Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:58

Cer schreef:
Benzz schreef:
Volgens mij is Musk van het geld verdienen en niet van het klimaat.

Weet ik niet, ik weet niet wat hij verder nog doet.. de nadruk wordt vnl op al zn ‘rariteiten’ gelegd..
Ik las van de week op nu.nl dat starlink nog steeds essentieel is in Oekraïne .. zou ie daar geld mee verdienen?

7,7 miljard in 2024

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 20:59

Ohhh hij had dat contract zeker?
Edit:
Ik ben aan het zoeken maar ik kan het niet goed vinden.. het was eerst gratis, SpaceX betaalde, daarna het pentagon omdat het te duur werd, en nu is het uitgevallen ofzo (dat stond allemaal niet in het nu.nl artikel)

Edit2:
Hier staat weer iets anders:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Starlin ... ainian_War

Volgens mij is het niet zo klip-en-klaar als “hij verdient er geld mee” voor zover ik kan vinden
Laatst bijgewerkt door Cer op 23-01-25 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:05

pmarena schreef:
Ik vind dat Musk geprikkeld moet worden om eerst eens in hele lastige gebieden op de aarde te oefenen met het bewoonbaar maken, de woestijnen in Afrika ofzo lekker vergroenen, als soort testgebied voor het bewoonbaar maken van Mars :=

De ijswoestijn van Groenland? Ik zie ineens wat dingen bij elkaar komen :j :)) .

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:23

Musk en donkere mensen helpen :+ echt niet. Zijn moeder is grote voorstander van Apartheid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:24

Wat is dat toch met het veroordelen van mensen op basis van hun familie? Is dat nieuw?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:29

Cer schreef:
Wat is dat toch met het veroordelen van mensen op basis van hun familie? Is dat nieuw?

Je hebt zijn heil hitlergroet gemist?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:29

Wat heeft dat met z’n moeder te maken?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:45

Die had het weer van haar ouders. Opgroeien tijdens Apartheid is wel iets om rekening mee te houden bij Musk, het is een van de molens waar hij een tik van heeft meegekregen. Kan hij niks aan doen, het was toen zo.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:46

Ik lees ook dat Europa en Mexico de banden hebben versterkt qua handelsverdragen. Best kans dat zoiets ook nog met Canada gebeurt. Dat zou wel goed zijn; Amerika wil vervelend doen? Prima, dan gaan de andere landen samenwerken zonder USA.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:27

Iemand maakte in dit topic de opmerking dat wellicht Amerika over zijn hoogtepunt heen is en zijn macht gaat verliezen.
Vandaag tijdens museum bezoek met mensen over gehad. Groot machten zoals de Romeinen, Egypte, Perzië en anderen die we vandaag bekeken zijn er niet meer. Compleet verdwenen. Dat maakt nederig en relativerende voor ons drie ook waar we nu in zitten. In de geschiedenis is zoveel een golfbeweging van opkomende macht en verdwijnende macht.
Dus wellicht dat de VS zichzelf gaan opblazen hiermee en ja dit is zorgelijk maar tja we gaan het allemaal zien.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:45

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 23:03

mylittlejoy schreef:
https://www.cbsnews.com/news/judge-temp ... ive-order/

De eerste rechter heeft al geoordeeld dat Trump niet het birthright citizenship kan wegnemen. Dus voorlopig kan het niet ingaan, maar het is de vraag hoe snel dit bij de SC ligt en hoe zij gaan oordelen.

En dat is zelfs een rechter uit de republikeinse hoek.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:06

Amerikaanse kennis van mij deelde dit op Facebook:
Neither of Marco Rubio's parents were a U.S. citizen when he was born here.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:14

Elders op internet las ik dat Trump vandaag een zwaai heeft gegeven aan de oorlog in Jemen. Hij heeft Ansar Allah van de Houthi's als terroristische organisatie benoemd. Dit was voorheen al zo, maar Biden had dat opgeheven zodat er humanitaire hulp toegelaten kon worden. Nu is dat dus weer gedwarsboomd door Trump. Dit zijn voor hem kleinere dingen, maar voor de mensen in Jemen is het wreed.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:58

Trump heeft de orders gegeven om de documenten rond de Kennedy aanslagen vrij te geven. Ben heel benieuwd wat daar uit komt

Citaat:
Die had het weer van haar ouders. Opgroeien tijdens Apartheid is wel iets om rekening mee te houden bij Musk, het is een van de molens waar hij een tik van heeft meegekregen. Kan hij niks aan doen, het was toen zo.

rekening mee houden is iets anders als een oordeel vellen vanwege iemands ouders of grootouders.

En dat van dat burgerschap als een kind uit illegale immigraten geboren wordt. Ik las dat dat in Nederland ook zo is? Maar ik weet niet of dat waar is, ik kan alleen wat vinden over staatslozen maar dat lijkt iets anders. Zijn dat in Nederland dan niet die ongedocumenteerde kinderen?

Ik las ook iets over dat immigranten prima zijn, als ze de juiste weg bewandelen om naar Amerika te komen, met screenings enzo. Dat meer het "illegaal" het probleem is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:49

Ik las iets dat hij wil veranderen wat legale immigratie is zodat ze meer mensen kunnen weigeren.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:05

Op het moment zijn alle legale aanvragen en afspraken via die app van de overheid ook gecanceld. De moslim ban isook weer geactiveerd. Ik denk dat je met zo'n Einstein visum als Europeaan wellicht nog wel binnen komt, maar verder o dit moment niet.

Ik kwam dit artikel tegen:

https://www.yahoo.com/news/excluding-in ... 12466.html

Ik kan geen bevestiging vinden op een (groter) nieuws platform, dus slag om de arm, maar hij zou toch te erg zijn als hij zo zou proberen om de indianen te deporteren. Dat gaat zelfs voor hem wat ver.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:38

Lijkt me een beetje over the top dit. Alleen al de vraag waar je ze naartoe moet deporteren :=
Denk dat deze dreiging wel meevalt en er nu vooral naar regeltjes wordt gekeken om de "illegal aliens" een loer te draaien.

Bovendien is er ook nog zoiets als dit:
https://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Citizenship_Act

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:13

Ja, daarom, het lijkt me zelfs voor hem wat te ver gaan. Maar er gebeuren zoveel rare dingen dat ik ook weer niet uitsluit dat het mogelijk is.

Het blijkt trouwens wel hoe ongeïnformeerd z'n eigen achterban is. Het roept allemaal dat deze EO mbt de 14e alleen ziet op illegalen, terwijl in de tekst duidelijk staat dat het gaat om iedereen waarvan de ouders geen permanent visum hebben, dus ook werkvisa, toeristenvisa, etc. De vrouw van Vance zou bijvoorbeeld met deze toevoeging op het 14e amendement - als dat toen had gegolden - niet als Amerikaan geboren zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:50

Ze hadden het ook al over Rubio wiens ouders niet legaal geweest zouden zijn toen hij hier geboren werd.
Ik heb er eigenlijk niet veel over gehoord of ze zo'n regel dan "per direct" in zouden willen voeren, of zelfs met terugwerkende kracht want dan wordt het helemaal interessant :=

Op zich vind ik het trouwens helemaal niet zo raar gedacht als je het recht op burgerschap zou willen schrappen wanneer je illegaal geboren wordt zeg maar. Want ik snap ook wel dat dat een aanzuigende werking heeft voor een moeder om op die manier haar kind (en zichzelf) toegang te verschaffen tot de US. Als een soort maas in het net.

En dat het bestaan van deze regel op zich trouwens vast ook wel voor vervelende situaties kan zorgen als een ouder kostte wat kost het kind over de grens geboren wil laten worden.

Het af willen schaffen vind ik dus nog niet zo heel gek. Maar als je het wilt gebruiken om met terugwerkende kracht allerlei mensen er uit te gooien, dat vind ik wel :x

Het blijft al met al gewoon erg jammer dat Trump zijn opa en oma van de Duitsers niet terug mochten komen en een retourtje USA moesten nemen := (Althans als hij dan niet in Europa zo'n machtswellusteling op grote schaal zou zijn geworden := )

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:09

Nee, het zou dan gaan om per nu. Anders komt voor het voor henzelf ook te dichtbij en wordt het lastig.

An sich is het misschien niet zo'n bizar idee, maar het staat nu eenmaal in de grondwet. Dit is ook het principe van de USA:

Citaat:
In the United States, children obtain their citizenship at birth through the legal principle of jus soli (“right of the soil”)—that is, being born on U.S. soil—or jus sanguinis ("right of blood”)—that is, being born to parents who are U.S. citizens.

Ik denk trouwens dat het op zich wel mee zal vallen met dat geboortetoerisme, wetende dat een bevalling tussen de 30k en 80k kan kosten. En je gaat dan juist niet het kind wat je Amerikaan wilt maken riskeren door ergens op een shady plek te bevallen. Voorzover dit al echt een 'ding' is, zie ik dat meer iets zijn voor hele rijke Chinezen ofzo. En rijke stinkerds zijn volgens mij altijd welkom.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:50

mylittlejoy schreef:
Ik denk trouwens dat het op zich wel mee zal vallen met dat geboortetoerisme, wetende dat een bevalling tussen de 30k en 80k kan kosten. En je gaat dan juist niet het kind wat je Amerikaan wilt maken riskeren door ergens op een shady plek te bevallen.

Het gebeurt wel echt hoor, vrouwen die enorm gemotiveerd zijn om voor hun bevalling de grens over te steken. Het gebeurt zo vaak dat er dus kennelijk een decreet over geschreven is. Als het over 2 baby's per jaar zou gaan, dan hoorde je er waarschijnlijk niks over.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:36

Ik zeg niet dat het niet gebeurt, maar aangezien je als moeder alsnog het land uit moet en het bevallen zo duur is, is het voor de gelukszoekers niet persé een heel lonende praktijk. Als ik er een beetje op zoek, zie ik ook dat het voornamelijk rijkere Russen en Chinezen zijn die hier gebruik van maken.

Maar linksom of rechtsom: het staat in de grondwet. De grondwet die voor de Republikeinen oh zo heilig is als het aankomt op de eerste twee amendments. Dan kan je niet buiten de geëigende route toornen aan de amendments die je minder leuk vindt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:48

Qua grondwet zijn er mensen daar die zich enkel achter de versie van jaar zus of zo scharen, zoals bv enkel het origineel erkenen. Wat de founding fathers schreven was goed, wat daarna kwam niet idee. Maar die mensen claimen ook rustig dingen van de founding fathers waar die juist erg tegen waren (verdraaingen qua vrijheid van religie en overheids inmenging daarin bv). Want hun stroming van christendom valt daar natuurlijk buiten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:50

Er zullen vast Russen en Chinezen zijn die ervoor naar de US gaan, maar het probleem ligt meer bij zwangere vrouwen die de grens oversteken in het zuiden om hun kinderen een betere toekomst te geven door ze geboren te laten worden in de US. En vrouwen die zo snel mogelijk zwanger raken zodra ze in het land zijn. Het gebeurt echt heel veel en het levert de grensstaten problemen en hoge kosten op.