En ezels pakte ze toch niet?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rivendell schreef:Toch vind ik het ook sneu voor die wolf in Hamburg. Beest wordt uit z'n groep gezet, slaat op de vlucht en komt in een stad terecht. Weet niet waar hij heen moet, dus in paniek.
Dan nog gevangen worden en op transport.
Ook sneu voor de platte wolf op de weg. Die dieren hebben hier ook niet voor gekozen.
Alleen maar verliezers
tienus63 schreef:Wolf gezien campus Utrecht, 26-3-2026Citaat:Donderdagochtend is een wolf gesignaleerd in het Utrecht Science Park
In de vroege ochtend van 26 maart hebben zowel een student als een medewerker van Hogeschool Utrecht een wolf gezien rond de campus. Hoewel een officiële bevestiging ontbreekt, worden de meldingen serieus genomen.
Op sociale media verschenen donderdagochtend meerdere berichten van studenten die spraken over een ‘grote hond’ of ‘wild dier’ in de buurt van het park. Een officiële bevestiging is er nog niet.
MELDING GEDAAN
Inmiddels heeft de student contact met het Het Landelijk Meldpunt Wolven. Dat benadrukt dat wolven in Nederland steeds vaker voorkomen, maar dat ze doorgaans mensen mijden. Studenten wordt aangeraden om afstand te houden en het dier niet te benaderen als het opnieuw wordt gezien. Aanstaande woensdag komen ze een nacht observeren vanuit de students kamer.
De student heeft inmiddels een melding van ‘zijn wolf’ gedaan bij BIJ12. Hij kijkt met gemengde gevoelens terug op het moment. ‘Ik ben niet zo dol op wolven, wat mij betreft horen ze niet in dit dichtbevolkte landje, en al helemaal niet in Amelisweerd, waar ik wel eens ga hardlopen. Maar ik vind het wel vet dat ik deze heb gezien.’
https://trajectum.hu.nl/woensdagnacht-i ... p-het-usp/
Trajectum, 26 maart 2026
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bron trajactum.hu.nl
https://trajectum.hu.nl/woensdagnacht-i ... p-het-usp/
Citaat:Vries Drenthe
31-03-2026
's avonds
Zichtmelding
Gisteravond in begin vd avond wolf gezien op de Taarloseweg thv nr. 4
Ging richting Noord Willemskanaal.
meldingen z.s.m naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp.
#geenwolf

Citaat:1-4-2026, 9:20 uur
Omgeving Jutberg Laag-Soeren
Wolf volgde ons. Na luid roepen en zwaaien draaide de wolf om en liep richting de Spelerij. Hij kwam vanuit gebied achter Jutberg.

Citaat:1-4-2026, 11:46 uur
Losloopgebied Ginkel
Losloopgebied de Ginkel; zwijn zien rennen en even later een wolf

Citaat:4-2026, 11:20 uur
Wolf was niet bang voor mens op de fiets,keek even op en vervolgde zijn weg.

Citaat:Wat een slagveld! Woo-documenten over de 3 doodgereden wolven op de N310 Oud Reemst/ Otterlo op 26 september 2024. Kijken jullie ook even mee wolvenknuffelaartjes? Ps. Overigens bizar dat WENR/ WUR zulke kladjes aanlevert.

Citaat:Schapen doodgebeten bij woning in Enter: 'Je fokt ze zelf, dat maakt het extra jammer'
„Zoals iedere ochtend stond ik op en keek bij de schapen. Om ze te voeren”, vertelt Clifford Wiggers (46) uit Enter. Maar dinsdagochtend trof hij twee van zijn schapen dood aan in het weiland. „Dit moet een wolf zijn geweest.”
Kim Swennenhuis
Kim Swennenhuis
Verslaggever Wierden
1 april 2026, 11:58
Laatste update: 12:29
Clifford houdt sinds 2019 een kleine kudde schapen bij zijn woning. „Dat doe ik hobbymatig”, vertelt hij. „Het is leuk werk. De schapen lopen vaak rond de vijver bij het huis. Om het perceel bij te houden.” Maar dinsdagochtend ontdekte hij dat er schapen ontbraken. De dieren lagen dood in het weiland bij zijn huis. „Een ervan was bij de keel gegrepen en leefde nog.”
‘Dit is niet goed’
Maandagavond was er nog niets aan de hand. Mede omdat het lammerperiode is, ging Clifford laat op de avond even kijken bij de dieren. „Dat was rond half twaalf. Ik liep naar buiten, even naar de schapen toe. Alles ging goed met ze.” Maar diezelfde nacht ging het mis.
Dat ontdekte Clifford de volgende dag. Vanuit de keuken kan hij het weiland goed overzien. „Toch ga ik standaard iedere ochtend bij ze langs”, zegt hij. „Om ze brokken te voeren en te controleren hoe het met ze gaat.” Op dinsdagochtend had hij al snel door dat er iets niet klopte. „Toen ik ze wilde voeren, telde ik minder dan de elf schapen. Dit is niet goed, dacht ik.”
Verdronken in de vijver
En dat gevoel bleek te kloppen. Niet veel later stuitte Clifford op een akelig tafereel. Hij trof twee dode dieren en het zwaargewonde schaap aan. „Ik keek het weiland in en daar waren ze. Een schaap lag dood in het gras. Een ander dreef in de vijver, het dier was verdronken. De derde was bij de keel gegrepen en leefde nog. De veearts is geweest en gaf pijnstilling en antibiotica. Om de infectie in de hals tegen te gaan. Het is afwachten of dat schaap het overleeft.”
Vermoedelijk wolf
De dieren verbleven buiten in een ren, met daaromheen een wolvenwerend raster. „Met stroom erop. Het voldeed aan alle eisen. Al heeft het weinig zin gehad”, zegt Clifford. Volgens hem wijst alles op het werk van een wolf. „We hebben daarvan sporen gevonden. Ontzettend jammer dat dit is gebeurd.”
Hoewel hij nuchter reageert, vindt Clifford de situatie teleurstellend. „Je bent gek met die schapen. Je fokt ze zelf en wil ze het liefst houden. Het is en blijft zonde. Ja, je kan nieuwe kopen, maar dat voelt niet hetzelfde.”
Hij blijft zijn schapen voorlopig extra in de gaten houden. „Met de rest van de kudde gaat het nu goed. Er is net een lammetje geboren. Veel meer dan opletten kan ik nu niet doen.”
Citaat:Walchum Duitsland
31-03-2026
In de nacht van zaterdag op zondag.
Aanval op koeien.
1 koe gedood.
7 km vanaf Nederlandse grens.
meldingen z.s.m naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp.
#geenwolf

Citaat:Nooitgedacht, Drenthe Zichtmelding 01-04-2026 11.36 uur
Tekst van Melder:
“1 of 2 wolven gezien achter Hof van Saksen. Ze liepen richting Amen”

Citaat:Rijs, Friesland Zichtmelding 01-04-2026 11.56 uur
Tekst van Melder:
“11.56u een wolf gezien, waarschijnlijk zat deze achter een hertje aan”
Hij filmde het springende hertje, maar daarna kwam de wolf. Zijn honden waren doodsbang, hij is snel het bos uit gevlucht.

Citaat:1 april 2026/Duitsland
De wolf die een vrouw heeft gebeten in Hamburg zit nu in een beveiligd detentiestation.
https://m.bild.de/regional/hamburg/exkl ... ook.com%2F

Citaat:2 april 2026/Gelderland
Ingezonden, wolf met schurft

tienus63 schreef:Zichtmelding Rijs FrlCitaat:Rijs, Friesland Zichtmelding 01-04-2026 11.56 uur
Tekst van Melder:
“11.56u een wolf gezien, waarschijnlijk zat deze achter een hertje aan”
Hij filmde het springende hertje, maar daarna kwam de wolf. Zijn honden waren doodsbang, hij is snel het bos uit gevlucht.
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/1VmSaope ... tid=wwXIfr
Jet schreef:FriesWytzke, vorig jaar is er eentje in de omgeving van Boijl gezien ( en in meerdere plaatsen daar in de buurt), dus waarom kan er dan in de omgeving van Rijs niet eentje gezien zijn? https://www.facebook.com/reel/1447479743162675 .
tienus63 schreef:Eens moet de eerste zijn FriesWytske.
Maar ik vind het ook een opvallende melding.
Maar goed ze zijn weleens vaker ergens gezien waar geen melding geweest zijn.
Soms bleef het dan bij een of twee meldingen en daarna nooit meer. En soms was het de eerste melding van vele.
FriesWytske schreef:Jet schreef:FriesWytzke, vorig jaar is er eentje in de omgeving van Boijl gezien ( en in meerdere plaatsen daar in de buurt), dus waarom kan er dan in de omgeving van Rijs niet eentje gezien zijn? https://www.facebook.com/reel/1447479743162675 .
Boyl en Rijs liggen heel ver uit elkaar. Rijs ligt bij het IJsselmeer en Boyl ligt aan de andere kant van de provincie.