Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:29

Citaat:
Met een lerares klassieke talen als lijsttrekker: Ria Beckers.

Zij kwam toen spreken bij ons op de middelbare school en ik weet nog goed dat haar man voor haar werkte en zelfs haar spullen droeg en klaarzette etc waardoor zij zich volledig kon richten op het inhoudelijke werk.

Wij middelbare school leerlingen vonden dat geweldig en ongekend indertijd dat een man de secretaris van zijn vrouw was. _O-
Ik vond Ria Beckers een hele degelijke politica. Echt heel heel goed.

Bedankt voor deze herinnering die terug kwam door jouw post.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:03

Cer schreef:
Iik denk dat een hoofddoek zichtbaarder is dan de andere vormen en daarom voor meer ophef zorgt, net als de burka en de niqaabs.
Ik denk dat de andere vormen, zoals zwarte kousen (?) minder zichtbaar zijn, dat dat het verschil is in ophef.
Maar ik kan niet in het hoofd van anderen kijken. Het ging mij vooral om jouw bepaling dat niemand (hier, en ik las daarin ‘in dit topic’) het andere geweld net zo afkeurt, maar dat heb je nu ook alweer een beetje verdraait.

Ik weet niet hoe mensen het in de bible belt ervaren.. als je daar bespuugt wordt en voor westerse prutsmuts uitgescholden wordt kan ik me voorstellen dat mensen daar ook wat van vinden?

Daarnaast denk ik dat Wilders precies voor elkaar krijgt wat hij wil, nl onrust zaaien.. wij zijn er hier al dagen over bezig.. en de politiek zit allang weer samen koffie te drinken achter de schermen.

Klederdracht.. is dat ook religieus? Als iemand met spiegels op zn hoofd wil lopen, helemaal prima, als iemand niet met spiegels wil lopen en daardoor het huis niet uit mag, helemaal niet prima.
Ik vraag me af of mensen die van jongs af aan op een bepaalde manier opgevoed zijn, überhaupt een weloverwogen keus kunnen maken of ze ergens wel of niet bij willen horen.. of dat nou jehova, islam of het vliegend spagettimonster is.

Ik heb tot 4 jaar geleden in Rdam gewoond. Ik ken niemand (zus, dochters, buurmeisjes, collega's) die ooit bespuugd zijn ?

Je doet net alsof dat dagelijks gebeurd in Nederland.

Orthodoxe Joden doen dat trouwens wel, voorbeelden te over op internet.

Ik heb niets tegen rechts, ook weleens VVD gestemd. D66 is ook niet perse links. Ik stem vooral progressief.

Ik heb wel problemen met discriminatie en racisme, zeker als dat zo wordt uitgedragen als PVV en FvD.

Ik volg vanaf mijn pubertijd de politiek op de voet; mijn oma was lid van de Rode Vrouwen, mijn opa zelfs CPN. :D
Maar oma en opa van de andere kant (ondernemers) waren echte VVD-ers.
Anderen Netflixen en kijken GTST, ik kijk en luister graag politieke discussies. :D

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:14

In de Bible Belt uitgescholden worden voor westerse prutsmuts :D , er wonen genoeg mensen in christelijke dorpen die echt niet drie keer op zondag in de kerk zitten. Het is niet verkeerd om je aan te passen dus a.u.b. niet werken op de dag des Heere. Was ophangen, gras maaien , dat laat je uit respect voor je dorpsgenoten. En verder kun je er echt bijlopen zoals de meeste Nederlanders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:19

BigOne schreef:
In de Bible Belt uitgescholden worden voor westerse prutsmuts :D , er wonen genoeg mensen in christelijke dorpen die echt niet drie keer op zondag in de kerk zitten. Het is niet verkeerd om je aan te passen dus a.u.b. niet werken op de dag des Heere. Was ophangen, gras maaien , dat laat je uit respect voor je dorpsgenoten. En verder kun je er echt bijlopen zoals de meeste Nederlanders.

Ik woon in een SGP-Gemeente, maar ik was echt gewoon op zondag en ook is afgelopen zondag de tuin gedaan door de tuinman.
Ik heb niets met de zondagsrust.

Ik luister graag naar Arend-Jan Boekestein, VVD-er. Gisteren was hij bij VI Oranje en hij heeft altijd goede argumenten tegen het populistische gelul van Derksen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:21

BigOne schreef:

Weet je waar het scheef loopt? Dat andersom de gelovige gemeenschap nalaat rekening te houden met hen die niet geloven. A.u.b. je niet bemoeien met een ander zijn (seksuele) gevoelens, haar lichaam of de mogelijkheid uitzichtloos lijden te beëindigen. Dat lijken me voor de personen die het betreft veel ingrijpendere zaken dan de buurvrouw die haar was op zondag buitenhangt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:31

BigOne schreef:

Dat 'niet werken op de dag des Heere' zie je ook bij de kleine (overwegend) katholieke gemeenschappen in Duitsland. Sonntagsruhe. Ik heb aardig wat collega's die in Duitsland wonen en die de buurman voor hun neus hebben staan als ze de grasmaaier opstarten op zondag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:36

Daar staan ze voor inderdaad , daar stemmen ze op en de weg die de SGP politiek gezien inslaat doet zelfs nog erger vermoeden.
Ik heb niets met geloof,gedoopt maar mijzelf op m’n 20ste direct uitgeschreven.
Persoonlijk vind ik de kleine groeperingen gelovigen geen probleem( behalve het leuren bij abortus klinieken) ik vind de opkomst en onze huidige radicaal rechtse kabinet een veel groter probleem . Maar denk dat dat geen lang leven is beschoren dus wacht geduldig af.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:41

Wie zich aan de zondagsrust wil houden, prima.
Maar mijn man, (schoon)kinderen werken allemaal (vol-)continu, dus ook op zondag.
Zoals velen in de zorg, politie, beveiliging, vervoer en soms MKB enz.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:59

Electra63 schreef:
Wie zich aan de zondagsrust wil houden, prima.
Maar mijn man, (schoon)kinderen werken allemaal (vol-)continu, dus ook op zondag.
Zoals velen in de zorg, politie, beveiliging, vervoer en soms MKB enz.

Dit dus. Vrij zijn op zondag is voor velen een luxe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 14:26

Rotterdam is dan denk anders dan Scheveningen in de zomer :) dat kan :j
En, omdat jij het niet meemaakt wil het niet zeggen dat het niet gebeurt, en N=1 en uitzonderingen bevestigen de regel.
(Het is ook in het verlengde van dat ge-sis wat enige tijd geleden in het nieuws was, volgens mij)

Met het “ik doe op zondag gewoon de was” onderstreep je precies het issue wat een aantal mensen lijken te hebben met bepaalde geloofsovertuigingen die menen dat anderen moeten doen wat zij doen, anders zijn ze minderwaardig (dat geldt volgens mij voor de meeste extremisten denk ik?)

Iedereen moet vrij zijn (!) om wel of niet religieus te zijn, het geloof uit te oefenen zo zij dat graag willen.. en de meesten doen dat in alle rust.. alleen de uitzonderingen verpesten het voor de rest … en daar springen sommige mensen handig op in, en de meerderheid laat zich dan weer opnaaien..

Ik ben benieuwd wat het volgende issue wordt en hoe lang het duurt voor ze weer vallen :)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 15:04

996981 schreef:
Het gaat lang niet altijd over slechte argumentatie waardoor rechtse stemmers hier niet meer komen. Het gaat over een onoverkomelijk verschil in problemen en oplossingen daarvoor. Dan kun je steeds in hetzelfde cirkeltje blijven praten, of eieren voor je geld kiezen. Je gaat elkaars mening immers toch niet veranderen. Ik kan me voorstellen dat dit topic daardoor energie drainerend kan werken.

Daarnaast is een groep linkse stemmers hier die echt bijzonder veel tijd besteedt aan Bokt en dit topic. Dat is lang niet voor iedereen haalbaar.

Als je dan steeds achter de feiten aan loopt in discussie omdat het veel te snel gaat denk je ook “laat maar”.

Maar er zijn ook zat rechtse stemmers die fel tegen discriminatie en racisme zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 15:14

Benzz schreef:
996981 schreef:
Het gaat lang niet altijd over slechte argumentatie waardoor rechtse stemmers hier niet meer komen. Het gaat over een onoverkomelijk verschil in problemen en oplossingen daarvoor. Dan kun je steeds in hetzelfde cirkeltje blijven praten, of eieren voor je geld kiezen. Je gaat elkaars mening immers toch niet veranderen. Ik kan me voorstellen dat dit topic daardoor energie drainerend kan werken.

Daarnaast is een groep linkse stemmers hier die echt bijzonder veel tijd besteedt aan Bokt en dit topic. Dat is lang niet voor iedereen haalbaar.

Als je dan steeds achter de feiten aan loopt in discussie omdat het veel te snel gaat denk je ook “laat maar”.

Maar er zijn ook zat rechtse stemmers die fel tegen discriminatie en racisme zijn.

Ja natuurlijk. Die groep is denk ik groter dan degene die wel racist zijn. Ook niet iedere PVV-stemmer is racist. Er is echter wel een hele grote groep die denkt daarin een oplossing te vinden voor hun problemen, waarbij ze (al dan niet terecht) het idee hebben dat migratie er een rol in speelt.

Het willen herzien van Nederlands migratiebeleid maakt je niet per definitie een racist.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:39

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 17:57

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:09

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:11

Minister Faber was vandaag in Ter Apel, ik ben benieuwd wat ze er van vond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:56

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:57

Dat schrijf ik toch ook, "kan niet zomaar?"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:58

prompter schreef:
Dat schrijf ik toch ook, "kan niet zomaar?"

Jij schrijft dat de eerste nee binnen is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:02

Wat ik eruit haal is dat ze bij deze aanvraag niet voldaan hebben aan de voorwaarden van het in behandeling kunnen nemen van de aanvraag

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:03

Precies, het voldoet niet dus voor nu is het "nee".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:03

996981 schreef:
Wat ik eruit haal is dat ze bij deze aanvraag niet voldaan hebben aan de voorwaarden van het in behandeling kunnen nemen van de aanvraag

Er is toch nog geen aanvraag oid ingediend? Of ben ik zo vermoeid dat ik daar overheen lees :o.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:11

_San87_ schreef:
996981 schreef:

Er is toch nog geen aanvraag oid ingediend? Of ben ik zo vermoeid dat ik daar overheen lees :o.

Klopt, er zijn vragen gesteld over de mogelijkheden. Het was dus meer een uitvraag dan een aanvraag. Hier ook toe aan structureel meer slaap :z

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:18

In het hoofdlijnenakkoord staat dat ze de crisis voor 2 jaar uit willen roepen, dat is het plan, een migratiestop van 2 jaar. Dat kan dus niet, dan moet er inderdaad een onderbouwde aanvraag komen. Europa zegt IMO dus "nee" tegen dat plan :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:20

Dat is toch geen nee :?. Het is pas een nee wanneer dat plan ingediend wordt en als antwoord op dat plan is de reactie nee. Dan pas is het een nee.

De deur is zeker nog niet dicht.