Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:22

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:27

"In ontzettend weinig gevallen gaat het mis". Joh, dat gaat gewoon steeds vaker voorkomen.
Halsband met een zender? Afschieten die hap.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:31

20x contact geweest tussen wolf en mens in 20 jaar tijd in Europa en Noord Amerika. Daar geloof ik dan niks van. Hier in Nederland had je het kind dat was gebeten, de scholier op de fiets, ik dacht nog een boer al een tijd terug en de hardloopster.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:55

Die scholier op de fiets is niet gebeten zover ik weet.

Ik vind dhr Koffeman per definitie discutabel. Imo zou je als je een publieke functie bekleed niet zo'n nevenfunctie erop na moeten kunnen houden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:57

Als ik 2 sec. google, kom ik al een item van eenvandaag tegen met een ecoloog die zegt: Het komt sporadisch voor, maar het komt wel voor. Wereldwijd de afgelopen 18 jaar zijn er 500 gevallen, waarvan 2 dodelijk en 14 ernstig gewonden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:08

https://archive.is/srmR1

Citaat:
Hardloopster ‘enorm geschrokken’ door beet: ‘Twijfel over echtheid incident doet haar veel’
Het gaat relatief goed met de vrouw die zondag werd gebeten door mogelijk een wolf in Nationaal Park De Hoge Veluwe. Ze is wel enorm geschrokken, zegt de parkdirecteur. ,,De afdruk van de tanden is duidelijk zichtbaar.’’

Volgens parkdirecteur Seger baron Van Voorst tot Voorst gaat het met het slachtoffer naar omstandigheden goed. ,,Ik heb veel contact met haar. Ze is natuurlijk enorm geschrokken”, zegt hij.
,,Tegelijkertijd leest ook zij de berichten waarin wordt getwijfeld over de echtheid van het incident. Dat doet haar veel. Ik heb de wond zelf gezien, dat was heftig. Je ziet de tanden van de wolf aan de voor- en achterkant van haar bovenbeen. Dat zegt wel iets over hoe groot die bek is. En het dier was niet van plan te stoppen, als omstanders hem niet hadden weggejaagd.”

De parkdirecteur beleeft drukke dagen sinds het incident. ,,Ik ben platgebeld door televisie, radio en kranten”, zegt hij. Van Voorst tot Voorst pleit al langer voor het afschieten van het dier.
Tot extra maatregelen op zijn terrein heeft de wolvenbeet echter niet geleid. ,,Al is de impact ook onder bezoekers natuurlijk wel merkbaar.

Onze medewerkers krijgen ontzettend veel vragen: of het wel veilig is in ons park, bijvoorbeeld. Het eerlijke antwoord? Dat is het nooit. Mensen kunnen ook worden aangevallen door een wild zwijn of eikenprocessierups.”

We hebben hier te maken met een einzelgän­ger. Direct opruimen
-Seger baron Van Voorst tot Voorst, Directeur van park De Hoge Veluwe
De parkdirecteur merkt wel dat het incident van zondagmiddag ogen heeft geopend bij de gemeente Ede en provincie Gelderland. ,,Deze wolf moet zo snel mogelijk worden afgeschoten. Direct opruimen. We hebben hier te maken met een einzelgänger. Een dier dat heel vreemd gedrag vertoont en niet gecorrigeerd mag worden. Als we hem al eerder met een paintballpistool hadden geraakt, was dit misschien wel niet gebeurd.”

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:15

Dus ze gaan ervan uit dat dit dezelfde wolf is als vorig jaar op de hoge Veluwe?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:18

Laat staan wat er gebeurt als je een roedel tegenkomt en je bent en er zijn geen omstanders in de buurt. Waar wachten ze nog op?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:26

SusanH schreef:
Die scholier op de fiets is niet gebeten zover ik weet.

.

Niet gebetennmaar wel omsingeld door eenndtuk of 5 wolven. En wie weet wat er gebeurd was als die automobilist ze niet weg gejaagd had....
Dus alsnog een ernstig incident.
Dan boer die gebeten is, kindje dat gebeten is en iets verderop een kindje wat omver gelopen zou zijn maar waar de vader van het kindje heeft gezien dat de wolf over het gevallen kindje heen stond. Dus wat was daar gebeurd als hij niet weg gejaagd was door de vader....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:28

Dat van die scholier was toch verzonnen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:29

Zoolgangster schreef:
Op de foto zie ik iemand met een paraplu lopen. Het regende dus. En dat zal de kwaliteit van de foto hebben beïnvloed...

Er zijn ook veel mensen die juist een paraplu met punt meenemen om zich evt nog te kunnen verdedigen. De foto is al op waarheid gecheckt en is echt. Als je met een telefoon flink inzoomt dan wordt het beeld waziger en korreliger en gaat vaak ook de diepte uit de foto. Dus dan kan wolf dichterbij lijken te staan dan in werkelijkheid. Of bijv groter of kleiner lijken. En veel mensen vallen over de grootte van de wolf op de foto. Een wolf is net iets kleiner als een Deense dog. En de bek was blijkbaar zo groot dat er op voor en achterkant van het been een afdruk stond van onder en bovenkaak...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:31

Het is niet bevestigd. Dat is iets anders.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:35

Cinnepin schreef:
Dat van die scholier was toch verzonnen?

Nee niet bevestigd omdat er geen foto's en filmpjes van zijn en ze de toeterende automobilist niet hebben kunnen achterhalen. Dus de enige getuige is de jongen en dat is voor de.pro wolfers en de "deskundigen" niet genoeg bewijs.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:37

Ineens weer meldingen in Epe. Ben blij dat ik die vorige week niet had gehad, dan had ik m'n vakantie gecanceld denk ik. Vorige week heerlijk zorgeloos gereden in Epe, ook over de paden die nu genoemd worden. Enkel dus geen wild gezien, wat voor Epe wel heel raar is.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:38

Las vd week ook een artikel van 2 jongetjes in Denemarken die meer als een uur in een boom hebben gezeten omdat er een wolf onder zat die niet weg wilde gaan. Ook wel heftig.

Weet niet meer of die hier geplaatst is, anders kan ik het nog wel opzoeken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 18:41

Wolvenroedels hebben blijkbaar de gewoonte te wisselen van locatie in hun territorium.
Dat hoor je eigenlijk van alle roedels.
Ze lijken op een gedeelte van hun territorium een tijd te jagen en verplaatsen zich dan weer naar een andere locatie.
Vergelijk het met nomadische volken.
Die reizen hun voedsel voorziening achterna.
Is het gras hier op, dan trekken we verder met de schapen, runderen, geiten of kamelen e.a. diersoorten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 18:42

Skessa_ schreef:
Las vd week ook een artikel van 2 jongetjes in Denemarken die meer als een uur in een boom hebben gezeten omdat er een wolf onder zat die niet weg wilde gaan. Ook wel heftig.

Weet niet meer of die hier geplaatst is, anders kan ik het nog wel opzoeken.

Die heb ik wel gekopieerd als ik het goed heb.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 18:43

tienus63 schreef:
Citaat:
13 april 2025/Sædding/Denemarken
Ingezonden
Twee jongens zaten anderhalf uur in een boom terwijl een wolf onder hen rondcirkelde: - We waren ook echt bang
Hun ouders dachten eerst dat het een grap was toen Magnus en Kaleb van Markusskolen belden en vertelden dat er een wolf op de grond zat, 25 meter bij hen vandaan. Pas na anderhalf uur in de veiligheid van een boom kwamen de volwassenen de leerlingen te hulp. Vrijdagochtend zag de conciërge van de school de wolf ook. Dit keer nog dichter bij de school in Sædding.

https://jv.dk/esbjerg/to-drenge-sad-opp ... 9OzgQTQH2Q

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/198nnz ... tid=wwXIfr

heb je ook gedeeld

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 18:47

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 18:48

Thx, er ontgaat me ook eens wat met het plaatsen.
Dan denk ik dat ik op plaatsen heb geklikt maar dan heb ik tabblad gesloten.
Zo meende ik vandaag de Telegraaf link hier gedeeld te hebben.
Maar dat was blijkbaar mislukt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 19:16

Zichtmelding Nijbeets Frl
Citaat:
Nijbeets Friesland
15-04-2025
18.39 uur

Zichtmelding

Een wolf gezien in weiland tegenover zandput. Wolf stond stil.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1HWGkF ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 19:17

Zichtmelding Diever Dr
Citaat:
Diever, Drenthe
15-04-2025
02:40

Zichtmelding.

Vannacht een wolf gesignaleerd tussen ten darperweg en eendenvijver.
De wolf ging het weiland in.

Zekerheid : laag

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW  +31 6 17018889 via WhatsApp  

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1Aaqa8 ... tid=wwXIfr

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:40

Ik dacht als er aanvallen zijn op mensen veranderd er wel wat.

Nou helemaal niks na dat kind.

Ook niet na die dode hond.

Nu een vrouw echt aangevallen.

En nog half de sociale media zegt dat het niet zo is of maakt er een vaag verhaal van dat het een tak was.

Als er iemand dood gebeten word.. zal er dan wel wat gebeuren?

Als er een hond iemand doodbijt is het meteen nieuws en word de hond afgemaakt, of iets laterna een test afgemaakt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:50

Christiene schreef:

En nog half de sociale media zegt dat het niet zo is of maakt er een vaag verhaal van dat het een tak was.

Als er een hond iemand doodbijt is het meteen nieuws en word de hond afgemaakt, of iets laterna een test afgemaakt

Nou echt. Precies dit.

Ik snap er ook niks van.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:57

Christiene schreef:

Als het kalf verdronken is dempt men de put. Ik verwacht dat er eerst iemand moet komen te overlijden voordat er echt wat veranderd. Waar ik nog het meest huiverig voor ben is dat dit een kind gaat zijn dat zich van het gevaar ook niet bewust.

En dan nog zullen mensen waarschijnlijk zeggen dat ze over zichzelf afgeroepen hebben, dat ze niet in wolf territorium hadden moeten komen enzovoort. Dat mensen ook gewoon in die territoria wonen en leven en dat ze gewoon door de achtertuinen lopen wil men gewoon niet horen...

Wat ik overigens heel tekenend vind is hoe skeptisch veel mensen (ook in dit topic) nog reageren op meldingen over de wolf. Waarom lijkt het jullie zo ongeloofwaardig? Zouden jullie ook zo reageren als de melding een hond betreft?

Dit doet me een beetje aan Corona denken. Toen ook veel mensen eerst de ernst niet konden beseffen. De zogenaamde corona 'wappies'. Waarin de wappies degenen zijn die de feiten niet willen accepteren.

Binnen het wolven debat zijn de 'wappies' inmiddels van plaats gewisseld. Waar de vermelding eerst werd gebruikt voor iedereen die vermelde dat een wolf gevaarlijk zou kunnen zijn, lijkt de term me nu vooral op zijn plaats voor diegene die dat feit niet lijken te willen accepteren.
Laatst bijgewerkt door journee op 15-04-25 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt