Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:47

Zag op x al vragen voorbij komen uit welke geriatrische kliniek hij was ontsnapt en of ze zich snel wilden melden :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:52

mylittlejoy schreef:
Zeker weten? Als ik Reuters begrijp is alleen steun aan Israël en Egypte niet stopgezet, verder alles.

https://www.reuters.com/world/us/trump- ... 025-01-24/

Citaat:
A USAID official, who requested anonymity, said officers responsible for projects in Ukraine have been told to stop all work. Among the projects that have been frozen are support to schools and health assistance like emergency maternal care and childhood vaccinations, the official said.

-O- wat een puinhoop

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:18

Ze gaan in rap tempo richting de afgrond, kindervaccinaties in hold. Ze gaan terug naar de jaren 30, en er gaan al zoveel meer baby’s dood sinds die ban op abortus .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:39

“That’s when they suspended the constitution. They said it would be temporary. There wasn’t any rioting in the streets. People stayed home, watching their televisions, looking for direction. There wasn’t even an enemy you could put a finger on.”

- Margaret Atwood, Handmaids Tale

Ik heb me wel eens afgevraagd of het zou kunnen. Het lijkt me steeds waarschijnlijker dat inderdaad niemand zou ingrijpen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 23:51

Krijgen jullie ook ineens allemaal Elon Musk propaganda op facebook? Elon die goede dingen doet voor mensen (door AI vervaardigde artikelen en foto's)?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:36

Nee, niks van gezien. In mijn tunnel wordt kritisch gekeken naar Musk en wat hij doet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:49

heidy_wilco schreef:
Krijgen jullie ook ineens allemaal Elon Musk propaganda op facebook? Elon die goede dingen doet voor mensen (door AI vervaardigde artikelen en foto's)?

Kijk voor alle zekerheid of je hem volgt, Zuckerberg heeft wat geintjes uitgehaald blijkbaar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 02:46

Over het ontslag van de Inspectors General, meer informatie is te vinden in deze link en ook de brief die gestuurd is hierover aan het Witte Huis. En als we dan toch bezig zijn, volg vooral Tim Weiner als je dit interessante dingen vindt en zijn boeken zijn ook zeer de moeite.

https://bsky.app/profile/tim-weiner.bsky.social/post/3lgm5yed6522t

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 07:20

Veronica 2 zou je (in het Nederlands) er iets meer over kunnen vertellen? Samenvatting waar het over gaat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 08:12

Roodvos schreef:
Ik ben verbaasd dat deze hier nog niet opgepikt is:
'Trump agressief in telefoongesprek met Deense premier over Groenland' - https://nos.nl/l/2553190

De intonatie van het gesprek wordt niet bevestigd door Denemarken en ook niet door het Witte Huis.
Maar het gesprek zelf wordt ook niet ontkend.

Dus dan laat hij er geen gras over groeien en is kennelijk serieus bezig met uitbreiding van het grondgebied van de US.
Verontrustend.

Dit soort berichten snap ik niet. De intonatie wordt niet bevestigd door de officiële kanalen. In het artikel worden “anonieme bronnen” genoemd.. dat is wel heel makkelijk opruiende stukken schrijven dan hoor.
“Het kantoor van premier Frederiksen "herkent de interpretatie van het gesprek door anonieme bronnen niet".

Het is allemaal al spannend genoeg, dit soort onrustzaaiende berichten vind ik dan niks toevoegen. Ik zou liever feiten lezen..

Maar goed ik zie ook niet ineens extra berichten van musk en ik volg ook niet ineens mensen die ik voorheen niet volgde.
Let wel, als je de VP volgde, volg je die nu ook. Kamala is Vance geworden, dat is geen “geintje” (dat las ik erover)
Mensen helemaal over de zuiger omdat ze ineens Vance volgde dus dat was expres ofzo :n

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 08:54

Dat Trump agressief was komt van EU-functionarissen en is te lezen bij allerlei serieuze nieuwsbronnen.

En ik zie wel degelijk Musk continue voorbij komen met de meest achterlijke berichten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:24

Nader genoemde Eu funtionarissen?
En we hadden het over dit bericht en daar staat verder niks in.

Het algoritme kan ook zorgen dat je meer berichten ergens van te zien krijgt. Het is niet alsof het hier nooit over Musk gaat ook..

Prima dat het over nieuws enzo gaat maar soms is het hier ook wel een beetje van de riool journalistiek en vage kreten.. en dat vinden “we” van de trump kant nu net niet tof dacht ik..
Maar ieder z’n ding natuurlijk :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:30

Musk kan niet in mijn algoritme zitten. Dat bestaat uit berichten over de natuur en dieren en daarnaast berichten van historici en archeologen.

De eerste nieuwsbron was, geloof ik, het fd. Die kletsen meestal niet zo maar wat. Het gaat hen - en hun lezers - namelijk niet zozeer om politieke schandalen als wel om de financiële consequenties van beleid.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:46

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:54

Ja want dan kan Israël
Gaza helemaal inlijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:05

Ja hij zei voor de verkiezingen al in een interview (vraag in de trant van vindt u niet dat N. het volk in de Gaza teveel ellende aan doet met door ons geleverde wapens) dat hij vond dat N. nog niet ver genoeg ging om Hamas aan te pakken.

Maar dat hebben veel mensen genegeerd die zaten te klagen over de slechte aanpak van Biden en in al hun idioterie dachten dat op Trump stemmen vast beter zou zijn :n

Het zal Trump aan zijn bips oxideren hoe dat voor de bewoners daar is als de hele Gaza "schoongeveegd" wordt. Mooie plek voor beachfront property *\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:19

Zijn schoonzoon staat al te kwijlen om daar luxe resorts te bouwen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:20

Cer schreef:
Maar goed ik zie ook niet ineens extra berichten van musk en ik volg ook niet ineens mensen die ik voorheen niet volgde.
Let wel, als je de VP volgde, volg je die nu ook. Kamala is Vance geworden, dat is geen “geintje” (dat las ik erover)
Mensen helemaal over de zuiger omdat ze ineens Vance volgde dus dat was expres ofzo :n

Klopt, als je de officiële kanalen van Potus en VP volgde, dan zie je daar nu het nieuws over de nieuwe Potus en de nieuwe VP, daar is niks geks aan. Maar Musk is geen van beiden, maar hij staat gewoon een beetje teveel in de kijker en we moeten maar hopen dat dat weer minder wordt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:24

"Je hebt het over waarschijnlijk anderhalf miljoen mensen en we ruimen dat hele ding gewoon op en zeggen: 'Weet je, het is voorbij.'", aldus Trump. Oftwel, Gaza volledig voor Israël?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:26

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:27

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:30

Maar we zijn helemaal voor vrije meningsuiting en indoctrineren helemaal niet. Koekoek.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:42

Electra63 schreef:
https://www.volkskrant.nl/buitenland/zw ... searchbox/

Uit lesmateriaal van de Amerikaanse luchtmacht zijn vrouwelijke en zwarte piloten weggeretoucheerd, in de lijn van Trump.

De inhoud van het artikel is ook bedroevend, maar dat terzijde. In het artikel wordt gesuggereerd dat de Tuskegee Airmen lage verliescijfers hadden. Of dat wel of niet zo is doet er niet toe. De Redtails deden hun werk zo goed dat de verliescijfers onder de bommenwerpers die zij begeleiden significant lager waren.

Op enig moment werden Amerikaanse bommenwerpers (met 100% ‘witte’ crews) het liefst begeleid door de Redtails omdat de Airmen hun werk bijzonder goed deden en de risico’s voor de crews van de bommenwerpers significant kleiner werden.

Als je dan al journalist wil zijn, doe je huiswerk dan goed!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:02

mylittlejoy schreef:
Zeker weten? Als ik Reuters begrijp is alleen steun aan Israël en Egypte niet stopgezet, verder alles.

https://www.reuters.com/world/us/trump- ... 025-01-24/

Citaat:
A USAID official, who requested anonymity, said officers responsible for projects in Ukraine have been told to stop all work. Among the projects that have been frozen are support to schools and health assistance like emergency maternal care and childhood vaccinations, the official said.

Hannanas schreef:
-O- wat een puinhoop

Alle hulp/steun naar het buitenland is voor 90 dagen opgeschort; behalve aan Israël en Egypte. Dit gaat met name over humanitaire hulp, geen militaire hulp. Egypte krijgt steun omdat ze veel palesteinen uit Gaza opvangen en Trump wil dat dat er nog meer worden.
Er is vooral desinformatie. Het opschorten van "Foreign aid" wordt continu vertaald met het opschorten van militaire hulp. Maar dat is niet zo.
https://x.com/ghostofRoc/status/1882931481456337165

De militaire hulp aan Oekraine gaat door (zegt ook Zelensky dan) De reeds gedane toezeggingen staan sowieso niet onder druk.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/18 ... 0607222039

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:23

Jongens, ik blijf het toch wel heel deprimerend vinden hoor. Dit gaat toch een lange 4 jaar worden zo? Zowel het echte nieuws als alle desinformatie en gekte er omheen.

Zou er geen punt komen waarop de wat gematigder republikeinen zich tegen Trump keren?