Chubby schreef:Ik heb zelf 3 honden, dus ben echt wel een hondenliefhebber, maar ik begrijp gewoon níet waarom je zo’n hond zou willen hebben.
Een deel van je omgeving voelt zich niet veilig bij jouw hond. Dat zou al genoeg moeten zijn? En daarbovenop toch het risico dat je neemt met met andere honden, kinderen, mensen en dús ook met je eigen hond. Is het een soort grootheidswaanzin of bewijsdrang dat jíj wel honden kunt opvoeden ofzo?
Wat mij betreft grijpt de politiek in inderdaad. Op HR rassen en ook nog veel steviger op rassen waarbij het welzijn wordt bedreigd door de looks zoals te korte snuiten. Blijkbaar kunnen fokkers de verantwoordelijkheid niet nemen, want het is al jaren een issue.
Dit dus.
En niet alle honden worden lief geboren Juval of dat het aan de mensen ligt. In de familie lijn van de hond van mijn broer bleek dit vaker voor gekomen te zijn, dat honden opeens gek gedrag lieten zien. Helaas wist mijn broer dat niet, die was daar net komen wonen en de erkende fokker had dit niet verteld.
Ik weet nog als kind, dat "opeens een omslag van karakter krijgen" in sommige rotweilerslijnen zat. We hadden in de straat iemand met twee rottweilers. Een geweldige man, goed voor zijn honden die keigaaf waren. Ik was er ook totaal niet bang voor. Integendeel zelfs. Ik vind rottweilers nog steeds leuk vanwege zijn honden die ik alleen ken als zeer lief en speels. Echte vrienden.
Wat blijkt, op een dag kwam de man thuis. Kijkt door het raam naar zijn honden in de grote afgesloten tuin. Hij heeft onmiddellijk de politie gebeld die zijn gekomen. Die hebben de honden geschoten. Hij zag het gelijk in hun ogen, dat helaas zijn honden gevaarlijk waren geworden. En waarom??
Als kind maakt zo'n verhaal wel indruk.