebben genomen. Dat we nu een crisis hebben komt door slecht beleid. De kans is dus extreem groot dat de EU zegt ja doei, pannekoeken, ga eerst maar eens beter je best doen.

Maar, blijf vooral geloven dat we een ja kunnen krijgen. En mens moet kunnen hopen.

San zegt toch helemaal niet dat ze denkt dat het een ja is? Noch dat het een ja kan worden? Ze zegt enkel dat het geen nee is, zoals wel beweerd werd

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:26

Electra63 schreef:
Maar als je weet dat het wettelijk niet kan, dan kun je nog zoveel vragen aan je werkgever, maar is het gewoon niet mogelijk omdat het bijvoorbeeld dwingend recht is.

Het kan wettelijk dus wel, mits voldaan aan de voorwaarden

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:29

Electra63 schreef:
996981 schreef:

m

En dan is je werkgever ook nog eens boos omdat je allemaal tijd en aandacht besteed aan een plan wat niet haalbaar is. Ga gewoon je werk doen.

En san suggereert met “de deur is nog niet dicht” wel degelijk dat ze denkt dat er nog vanalles valt te regelen. Denken dat wij aan de voorwaarden gaan voldoen is nogal naief. Het plan om per direct crisis uit te roepen is gewoon een nee.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:38

Uh nee. San zegt gewoon hoe het feitelijk is. Ik lees niks van een eigen mening of oordeel in haar bericht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:33

nps schreef:
Electra63 schreef:

m

En dan is je werkgever ook nog eens boos omdat je allemaal tijd en aandacht besteed aan een plan wat niet haalbaar is. Ga gewoon je werk doen.

En san suggereert met “de deur is nog niet dicht” wel degelijk dat ze denkt dat er nog vanalles valt te regelen. Denken dat wij aan de voorwaarden gaan voldoen is nogal naief. Het plan om per direct crisis uit te roepen is gewoon een nee.

Ik denk helemaal niet dat er vanalles valt te regelen. Ik leg uit hoe ik het artikel opvat, zonder een mening over wat er gezegd wordt in het artikel en zonder uitleg of ik denk dat ze kans maken.

Ik zeg enkel en alleen dat er geen nee is. En zo lang er geen nee is, is de deur niet dicht en kan er een aanvraag ingediend worden. <- Feiten.

Of ik vind dat ze dat moeten doen? Nee. Denk ik dat ze een kans maken? Ik denk dat die kans nihil is. <- Mening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:35

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Maar in het geval van asielcrisis uit kunnen roepen gaat het niet om dwingend recht. Er kan namelijk van afgeweken worden. Daar moet wel een hoop voor gebeuren, en ik denk niet dat het NL gaat lukken, maar er kan van de wet afgeweken worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:44

In Brussel zijn ze ook niet gek, die hebben de plannen voor de spreidingswet en het intrekken daarvan door de nieuwe coalitie ook wel meegekregen.
En dan moeten ze al met hele goede argumenten komen om door een zelf veroorzaakte crisis een crisiswet er doorzet krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:48

Ja goed, ik vind zelf dat Brussel zich wat minder moet bemoeien, op alle gebieden, niet alleen asiel. Maar het is wat het is, en ik denk inderdaad ook dat de kans nihil is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:51

_San87_ schreef:
Ja goed, ik vind zelf dat Brussel zich wat minder moet bemoeien, op alle gebieden, niet alleen asiel. Maar het is wat het is, en ik denk inderdaad ook dat de kans nihil is.

Dat is wat die nieuwe groep wil waar alle radicaal en extreem rechtse groepen zich bij hebben aangesloten. Eu alleen geld binnenhalen en uitgeven en de rest, vooral immigratie regelen ze zelf wel. Dat betekent in sommige landen dat asielzoekers vogelvrij worden verklaard .
Wanneer dat plan lukt kun je de eu wel opheffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:56

De EU is hoop ik wel meer dan enkel asielbeleid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 21:56

_San87_ schreef:
De EU is hoop ik wel meer dan enkel asielbeleid.

Orban, die dicht bij Moskou staat, zegt dat hij een andere visie wil laten horen, tegen militaire steun voor Oekraïne, tegen “illegale immigratie” en voor “het traditionele gezin”.

Dus anti andere samenlevingsvormen dan getrouwd en drie kinderen, Oekraïne laten stikken en geen immigranten behalve arbeiders .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 22:08

_San87_ schreef:

Maar wat doe je met alle vluchtelingen die aankomen in Griekenland, Italië en Spanje ?
Die zetten anders gewoon de poort open als andere landen geen mensen willen opvangen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 00:06

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 06:59

Electra63 schreef:
https://x.com/PostvanFenna/status/18111 ... 6xZBA&s=19

Iemand al gezien waar Wilders deze hooligans naar wil deporteren? :+
<KNIP>

Makkie: die witte mensen die we zien zijn keurige mensen die al door de massa's moordende, verkrachtende en plunderende buitenlanders in NL een mentale verandering hebben ondergaan. Dat is gelukkig te corrigeren door een goed gesprek en het verwijderen van de ongewenste invloeden. Er lopen ook wat mensen van kleur in die groep. Die moeten weg.

Bovendien zie je duidelijk dat het Brexit volk die goedgelovige NL-ers (die witten dan) probeert naar binnen te lokken, waar de uitbaters (die een kleur hebben) ze waarschijnlijk aan stukken gaan snijden. Want dat doen die mensen.

De wereld van Geert is een wereld van simplisme.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:21

Precies deze zelfverheerlijking is waarom je hier geen PVV stemmers zult gaan vinden..

Ik zal nooit PVV stemmen, maar jullie reacties vind ik eigenlijk net zo triest.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:31

kamsel schreef:
Precies deze zelfverheerlijking is waarom je hier geen PVV stemmers zult gaan vinden..

Helemaal mee eens. PVV-stemmers worden zó met de nek aangekeken hier. En dan wel verwachten dat ze hun verhaal hier komen doen…

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:32

kamsel schreef:

Wat is er bijzonder aan mijn bericht?

Het is toch vreemd/raar dat Wilders twittert over misstanden van Turks/Nederlandse hooligans en niet over Nederlandse hooligans?
Dat is toch onderscheid maken en daarom discrimineren?
Of vind jij, dat dit wel kan?

En mijn 2e bericht over de petitie van Liberale VVD-ers is on-topic en kan grote gevolgen hebben voor de coalitie, bijvoorbeeld met stemmingen Of moties.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:38

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:01

Electra63 schreef:
https://liberalevvd.nl/
De liberale VVD-ers zijn niet blij met deze coalitie.

Dank je wel voor deze link.

Ik heb getekend. Ik ben dan wel geen vvd-lid, maar dat hoeft ook niet.
Ik wil graag de liberale krachten in de vvd steunen.

Er wordt ook gevraagd 'waar wil jij de grens trekken'.
Mijn antwoord is "wat de Koning zei op de Dam": niet normaal maken wat niet normaal is - en dat is strijdig met waar de pvv voor staat.

@Kamsel: het spijt me als je verdrietig wordt van dit standpunt, iemand verdriet doen is niet mijn doel. Maar ik sta wel voor mijn waarden en daar horen grenzen bij ipv 'pleasing' gedrag.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:10

Ik vind die actie van de liberalen ook goed, ik denk er precies zo over.