Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:55

Al was hij een smurf. Hij praat geen onzin...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:02

Nee, maar als de gemiddelde Amerikaan Harris al te links vindt, is Bernie echt nog wat bruggen te ver. Daar zijn ze simpelweg nog niet klaar voor. Maar ja, Europa had er ook een Hitler voor nodig voor we echt begrepen dat het anders moest. Misschien moet het eerst rampzalig worden voordat de USA wat socialer wordt. Misschien zit het er gewoon niet in. Time will tell.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:05

pmarena schreef:
Met Fanone heb ik het ook zo ontzettend te doen...... je weet wel, die agent met de baard en die grote bruine PTSS ogen :(:) Die tijdens Jan 6th zo te grazen werd genomen met ik meen zijn eigen taser en geslagen en er op in gebeukt buiten bewustzijn werd geholpen..... dat ze dreigden hem neer te schieten met zijn eigen wapen en hij riep "ik heb kinderen!" en er toen toch iemand was die medelijden kreeg en hem in veiligheid terug bij zijn collega's heeft gebracht die hem naar het ziekenhuis afgevoerd hebben.

Die man is (terecht....) zó intens teleurgesteld in zijn medemensen...mijn hart breekt altijd voor hem als ik de beste man zie :(:)

Misschien verzacht dit de pijn een ietsiepietsie beetje: https://www.bbc.com/news/articles/cvged988377o

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:09

Wauw, dappere vrouw voor het uitspreken, en respect dat ze zich zo verbeterd heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:11

Ja dat vrouwtje trekt al jaren het boetekleed aan en dat doet ze echt op een hele goede manier +:)+

mylittlejoy schreef:
Nee, maar als de gemiddelde Amerikaan Harris al te links vindt, is Bernie echt nog wat bruggen te ver. Daar zijn ze simpelweg nog niet klaar voor. Maar ja, Europa had er ook een Hitler voor nodig voor we echt begrepen dat het anders moest. Misschien moet het eerst rampzalig worden voordat de USA wat socialer wordt. Misschien zit het er gewoon niet in. Time will tell.

Ik heb eerlijk gezegd sowieso het gevoel dat we dicht op weg zijn naar een tweesprong waar we een keuze moeten maken: gaan we allemaal samen met elkaar voor het grotere goed en voor ons allen "vechten"...?

Of maken we dermate egoïstische en kortzichtige keuzes dat de hele wereld inderdaad in de puinpoeier gaat en kiezen we er dan voor om ons terug te trekken in ons eigen stukje wereld en daar desnoods met wapens de rest buiten te houden...?

Ik zie heel sterk het laatste scenario in opkomst zijn.... waar mensen willen dat ZIJ het goed hebben en de rest van de wereld is hun probleem niet. Gecombineerd met het recht van de sterkste.... en al die nationalistische ultra rechtse partijen die in opkomst zijn.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:20

Ik denk dat dat een lastige vraag is omdat er geen “we” is..
hier heeft niet iedereen Wilders gestemd en daar niet iedereen Trump, dus het is niet alsof “we” nu met z’n allen verkeerd gaan.. alleen de meerderheid (volgens de anderen).

En zoveel mensen zoveel verschillende ideeën.. je krijgt nooit iedereen dezelfde richting uit, daarvoor verschillen mensen teveel. Maar goed, misschien heb ik gewoon niet zoveel vertrouwen in veel mensen.

Daarnaast .. ten tijde van Djengis en z’n olifanten was het ook niet best .. twee (of meer) sprongen zijn er altijd al geweest denk?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:49

Die olifanten was Hannibal, niet Djengis Khan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:52

Oh dat maakt het een stuk beter idd :j :')

Edit: 40 miljoen mensen door Gengis dood
Hannibal een stuk minder, maar wel 7 olifanten.
Er staat dat Khan wel olifanten had trouwens, maar niet het Alpen verhaal

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:25

pmarena schreef:
Ik heb eerlijk gezegd sowieso het gevoel dat we dicht op weg zijn naar een tweesprong waar we een keuze moeten maken: gaan we allemaal samen met elkaar voor het grotere goed en voor ons allen "vechten"...?

Of maken we dermate egoïstische en kortzichtige keuzes dat de hele wereld inderdaad in de puinpoeier gaat en kiezen we er dan voor om ons terug te trekken in ons eigen stukje wereld en daar desnoods met wapens de rest buiten te houden...?

Ik zie heel sterk het laatste scenario in opkomst zijn.... waar mensen willen dat ZIJ het goed hebben en de rest van de wereld is hun probleem niet. Gecombineerd met het recht van de sterkste.... en al die nationalistische ultra rechtse partijen die in opkomst zijn.....

Cer schreef:
Ik denk dat dat een lastige vraag is omdat er geen “we” is..
hier heeft niet iedereen Wilders gestemd en daar niet iedereen Trump, dus het is niet alsof “we” nu met z’n allen verkeerd gaan.. alleen de meerderheid (volgens de anderen).

En zoveel mensen zoveel verschillende ideeën.. je krijgt nooit iedereen dezelfde richting uit, daarvoor verschillen mensen teveel. Maar goed, misschien heb ik gewoon niet zoveel vertrouwen in veel mensen.

PMarena, ik ben fan van optie 1, maar ik zie het inderdaad nog niet gebeuren. Mocht ik het zelf in gang kunnen zetten, zou ik het zeker doen. Maar idd met "vechten" tussen aanhalingstekens, geen gewapende strijd.

Cer, je hebt inderdaad verschillende meningen, maar je hebt ook heel wat mensen die een menslievende mening en houding hebben, maar zich toch niet engageren. Mocht je die op de been kunnen krijgen, dan kan je toch al heel wat bereiken denk ik. Die Vietnam-protesten, die hebben toch ook iets uitgehaald dacht ik?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:49

Ja precies, met dat "vechten" bedoel ik uiteraard ook het vechten voor een mooiere toekomst, dat we daar ons geld en energie in gaan stoppen :j

En met "we" bedoel ik natuurlijk volken, landen.... als we gezamenlijk beseffen dat we NU de handen ineen moeten slaan om de aarde te beschermen tegen het onbewoonbaar worden van grote stukken land... dan zouden we zó veel kunnen.... we zijn wereldwijd steeds extremer weer, waar is het punt waarop "we" gaan beseffen, het volk en de regeringen van de wereld zeg maar, dat hoe langer we wachten met ingrijpen, hoe duurder en moeilijker het wordt.....

Mensen die beter weten maar voor eigen gewin de keuze maken om net te doen of er niets aan de hand is en anderen die praatjes op de mouw proberen te spelden zijn toch door en door slecht jongens.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:14

Cer schreef:
Citaat:

Gaan we serieus stropdaskleuren bestuderen ook? Ik dacht dat alleen complotmensen dat soort dingen deden :') .

Wat een nare reactie, heb je wel gelezen? Ik vroeg me enkel af of het dragen van een rode of blauwe stropdas iets betekent. In de zin van democraten dragen blauw en republiekeinen rood of dat het gewoon toeval was.

Om dam meteen met complot denker te gaan gooien. Kom op, ik suggereerde niks ik die richting

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 00:14

Volgens mij heeft de kleur blauw ermee te maken dat je vertrouwen uit wil spreken.
Daar staat me iets van bij.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 01:52

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:10

hwn schreef:
Cer, je hebt inderdaad verschillende meningen, maar je hebt ook heel wat mensen die een menslievende mening en houding hebben, maar zich toch niet engageren. Mocht je die op de been kunnen krijgen, dan kan je toch al heel wat bereiken denk ik. Die Vietnam-protesten, die hebben toch ook iets uitgehaald dacht ik?

Tuurlijk heb je die, en niks doen is ook weer zo wat.. maar, na de Vietnam oorlog kwam er weer wat.. Dat bedoel ik. Het is menseigen om ruzie te zoeken, maakt niet uit waarover.. over een land,over een mening, over spullen, whatever..
Ik dacht na Covid, nou, nu wordt het rustig, nu zijn "we" tot bezinning gekomen, nu gaan 'we' op naar een betere toekomst... nou, dat was ook snel klaar zeg maar :+ Toen dacht ik, en dat is geheel mijn eigen mening: 'we' zijn gewoon niet te redden..
En dan hebben we hier in NL nog niet eens heel veel te klagen, vergeleken met andere plekken op de wereld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 08:14

Trump heeft in zijn inauguratie speech geclaimd dat de Americanen het atoom gesplitst hebben als eerste .
Nieuw Zeeland die niet van muggenziften houdt heeft daar toch op gereageerd met: "dat dat nu net het enige was dat zij gedaan hebben". Ze geven de wereld een stukje geschiedenisles. Ik hou daar van....hahahahaha
https://www.ad.nl/wetenschap/nieuw-zeel ... ~a583a54a/

Citaat:
Het was de gerespecteerde Nieuw-Zeelandse natuurkundige Sir Ernest Rutherford (rechts) die dit in 1917 als eerste voor elkaar kreeg. © Photo News / AP
Nieuw-Zeeland reageert na Trumps blunder over splitsing atoom: ‘Dat is nu juist het enige dat wij deden’
Tijdens zijn inauguratierede zorgde Donald Trump voor opgetrokken wenkbrauwen aan de andere kant van de wereld. De kersverse Amerikaanse president claimde dat de Verenigde Staten verantwoordelijk zijn voor het splitsen van het atoom, maar volgens Nieuw-Zeelanders komt die eer juist hen voor een belangrijk deel toe.

Karen Van Eyken 22-01-25, 06:00
Laatste update: 22-01-25, 07:32
vtwonen Landelijk
Advertentie

Haal het pure gevoel van buiten naar binnen
Bestel hier
De inwoners van Nieuw-Zeeland staan er niet om bekend dat ze vaak muggenziften, maar als het gaat om wie het atoom heeft gesplitst, kun je maar beter je feiten op orde hebben. Tijdens zijn speech somde Trump een aantal Amerikaanse realisaties op, waaronder de claim dat Amerikaanse wetenschappers het atoom hebben gesplitst.

Luitingh-Sijthoff
Advertentie

Nieuw: onweerstaanbare pageturner van Lex Passchier.
Van de schrijver van Oogappels en Gooische Vrouwen.
Meer info
Een onjuiste claim, zo reageerden Nieuw-Zeelanders op onder meer X. ‘Okay, stop de tijd. Trump claimde zojuist dat Amerika het atoom heeft gesplitst’, schreef Ben Uffindell, uitgever van de satirische nieuwssite The Civilian, op het sociale medium. ‘Dat was nou juist hetgeen dat wij hadden gedaan’.

Verhaal gaat verder onder de tweet

Sir Ernstes Rutherford
Veel wetenschappelijke vondsten over atomen, hun werking en bouw worden toegeschreven aan de gerespecteerde Nieuw-Zeelandse natuurkundige Sir Ernest Rutherford. Hij werd ‘de vader van de kernfysica’ genoemd en kreeg in 1908 de Nobelprijs voor de Scheikunde voor zijn wetenschappelijke vondst dat zware atomen vervielen tot lichtere atomen. In 1917 wist hij met een experiment een proton van een atoom los te krijgen.

Later richtte hij in het Verenigd Koninkrijk een scheikundig laboratorium op en nam daar onder anderen de Engelsman John Douglas Cockroft en de Ier Ernest Walton in dienst. Dat tweetal kwam onder zijn leiding in 1932 tot de eerste atoomsplitsing. Zeker is dus dat er geen Amerikaan bij betrokken was, zoals Trump beweerde.

Het artikel vervolgd dat Trump een uitnodiging gaat krijgen om een museum en een standbeeld te bezoeken, zodat hij op de hoogte is van de feiten. :j :D

Dan heb ik nog een vraagje. Als we links en teksten plaatsen zullen we dan een korte samenvatting/ vertaling schrijven in het Nederlands, zoals de regels van Bokt aangeven?
Dan kan iedereen het topic blijven volgen en kiezen welke verhalen je nu juist wel of niet wil lezen. Niet iedereen hoeft alles altijd te lezen nl vind ik. Alvast bedankt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:20

@Pien,
bovenstaande citaat/quote bevordert de leesbaarheid totaal niet. Nogal warrig wat er allemaal beschreven wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:31

CharleyT schreef:
@Pien,
bovenstaande citaat/quote bevordert de leesbaarheid totaal niet. Nogal warrig wat er allemaal beschreven wordt.

Dan klik je de link open hé CharleyT! En dan weet je precies waar het over gaat. Ik zie dat er reclames ingeslopen zijn die ik zeker NIET gequote heb. Daarvoor sorry.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:34

pien_2010 schreef:
Trump heeft in zijn inauguratie speech geclaimd dat de Americanen het atoom gesplitst hebben als eerste .
Nieuw Zeeland die niet van muggenziften houdt heeft daar toch op gereageerd met: "dat dat nu net het enige was dat zij gedaan hebben". Ze geven de wereld een stukje geschiedenisles. Ik hou daar van....hahahahaha
https://www.ad.nl/wetenschap/nieuw-zeel ... ~a583a54a/

Citaat:
Het was de gerespecteerde Nieuw-Zeelandse natuurkundige Sir Ernest Rutherford (rechts) die dit in 1917 als eerste voor elkaar kreeg. © Photo News / AP
Nieuw-Zeeland reageert na Trumps blunder over splitsing atoom: ‘Dat is nu juist het enige dat wij deden’
Tijdens zijn inauguratierede zorgde Donald Trump voor opgetrokken wenkbrauwen aan de andere kant van de wereld. De kersverse Amerikaanse president claimde dat de Verenigde Staten verantwoordelijk zijn voor het splitsen van het atoom, maar volgens Nieuw-Zeelanders komt die eer juist hen voor een belangrijk deel toe.

Karen Van Eyken 22-01-25, 06:00
Laatste update: 22-01-25, 07:32

De inwoners van Nieuw-Zeeland staan er niet om bekend dat ze vaak muggenziften, maar als het gaat om wie het atoom heeft gesplitst, kun je maar beter je feiten op orde hebben. Tijdens zijn speech somde Trump een aantal Amerikaanse realisaties op, waaronder de claim dat Amerikaanse wetenschappers het atoom hebben gesplitst.

Een onjuiste claim, zo reageerden Nieuw-Zeelanders op onder meer X. ‘Okay, stop de tijd. Trump claimde zojuist dat Amerika het atoom heeft gesplitst’, schreef Ben Uffindell, uitgever van de satirische nieuwssite The Civilian, op het sociale medium. ‘Dat was nou juist hetgeen dat wij hadden gedaan’.

Veel wetenschappelijke vondsten over atomen, hun werking en bouw worden toegeschreven aan de gerespecteerde Nieuw-Zeelandse natuurkundige Sir Ernest Rutherford. Hij werd ‘de vader van de kernfysica’ genoemd en kreeg in 1908 de Nobelprijs voor de Scheikunde voor zijn wetenschappelijke vondst dat zware atomen vervielen tot lichtere atomen. In 1917 wist hij met een experiment een proton van een atoom los te krijgen.

Later richtte hij in het Verenigd Koninkrijk een scheikundig laboratorium op en nam daar onder anderen de Engelsman John Douglas Cockroft en de Ier Ernest Walton in dienst. Dat tweetal kwam onder zijn leiding in 1932 tot de eerste atoomsplitsing. Zeker is dus dat er geen Amerikaan bij betrokken was, zoals Trump beweerde.

even alle niet gerelateerde tekst eruit gehaald

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:34

pien_2010 schreef:
CharleyT schreef:
@Pien,

Dan klik je de link open hé CharleyT! En dan weet je precies waar het over gaat. Ik zie dat er reclames ingeslopen zijn die ik zeker NIET gequote heb. Daarvoor sorry.

Ik kon het artikel ook niet lezen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:09

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:21

Voor elke dollar die Californie ontvangt, betalen ze er vier aan belastingen aan de overheid. Dus het onthouden van gelden kan nog wel eens heel nadelig uitvallen voor Trump.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:46

400 Cents on the dollar, in Trumptaal :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:52

pmarena schreef:
Om even hierop in te gaan, interessant onderwerp wel ;)

Punt 1 vind ik RFK een rare snuiter die best wel een tik van de molen gehad lijkt te hebben hier en daar :=
Punt 2 ben ik het op een aantal van zijn punten wèl met hem eens. (vooral dat er best wel even kritisch gekeken mag worden naar een aantal standaard gebruiken, of die wel zo verstandig zijn)

Ik ben persoonlijk niet tégen vaccinaties. Maar ben er wel kritisch op, vooral op persoonlijk niveau.
Op populatie niveau denk ik dat het onderaan de streep wel een goede keuze is, maar ook dat met de disclaimer dat ik denk dat de mogelijkheid bestaat dat we de problemen van ziektes op een betere manier op hadden kunnen lossen dan met vaccinaties / manipuleren van ons immuunsysteem op de manier die vaccins dat doen. Maargoed die discussie hoeven we hier niet te voeren :=

Verder: wij hebben ook "gewoon" de Covid vaccinaties gehaald, zij het niet allemaal.
Dit even ter algemene achtergrond informatie.

Nu het filmpje. Ik zie daar iemand vertellen dat ze bij mensen bloed af kunnen nemen.
Dat bloed kunnen onderzoeken / analyseren.
En dat er dan in een zeer vroeg stadium al gezien kan worden (dankzij AI) of daar iets in zit dat kanker kan / zal gaan veroorzaken.

Dat klink als iets dat super zou zijn toch...? Of mis ik hier iets :=

En dat ze dan speciaal voor dat specifieke foute dingetje in het bloed van die ene persoon, een vaccin kunnen maken (wederom met behulp van AI?) dat zich specifiek richt op het aanpakken van dat specifieke verkeerde dingetje in die specifieke persoon. En dat dat "vaccin" dan zelfs binnen 48 uur beschikbaar zou kunnen zijn. Helemaal op maat gemaakt +:)+

Dat klinkt in de basis toch helemaal top....? Het lijkt mij super als je dan zeer vroeg zoiets op kan sporen en meteen kan elimineren met alleen maar een prikje *\o/*

En mij persoonlijk lijkt mij iets behandelen dat er daadwerkelijk is, een veel betere optie dan maar domweg lukraak de hele bevolking inspuiten met allerlei zaken die heel veel mensen eigenlijk niet eens nodig hebben. Want ik ben persoonlijk voor zo min mogelijk met medicatie rommelen aan het immuun-systeem. (en ja ik snap de theorie van hoe het allemaal werkt heel erg goed)

In hoeverre de meneer uit het filmpje betrouwbaar is: geen idee.
In hoeverre het verhaal dat hij vertelt haalbaar is, voor het hele volk: geen idee.
In hoeverre hij het een stuk mooier voorschotelt en belangrijke dingen weglaat: geen idee.

En daar moet je heel veel rekening mee houden, dat het wellicht niet zo mooi is als het klinkt :=

Maar het verhaal zoals hij het vertelt dat klinkt an sich toch juist geweldig...?

Nog even hierop terugkomend; het verdient namelijk een uitgebreide reactie, waar ik eerder niet aan toekwam. Vooropgesteld: ik ben zelf niet tegen vaccinaties en punt 1 en 2 kan ik nog best inkomen.

Waar bij mij de alarmbellen gaan loeien, is dat vaccinaties zoals wij als mensheid die hebben gecreëerd, gericht zijn op het aanpakken van infectieziektes, viraal dan wel bacterieel. Dit is dus een lichaamsvreemde iets/bacterie/virus wat de eigen cellen aanvalt en hierdoor een ziektebeeld vormt.

Bij de ouderwetse vaccins werd een afgezwakt virusdeeltje/bacterie gebruikt, zodat het lichaam deze bij wijze van kon 'ontmaskeren' en een eiwit hiertegen kon maken, zonder dat het lichaam er ernstig ziek van zou worden. De nieuwere mrna vaccins, die ook bij covid zijn gebruikt, werken op een andere manier, zodanig dat ze de lichaamscellen 'vertellen' hoe/welk eiwit moet worden aangemaakt. Even kort gezegd. Ik ben geen bioloog of viroloog, dus vergeef me als dit niet 100% correct is.

Dan kanker. Kanker is geen infectieziekte. Kanker ontstaat doordat er iets misgaat bij de celdeling, waarcoor lichaamseigen cellen muteren tot kankercellen. Dat betekent dus dat je bij een dergelijk vaccin op DNA-niveau lichaamseigen cellen zou moeten gaan repareren/aanvallen. En dit dan in 48 uur gefabriceerd door AI, welk systeem op dit moment nog niet ver genoeg is om vast te stellen hoeveel keer de R in het woord strawberry zit.

Ik krijg allereerst heel erg de kriebels van een AI gefabriceerd 'vaccin' dat dus is samengesteld op basis van mijn DNA; noem het gezonde weerstand en een snufje teveel scifi films gezien. Eén foutje in het betreffende vaccin en wie weet wat het kan doen met je lichaam.

Ik vraag me ook af hoe dit zou lopen, stel dat dit allemaal van de grond komt. Kunnen verzekeraars dan eisen dat je periodiek bloed laat afnemen voor een dergelijke check? En als je dat niet doet, dan geen dekking voor als je kanker mocht krijgen?

Daarnaast ben ik zelf van mening dat kanker niet op een dergelijke manier bestreden zou moeten worden. Mensen worden blootgesteld aan zoveel sh*t via bijvoorbeeld voedsel en in de lucht, wat de mutaties in de cellen over het algemeen veroorzaakt, dat de preventie juist dáár zou moeten liggen, niet bij het maken van een dergelijk vaccin. Doe iets aan de tabakindustrie, de voedselkwaliteit, etc en dan is een dergelijk vaccin wellicht helemaal niet nodig. Aan een vaccin (en de tabakindustrie etc) is echter meer geld te verdienen, zodat dat mij doet denken dat dit de reden is dat deze route wordt gekozen. Plus om straks te roepen "we hebben kanker genezen", wat toch lekkerder klinkt dan 'we hebben kanker voorkomen', want hoe ga je dat laatste aantonen.

De aanpak om nu 500 miljoen hierin te steken, in plaats van onderzoek naar wat de kanker veroorzaakt en de aanpak daarvan, zet ik zelf mijn vraagtekens bij. Maar goed, in the long run zou je nog kunnen zeggen dat iets wat het echt geneest meer oplevert.

Dan is mijn volgende bezwaar de persoon die hij hiervoor heeft ingeschakeld (onder andere), buiten dat ik niet het idee heb dat Trump zelf ook maar enigzins het belang van de gewone burger behartigt. Larry Ellison (dat is volgens mij de man die aan het woord was), was in september nog van mening dat 'people would be on their best behaviour when under surveillance of AI' (zie: https://www.youtube.com/watch?v=sQqQtgRdjZU). Ik vind het dan supercreepy dat zo'n gast die dus het liefst iedereen middels AI in de gaten zou houden (a) over iedereens DNA zou beschikken en (b) een AI gefabriceerd mrna-goedje aanpast op ieders DNA mag produceren dat op grote schaal gebruikt zou worden.

Beetje lange post geworden, maar tot zover mijn bezwaren op dit punt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:08

Kleine aantekening, hpv vaccin tegen baarmoederhalskanker, dus oorzaak start is virus.
Vaccin lijkt mij hier de verkeerde term voor een nieuwe kankerbehandeling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:22

Ja al dit soort gedachtenkronkels daar kan ik me ook wel in vinden :j

En een groot deel van je verhaal kan je imo ook bijna 1 op 1 doortrekken naar gewone vaccinaties, alleen zijn we daarvoor al decennia lang gedesensibiliseerd, dat de meeste mensen zich daar niet teveel vragen over stellen. Dat het zelfs verketterd wordt als je er maar hardop over na durft te denken :=

En ik denk eigenlijk dat het bij toekomstige ontwikkelingen prima op dezelfde manier kan gaan verlopen: als mensen het eenmaal gewend zijn als zijnde "normaal" dat je op deze manier "iets dat goed getest is" in je lichaam brengt, dat blijkbaar goed werkt, dat mensen dan vooral blij zullen zijn dat we er weer iets bij hebben dat iets heel vervelends kan voorkomen.

En er heel veel mensen daardoor bereid zijn om niet al te lang stil te staan bij eventueel wat minder prettige gevolgen.

Ik denk ook dat het nog behoorlijk in de toekomst ligt en ook best wel wat haken en ogen zal hebben voordat dit echt op een soortgelijke manier gebruikt zal worden. En dat er onderweg best wat ethische keuzes gemaakt zullen moeten worden.