Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Hardloopster ‘enorm geschrokken’ door beet: ‘Twijfel over echtheid incident doet haar veel’
Het gaat relatief goed met de vrouw die zondag werd gebeten door mogelijk een wolf in Nationaal Park De Hoge Veluwe. Ze is wel enorm geschrokken, zegt de parkdirecteur. ,,De afdruk van de tanden is duidelijk zichtbaar.’’
Volgens parkdirecteur Seger baron Van Voorst tot Voorst gaat het met het slachtoffer naar omstandigheden goed. ,,Ik heb veel contact met haar. Ze is natuurlijk enorm geschrokken”, zegt hij.
,,Tegelijkertijd leest ook zij de berichten waarin wordt getwijfeld over de echtheid van het incident. Dat doet haar veel. Ik heb de wond zelf gezien, dat was heftig. Je ziet de tanden van de wolf aan de voor- en achterkant van haar bovenbeen. Dat zegt wel iets over hoe groot die bek is. En het dier was niet van plan te stoppen, als omstanders hem niet hadden weggejaagd.”
De parkdirecteur beleeft drukke dagen sinds het incident. ,,Ik ben platgebeld door televisie, radio en kranten”, zegt hij. Van Voorst tot Voorst pleit al langer voor het afschieten van het dier.
Tot extra maatregelen op zijn terrein heeft de wolvenbeet echter niet geleid. ,,Al is de impact ook onder bezoekers natuurlijk wel merkbaar.
Onze medewerkers krijgen ontzettend veel vragen: of het wel veilig is in ons park, bijvoorbeeld. Het eerlijke antwoord? Dat is het nooit. Mensen kunnen ook worden aangevallen door een wild zwijn of eikenprocessierups.”
We hebben hier te maken met een einzelgänger. Direct opruimen
-Seger baron Van Voorst tot Voorst, Directeur van park De Hoge Veluwe
De parkdirecteur merkt wel dat het incident van zondagmiddag ogen heeft geopend bij de gemeente Ede en provincie Gelderland. ,,Deze wolf moet zo snel mogelijk worden afgeschoten. Direct opruimen. We hebben hier te maken met een einzelgänger. Een dier dat heel vreemd gedrag vertoont en niet gecorrigeerd mag worden. Als we hem al eerder met een paintballpistool hadden geraakt, was dit misschien wel niet gebeurd.”
SusanH schreef:Die scholier op de fiets is niet gebeten zover ik weet.
.
Zoolgangster schreef:Op de foto zie ik iemand met een paraplu lopen. Het regende dus. En dat zal de kwaliteit van de foto hebben beïnvloed...
Skessa_ schreef:Las vd week ook een artikel van 2 jongetjes in Denemarken die meer als een uur in een boom hebben gezeten omdat er een wolf onder zat die niet weg wilde gaan. Ook wel heftig.
Weet niet meer of die hier geplaatst is, anders kan ik het nog wel opzoeken.
tienus63 schreef:Citaat:13 april 2025/Sædding/Denemarken
Ingezonden
Twee jongens zaten anderhalf uur in een boom terwijl een wolf onder hen rondcirkelde: - We waren ook echt bang
Hun ouders dachten eerst dat het een grap was toen Magnus en Kaleb van Markusskolen belden en vertelden dat er een wolf op de grond zat, 25 meter bij hen vandaan. Pas na anderhalf uur in de veiligheid van een boom kwamen de volwassenen de leerlingen te hulp. Vrijdagochtend zag de conciërge van de school de wolf ook. Dit keer nog dichter bij de school in Sædding.
https://jv.dk/esbjerg/to-drenge-sad-opp ... 9OzgQTQH2Q
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/198nnz ... tid=wwXIfr
Citaat:1 april 2025/13 april 2025
2 runderen
1 geit
119 schapen
De trieste score van 13 dagen
Citaat:Nijbeets Friesland
15-04-2025
18.39 uur
Zichtmelding
Een wolf gezien in weiland tegenover zandput. Wolf stond stil.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Diever, Drenthe
15-04-2025
02:40
Zichtmelding.
Vannacht een wolf gesignaleerd tussen ten darperweg en eendenvijver.
De wolf ging het weiland in.
Zekerheid : laag
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Christiene schreef:Ik dacht als er aanvallen zijn op mensen veranderd er wel wat.
Nou helemaal niks na dat kind.
Ook niet na die dode hond.
Nu een vrouw echt aangevallen.
En nog half de sociale media zegt dat het niet zo is of maakt er een vaag verhaal van dat het een tak was.
Als er iemand dood gebeten word.. zal er dan wel wat gebeuren?
Als er een hond iemand doodbijt is het meteen nieuws en word de hond afgemaakt, of iets laterna een test afgemaakt
Christiene schreef:Ik dacht als er aanvallen zijn op mensen veranderd er wel wat.
Nou helemaal niks na dat kind.
Ook niet na die dode hond.
Nu een vrouw echt aangevallen.
En nog half de sociale media zegt dat het niet zo is of maakt er een vaag verhaal van dat het een tak was.
Als er iemand dood gebeten word.. zal er dan wel wat gebeuren?
Als er een hond iemand doodbijt is het meteen nieuws en word de hond afgemaakt, of iets laterna een test afgemaakt