Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:32

Elsje fiederelsje is het prototype van een groupie, tot een jaar geleden volgde ze Thierry Baudet overal om maar zo vaak mogelijk dicht bij hem te komen en op de foto te gaan. Sinds een jaar is ze gek op Geert, echt een voorbeeld van een niet al te ontwikkeld persoon .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:37

Ik denk dat Els heel slim is.... dit is een mooi verdienmodel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 13:58

Ik denk ook dat ze slim is, anders krijg je dit niet voor elkaar.. er zullen inderdaad best wel wat funds haar kant op gaan..

Dat is denk ook een beetje het gevaar.. om die kant af te zetten als “dom”… vooralsnog hebben ze draagvlak, krijgen mensen op de been, sponsors, aandacht.. wie is er dan dom?

Het volg volk.. dat is niet zo snugger denk..
Hoe komt het toch dat er steeds oorlog is? Omdat mensen zich op laten naaien

https://www.instagram.com/reel/DO0v4gcC ... NxNmlmZmcx

En zoals ik ergens ook las, waar blijft het debat over deze rellen?
https://www.instagram.com/p/DO0uAi-DDxX ... poOXltNnRy

En wanneer mag politie pittig ingrijpen..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:47

prompter schreef:
Wanneer het economisch slecht gaat wordt er een zondebok gezocht, dat is een terugkerend thema in de cyclus.

Ja, geschiedenis herhaalt zich altijd..

Wat betreft de demonstratie..Bij de demonstratie op het Malieveld werd een vlag gepresenteerd met daarop Charlie Kirk en Pim Fortuyn.
Bijzondere combinatie en ik vraag mij af wie van deze twee zich harder omdraait in zijn graf?
Kirk omdat hij toch wel bekend stond om homohaat of Fortuyn die zeer openlijk homoseksueel was.
Wie bedenkt het om deze combinatie te maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Iemand die ik ken staat nu op t Malieveld. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor Links de schuld krijgt van het uit de hand lopen van de demonstratie :').

Benzz

prompter schreef:
Wanneer het economisch slecht gaat wordt er een zondebok gezocht, dat is een terugkerend thema in de cyclus.

Maar het gaat economisch helemaal niet slecht. Sterker nog, we zijn een van de rijkste landen van de wereld. Maar we hebben wel veel mensen die te verwend zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:48

fransje23 schreef:
prompter schreef:

Ja, geschiedenis herhaalt zich altijd..

Wat betreft de demonstratie..Bij de demonstratie op het Malieveld werd een vlag gepresenteerd met daarop Charlie Kirk en Pim Fortuyn.
Bijzondere combinatie en ik vraag mij af wie van deze twee zich harder omdraait in zijn graf?
Kirk omdat hij toch wel bekend stond om homohaat of Fortuyn die zeer openlijk homoseksueel was.
Wie bedenkt het om deze combinatie te maken?

Iemand die extreem rechts stemt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 14:48

Benzz schreef:
prompter schreef:

Maar het gaat economisch helemaal niet slecht. Sterker nog, we zijn een van de rijkste landen van de wereld. Maar we hebben wel veel mensen die te verwend zijn.

Mja, als je steeds maar meer moet betalen en minder overhoudt en vervolgens geen huis kunt huren of kopen, kan dat knap lastig zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:09

_San87_ schreef:

Verdiepen die zich dan daadwerkelijk niet in de materie?

Heel ironisch ook, volgens demonstranten zijn de politieagenten nsb-ers...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:11

_San87_ schreef:
Mja, als je steeds maar meer moet betalen en minder overhoudt en vervolgens geen huis kunt huren of kopen, kan dat knap lastig zijn.

Per saldo houden werkende mensen meer over dan een paar jaar geleden.

Woningnood is grotendeels ook een probleem van het niet bouwen van woningen voor bepaalde doelgroepen en falend ouderen- en huurbeleid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:28

_San87_ schreef:

Hoe weet je dat zo zeker?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:40

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Aangezien de vlag werd getoond op een podium bij een door Elsrechts georganiseerde demonstratie is dat een reëele aanname.
Maar de kans is ook groot dat dedenker überhaupt niet stemt.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:47

Toch wel ironisch, zo kort na de motie die antifa als een terroristische beweging heeft gekenmerkt.
En Wilders maar op X zeggen hoe erg hij dit protest vindt. Tja, op wie zouden die nou allemaal stemmen...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:01

Er wordt her en der al gemeld (door rechtse partijen/stemmers) dat het ook antifa is, die zich gemaskerd hebben gemengd onder de vreedzame demonstranten. Die reactie was te verwachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:04

fransje23 schreef:
Aangezien de vlag werd getoond op een podium bij een door Elsrechts georganiseerde demonstratie is dat een reëele aanname.
Maar de kans is ook groot dat dedenker überhaupt niet stemt.

Totdat er bewijs is, is het een aanname…

Het kan ook gewoon stoken zijn .. dat zou ook niet voor het eerst zijn.. of zijn we zo goedgelovig?
Dit is iets wat heel goed past bij chaos creëren en de burgers tegen elkaar opzetten.
Ik zeg niet dat dat zo is, maar bewijs is gewoon altijd belangrijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:10

fransje23 schreef:
_San87_ schreef:

Per saldo houden werkende mensen meer over dan een paar jaar geleden.

Woningnood is grotendeels ook een probleem van het niet bouwen van woningen voor bepaalde doelgroepen en falend ouderen- en huurbeleid.

Klopt. Maar emotie vs feiten. En de woningnood is gewoon een feit. Dat brengt onvrede mee.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:12

Cer schreef:
Totdat er bewijs is, is het een aanname…

Het kan ook gewoon stoken zijn .. dat zou ook niet voor het eerst zijn.. of zijn we zo goedgelovig?
Dit is iets wat heel goed past bij chaos creëren en de burgers tegen elkaar opzetten.
Ik zeg niet dat dat zo is, maar bewijs is gewoon altijd belangrijk

Waar wil je bewijs van?

Is nieuwsarena een soort De speld of Nieuwsflits?
Dat hoop ik eigenlijk!

Zo niet..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 20-09-25 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:14

Cer schreef:
_San87_ schreef:

Deductie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:33

Ondertussen hebben de extremisten de politie aangevallen, politieauto in brand gestoken, figuren met een FvD vlag het kantoor van d66 vernield.
Elsje zegt dat ze geschrokken is en dit nooit had georganiseerd indien ze dit geweten had. Inderdaad een naïeve 26 jarige groupie .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:37

Ik vind het bewijs van Fransje overtuigender dan “deductie” hoor…
Anders ga je gewoon door met onderbuikgevoel.. en ik weet niet of dat de handigste raadgever is, ook al is iemand van mening het juist te hebben..

Dank Fransje, en overigens, het is niet omdat ik het niet geloof, alleen is het gewoon duidelijker met inderdaad een foto of iets. Ik dacht ook dat dat een beetje bokt regels waren.. bronnen enzo.. :j

Ik denk dat Elsje een beetje doet alsof ze naïef is, en dat ze ergens goed garen spint bij deze situatie.. Als Elsje een beetje op gelet had, had ze dit kunnen zien aankomen, denk ik.

Het is een prima manier om het nieuws te halen, veel mensen hebben er erover, en kijken en wijzen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:51

Cer schreef:
Ik vind het bewijs van Fransje overtuigender dan “deductie” hoor…
Anders ga je gewoon door met onderbuikgevoel.. en ik weet niet of dat de handigste raadgever is, ook al is iemand van mening het juist te hebben..

Dank Fransje, en overigens, het is niet omdat ik het niet geloof, alleen is het gewoon duidelijker met inderdaad een foto of iets. Ik dacht ook dat dat een beetje bokt regels waren.. bronnen enzo.. :j

Ik denk dat Elsje een beetje doet alsof ze naïef is, en dat ze ergens goed garen spint bij deze situatie.. Als Elsje een beetje op gelet had, had ze dit kunnen zien aankomen, denk ik.

Het is een prima manier om het nieuws te halen, veel mensen hebben er erover, en kijken en wijzen

Ja sorry, maar de demonstratie is georganiseerd door rechts. Wie zou dan de spandoeken maken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:59

Els dweept al enkele jaren met rechts, eerst FvD en sinds ruim een jaar pvv en dan vooral Geert .
Maar wanneer je Geert tagged met foto’s van je parkiet dan zit er toch wel een steekje los.
Ze is vaak met Geert op de foto gegaan en daar heeft nooit de extremistische galbakken meegemaakt want Geert wordt zwaar beveiligd. Hij en Thierry wilden ook niet komen op deze demo. De persvoorlichter moest haar openlijk toespreken op X dat Wilders niet kwam. Ze waren het zat natuurlijk dat ze elke keer weer zei dat hij misschien zou komen.
Ik denk dus wel dat ze niet bijster intelligent is, Geert als groot idool ziet en hem gewoon napraat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:03

Mensen die onrust willen, geen idee hoe die precies stemmen, misschien stemmen ze niet, geen idee. (Ik dacht dat ze in de menigte liepen, niet dat ze ermee op t podium stonden, vandaar dat het bericht van Fransje meer info gaf :) )

Maar goed, prima .. ieder heeft zo zn eigen kijk op dingen, en dat kan :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:17

BigOne schreef:
Maar wanneer je Geert tagged met foto’s van je parkiet dan zit er toch wel een steekje los.

Serieus?

Er zijn in Nederland gewoon mensen die komen om te rellen. Die kiezen demonstraties uit tegen de overheid of doen het onder het mom voetbalsupporter.

Dat soort mensen mag je van mij oppakken en een taakstraf laten doen zodat ze wel nuttig zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:19

Ik was zo verbaasd over die vlag dat ik een screenshot had gemaakt.
De maker heeft zich zo niet verdiept in het gedachtegoed van beiden mannen.