Cer schreef:Ik kan “kopvoddentax” als laatste terugvinden in een bericht uit 2010…
Hebben ze het in de kamer nu nog over die hoofddoek-tweet of is het alleen de zijlijn die erover doorgaat? Ik volg het nieuws niet op de voet, ik dacht dat die tweet van vandeweek was?
Ah dank voor je post Karl..
Dat “onze” cultuur beter is, hoor ik er eigenlijk nooit achteraan.. maar dat zou wel kunnen, dat dat de insinuatie is.
Ik las veelal op “een hoofddoek ís onderdrukking” als reactie “dat is niet zo”, terwijl het eigenlijke antwoord is “dat is niet altijd zo, en laten we vrouwen vooral zelf de keus laten”
Dat dus - het gaat om het verschil dat de ene soort onderdrukking (van moslimvrouwen) niet oké is, en de andere soort (van bijvoorbeeld streng gelovige vrouwen) wel oké. Net als dat Turkse Nederlanders niet mogen rellen, want stomme buitenlanders, en Nederlanders wel.
ruitje schreef:Ik heb daar ook over nagedacht, komt dat omdat het 'de identiteit' raakt?
En omdat iedereen 'het ziet' ?
Als je in een rijtjeshuis in Waddinxveen woont, spreek je misschien nooit iemand met aardbevingsschade, of 'last' van het stikstofprobleem.
Dus dat voelt niet als een probleem.
Terwijl je hoofddoeken dagelijks ziet?
Ofzo?
Geen idee, gooi ook maar wat er in
Het is dat denk ik. Onbekend maakt onbemind, een beetje angst voor het onbekende. In steden, waar de meeste allochtonen wonen en mensen dus veel meer met allochtonen te maken hebben wordt veel minder conservatief gestemd. Nog lolliger - als ik dit grafiekje (https://allecijfers.nl/politieke-partij ... 20de%20PVV.) mag geloven zijn er in Limburg, Flevoland (!!) en Noord-Brabant het meest op PVV gestemd. We weten al dat de voornaamste reden om op PVV te stemmen de "Eigen volk eerst, Nederland weer van ons" gedachte is (al mag je dat niet zeggen, ik zeg het lekker toch - het is gewoon zo). Dus eigenlijk is het heel gek - de mensen die er het minst mee te maken hebben zijn er het meest bang voor (en het meest conservatief?).
Het is ook op de stoel van een ander gaan zitten. Waarom moeten wij willen bepalen wat iemand wel of niet op haar hoofd zet? Waarom willen wij de redenen invullen? In sommige gevallen is het eigen keuze, in sommige gevallen onderdrukking. Maar dat geldt net zo goed voor streng gelovige Nederlanders. Denk jehova's getuigen - daar hebben kinderen ook bepaald geen vrije keuze of ze wel of niet willen.