Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:29

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:33

Loretta schreef:
BigOne schreef:
Jehova’s en zelf kiezen? Tja, wanneer je sterk genoeg bent en zonder je familie en opgelegde vrienden door het leven wil gaan kan dat. Een dochter van een oud buurvrouw ging scheiden, niet meer welkom, de buurvrouw heeft het een half jaar volgehouden maar is vervolgens ook uit de jehova’s gegaan. Opa bleef dus ook scheiden. Die opa heeft zijn drie dochters ( twee andere gingen ook uit jehova’s ) en kleinkinderen nooit weer gezien want ze bestaan niet meer voor hem.

Dat is wel een ding bij de Jehovah. Uitsluiting van ex leden. Ouders die hun kinderen niet meer willen zien omdat ze zich niet aan de regels van de organisatie achter het geloof houden. Met soms hele nare en ellendige gevolgen. Maar de Jehovah gaan dan weer niet over tot eerwraak.

Noem het dan mentale eerwraak, want het is gewoon wraak!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:25

Voor mensen die zich afvragen wat de PVV wil geeft Sebastiaan Kruis, Persvoorlichter Tweede Kamerfractie PVV, het volgende:
Afbeelding

Dit gaat niet over anonieme asielzoekers, nieuwkomers, relschoppers of criminelen, dit gaat gewoon over mensen die in Den Haag wonen...

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:37

Waar kennen we dat van, dat er huis aan huis gegaan moest worden ,straat naar straat om zogenaamde onmensen te verwijderen middels kampen?
Ik krijg er helemaal de rillingen van ,brrr....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:38

pien_2010 schreef:
Waar kennen we dat van, dat er huis aan huis gegaan moest worden ,straat naar straat om zogenaamde onmensen te verwijderen middels kampen?

Echt he, dit kan gewoon niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:43

irmaz schreef:
Voor mensen die zich afvragen wat de PVV wil geeft Sebastiaan Kruis, Persvoorlichter Tweede Kamerfractie PVV, het volgende:
[ Afbeelding ]

Dit gaat niet over anonieme asielzoekers, nieuwkomers, relschoppers of criminelen, dit gaat gewoon over mensen die in Den Haag wonen...

Is dit een recente tweet? Ik kon hem niet zo snel terug vinden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 14:58

Loretta schreef:
irmaz schreef:
[ Afbeelding ]

Niet te vinden idd. Maar hij tweet genoeg soortgelijke bagger.....

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 15:14

Loretta schreef:
irmaz schreef:
[ Afbeelding ]

Ik heb ook gezocht, schijnt nu verwijderd te zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 15:19

Wat wel heel interessant is dat hij het heeft over een "haat religie" om vervolgens met een enorme haat tweet te komen waar ieder normaal mens even van achteruit deinst.
Zou hij dat zelf nu in de gaten hebben dat hijzelf diegene is die aan het kortste eind trekt en de verliezer is want hij is diegene die haat en haat zaait?

Wat je meer en meer ziet is dat mensen van de PVV die er toe doen, hun maskers afleggen. Dat vind ik schokkend maar ook goed ervan. Niemand kan meer zeggen" wir haben dass nicht gewüsst". Ze zijn er zo open over, ongelooflijk dit.....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:34

pien_2010 schreef:
Wat wel heel interessant is dat hij het heeft over een "haat religie" om vervolgens met een enorme haat tweet te komen waar ieder normaal mens even van achteruit deinst.
Zou hij dat zelf nu in de gaten hebben dat hijzelf diegene is die aan het kortste eind trekt en de verliezer is want hij is diegene die haat en haat zaait?

Wat je meer en meer ziet is dat mensen van de PVV die er toe doen, hun maskers afleggen. Dat vind ik schokkend maar ook goed ervan. Niemand kan meer zeggen" wir haben dass nicht gewüsst". Ze zijn er zo open over, ongelooflijk dit.....

Dat is de normalisering van racisme en discriminatie, mede mogelijk gemaakt door VVD, NSC en BBB.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:15

Babootje schreef:
Karl66 schreef:
Ik denk dat je het niet als whataboutisme moet zien, maar dat het anders ligt. Het probleem zit hem ook niet in het hoofddoekje, het zit erin dat eraan gekoppeld wordt dat vrouwen gedwongen worden en dat ze daarom uit een achterlijke cultuur komen en dat onze autochtone Nederlandse cultuur veel beter is. Dat is gewoon racisme en onwaar, want in Nederland hebben we er net zo weinig problemen mee om vrouwen te onderdrukken door ze bijvoorbeeld te dwingen in een rok te lopen. Dus eigenlijk is onze cultuur net zo achterlijk. Daarom is het geen whataboutisme maar een uitleg waarom onze cultuur niet beter is.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor eerwraak, dat kennen we in Nederland niet, dus zal onze cultuur wel veel beter zijn. Terwijl het enige verschil is dat wat we bij andere culturen eerwraak noemen, we bij onszelf geweld in de relationele sfeer of de huiselijke kring noemen.

En zo kan je eigenlijk voor elke negatief verhaal bij groepen van een buitenlandse afkomst, vergelijkbaar gedrag van autochtone Nederlanders vinden. En dat maakt dat onze cultuur niet beter, alleen anders is. En als je het met die reden vergelijkt is het dus geen whataboutisme.

Daarom was het ook zo onzin om die rare vergelijking te maken dat het Turkse gerel na de verloren wedstrijd goed werd gepraat in tegenstelling tot andere rellen. Ik las dat veel meer als een spiegel die liet zien dat wij niet beter en ook niet slechter zijn. Maar dat wij gewoon gelijk zijn, hetzelfde gedrag vertonen en als je de ongelijkheid benadrukt, dat je dan aan het discrimineren bent.

Grotendeels eens maar niet helemaal. Je begon goed met je eerste zin maar de rest is een gevolgtrekking die best voor een bepaalde bevolkingsgroep zou kloppen, maar niet voor iedereen. Grote groepen mensen hebben niets tegen het hoofddoekje als religieuze uiting, maar hebben bezwaar tegen wat eraan gekoppeld zit. Daarmee zeg je toch niet meteen: onze cultuur is beter en die van de ander niet? En dat er dan stromingen in NL zijn die ook dwingende kledingvoorschriften voor vrouwen het dagelijks leven hebben is een terechte constatering. Maar maakt de eerste constatering toch ook niet anders?
Zelfde geldt voor eerwraak. Huiselijk geweld heeft meerdere oorzaken, eerwraak maar 1. Beide zijn erg, maar niet hetzelfde. Dat is een constatering, geen discriminatie.

Als iemand een probleem heeft met hoofddoekjes vanwege het onderdrukken van vrouwen, maar geen problemen heeft met al die andere vormen van vrouwenonderdrukking, dan gaat het dus niet om vrouwenonderdrukking, dan gaat het dus blijkbaar om het hoofddoekje. Anders zou die persoon ook wel problemen maken van al die andere vormen van vrouwenonderdrukking. En die ophef die er om het hoofddoekje is, die is er dus totaal niet om al die andere vormen van vrouwenonderdrukking en dan is het dus gewoon een vorm van discriminatie. Als men zich net zo druk gaat maken over al die andere vormen van vrouwenonderdrukking, dan mogen ze terugkomen om over het onderdrukkende aspect van hoofddoekjes te gaan praten, tot die tijd moeten ze gewoon hun mond houden.

Eerwraak is gewoon een vorm van relationeel of huiselijk geweld. Ook in Nederland worden vrouwen vermoord binnen een relatie en daar zitten exact dezelfde mechanismes achter. Als je daar onderscheid op gaat maken, dan is dat dus weer op een andere cultuur en dus gewoon weer een vorm van discriminatie.

Dit is gewoon een vorm van de balk in het eigen oog en dan ook nog met een hele negatieve reden erachter.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:28

pien_2010 schreef:

Je bent niet de enige, ik moest gelijk denken aan een zekere A. Hitler, zijn ideologie, zijn rassen theorie enz. Echt misselijk makend( verdere kwalificaties zal ik niet schrijven want dat is geen toegestaan taalgebruik.
Gadverdamme wat een griezel.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:31

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:

Dat is de normalisering van racisme en discriminatie, mede mogelijk gemaakt door VVD, NSC en BBB.

Lariekoek, dit is PVV ten voeten uit en helaas niks nieuws, dus geen andere partijen erbij betrekken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:38

Die andere partijen hebben de PVV met hun racisme en facisme genormaliseerd Charly !! Daar kun je absoluut niet omheen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:50

Die tweet is al wat ouder, heb hem destijds voorbij zien komen maar weet niet meer wanneer.

@Charley: maar het is wel bedenkelijk als je met dergelijke lieden samen gaat regeren. Het is niet normaal en zou niet genormaliseerd moeten worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 18:57

Karl66 schreef:
Citaat:
Eerwraak is gewoon een vorm van relationeel of huiselijk geweld. Ook in Nederland worden vrouwen vermoord binnen een relatie en daar zitten exact dezelfde mechanismes achter. Als je daar onderscheid op gaat maken, dan is dat dus weer op een andere cultuur en dus gewoon weer een vorm van discriminatie.

Dit is gewoon een vorm van de balk in het eigen oog en dan ook nog met een hele negatieve reden erachter.

Serieus? Heb je je wel eens verdiept in eerwraak en hoe dat door hele families gaat? En überhaupt hoe de rol van de vrouw gezien word, hoe er tegen ontvangende homo's aangekeken word? Lees de Wikipedia pagina gewoon.

En als je eerwraak erger vind dan een andere manier van relationeel geweld dan discrimineer je?

Dit, dit is waarom mensen PVV stemmen... precies dit soort opmerkingen. Dat denk ik echt....Het niet kunnen benoemen van hoe erg dit is zonder voor racist uitgemaakt te worden...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:01

Citaat:
Dit, dit is waarom mensen PVV stemmen... precies dit soort opmerkingen. Dat denk ik echt....Het niet kunnen benoemen van hoe erg dit is zonder voor racist uitgemaakt te worden...

Pardon?

Zeg je nu werkelijk dat anderen de schuldige zijn dat er zoveel PVV wordt gestemd.

Zeg je nu werkelijk dat eerwraak gebagetaliseerd is hier? Dat lees ik nergens terug nl.

Karl vergelijkt misdaden in verschillende culturen en laat zien dat het in de Nl cultuur er ook niet zo gezellig aan toe gaat (geldt ook voor andere EU landen hoor) en verwijt je nu mensen als Karl en ik dat daarom anderen PVV stemmen?

Het moet toch echt niet gekker worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-24 19:31

Er mag niks benoemd worden, de Whataboutism redenen vliegen je hier om de oren om maar recht te praten wat krom is.

En ja, precies dat soort dingen zorgt voor een voedingsbodem voor de PVV en FvD.

Dar mensen dat niet zien, dat is pas een balk.

Ik trek mij weer terug, snap niet waarom ik nog meepraat hier.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:42

ruitje schreef:
Er mag niks benoemd worden, de Whataboutism redenen vliegen je hier om de oren om maar recht te praten wat krom is.

En ja, precies dat soort dingen zorgt voor een voedingsbodem voor de PVV en FvD.

Neeeee blijf nou ;(

Wie is er nu chef geschiedenis?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:54

ruitje schreef:

Wouw heel heftig dit.......I am really confused now!

Ik ga voetballen kijken en van Bokt af vanavond.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 19:57

BigOne schreef:
Die andere partijen hebben de PVV met hun racisme en facisme genormaliseerd Charly !! Daar kun je absoluut niet omheen.

Nogmaals lariekoek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:10

Babootje schreef:
Karl66 schreef:
Ik denk dat je het niet als whataboutisme moet zien, maar dat het anders ligt. Het probleem zit hem ook niet in het hoofddoekje, het zit erin dat eraan gekoppeld wordt dat vrouwen gedwongen worden en dat ze daarom uit een achterlijke cultuur komen en dat onze autochtone Nederlandse cultuur veel beter is. Dat is gewoon racisme en onwaar, want in Nederland hebben we er net zo weinig problemen mee om vrouwen te onderdrukken door ze bijvoorbeeld te dwingen in een rok te lopen. Dus eigenlijk is onze cultuur net zo achterlijk. Daarom is het geen whataboutisme maar een uitleg waarom onze cultuur niet beter is.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor eerwraak, dat kennen we in Nederland niet, dus zal onze cultuur wel veel beter zijn. Terwijl het enige verschil is dat wat we bij andere culturen eerwraak noemen, we bij onszelf geweld in de relationele sfeer of de huiselijke kring noemen.

En zo kan je eigenlijk voor elke negatief verhaal bij groepen van een buitenlandse afkomst, vergelijkbaar gedrag van autochtone Nederlanders vinden. En dat maakt dat onze cultuur niet beter, alleen anders is. En als je het met die reden vergelijkt is het dus geen whataboutisme.

Daarom was het ook zo onzin om die rare vergelijking te maken dat het Turkse gerel na de verloren wedstrijd goed werd gepraat in tegenstelling tot andere rellen. Ik las dat veel meer als een spiegel die liet zien dat wij niet beter en ook niet slechter zijn. Maar dat wij gewoon gelijk zijn, hetzelfde gedrag vertonen en als je de ongelijkheid benadrukt, dat je dan aan het discrimineren bent.

Grotendeels eens maar niet helemaal. Je begon goed met je eerste zin maar de rest is een gevolgtrekking die best voor een bepaalde bevolkingsgroep zou kloppen, maar niet voor iedereen. Grote groepen mensen hebben niets tegen het hoofddoekje als religieuze uiting, maar hebben bezwaar tegen wat eraan gekoppeld zit. Daarmee zeg je toch niet meteen: onze cultuur is beter en die van de ander niet? En dat er dan stromingen in NL zijn die ook dwingende kledingvoorschriften voor vrouwen het dagelijks leven hebben is een terechte constatering. Maar maakt de eerste constatering toch ook niet anders?
Zelfde geldt voor eerwraak. Huiselijk geweld heeft meerdere oorzaken, eerwraak maar 1. Beide zijn erg, maar niet hetzelfde. Dat is een constatering, geen discriminatie.

Karl66 schreef:
Als iemand een probleem heeft met hoofddoekjes vanwege het onderdrukken van vrouwen, maar geen problemen heeft met al die andere vormen van vrouwenonderdrukking, dan gaat het dus niet om vrouwenonderdrukking, dan gaat het dus blijkbaar om het hoofddoekje. Anders zou die persoon ook wel problemen maken van al die andere vormen van vrouwenonderdrukking. En die ophef die er om het hoofddoekje is, die is er dus totaal niet om al die andere vormen van vrouwenonderdrukking en dan is het dus gewoon een vorm van discriminatie. Als men zich net zo druk gaat maken over al die andere vormen van vrouwenonderdrukking, dan mogen ze terugkomen om over het onderdrukkende aspect van hoofddoekjes te gaan praten, tot die tijd moeten ze gewoon hun mond houden.

Jammer dat je mijn woorden verkeerd blijft interpreteren. Dus ik ga ook maar weer...
Laatst bijgewerkt door Babootje op 09-07-24 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:12

CharleyT schreef:
BigOne schreef:

Nogmaals lariekoek.

En waarom ? Geef daar eens antwoord op?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:25

Niet mee eens. Ze zijn (tot mijn grote afschuw) de grootste partij van NL geworden. Dus blijkbaar zijn ze onder veel mensen al genormaliseerd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 20:34

ruitje schreef:

Wat heeft de FvD nou alweer met eerwraak te maken?

De vraag is en blijft - waarom is vrouwenonderdrukking erger als het door moslims wordt gepleegd? Helemaal eens met Karl66 - eerwraak is huiselijk geweld en stalking, gedreven door een cultureel aspect. Maar geweld tegen vrouwen blijft geweld tegen vrouwen. Wat daar ook achter zit. Hoezo wordt rechtgepraat wat krom is?Alle onderdrukking van vrouwen is kwalijk en moet op gelijke wijze behandeld worden. Ik snap het niet? (en inderdaad, niet weggaan! Heel fijn, je posts, je vragen, en ook je posts over geschiedenis)