Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Ik vind om allerlei redenen de klederdracht van Scheveningse vrouwen prachtig.
Maar dat wil niet zeggen dat de vrouwen in Scheveningen al eeuwenlang hele ritsen feministische verworvenheden hebben.
Vanmorgen een ingezonden brief in Trouw: '... zouden hoofddoeken verboden worden, ga ik er één dragen'.
Nou, ik ook.
Voor 's zomers graag zo'n witte kanten muts met voor mijn part oorijzers.
En als het koud is, zo'n mooie 'omslagdoek' als mevrouw Lahlah.
Steppe schreef:Zeer waarschijnlijk scoort dat niet genoeg.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de diehard PVV stemmers denken over de oorlog in Oekraïne en Gaza?
BigOne schreef:Dat is onzin Juval, iedereen is welkom maar het is een discussie topic dus hang je een bepaalde partij aan bvb PVV of FvD dan is het logisch dat je weerwoord krijgt.
juval schreef:het valt mij op dat als er voor een verkiezing een anonieme poll wordt geopend waaruit dan blijkt dat toch een vrij groot deel ook hier op bokt op de pvv stemt, waarom deze mensen dit dan niet hier durven of willen verantwoorden/verdedigen...
Dat ligt volgens mij aan de sfeer hier in het topic en de manier van discussiëren. Als je een andere mening hebt dan wordt je collectief aangevallen. Dat geeft geen fijn of veilig gevoel.
Dus ja, ik kruip uiteraard weer in mijn slachtofferrol. Precies wat ik bedoel dus.
CharleyT schreef:996981 schreef:Radicaal rechts is ook rechts
Er bestaat ook nog zoiets als 'gewoon rechts' , dat wordt wel eens over het hoofd gezien.
Janneke2 schreef:Er is inderdaad geen precieze consensus in dit topic, wanneer een partij hetzij rechts, hetzij extreem rechts dan wel radicaal rechts is.
Ik ben het met iedereen eens dat de pvv 'niet links' is en ook geen centrum partij, maar 'dat het dus rechts is' vind ik niet vriendelijk tegenover de liberalen in de vvd.
Ik stel me zo voor dat een liberaal niets, maar dan ook niets van Wilders moet hebben.
Dus maak ik duidelijk onderscheid tussen rechts en extreem rechts.
... verder heb ik de PPR nog meegemaakt. De politieke partij radicalen. Met een lerares klassieke talen als lijsttrekker: Ria Beckers.
Het streven van de PPR: 'wij zijn radicaal, radix is Latijn voor wortel, we willen de problemen bij hun wortels aanpakken'.
(Met dit in het achterhoofd kan ik de pvv niet "radicaal" vinden, in tegendeel. Ik houd het bij extreem.)
juval schreef:realisme is een groot goed. Daar ben ik helemaal voor.. Ook wat de plannen met betrekking tot mijn sector betreft. En ook wat immigratie, armoede, woningnood en alle andere crisis betreft.
Maar het gaat vaak om de toon. Vaak worden andersdenkenden hier denigrerend toegesproken. Alsof de oppositie de oplossingen wel zou hebben.