Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:03

BigOne schreef:
Amerika is so fiets, vooral de arme en zieke mensen. Bvb, Biden heeft geregeld dat mensen met diabetes 35 dollar moesten betalen voor medicijnen. Trump heeft dat meteen weer gewijzigd waardoor de fabrikanten de prijs meteen gigantisch verhoogd hebben.

Die 35 dollar wordt hierdoor niet aangetast.

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:16

Moeten ze nu meer betalen weer dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:41

germie schreef:
Musk heeft bewezen een goed zakenman te zijn. Hij kon de juiste mensen inhuren en aansturen om de Tesla te ontwikkelen. Nu is de ontwikkeling van een elektrische auto simpeler dan van een brandstofauto, maar hij heeft dit op het juiste moment gedaan. En misschien is hij op dat gebied ook nog wel intelligent. Financieel gezien hoeft hij niet meer te werken.
Maar waarom hij dan dit soort bewegingen maakt? Worden ze er niet op getraind? Als je in Nederland in de topsport komt, dan krijg je ook mediatraining. Heeft zo iemand dat nooit gehad? De beweging is gewoon zeer onhandig, zelfs als er geen kwade bedoeling achter zit.

Alleen blijkt nu dat Musk helemaal niks zelf heeft ontwikkeld. Hij heeft een hoop geld gekregen van zijn rijke ouders, heeft zich bij Paypal als CEO ingekocht en de oorspronkelijke ontwikkelaars heel sneaky uit de credits weggehaald, de programma’s die hij zelf heeft gemaakt schijnen zo slecht te zijn geweest dat de code volledig opnieuw moest worden geschreven.. en bij Tesla hetzelfde; hij heeft in het bestaande bedrijf geïnvesteerd onder voorwaarde dat hij CEO zou worden en de oorspronkelijke bedenkers niet meer genoemd zouden worden. De roadster bestond al toen Musk er binnen kwam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:45

Van alle rottige decreten die Trump ondertekend zullen we een paar weken wat horen, daarna wordt het rustiger.
Maar als ik dan hoor hoe ze de illegale immigranten willen oppakken... Doet me denken aan de Tweede Wereldoorlog.
Nee sorry...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:50

mylittlejoy schreef:
Ok,feitelijk dan. Wat vind je hiervan:

https://x.com/DrBenTapper1/status/18818 ... -w6HQ&s=19

Gaat even om het filmpje. RFK wordt met z'n hetze tegen vaccins op de Health Department gezet, en nu pusht/promoot Trump op dag 2 een AI gefabriceerd Mrna vaccin tegen kanker?

Om even hierop in te gaan, interessant onderwerp wel ;)

Punt 1 vind ik RFK een rare snuiter die best wel een tik van de molen gehad lijkt te hebben hier en daar :=
Punt 2 ben ik het op een aantal van zijn punten wèl met hem eens. (vooral dat er best wel even kritisch gekeken mag worden naar een aantal standaard gebruiken, of die wel zo verstandig zijn)

Ik ben persoonlijk niet tégen vaccinaties. Maar ben er wel kritisch op, vooral op persoonlijk niveau.
Op populatie niveau denk ik dat het onderaan de streep wel een goede keuze is, maar ook dat met de disclaimer dat ik denk dat de mogelijkheid bestaat dat we de problemen van ziektes op een betere manier op hadden kunnen lossen dan met vaccinaties / manipuleren van ons immuunsysteem op de manier die vaccins dat doen. Maargoed die discussie hoeven we hier niet te voeren :=

Verder: wij hebben ook "gewoon" de Covid vaccinaties gehaald, zij het niet allemaal.
Dit even ter algemene achtergrond informatie.

Nu het filmpje. Ik zie daar iemand vertellen dat ze bij mensen bloed af kunnen nemen.
Dat bloed kunnen onderzoeken / analyseren.
En dat er dan in een zeer vroeg stadium al gezien kan worden (dankzij AI) of daar iets in zit dat kanker kan / zal gaan veroorzaken.

Dat klink als iets dat super zou zijn toch...? Of mis ik hier iets :=

En dat ze dan speciaal voor dat specifieke foute dingetje in het bloed van die ene persoon, een vaccin kunnen maken (wederom met behulp van AI?) dat zich specifiek richt op het aanpakken van dat specifieke verkeerde dingetje in die specifieke persoon. En dat dat "vaccin" dan zelfs binnen 48 uur beschikbaar zou kunnen zijn. Helemaal op maat gemaakt +:)+

Dat klinkt in de basis toch helemaal top....? Het lijkt mij super als je dan zeer vroeg zoiets op kan sporen en meteen kan elimineren met alleen maar een prikje *\o/*

En mij persoonlijk lijkt mij iets behandelen dat er daadwerkelijk is, een veel betere optie dan maar domweg lukraak de hele bevolking inspuiten met allerlei zaken die heel veel mensen eigenlijk niet eens nodig hebben. Want ik ben persoonlijk voor zo min mogelijk met medicatie rommelen aan het immuun-systeem. (en ja ik snap de theorie van hoe het allemaal werkt heel erg goed)

In hoeverre de meneer uit het filmpje betrouwbaar is: geen idee.
In hoeverre het verhaal dat hij vertelt haalbaar is, voor het hele volk: geen idee.
In hoeverre hij het een stuk mooier voorschotelt en belangrijke dingen weglaat: geen idee.

En daar moet je heel veel rekening mee houden, dat het wellicht niet zo mooi is als het klinkt :=

Maar het verhaal zoals hij het vertelt dat klinkt an sich toch juist geweldig...?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:53

mylittlejoy schreef:
https://x.com/ABDanielSmith/status/1881 ... pfKNQ&s=19

Hierin is de saluut van Musk naast die van neonazi's gelegd. Rechts extremisten uiten online hun vreugde over dit gebaar. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit per ongeluk is, nota bene 2x.

Ik zie geen verschil idd. Het is juist het hele gebaar (hand op het hart en naar boven) dat aan de nazigroet doet denken. Musk moet dat weten en doet dit expres. Gewoon.. om te laten zien dat hij dat kan.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:01

Babootje schreef:
mylittlejoy schreef:
https://x.com/ABDanielSmith/status/1881 ... pfKNQ&s=19

Hierin is de saluut van Musk naast die van neonazi's gelegd. Rechts extremisten uiten online hun vreugde over dit gebaar. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit per ongeluk is, nota bene 2x.

Ik zie geen verschil idd. Het is juist het hele gebaar (hand op het hart en naar boven) dat aan de nazigroet doet denken. Musk moet dat weten en doet dit expres. Gewoon.. om te laten zien dat hij dat kan.

En bovendien, waarom deed hij zo overdreven blij? Hij is niet verkozen, hij is niet de president en niet de VP, dus hoezo die euforie? Misschien is dit voor Trump genoeg om te concluderen dat het internationaal niet goed gevallen is en dat Musk zich maar moet gaan focussen op de interne functie bij de overheid die hem is toebedeeld.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:04

Cer schreef:

Even hierop terugkomend, mijn vorige bericht was even in de haast geschreven. Eén van de EO's draait een EO van Biden terug, m.b.t. medicijnkosten voor mensen met Medicaid/Medicare. Dit wordt veelal gelinkt aan de budgetcap van 35 dollar voor insuline, maar het lijkt erop dat deze budgetcap niet wordt aangetast door deze EO van Trump. Dus die 35 dollar blijft staan.

Toelichting: https://www.nbcnews.com/health/health-n ... rcna188555

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:23

Electra63 schreef:
mysa schreef:
Wat we tot nu toe hebben gezien: 80 decreten op dag 1 waarvan veel omstreden.
Onder andere vrijlating van 1500 veroordeelde capitoolbestormers, waaronder no-nazi's.
Terugtrekking uit de WHO
Terugtrekken uit klimaatakkoord etc

Ik zag net dat Trump getekend heedt voor de vrijlating van een oprichter van een DarkWeb die veroordeeld is tot levenslang i.v.m. het faciliteren van moordopdrachten, Ross Ulbricht.
Echt bizar.

Het is aanzienlijk ingewikkelder dan dat. Hij is veroordeeld voor witwassen niet voor het faciliteren van mooropdrachten, de overheid wou in die tijd bijzonder graag crypto klein krijgen.. er was ook een vrij grote lobby voor zijn vrijlating https://freeross.org/ . of hij al dan niet terecht gratie krijgt geen idee, maar 2 keer levenslang leek ook wel vrij overdreven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:33

mylittlejoy schreef:
Cer schreef:

Even hierop terugkomend, mijn vorige bericht was even in de haast geschreven. Eén van de EO's draait een EO van Biden terug, m.b.t. medicijnkosten voor mensen met Medicaid/Medicare. Dit wordt veelal gelinkt aan de budgetcap van 35 dollar voor insuline, maar het lijkt erop dat deze budgetcap niet wordt aangetast door deze EO van Trump. Dus die 35 dollar blijft staan.

En de mensen die geen Medicare kunnen betalen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:56

Nog even voor de duidelijkheid :D

Afbeelding

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:02

Die zag ik ook langskomen :D.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:06

:D Erg grappig!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:17

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:20

Ik vind Barron sowieso wat moeilijk te peilen eigenlijk.

De paar beelden die ik van Zuckerberg zag vond ik wel interessant, die leek zich echt een sell-out te voelen en gegeneerd te zijn :=
Maar misschien waren dat moment-opnames want ik heb het hele "feest" niet kunnen volgen :r

Vind het zo sterk van Michelle Obama dat die daar niet schijnheilig ging zitten doen +:)+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:27

BigOne schreef:
mylittlejoy schreef:

En de mensen die geen Medicare kunnen betalen?

Als ik dit artikel:

https://www.nbcnews.com/health/health-n ... -rcna42177

goed begrijp, vielen die al buiten de budgetcap, dankzij de Republikeinen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:45

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:32

Ze laten ook zelfs degenen vrij die op Jan 6th de ergste dingen hebben gedaan van agenten slopen enzo....

"Die Qanon sjamaan" zijn post ook, dat hij vrij is en nu lekker meteen wat MF guns gaat kopen, en "I love this country!!"....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:10

pmarena schreef:
Ze laten ook zelfs degenen vrij die op Jan 6th de ergste dingen hebben gedaan van agenten slopen enzo....
"Die Qanon sjamaan" zijn post ook, dat hij vrij is en nu lekker meteen wat MF guns gaat kopen, en "I love this country!!"....

Het is echt bizar...

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:10

De titel van dit topic wordt ook met het uur pijnlijker :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:16

Babootje schreef:
https://x.com/PapiTrumpo/status/1881767373566578934
Heb het idee dat Barron ook geen enorme fan van Musk is.

Zaten ze naast elkaar? Ik dacht dat Barron en Melania eerste rij zaten en Musk er een rij achter.. ik kon het niet zo goed zien hier

Ik lees hier en daar “naast”, maar wie is die kleine man naast Barron dan? (Relatief gezien klein dan :+ )

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:49

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:06

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:43

Ja of hadden ze tig jaar geleden maar geëist dat àlle stemmen geteld zouden worden en dat dan Gore president geworden zou zijn ipv. Bush..... in theorie zou dat héél veel beter voor het klimaat geweest zijn. En wie weet waren ze dan ook niet naar Irak gegaan en hadden ze de hele boel in die regio ook niet zo overhoop gegooid.... :(:)

Maargoed je weet toch niet hoe 1 en ander dan gelopen zou zijn.

Bernie heeft wel echt overduidelijk het beste met de wereld en zijn volk voor.
Ik vind het zo sneu dat die man zo'n roepende in de woestijn is :(:)

Met Fanone heb ik het ook zo ontzettend te doen...... je weet wel, die agent met de baard en die grote bruine PTSS ogen :(:) Die tijdens Jan 6th zo te grazen werd genomen met ik meen zijn eigen taser en geslagen en er op in gebeukt buiten bewustzijn werd geholpen..... dat ze dreigden hem neer te schieten met zijn eigen wapen en hij riep "ik heb kinderen!" en er toen toch iemand was die medelijden kreeg en hem in veiligheid terug bij zijn collega's heeft gebracht die hem naar het ziekenhuis afgevoerd hebben.

Die man is (terecht....) zó intens teleurgesteld in zijn medemensen...mijn hart breekt altijd voor hem als ik de beste man zie :(:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:49

mysa schreef:
Bernie Sanders, 83 jaar maar nog immer scherp en activistisch. Hadden de democraten hem destijds maar naar voren geschoven. Over Trump:

https://x.com/SenSanders/status/1881826 ... aZaRQ&s=19

Bernie is a damned commie.

Zeggen serieus veel Amerikanen. Uit beide kampen.