Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:05

Maar als er zoveel zijn die dit doen, dan zouden er toch cijfers beschikbaar zijn? Aangezien dan bekend zou moeten zijn hoeveel kinderen van non-citizens geboren worden en dit legale Amerikaanse kinderen zijn?

Er is overigens in januari 2020 al een wijzigen geweest met het uitgeven van visa aan zwangere vrouwen, op basis waarvan een zwangere geen (tijdelijk) visum krijgt wanneer het lijkt dat het doel is om in Amerika te bevallen:

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.hsgac.senate.gov/wp-content/uploads/imo/media/doc/2022.12.20-%20Final_Birth%20Tourism%20Report.pdf

Citaat:
Although birth tourist travel to the United States was previously permissible under the medical treatment category, in January 2020 State updated the FAM to include specific provisions on travel to give birth. That FAM section states “visiting temporarily for pleasure does not include travel for the primary purpose of obtaining U.S. citizenship for a child by giving birth in the United States.” If consular officers believe the applicant will give birth during her time in the United States, the applicant is “presumed to be traveling for the primary purpose of obtaining U.S. citizenship for the child.” This rebuttable presumption can be overcome if the applicant establishes some other legitimate purpose for the travel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:10

mylittlejoy schreef:
Ik zeg niet dat het niet gebeurt, maar aangezien je als moeder alsnog het land uit moet en het bevallen zo duur is, is het voor de gelukszoekers niet persé een heel lonende praktijk. Als ik er een beetje op zoek, zie ik ook dat het voornamelijk rijkere Russen en Chinezen zijn die hier gebruik van maken.

Maar linksom of rechtsom: het staat in de grondwet. De grondwet die voor de Republikeinen oh zo heilig is als het aankomt op de eerste twee amendments. Dan kan je niet buiten de geëigende route toornen aan de amendments die je minder leuk vindt.

Nouja bevallen is natuurlijk helemaal niet duur. Pas als dokters zich er tegenaan gaan bemoeien wordt het duur :(:)

Ik weet verder ook niet hoe het in de praktijk gaat als je als illegaal in een ziekenhuis terecht mocht komen wanneer een bevalling onverhoopt niet goed gaat en je bij een dokter terechtkomt :(:)

En hoe het verder gaat qua uit willen zetten van moeder.

Tja de grondwet, ach als het de R niet uitkomt dan is aan alles een draai te geven *\o/*

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:33

mylittlejoy schreef:
Maar als er zoveel zijn die dit doen, dan zouden er toch cijfers beschikbaar zijn? Aangezien dan bekend zou moeten zijn hoeveel kinderen van non-citizens geboren worden en dit legale Amerikaanse kinderen zijn?

Er is overigens in januari 2020 al een wijzigen geweest met het uitgeven van visa aan zwangere vrouwen, op basis waarvan een zwangere geen (tijdelijk) visum krijgt wanneer het lijkt dat het doel is om in Amerika te bevallen:

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.hsgac.senate.gov/wp-content/uploads/imo/media/doc/2022.12.20-%20Final_Birth%20Tourism%20Report.pdf

Citaat:
Although birth tourist travel to the United States was previously permissible under the medical treatment category, in January 2020 State updated the FAM to include specific provisions on travel to give birth. That FAM section states “visiting temporarily for pleasure does not include travel for the primary purpose of obtaining U.S. citizenship for a child by giving birth in the United States.” If consular officers believe the applicant will give birth during her time in the United States, the applicant is “presumed to be traveling for the primary purpose of obtaining U.S. citizenship for the child.” This rebuttable presumption can be overcome if the applicant establishes some other legitimate purpose for the travel.

En dat stimuleert dus gelijk het illegaal de grens oversteken met hun zwangere buik en dat is waar deze nieuwe regeling om gaat. Treurig, maar helaas de realiteit.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:54

Er zijn ook nog verstandige rijkaards...

https://x.com/AFP/status/1882347106037645466
Miljardair Michael Bloomberg maakte donderdag bekend dat zijn stichting de VN-klimaatorganisatie gaat financieren, nadat president Donald Trump had aangekondigd dat de Verenigde Staten zich terugtrekken uit het Klimaatakkoord van Parijs.

De tussenkomst van Bloomberg is bedoeld om ervoor te zorgen dat het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering (UNFCCC) volledig gefinancierd blijft, ondanks het feit dat de Verenigde Staten hun bijdragen hebben stopgezet.

De Verenigde Staten leveren doorgaans 22% van het budget van het UNFCCC-secretariaat, waarbij de operationele kosten van het orgaan voor 2024-2025 worden geraamd op 88,4 miljoen euro ($96,5 miljoen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:31

Ik was verbaasd over dat kinderen die geboren worden van mensen met een tijdelijk (werk)visum, dat die dan wel amerikaans burger zouden zijn.
Ik neem aan dat die gewoon burger zijn van het land waar hun ouders staatsburger zijn, dan toch?

Of kan ieder kind wat in amerika geboren wordt, in aanmerking komen voor een USA staatsburgerschap?
Wat apart.. Kan dat hier ook?

En van wat ik kan vinden kunnen undocumented mensen die bij de ER komen, gewoon de benodigde hulp krijgen. Dus een bevalling die noodgedwongen in het ZH moet, zou moeten kunnen.

Edit, ik vond ook nog deze pagina per ongeluk en ik wist niet of ik het nou heel grappig vond of heel triest

https://www-obgynpatterson-com.translat ... stitutions

waarop staat:
The benefits of a U.S. childbirth
Giving birth in the United States has many benefits for both you and your baby. The benefits to your baby of being born in America include the following:

American citizenship and a Social Security number
Visa-free entry to 169 different countries
Grants while enrolling in major U.S. educational institutions
Access to multiple credit resources after age 21
Voluntary military service (with adequate pay and benefits)

Huh :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:03

Als ik het goed heb begrepen, hebben wij hier in NL alleen staatsburgerschap op basis van bloed, dus als één van je ouders Nederlander is, kom jij als kind ook in aanmerking. In Amerika is het dus inderdaad of op basis van bloed, of het simpelweg daar geboren zijn. Niet dat je dat dan bent, maar je komt er wel voor in aanmerking. Ik meen te hebben gezien dat bepaalde omstandigheden, zoals diplomatic immunities, een uitzondering hierop kan zijn, maar daar zou ik even in moeten duiken om te zien wat dat precies is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:36

Babootje schreef:
Er zijn ook nog verstandige rijkaards...

https://x.com/AFP/status/1882347106037645466
Miljardair Michael Bloomberg maakte donderdag bekend dat zijn stichting de VN-klimaatorganisatie gaat financieren, nadat president Donald Trump had aangekondigd dat de Verenigde Staten zich terugtrekken uit het Klimaatakkoord van Parijs.

De tussenkomst van Bloomberg is bedoeld om ervoor te zorgen dat het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering (UNFCCC) volledig gefinancierd blijft, ondanks het feit dat de Verenigde Staten hun bijdragen hebben stopgezet.

De Verenigde Staten leveren doorgaans 22% van het budget van het UNFCCC-secretariaat, waarbij de operationele kosten van het orgaan voor 2024-2025 worden geraamd op 88,4 miljoen euro ($96,5 miljoen)

Super blij ben ik met Bloomberg ea. Rijk zijn is echt geen schande. En hij besteed het ook nog eens aan een goede zaak. Dat geeft de burger moed!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:41

Cer schreef:
Ik was verbaasd over dat kinderen die geboren worden van mensen met een tijdelijk (werk)visum, dat die dan wel amerikaans burger zouden zijn.
Ik neem aan dat die gewoon burger zijn van het land waar hun ouders staatsburger zijn, dan toch?

Of kan ieder kind wat in amerika geboren wordt, in aanmerking komen voor een USA staatsburgerschap?
Wat apart.. Kan dat hier ook?

En van wat ik kan vinden kunnen undocumented mensen die bij de ER komen, gewoon de benodigde hulp krijgen. Dus een bevalling die noodgedwongen in het ZH moet, zou moeten kunnen.

Edit, ik vond ook nog deze pagina per ongeluk en ik wist niet of ik het nou heel grappig vond of heel triest

https://www-obgynpatterson-com.translat ... stitutions

waarop staat:
The benefits of a U.S. childbirth
Giving birth in the United States has many benefits for both you and your baby. The benefits to your baby of being born in America include the following:

American citizenship and a Social Security number
Visa-free entry to 169 different countries
Grants while enrolling in major U.S. educational institutions
Access to multiple credit resources after age 21
Voluntary military service (with adequate pay and benefits)

Huh :')

Ik weet niet of dat nog zo is, maar geboren in USA geeft je ook de plicht om belasting daar te betalen.

Ooit iemand gesproken wiens kind (Nederlandse ouders daar op vakantie geloof ik) in USA is geboren. Is USA citizen, heeft verder niks met USA te maken. Opgegroeid, wonend en werkend in NL, maar mag wel jaarlijks doneren aan de staat daar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:53

Ik neem eigenlijk aan dat je, als het überhaupt klopt van dat betalen (op basis van wat dan, waar betaal je precies voor :? ) je daar ook wel onderuit zal kunnen, simpelweg door je USA staatburgerschap op te geven...?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:03

mylittlejoy schreef:
Op het moment zijn alle legale aanvragen en afspraken via die app van de overheid ook gecanceld. De moslim ban isook weer geactiveerd. Ik denk dat je met zo'n Einstein visum als Europeaan wellicht nog wel binnen komt, maar verder o dit moment niet.

Ik kwam dit artikel tegen:

https://www.yahoo.com/news/excluding-in ... 12466.html

Ik kan geen bevestiging vinden op een (groter) nieuws platform, dus slag om de arm, maar hij zou toch te erg zijn als hij zo zou proberen om de indianen te deporteren. Dat gaat zelfs voor hem wat ver.

Ik zit dat stuk te lezen, maar ik kan er niet helemaal wijs uit worden van wat ze nu precies willen zeggen met het artikel.
Blijkbaar hebben native americans (of "Indians" zoals in de Civil Rights Act staat, sowieso geen amerikaans staatsburgerschap, want stammen waren sovereigne onafhankelijke nations. In 1924 is dat aangepast dmv de Indian Citizenship Act. Voor Native Americans stond dat ook niet (als ik het goed lees) in het 14th amendment.

in het artikel wordt volgens mij uiteengezet dat als de USA de native americans niet als citizens beschouwd, dat dan illigal immigrants dat al helemaal niet zijn.

"Supreme Court case, Elk v. Wilkins, in which the court decided that “because members of Indian tribes owe ‘immediate allegiance’ to their tribes, they are not ‘subject to the jurisdiction’ of the United States and are not constitutionally entitled to Citizenship"

Waarmee niet direct gezegd wordt dat de Trump adminstration meent dat Natives geen Amerikaans burger zijn, als ik het goed lees. Dus ik zie niet helemaal waar dan staat dat hij wil gaan deporteren? (ik vond het niet een super heldere tekst hoor, dus ik kan het zeker verkeerd lezen)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:10

pmarena schreef:
Ik neem eigenlijk aan dat je, als het überhaupt klopt van dat betalen (op basis van wat dan, waar betaal je precies voor :? ) je daar ook wel onderuit zal kunnen, simpelweg door je USA staatburgerschap op te geven...?

Ik zit echt weer veel te veel te googlen op de vrijdag, maar ik vind het enorm interessant :D
https://americansoverseas.org/nl/kennis ... ifte-doen/

deze mensen zeggen dat het niet supereenvoudig is..
(je kan je dan afvragen of het uberhaupt inderdaad wel practisch is om automatisch amerikaan te zijn als je daar geboren wordt)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:28

Ja, hier ook enorm werkontwijkend gedrag, haha! Maar eens: superinteressant!

Ik kwam inderdaad op diezelfde site uit, maar wat een gedoe zeg. Het opgeven van je citizenship betekent dus niet dat je niet meer hoeft te betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:44

Zo jeetje wat een laaielichters zeg, dat ze zo inkomsten proberen te ronselen bij mensen die er nooit zijn geweest / niet eens weten dat ze een juridische band met de USA hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:04

Nou ja, ze zijn er geboren, dus ze zijn er een soort van wel een keer geweest dan denk?
tenminste, daar gaat het nu over toch?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:43

pmarena schreef:
Zo jeetje wat een laaielichters zeg, dat ze zo inkomsten proberen te ronselen bij mensen die er nooit zijn geweest / niet eens weten dat ze een juridische band met de USA hebben.

Doen ze ook bij alle mensen die er wel eens gewerkt hebben. Je kan niet, zoals in Nederland, een exitformulier invullen enzovoort. Maar, er is ook een belastingverdrag tussen NL en VS waardoor je geen onnodige belasting betaalt over hetzelfde.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:51

Ik ben verbaasd dat deze hier nog niet opgepikt is:
'Trump agressief in telefoongesprek met Deense premier over Groenland' - https://nos.nl/l/2553190

De intonatie van het gesprek wordt niet bevestigd door Denemarken en ook niet door het Witte Huis.
Maar het gesprek zelf wordt ook niet ontkend.

Dus dan laat hij er geen gras over groeien en is kennelijk serieus bezig met uitbreiding van het grondgebied van de US.
Verontrustend.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:04

https://nos.nl/collectie/13983/artikel/ ... -groenland

Uit dit artikel:
NOS schreef:
Toen Trump nog niet was geïnstalleerd sloot hij desgevraagd militaire actie niet uit om controle over Groenland te krijgen, omwille van de 'nationale veiligheid'. Hij twijfelde toen openlijk of Groenland wel rechtmatig onderdeel van Denemarken is.

Dit nieuwsbericht ook. Wereld en EU, zet je schrap en rol de mouwen maar op… tijd voor een internationaal spierballengevecht met deze agressieve pestkop

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:15

Cer schreef:
Nou ja, ze zijn er geboren, dus ze zijn er een soort van wel een keer geweest dan denk?
tenminste, daar gaat het nu over toch?

Heb je de eerder geplaatste link niet gelezen...?
Dat kwam uit op een organisatie die mensen helpt met dat hele gebeuren.

In hun verhaal stond als ik het goed onthouden heb dat zij een Amerikaanse moeder hebben maar nooit in de USA geweest zijn en er plotseling achter kwamen dat zij door hun moeder blijkbaar automatisch belastingplichtig waren :=

Ik ben er verder niet ingedoken ofzo maar dit klinkt toch niet zo tof....

Denemarken: ja daar zag ik pas geleden een filmpje van dat Trump hardop in twijfel trok of Denemarken wel recht heeft op Groenland. Ik denk dat ze het zo willen gaan spelen dat ze zeg maar Groenland van Denemarken gaan redden, net als de Krim weet je wel. Want Denemarken is zover ik begrijp bezig om Groenland richting eigen bestuur te laten gaan en ik denk dat de USA ze wel in wil lijven dan.....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:21

Hij heeft afgelopen nacht 12 inspector generals per direct ontslagen van federale afdelingen, terwijl daar wettelijk een 30 dagen termijn voor aan congress moet worden gegeven. Hun taak: het tegengaan van bijv. corruptie.

Van wat hij toe nu toe allemaal probeert uit te voeren via z'n EO's volgt 2/3e direct Project 2025. Zorgelijk.
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 25-01-25 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:24

Ja echt hè. En veel van dat klootjesvolk dat op hem gestemd heeft, dacht dat dat allemaal wel mee zou vallen := Ik hoop dat zij zelf het hardst getroffen worden zodat ze nooit van hun leven meer zo goedgelovig zullen zijn :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:28

Ik verbaas me met trump nergens meer over, wel over zijn volgers/stemmers. Hij is dus wel bezig zaken van project 25 te implementeren en daarnaast;
Alle fondsen voor medisch onderzoek ingetrokken, er mag over besmettelijke ziektes niets meer naar buiten worden gebracht ( met volgelgriep die miljoenen vogels en veel andere dieren al gedood heeft en mensen) abortusregels toch flink aangescherpt, kundige mensen ontslagen , bescherming fauci stopgezet, fondsen Ukraine tijdelijk stopgezet en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En fema stopgezet dus staten krijgen geen steun bij disasters.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:47

Mexico weigert trouwens de deportatie vlucht(en) met illegalen. Terecht lijkt me, toon maar eens aan dat ze daar vandaan komen.

Het loopt sowieso niet zo soepel met dat oppakken van illegalen. Er zitten nogal wat legale tussen en er was zelfs een veteraan opgepakt en vastgezet. De topman van de Navajo heeft men inmiddels aangeraden om te zorgen dat ze hun documentatie bij zich hebben om te voorkomen dat ze worden opgepakt.

Maar ja, wat wil je met een president die zegt dat ie "kan zien dat het om een slecht iemand gaat" van de buitenkant.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 20:56

Nee, steun aan Oekraine is niet stopgezet, las ik vandaag. Zou ook raar zijn want daarmee verzwakt Trump ook zijn eigen onderhandelingspositie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:26

Zeker weten? Als ik Reuters begrijp is alleen steun aan Israël en Egypte niet stopgezet, verder alles.

https://www.reuters.com/world/us/trump- ... 025-01-24/

Citaat:
A USAID official, who requested anonymity, said officers responsible for projects in Ukraine have been told to stop all work. Among the projects that have been frozen are support to schools and health assistance like emergency maternal care and childhood vaccinations, the official said.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:32

pmarena schreef:
Ja echt hè. En veel van dat klootjesvolk dat op hem gestemd heeft, dacht dat dat allemaal wel mee zou vallen := Ik hoop dat zij zelf het hardst getroffen worden zodat ze nooit van hun leven meer zo goedgelovig zullen zijn :n

Vandaag zat ik nog aan die toespraak te denken waar hij beweerde dat "they" eat all the dogs. Volgens mij heeft hij daar en toen zijn teen in het water gestoken om te kijken hoe onnozel zijn stemmers werkelijk zijn. En ze bleken nog onnozeler te zijn dan hij zelf dacht.

Een andere gedachte die bij mij opkwam ging over Groenland. Hij kan, in goed overleg, in principe krijgen van Groenland wat hij wil voor wat betreft de militaire opstellingen, bases, controle over maritiem verkeer en etc. Hij heeft dat binnen NAVO al in handen en hij kan dat ook uitbreiden als hij het netjes vraagt. Als hij toch iets anders wil, bijvoorbeeld Groenland veroveren, dan moet hij eerst de NAVO verlaten. Dan wordt het een ander spelletje en kijkt hij aan tegen Europa, Rusland, China, Afrikaanse landen en een groot deel van Zuid-Amerikaanse landen als directe vijanden. Australie en India zou ik zo gauw niet weten, maar vlak ze niet uit.