Sandra_H schreef:anjali schreef:Waarom doen mensen eigenlijk zo moeilijk als hen gevraagd wordt hun hond te muilkorven. Dat zou toch al een heleboel narigheid kunnen voorkomen.
klopt! Dat vraag ik me ook telkens opnieuw af. Er is totaal niets mis met een goedpassende muilkorf. Ik snap zelfs niet dat niet veel mensen hun hond ongevraagd korven. Maar dat blijft een heet hangijzer inderdaad.
Daarentegen word je ook wel eens raar aangekeken als je met een gekorfde hond loopt. Dat houdt ook veel mensen tegen. Mij boeit het niet, ik wil ten allen tijde voorkomen dat mijn hond schade veroorzaakt en daardoor in grotere problemen komt. Dus korf ik, puur preventief.
Het ziet er best stoer uit hoor. Ik kende een vrouw met een zeer lieve rottweiler die ze toch enkel gemuilkorfd uitliet en iedereen dacht dat dat was omdat het een zeer gevaarlijke hond zou zijn! Het tegendeel was echter waar. Het probleem met haar hond was dat hij alles opat op straat zoals scherpe takjes en daarvoor al meerdere malen geopereerd moest worden. Om dat verder te voorkomen moest hij die muilkorf om..