Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:58

pien_2010 schreef:
Als je dan zo de wereld vanuit God en Satan wil benaderen Babootje dan denk ik persoonlijk dat je meer recht aan die begrippen doet als je God en Satan ziet als iets dat in ons allemaal aanwezig is en dat je kunt ontwikkelen cq scholen. Dus het goddelijke voeden en laten stralen cq het satan achtige in jezelf voeden of tot leven brengen.
Maar die entiteiten buiten de mens plaatsen als een of ander wezen dat toekijkt en wanneer het haar of hem beliefd ingrijpt, dat vind ik volstrekt ongeloofwaardig. Maar het zien als een eeuwenlang krachtenspel in mensen zelf als grote imaginaties, dan zitten we volgens mij dichter bij een duiding waar mensen iets mee kunnen en dat herkennen.
Dus als de wereld naar de klote gaat, dan doen we dat zelf en daarmee zijn we al aardig op weg.

Nee zo bedoel ik dat ook niet. Mensen zijn geen willoze "puppets". Maar de invloeden zijn er wel, sommigen kunnen hier weerstand aan bieden, anderen worden erin meegezogen. Dat het geweten wordt beinvloed als mensen maar lang genoeg worden geconfronteerd met een overvloed van geweldadige beelden waarin duidelijk wordt gemaakt dat een mensenleven niets waard is, is natuurlijk ook niet nieuw.
Net als dat je kunt leren hoe reclames gebruikt worden om mensen ertoe te verleiden om dingen te kopen die ze eigenlijk helemaal niet missen, kun je die invloeden leren herkennen en weerstaan. Mensen zijn in hoge mate zelf verantwoordelijk voor het eigen handelen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:08

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 13:12

Zullen we het er maar gewoon op houden dat we dat in 2034 wel gaan zien? Dat is de huidige gecorrigeerde eindatum voor Jehova‘s toch?(uiteraard graag corrigeren indien niet).

Ik ben vooral geinteresseerd in de logistieke afloop als minimaal 5 zeer grote verschillende religies dat met elkaar moeten coordineren. Je kan immers niet eerst de mensheid opheffen voor 1 geloof en dan 2 jaar later voor het andere lijkt mij. Tenzij het enkel voor de gelovigen zichtbaar is, dan leven er daarna enkel nog heidenen op aarde.

Wellicht kan men dat ik een nieuw topic plaatsen? Het is ook geen positief nieuws dat de oorlog nog tot pak hem beet 2034 door gaat, dus hopen we maar op een andere oplossing.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:43

De 2 grote wereld oorlogen waren in 5-6 jaar afgelopen. De eerdere en langer lopende oorlogen in Europa kenden lange periodes van amper wat gaande. En dan nog is het hoe dan ook een groot deel geluk of pech of / hoeveel je van een oorlog in je eigen land merkt. Leven gaat intussen gewoon door.

Qua religies en alle einde van de wereld claims is elke datum in de afgelopen 2000+ jaar wel door iemand genoemd en geen van allen zijn zelfs deels uitgekomen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:45

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:47

Kuggur schreef:
Wat vind je van deze insteek Babootje ( ;) )
https://terriermandotcom.blogspot.com/2 ... ction.html

Jups, de "als ik ze maar genoeg pijn doe gaan ze wel van mij houden" god. Vervang god door buurman pietje en je ziet een heel ongezonde relatie te voorschijn komen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 14:08

In Noord Syrië, aan de grens met Turkije heeft het door Rusland gesteunde regime van Assad versterkingen aangebracht in de militaire strijdkrachten.
https://npasyria.com/en/79920/
De versterking is een reactie op de onlangs opgevoerde bombardementen van Turkije in die regio.

De situatie in Syrië is nog steeds bijzonder complex :\
En als je leest wat daar de afgelopen jaren allemaal heeft plaats gevonden dan lijkt het me sterk dat je nog ongastvrij tegenover Syrische vluchtelingen staat...
https://en.wikipedia.org/wiki/Syria

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:14

Sizzle schreef:
Zullen we het er maar gewoon op houden dat we dat in 2034 wel gaan zien? Dat is de huidige gecorrigeerde eindatum voor Jehova‘s toch?(uiteraard graag corrigeren indien niet).

Nee, die informatie is onjuist. Dag en uur is alleen bij God bekend en zelfs niet bij Jezus. Dat staat al heel lang in de bijbel, dus het zou vreemd zijn als JG daar zelf een andere invulling aan zouden geven. Door JG is nooit een einddatum genoemd en dus ook niet gecorrigeerd. Wat ooit wel is vermeld is, dat 1975 een "gekenmerkt jaar" was omdat in dat jaar de menselijke geschiedenis 6000 jaar oud was. Dat was ook de reden voor de Paus om 1975 als heilig jaar te beschouwen. Dat is een soort eigen leven gaan leiden.

Kuggur

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:21

Van die uitspraken van klopt zelfs binnen christelijke theologie niet al te veel.
En te zeggen dat de informatie van één profetie "onjuist" is in tegenstelling tot een andere is...bijzonder.
Wat betreft 6000 jaar als tijdsspanne van "menselijke historie", dat is aantoonbaar onzin.

Maar goed onverstandig imo in deze context een religieuze discussie te gaan voeren, ontopic maar weer?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:31

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:59

mysa schreef:
irmaz schreef:
Russische Doema keurt wet goed die leeftijdsgrens voor militair personeel verhoogt tot 65.
https://www.rferl.org/a/russia-raises-m ... 67388.html

Je zou bijna denken dat de jonkies op beginnen te raken...

Lijkt me inderdaad significant.

Vitale ouderen ook welkom dus :j -O-
Bijzonder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:21

Kuggur schreef:
Wat vind je van deze insteek Babootje ( ;) )
https://terriermandotcom.blogspot.com/2 ... ction.html

Dat het jammer is dat God de schuld krijgt voor het bloedvergieten dat mensen in naam van religie doen.
1 van de eindtijd profetieën die nog moeten uitkomen vlak voordat Gods oordeelsdag aanbreekt is de vernietiging van Babylon de Grote. Een afspiegeling van het oude Babylon, een van de grootste en indrukwekkendste steden in de oudheid maar ook een buitengewoon een religieuze stad, een centrum van met name valse religie. Een stad waar veel aan astrologie en waarzeggerij werd gedaan.
Deze Babylon de Grote wordt in Openbaringen omschreven als een prutsmuts, omdat zij pretendeert God te aanbidden, maar hoererij pleegt met de koningen en kooplieden der aarde. Babylon de Grote wordt in Openbaring 17 ook omschreven als ‘de grote stad, die een koninkrijk over de koningen der aarde heeft’. Ze is dus wereldomvattend en heeft overal invloed. In Openbaring 18:24 staat dat deze stad "het bloed is gevonden van profeten en van heiligen en van iedereen die op aarde is geslacht.’
De rijkdom en uiterlijk vertoon van valse religie past bij het beeld dat van Babylon de Grote in de bijbel wordt geschetst in Openbaring 17:4: "De vrouw droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol met walgelijke dingen en met de onreine dingen van haar seksuele immoraliteit".
In het bijbelse verslag berijdt zij een wild beest met 10 horens, hetgeen een afspiegeling is van de koninkrijken van deze aarde (uitleg hierover is er, maar dan wordt dit echt te lang)
Er komt een moment in een periode die de bijbel 'de grote verdrukking' noemt en die vlak voor Gods oordeelsdag aanbreekt, dat deze koninkrijken zich tegen Babylon de Grote zullen keren, haar afwerpen en zullen verscheuren. Een totale vernietiging parallel aan wat er met het oude Babylon gebeurde. Er zal niets meer van haar worden teruggevonden. (Omschreven in Openbaring 17:16)

De valse religie waaronder ook de christenheid, die zich in de geschiedenis heeft gekenmerkt door bloedvergieten, denk aan het zegenen van de wapens oorlogstijd, de inquisitie, etc en ja ook de met goud en andere kostbaarheden behangen Kyrill die Poetins oorlog legitimeert en die in mijn ogen een duidelijke demonstratie is van Babylon de Grote, zal aan haar einde komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:23

Niet op zijn plaats hier, tenzij god natuurlijk daadwerkelijk ingrijpt. Dáár zou ik graag de beelden van zien.
(En god heeft uiteraard de schuld aan alles, het is een alwetend én omnipotent wezen, logischerwijze kán hij niet anders zijn dan schuldig...)
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 04-07-22 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:28

Kuggur schreef:
Van die uitspraken van klopt zelfs binnen christelijke theologie niet al te veel.
En te zeggen dat de informatie van één profetie "onjuist" is in tegenstelling tot een andere is...bijzonder.
Wat betreft 6000 jaar als tijdsspanne van "menselijke historie", dat is aantoonbaar onzin.

Maar goed onverstandig imo in deze context een religieuze discussie te gaan voeren, ontopic maar weer?

Ik heb nog even antwoord gegeven op je eerdere vraag. Maar het lijkt mij uitstekend om weer ontopic te gaan.
Het is zeker niet mijn bedoeling dat hier een hele discussie ontstaat.
Zoals ik al had aangegeven volg ik vanuit een heel ander perspectief de ontwikkelingen op het wereldtoneel. En die ik daarom dus razend interessant vind.

Excuus, "bij menselijke historie" had ik eigenlijk moeten zeggen "menselijke geschiedenis, of geschiedschrijving". Misschien is dat duidelijker. Wat mij betreft stoppen we deze discussie hier. PB kan altijd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:29

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:33

70 Russische diplomaten Bulgarije uitgezet, nadat zij als persona non grata zijn verklaard.

Two Russian government planes flew the diplomats and their family members to Moscow after Bulgaria declared them persona non grata on June 30 for “interfering in Bulgaria’s domestic affairs,” Bulgarian media reported.

https://twitter.com/KyivIndependent/sta ... ine_4_juli

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:36

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:29

De president van Kazachstan beloofde Europa te helpen met olie en gas. Tijdens een gesprek met de voorzitter van de Europese Raad merkte Tokayev op dat Kazachstan klaar is om zijn 'koolwaterstofpotentieel' te gebruiken om de situatie op de wereld- en Europese markten te stabiliseren
https://www.akorda.kz/en/phone-conversa ... hel-464718

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:34

Mooi, die is niet bang voor Poetin , gaf hem vorige week ook al duidelijk te verstaan dat ze de onafhankelijkheid van de Donbas provincies niet erkennen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:48

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:14

Quir schreef:
Hongersnood in Afrika/Somalië, onder andere door de oorlog in Oekraïne (en droogte/armoede).

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... rlog-graan

Dat klopt niet helemaal. Somalië lijdt al langer hongersnood en de oorlog in Oekraïne maakt dat niet beter. Komt er nog eens bovenop.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:40

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:45

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:48

Inderdaad ja, snel naar Rwanda met al die mensen uit Albanië!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 21:52

Babootje schreef:
Rutte is inmiddels ook wel helemaal om als het gaat om uitbreiding van de EU.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1688887 ... et-perfect

OK.

We kunnen wel nee, nee blijven zeggen, maar in een veranderende europa is dit wellicht niet zo verstandig.
Ik heb gisteren Albanie uitgebreid gegoogeld en de laatste 20 jaar is dat toch een behoorlijk westers land geworden en dat is knap voor een ex-dictatuur.
Dus ik ben het wel eens met Rutten dat dit niet gediend is met enkel negativiteit. Ik wist er niet zo heel veel van en ik was positief verrast!