Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Serieus? Heb je je wel eens verdiept in eerwraak en hoe dat door hele families gaat? En überhaupt hoe de rol van de vrouw gezien word, hoe er tegen ontvangende homo's aangekeken word? Lees de Wikipedia pagina gewoon.
En als je eerwraak erger vind dan een andere manier van relationeel geweld dan discrimineer je?
Dit, dit is waarom mensen PVV stemmen... precies dit soort opmerkingen. Dat denk ik echt....Het niet kunnen benoemen van hoe erg dit is zonder voor racist uitgemaakt te worden...
irmaz schreef:Even wat cijfers gezocht mbt huiselijk geweld in Nederland en het blijkt dat 3,7% van de Nederlanders ouder dan 16 jaar te maken krijgt met fysiek huiselijk geweld. Dat zijn ongeveer 540 duizend mensen.
Er zijn in Nederland ongeveer 500 eerwraak zaken per jaar (volgens Wikipedia), dat is minder dan 1 promiel van alle huiselijk geweldzaken.
https://longreads.cbs.nl/nederland-in-c ... jk-geweld/
Electra63 schreef:Eerwraak en ander geweld is sowieso afschuwelijk.
Maar wat dit met de politiek te maken heeft ?
ruitje schreef:Er mag niks benoemd worden, de Whataboutism redenen vliegen je hier om de oren om maar recht te praten wat krom is.
En ja, precies dat soort dingen zorgt voor een voedingsbodem voor de PVV en FvD.
Dar mensen dat niet zien, dat is pas een balk.
Ik trek mij weer terug, snap niet waarom ik nog meepraat hier.
Loretta schreef:Maar hoe dan te kijken naar het verschil van huiselijk geweld door iemand met te weinig zelfbeheersing en losse handjes. Of een eerwraakmoord met voorbedachte rade die van te voren gepland is en waarbij een minderjarige wordt gebruikt.
Oke, het zijn de uitwassen, maar het bestaan er van ontkennen doet ook geen recht aan de werkelijkheid.
Electra63 schreef:Ik vind vooral de band van Wilders met Orban zorgelijk.
Orban de vriend van Putin!
Hele dagen twittert Wilders, maar nog geen tweet gezien waarin hij zijn afschuw uitspreekt over de recente aanval van Rusland op het kinderziekenhuis.
Over al het (kinder)leed in Gaza, heb ik überhaupt nog geen tweet gezien van Wilders.
Citaat:Dat mag, ier zijn maar weinig mensen die weten dat de islamitische kledingvoorschriften ook voor mannen gelden.
Nieuwsgierige vraag: vind je het dan nog steeds waanzin...?
Citaat:Als iemand een probleem heeft met hoofddoekjes vanwege het onderdrukken van vrouwen, maar geen problemen heeft met al die andere vormen van vrouwenonderdrukking, dan gaat het dus niet om vrouwenonderdrukking, dan gaat het dus blijkbaar om het hoofddoekje.
Citaat:Eerwraak isgewooneen vorm van relationeel of huiselijk geweld.
Citaat:Als je daar onderscheid op gaat maken, dan is dat dus weer op een andere cultuur en dus gewoon weer een vorm van discriminatie.
Hele dagen twittert Wilders, maar nog geen tweet gezien waarin hij zijn afschuw uitspreekt over de recente aanval van Rusland op het kinderziekenhuis.
Over al het (kinder)leed in Gaza, heb ik überhaupt nog geen tweet gezien van Wilders.
pien_2010 schreef:Loretta schreef:Maar hoe dan te kijken naar het verschil van huiselijk geweld door iemand met te weinig zelfbeheersing en losse handjes. Of een eerwraakmoord met voorbedachte rade die van te voren gepland is en waarbij een minderjarige wordt gebruikt.
Oke, het zijn de uitwassen, maar het bestaan er van ontkennen doet ook geen recht aan de werkelijkheid.
Beiden zijn afschuwelijk en not done.
Zo ook met voetbal geweld is not done. En er was voetbalgeweld na de wedstrijd Nl -Turkije maar meer nog hebben Nederlandse Turken meegefeest met de oranje bende en was het een verbroedering na de eerste teleurstelling.
Alleen dat laatste is niet interessant voor de PVV en de hooligans wel want dan kan er weer een hele bevolking groep geschoffeerd worden .
Loretta schreef:Maar hoe dan te kijken naar het verschil van huiselijk geweld door iemand met te weinig zelfbeheersing en losse handjes. Of een eerwraakmoord met voorbedachte rade die van te voren gepland is en waarbij een minderjarige wordt gebruikt.
Karl66 schreef:En Cer, sorry dat ik het moet zeggen, maar wat is dat voor een belachelijke aanname van jou dat geweld tegen vrouwen goedgekeurd wordt. Niemand hier keurt geweld tegen vrouwen goed, niemand zegt ook maar iets wat daar op lijkt. Wat er wel gezegd wordt is dat in alle culturen er geweld tegen vrouwen is en dat al dat geweld niet goed is en dat je er dus niet één vorm van geweld uit moet halen en alleen die veroordelen. Hou gewoon op de woorden van iemand anders te verdraaien om zo je gelijk te krijgen.
Citaat:..iemand een probleem heeft met hoofddoeken vanwege het onderdrukken van vrouwen, maar geen problemen heeft met al die andere vormen van vrouwenonderdrukking..
Citaat:Het gaat om elke situatie waarin we bepaald gedrag van Nederlanders uit een andere, meestal islamitische, cultuur veroordelen, terwijl we hetzelfde gedrag van autochtone Nederlanders goedpraten