Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:50

Volgens mij wordt in dit topic vrijwel altijd, behoorlijk goed uitleg gegeven bij de geplaatste linkjes. Dus ik zie die opmerking ook niet zo.

Anoniem

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:55

Zie het dan als een mooie herinnering ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:56

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 09:57

Oh ja dank Enzino, ik heb er inderdaad overheen gekeken dat het in Jan 2021 begint en niet Jan. 22

Irmaz, de vraag is al beantwoord :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:57

enzino schreef:
irmaz schreef:
Er staat een toelichting bij: speciaal voor Cowboy55. Wat is daar niet duidelijk aan?

Dan stuur je een PM.

Waarom? Het is niet privé.
enzino schreef:
Wat is hier niet duidelijk aan?

Regels en richtlijnen NM schreef:
Vaste regels
Wanneer je een linkje deelt, leg leg dan duidelijk uit met welk doel je het deelt en vat samen wat erin te lezen/zien is. Dit geldt ook tijdens discussies en dus niet alleen in de openingspost.

Ik heb het doel er duidelijk bij gezet, het was speciaal voor Cowboy55 en de smiley geeft aan wat er in te zien is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:58

En ik ging even van: haha.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:02

irmaz schreef:
:oo
Citaat:
Tijdens de Kaspische top in Turkmenistan werd Vladimir Poetin niet ontvangen in het vliegtuig.

De overige deelnemers werden begroet met brood en zout en bloemen.

Op het filmpje in de tweet kun je zijn reactie zien, hij is duidelijk "not amused". Hij moet zelf aan het personeel dat daar in de buurt staat vragen waar hij heen moet :=
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 1069919232

Zijn hoofd wordt steeds dikker. Ik let er wat meer op sinds de geruchten over zijn gezondheid. Lijkt inderdaad op ruimhartig Prednison gebruik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:10

Ik vind hem er, na dat krampachtige tafeltje vasthouden interview ( wat een zin :') ) er nog verrassend goed uitzien, helaas.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:30

irmaz schreef:
:oo
Citaat:
Tijdens de Kaspische top in Turkmenistan werd Vladimir Poetin niet ontvangen in het vliegtuig.

De overige deelnemers werden begroet met brood en zout en bloemen.

Op het filmpje in de tweet kun je zijn reactie zien, hij is duidelijk "not amused". Hij moet zelf aan het personeel dat daar in de buurt staat vragen waar hij heen moet :=
https://twitter.com/Flash43191300/statu ... 1069919232

Ik mis in de beelden van Putin precies het moment van onderaan het trappetje komen, er is wel erg veel geknipt....op basis van dit filmpje kan je toch niet zien of er voor hem ook mensen onderaan die trap stonden / hoe hij ontvangen werd :?

Ik zie alleen eerste stuk van de trap uit het vliegtuig, en vervolgens even later dat hij naar een limo loopt, maar het tussenliggende stuk heb ik gemist ofzo...?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:36

enzino schreef:
Zou iedereen wel een uitleg/omschrijving willen plaatsen bij links die je hier deelt? Anders wordt het straks zo'n linkdump zonder verdere toelichting.
Doe dat dan zelf ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:37

Het filmpje en de hier geplaatste tekst is klassiek suggestief:

hij is duidelijk "not amused" -> hij kijkt serieus en sinds hij met niemand de handen schud is er ook weinig reden om opeens te gaan glimlachen.

werd Vladimir Poetin niet ontvangen in het vliegtuig -> hij is redelijk paranoïde, vooral op dit moment. Het zou heel goed mogelijk zijn dat hij of zijn beveiliging aangegeven hebben dat ze niet door iemand benaderd willen worden op die plek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 10:37

Het is toch bekend dat hij minimaal iets van 10 meter afstand houdt?
Dan gaat er uiteraard niemand onder aan een trapje staan.

Het valt me trouwens op dat het op SM steeds vaker gaat over op flauwe grappen, memes, of passief aggresieve nep-grappig bedoelde opmerkingen die niets bijdragen behalve de sfeer nog verder omlaag brengen tussen de landen.
De EU gaat heus niet stoppen met wapens leveren omdat een Rus op twitter grapjes maakt over „Bratwurst“ en de sneuheid van het reizen met de trein.
Rusland gaat heus zijn oorlog niet stoppen omdat de EU grapjes maakt over Putins ontbloote bovenlijf en mogenlijk medicijngebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:39

Ailill schreef:
enzino schreef:
Zou iedereen wel een uitleg/omschrijving willen plaatsen bij links die je hier deelt? Anders wordt het straks zo'n linkdump zonder verdere toelichting.
Doe dat dan zelf ook.

Ik zal er zelf ook goed op blijven, want dat maakt het voor iedereen makkelijker om te volgen en dan hoeven we niet allemaal links te openen om te ontdekken waar de post over gaat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:39

Je hebt helemaal gelijk, haha!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:42

Bijzonder hoe hij zijn rechterarm zo laat hangen en meteen soort van struikelt (pijnreactie?) zodra hij hem toch even wil gebruiken.
Verder vind ik beide filmpjes wel interessant (bestaat die lada echt :wow: het lijkt wel een scene uit mad max!) maar niet meteen heel geloofwaardig? Met beelden valt immers te rommelen. De scene met Poetin is flink ingezoomd en verticaal, dan is het ook makkelijker om andere mensen expres uit beeld te laten vallen of desnoods eruit te knippen als je er toch een glimp van zou zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:45

Ailill schreef:
Je hebt helemaal gelijk, haha!

Dank je, zijn we het mooi eens.

Interessant stukje uit de speech van Biden:
Citaat:
They need — we’re going to be providing another — well, I guess I’ll announce it shortly, but another $800 billion — $800 million in aid for additional weaponry, including — you know, weapons, including air defense system, as well as offensive weapons. I have a whole list I’d be happy to give to you. But that’s the next tranche that’s going to occur.

https://www.whitehouse.gov/briefing-roo ... rid-spain/

Nu kijken of er een rectificatie achteraan komt of dat de USA bij deze woorden zal blijven staan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:36

bigone schreef:
Ik vind hem er, na dat krampachtige tafeltje vasthouden interview ( wat een zin :') ) er nog verrassend goed uitzien, helaas.

Bigone, prednison geeft een wat opgeblazen (vaak blozend) uiterlijk dat vaak ten onrechte voor gezond wordt aangezien. Ik ken mensen op hem sterfbed die er blozend bijlagen vanwege die prednison. Dus dat zegt echt niet alles.

Het filmpje zegt niet veel alleen dat als het klopt het wel een statement zou zijn en heel bijzonder. (Dat vinden wij heel erg bijzonder := ).

Gisteren was op het journaal in de uitleg over het militaire gebeuren, dat Rusland zijn tactiek wel goed werkt. Ze bombarderen de hele boel op afstand volledig voor rot. Maar pikken wel elke dag een beetje meer in. Ondanks dat het verschroeide aarde is, het is wel ingepikt.
De analyses in nieuwsuur van gisteravond zijn somber als het gaat om land terugwinnen door Oekraïne. We gaan het zien hoe dit afloopt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 12:48

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:51

Telpeva schreef:
Bijzonder hoe hij zijn rechterarm zo laat hangen en meteen soort van struikelt (pijnreactie?) zodra hij hem toch even wil gebruiken.

Dat viel me in het filmpje ook op. Het lijkt net een prothese (die arm en hand).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:03

Telpeva schreef:
Verder vind ik beide filmpjes wel interessant (bestaat die lada echt :wow: het lijkt wel een scene uit mad max!) maar niet meteen heel geloofwaardig? Met beelden valt immers te rommelen. De scene met Poetin is flink ingezoomd en verticaal, dan is het ook makkelijker om andere mensen expres uit beeld te laten vallen of desnoods eruit te knippen als je er toch een glimp van zou zien.

Nee, dat Lada filmpje is 100% nep. Staat ook in de beschrijving: CGI is Computer-generated imagery: digitale animatie.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:07

Babootje schreef:
Telpeva schreef:

Dat viel me in het filmpje ook op. Het lijkt net een prothese (die arm en hand).

Hij heeft een raar loopje. Linkerhand zwaait vrij hoog op, rechts doet niet veel. Maar in de laatste 10 seconden weer wel. Kan ook iets simpels als een blessure opgelopen bij het halfnaakt paardrijden of bij 8 doelpunten scoren in een ijshockey wedstrijd tegen geharde professionals.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:09

Of overgenomen van het marcheren in KGB gelid .

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:10

Sizzle schreef:
Voor mensen die zich afvragen waar de vluchtelingen allemaal heen gaan is er een interactief kaartje.
In dit geval gericht op Zwitserland maar het geeft ook de rest van Europa weer:
https://mobile.twitter.com/hashtag/Ukra ... htag_click

Wat bijzonder dat het straatarme Moldavië zo veel vluchtelingen heeft en er zo weinig doorstromen naar Roemenië.
Hongarije is ook niet erg in trek..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:21

Babootje schreef:
Telpeva schreef:

Cowboy55 schreef:
Hij heeft een raar loopje. Linkerhand zwaait vrij hoog op, rechts doet niet veel. Maar in de laatste 10 seconden weer wel. Kan ook iets simpels als een blessure opgelopen bij het halfnaakt paardrijden of bij 8 doelpunten scoren in een ijshockey wedstrijd tegen geharde professionals.

Je bedoelt zoiets?
https://www.youtube.com/watch?v=E-eCfaGpyX8

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:26

Hahahaha, ik zie die sukkel al zo het vliegtuig uit hupsen :')