heb niet de / 'n alerte reactie van Ouwehand gehoord,
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mce schreef:Ben voor hulp maar dan ter plaatse of zo dichtmogelijk in de buurt, laten we niet nog meer ontheemden creëren,
mce schreef:Ben voor hulp maar dan ter plaatse of zo dichtmogelijk in de buurt, laten we niet nog meer ontheemden creëren,
deze kinderen zijn meer geholpen door mensen die de taal spreken en in hun eigen cultuur, hun ervaringen zijn niet door ons te begrijpen of op te lossen uit een boekje, denk ik,
helpen ja zeker maar dan liefst zo dicht mogelijk bij huis.
Daarin begrijp ik de politiek wel.
Cer schreef:Hebben die kinderen nog wel ouders? Kunnen ze wel terug? hoe is de verdere opvang geregeld? Je kan ze, stel dat je ze hierheen haalt om te helpen, toch echt met goed fatsoen niet meer terugsturen zolang als daar de situatie hetzelfde is?
Overigens, ik snap niet helemaal hoe het werkt dat er wel medische hulp is, terwijl er hier wachtlijsten zijn, hoe werkt dat dan? Willen verzekeraars niet betalen?
Wie betaald die hulp aan die kinderen dan, daar gaan die verzekeraars toch hopelijk niet over?
mce schreef:Cer schreef:Hebben die kinderen nog wel ouders? Kunnen ze wel terug? hoe is de verdere opvang geregeld? Je kan ze, stel dat je ze hierheen haalt om te helpen, toch echt met goed fatsoen niet meer terugsturen zolang als daar de situatie hetzelfde is?
Overigens, ik snap niet helemaal hoe het werkt dat er wel medische hulp is, terwijl er hier wachtlijsten zijn, hoe werkt dat dan? Willen verzekeraars niet betalen?
Wie betaald die hulp aan die kinderen dan, daar gaan die verzekeraars toch hopelijk niet over?
geen idee wie het betaald,
het is mij te gemakkelijk alles maar naar hier te halen,
terwijl er in/nabij het land geholpen kan worden, daarom moet je de kinderen ook niet naar hier halen, stuur hulp
kijk hoeveel de zorgpremie /verzekeringenpremie elk jaarom hoog gaan, prima als het ook concreet iets oplevert, draag ik dan niet indirect bij aan het instant houden oorlogen!!
ik ben tegen het creëren van ontheemden, maar wel voor hulp ter plaatse of in de buurt
mce schreef:Want die paar kinderen gaan je premie omhoog gooien, of wat?(quoteIMANDRA)
de beste dooddoener.
Shadow0 schreef:mce schreef:Want die paar kinderen gaan je premie omhoog gooien, of wat?(quoteIMANDRA)
de beste dooddoener.
De veel grotere dooddoener is het niet behandelen en dus dood laten gaan van kinderen, omdat sommige mensen het best prima vinden om kinderen dood te laten gaan. Het precieze excuus doet er niet eens echt toe. Die kinderen gaan dood, een aantal is al overleden.
deze kinderen zijn meer geholpen door mensen die de taal spreken en in hun eigen cultuur, hun ervaringen zijn niet door ons te begrijpen of op te lossen uit een boekje, denk ik,
helpen ja zeker maar dan liefst zo dicht mogelijk bij huis.
Daarin begrijp ik de politiek wel.
mce schreef:geef me hun naam!!
mce schreef:ik ben niet tegen hup, maar wel in of zo dicht mogelijk bij hun thuisland, daar kunnen we met uitbreiden van capaciteit helpen.
juval schreef:ja, dat snap ik wel.
maar aan de andere kant komen hier zoveel asielzoekers (uit veiligere landen) een graantje meepikken, dat gun ik die kinderen zeker ook.
Staan buurlanden te springen om die kinderen op te vangen en te behandelen? zouden ze geen angst hebben voor represailles van Israël als er toekomstige Hamas strijders worden opgelapt?
Benzz schreef:juval schreef:ja, dat snap ik wel.
maar aan de andere kant komen hier zoveel asielzoekers (uit veiligere landen) een graantje meepikken, dat gun ik die kinderen zeker ook.
Staan buurlanden te springen om die kinderen op te vangen en te behandelen? zouden ze geen angst hebben voor represailles van Israël als er toekomstige Hamas strijders worden opgelapt?
Nee, Egypte, Jordanie en bijv de Verenigde Emiraten vangen zeer veel kinderen en oudere slachtoffers op in ziekenhuizen om ze te behandelen.
mce schreef:dat blousje, humor!!! snap niet zo goed waarom alles vrouwonvriendelijk zou zijn,
heb niet de / 'n alerte reactie van Ouwehand gehoord,
BigOne schreef:Lijst met opvang zeer ernstig zieke kinderen die dus niet de specifieke hulp in de regio kunnen krijgen [ Afbeelding ]
En wat betreft kleding Ouwehand , ik heb bosma niet gehoord over de gele strikjes, leger uitrusting Baudet , prinsenvlag speldjes pvv
mce schreef:BigOne schreef:Lijst met opvang zeer ernstig zieke kinderen die dus niet de specifieke hulp in de regio kunnen krijgen [ Afbeelding ]
En wat betreft kleding Ouwehand , ik heb bosma niet gehoord over de gele strikjes, leger uitrusting Baudet , prinsenvlag speldjes pvv
weet je ook hoeveel steun - indirect, financieel, goederen, medische hulp - nederland bijdraagt om te helpen in de landen die hier gemeld zijn!!