Cer schreef:Iik denk dat een hoofddoek zichtbaarder is dan de andere vormen en daarom voor meer ophef zorgt, net als de burka en de niqaabs.
Ik denk dat de andere vormen, zoals zwarte kousen (?) minder zichtbaar zijn, dat dat het verschil is in ophef.
Maar ik kan niet in het hoofd van anderen kijken. Het ging mij vooral om jouw bepaling dat niemand (hier, en ik las daarin ‘in dit topic’) het andere geweld net zo afkeurt, maar dat heb je nu ook alweer een beetje verdraait.
Ik weet niet hoe mensen het in de bible belt ervaren.. als je daar bespuugt wordt en voor westerse prutsmuts uitgescholden wordt kan ik me voorstellen dat mensen daar ook wat van vinden?
Daarnaast denk ik dat Wilders precies voor elkaar krijgt wat hij wil, nl onrust zaaien.. wij zijn er hier al dagen over bezig.. en de politiek zit allang weer samen koffie te drinken achter de schermen.
Klederdracht.. is dat ook religieus? Als iemand met spiegels op zn hoofd wil lopen, helemaal prima, als iemand niet met spiegels wil lopen en daardoor het huis niet uit mag, helemaal niet prima.
Ik vraag me af of mensen die van jongs af aan op een bepaalde manier opgevoed zijn, überhaupt een weloverwogen keus kunnen maken of ze ergens wel of niet bij willen horen.. of dat nou jehova, islam of het vliegend spagettimonster is.
Ik heb tot 4 jaar geleden in Rdam gewoond. Ik ken niemand (zus, dochters, buurmeisjes, collega's) die ooit bespuugd zijn ?
Je doet net alsof dat dagelijks gebeurd in Nederland.
Orthodoxe Joden doen dat trouwens wel, voorbeelden te over op internet.
Ik heb niets tegen rechts, ook weleens VVD gestemd. D66 is ook niet perse links. Ik stem vooral progressief.
Ik heb wel problemen met discriminatie en racisme, zeker als dat zo wordt uitgedragen als PVV en FvD.
Ik volg vanaf mijn pubertijd de politiek op de voet; mijn oma was lid van de Rode Vrouwen, mijn opa zelfs CPN.
Maar oma en opa van de andere kant (ondernemers) waren echte VVD-ers.
Anderen Netflixen en kijken GTST, ik kijk en luister graag politieke discussies.