Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:03

Ik ken gelukkig niemand die vind dat aangerande vrouwen gestraft moeten worden.

Maar je kunt Nederland niet vergelijken met een land als Irak of Afghanistan.... Tuurlijk is het verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren, maar wij zijn nou eenmaal een heel stuk moderner...
Turkije is ook moderner als Irak en Afghanistan... Daar zul je zulke dingen ook niet snel tegenkomen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:05

Nathalie schreef:
Ik ken gelukkig niemand die vind dat aangerande vrouwen gestraft moeten worden.

Maar je kunt Nederland niet vergelijken met een land als Irak of Afghanistan.... Tuurlijk is het verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren, maar wij zijn nou eenmaal een heel stuk moderner...
Turkije is ook moderner als Irak en Afghanistan... Daar zul je zulke dingen ook niet snel tegenkomen..

En toch zijn er genoeg die het wel vinden anders gebeurde dit al niet meer Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:07

Ik denk dat de discussie wel of geen extremisme, alle molsims over 1 kam etc etc nog eindeloos door kan gaan.
Voor mij heeft dit weinig relevantie, wél vind ik het belangrijk dat de moslims die in NL leven zich gedragen naar de NL normen en waarden en dat bijvoorbeeld besnijdenis en eerwraak zwaar gestraft worden(zij het niet verboden Haha! ).
Uiteindelijk komt het voor mij hierop neer : Nederland is een van oorsprong christelijk land; géén islamitisch land.
Nou ben ik geen voorstander van het 'zware' christendom(net zoals ik alle andere extremiteiten op geloofsgebied niet goed vind)maar als turken,marokkanen en weet ik veel wie hier willen wonen is dat prima.
MITS ze zich conformeren naar de NL normen en waarden,maatschappij en cultuur.
Vrijheid van meningsuiting hoort daarbij, iemand vermoorden op religeuze gronden niet.
Je dochters beschermen is prima, ze sluieren en denigreren niet.
Zo kan ik uiteraard nog wel even doorgaan maar ik denk dat het hier voor veel mensen op neerkomt.
Waar ik me over het algemeen het meeste aan irriteer zijn idd de moslims die nadrukkelijk moslim zijn, NL een slecht land vinden met een slechte cultuur,maatschappij etc maar WEL een uitkering trekken van ons geld, wel behandeld willen worden in ONS ziekenhuis omdat de gezondheidszorg in hun eigen land te wensen overlaat etc etc
Hier zouden we wat aan moeten doen vind ik Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:07

Mistral, Het probleem is, denk ik, dat bijvoorbeeld de Turken die 50 jaar geleden als gastarbeiders hier kwamen, in die tijd zijn blijven hangen... Je weet dan namelijk niet wat er in jou eigen land verandert kwa modernisering, en wat cultuur is... Dus je houd je vast aan de manieren van toen jij je land verliet...

Ik zeg niet dat het goed is, maar ergens wel begrijpelijk, vind ik. Maargoed, dat is eigenlijk een hele andere discussie. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:08

Wildgirl schreef:
Ik denk dat de discussie wel of geen extremisme, alle molsims over 1 kam etc etc nog eindeloos door kan gaan.
Voor mij heeft dit weinig relevantie, wél vind ik het belangrijk dat de moslims die in NL leven zich gedragen naar de NL normen en waarden en dat bijvoorbeeld besnijdenis en eerwraak zwaar gestraft worden(zij het niet verboden Haha! ).
Uiteindelijk komt het voor mij hierop neer : Nederland is een van oorsprong christelijk land; géén islamitisch land.
Nou ben ik geen voorstander van het 'zware' christendom(net zoals ik alle andere extremiteiten op geloofsgebied niet goed vind)maar als turken,marokkanen en weet ik veel wie hier willen wonen is dat prima.
Vrijheid van meningsuiting hoort daarbij, iemand vermoorden op religeuze gronden niet.
Zo kan ik uiteraard nog wel even doorgaan maar ik denk dat het hier voor veel mensen op neerkomt.
Waar ik me over het algemeen het meeste aan irriteer zijn idd de moslims die nadrukkelijk moslim zijn, NL een slecht land vinden met een slechte cultuur,maatschappij etc maar WEL een uitkering trekken van ons geld, wel behandeld willen worden in ONS ziekenhuis omdat de gezondheidszorg in hun eigen land te wensen overlaat etc etc

Niets aan toe te voegen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:08

Wildgirl schreef:

Helemaal mee eens!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:10

Waarom zijn die Turken dan wel hele fatsoenlijke, voor rede vatbare mensen?
Doei! Wildgirl en Mistral. Ook weer hier? Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:10

Nathalie schreef:
Mistral, Het probleem is, denk ik, dat bijvoorbeeld de Turken die 50 jaar geleden als gastarbeiders hier kwamen, in die tijd zijn blijven hangen... Je weet dan namelijk niet wat er in jou eigen land verandert kwa modernisering, en wat cultuur is... Dus je houd je vast aan de manieren van toen jij je land verliet...

Ik zeg niet dat het goed is, maar ergens wel begrijpelijk, vind ik. Maargoed, dat is eigenlijk een hele andere discussie. Knipoog

Het filmpje alleen al als voorbeeld, daarin zegt een erg jonge jongen dat hij zijn moeder en zus zal vermoorden onder het mom van eerwraak dus sorry het gaat niet op dat het alleen om een oudere generatie gaat Knipoog
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 28-03-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:11

Mystica schreef:

Doei! *LOL*

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:11

Ik vond het een schokkende film, eng best wel beangstigend.
In de film ging het niet alleen om extremisten.
Nog schokkender vond ik de reactie van de regering.
Ach deze beelden kennen we al?
Het kabinet was opgelucht omdat er bv geen Koran werd verbrand.

Een verkeerde reactie vind ik, mensen werden onthoofd, bommen ontplofte, een 3 jarig manneke verteld hoe hij over Joden denkt.
Vreselijk, dit heeft niets meer te maken met extremisten maar alles met de steeds grotere kloof tussen Moslims en de rest van de wereld

Hoe moet het zijn voor de nabestaanden van al deze slachtoffers, zullen zij ook denken ,ach gelukkig werd er geen Koran verbrand.

En ach ja vreselijk van THeo van Gogh maar gelukkig werd er geen Koran verbrand

Deze regering is werkelijk zijn verstand verloren.

Ik denk ook dat de meeste mensen die in steden wonen waar veel allochtoonse moslims wonen weten dat dit niet meer om extremisten gaat maar het zich ook afspeelt in Nederland.
Nooit zal ik vergeten hoe de allochtone jeugd de straat op ging tijdens 9 september, juichde toen Theo werd vermoord, in de islamitische landen werd openlijk feest gevierd.
Het gaat er bij mij niet meer in dat het slechts om een handje vol extremisten gaat.

Wel vind ik Geert ook eigenlijk wel een relschopper, als hij het allemaal zo goed weet waarom komt hij dan niet met oplossingen, roepen dat de Burka verboden moet worden vindt ik ook een argument van niets.
vrouwen moeten daar zelf een keus in hebben, vrije wil.
Het was schokkend om te zien deze film maar een oplossing brengen doet het ook niet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:12

MISTRAL94 schreef:
Nathalie schreef:

Het filmpje alleen al als voorbeeld, daarin zegt een erg jonge jongen dat hij zijn moeder en zus zal vermoorden onder het mom van eerwraak dus sorry het gaat niet op dat het alleen om een oudere generatie gaat Knipoog

Maar ik neem aan dat je ook gezien hebt dat de meeste filmpjes niet in Nederland gemaakt zijn??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:13

Dus dan valt het goed te praten dat ze hun eigen familie uitmoorden? Nagelbijten / Gniffelen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:14

@Nathalie: dat van die eerwraak, daar kan je niet aan zien of het in Ned is ja of nee.

Soms moest ik ook even goed kijken waar het was.

Zit nu radio te luisteren en veel mensen zeggen: "Stelt niks voor man! Die hele film niet!" Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:15

barbara1970 schreef:
Ik vond het een schokkende film, eng best wel beangstigend.
In de film ging het niet alleen om extremisten.
Nog schokkender vond ik de reactie van de regering.
Ach deze beelden kennen we al?
Het kabinet was opgelucht omdat er bv geen Koran werd verbrand.

Een verkeerde reactie vind ik, mensen werden onthoofd, bommen ontplofte, een 3 jarig manneke verteld hoe hij over Joden denkt.
Vreselijk, dit heeft niets meer te maken met extremisten maar alles met de steeds grotere kloof tussen Moslims en de rest van de wereld

Hoe moet het zijn voor de nabestaanden van al deze slachtoffers, zullen zij ook denken ,ach gelukkig werd er geen Koran verbrand.

En ach ja vreselijk van THeo van Gogh maar gelukkig werd er geen Koran verbrand

Deze regering is werkelijk zijn verstand verloren.

Ik denk ook dat de meeste mensen die in steden wonen waar veel allochtoonse moslims wonen weten dat dit niet meer om extremisten gaat maar het zich ook afspeelt in Nederland.
Nooit zal ik vergeten hoe de allochtone jeugd de straat op ging tijdens 9 september, juichde toen Theo werd vermoord, in de islamitische landen werd openlijk feest gevierd.
Het gaat er bij mij niet meer in dat het slechts om een handje vol extremisten gaat.

Wel vind ik Geert ook eigenlijk wel een relschopper, als hij het allemaal zo goed weet waarom komt hij dan niet met oplossingen, roepen dat de Burka verboden moet worden vindt ik ook een argument van niets.
vrouwen moeten daar zelf een keus in hebben, vrije wil.
Het was schokkend om te zien deze film maar een oplossing brengen doet het ook niet.

Dat was ook niet de bedoeling, hij wil mensen de ogen openen dat dit straks een groot probleem zal worden.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:16

Mistral:

Nee, tuurlijk niet! Je begrijpt me verkeerd.
Ik had het over de generatie die als gastarbeiders hier is gekomen, over NEDERLANDERS dus, ik heb het nergens over andere landen gehad. Waarop jij het filmpje als voorbeeld noemde dat het ook gebeurt in jongere generaties.

Dat is dus wat ik zei. Nederland loopt voor. Zulke praktijken kunnen hier niet. Maar daar is dat vrij normaal.
En ja dat is VERSCHRIKKELIJK maar vrij weinig aan te doen. Nederland heeft die tijd ook gehad, maar dan jaaaaaaaaaaaren terug.

Wij kunnen met zn alle proberen om dat te verhelpen, maar maak je die landen daar ook gelukkig mee?
Er zijn landen waar ze niet eens vrijheid van meningsuiting willen hebben, waar ze niet willen dat de hoofddoek verboden wordt, waar ze niet willen dat het een democratie wordt en waar ze niet willen dat de vrouwen mogen werken....... En als de burgers van een land iets niet willen, dan kun je toch ook niks doen?

De meeste dingen zijn toch een eigen keus. Voor ons totaal onbegrijpelijk, voor hun normaal.
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 28-03-08 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

En dat ben ik met hem eens. Gelukkig kan ik lopend de grens over als het me te gortig wordt hier Nagelbijten / Gniffelen

Wildgirl

MISTRAL94 schreef:
Mystica schreef:

Doei! *LOL*

Doei! *LOL* Afgod alla akhbar...zo god het wil Nagelbijten / Gniffelen

Tomaatje

Nathalie schreef:

Met jou ben ik het eens.

Let vooral eens op de grens tussen landen met en zonder olie:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ld_map.PNG

(en de wereldkaart die ik er voor de zekerheid zelf ook maar even bij heb gepakt:)
http://www.digitcom-tech.co.ae/world_big.jpg

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:17

Pletje123 schreef:
@Nathalie: dat van die eerwraak, daar kan je niet aan zien of het in Ned is ja of nee.

Soms moest ik ook even goed kijken waar het was.

Zit nu radio te luisteren en veel mensen zeggen: "Stelt niks voor man! Die hele film niet!" Nagelbijten / Gniffelen

Kun je zien hoe de maatschapij verhard, ik vind die ophanging, een klein meisje wat zulke dingen roept geen kleine dingen ik vind dit wel degelijk schokkend. Of die lijken die door de straten gesleurd werden aan touwen, ik bedoel het zal je dierbare maar zijn die ze zo door de straten slepen Bloos

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:17

Oke dus gaan de ogen open en dan, moeten we dan maar de strijd aan gaan.
Veel liever heb ik vrede en verdraagzaamheid, wel ben ik blij met de film want het speelt onder veel mensen alleen als je goed nadenkt wisten we dit allemaal al.

Als je mensen de ogen wilt openen moet je ook een oplossing aandragen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:18

@Mistral: dat vind ik dus ook. Ik was er behoorlijk van onder de indruk!

Nathalie

Wildgirl schreef:
Doei! *LOL* Afgod alla akhbar...zo god het wil Nagelbijten / Gniffelen

Verward Waarom zeg je dat nou?

Lyonesse

En tomaatje is er ook weer Haha! Doei!

MISTRAL94

Nathalie schreef:
Mistral:

Nee, tuurlijk niet! Je begrijpt me verkeerd.
Ik had het over de generatie die als gastarbeiders hier is gekomen, over NEDERLANDERS dus, ik heb het nergens over andere landen gehad. Waarop jij het filmpje als voorbeeld noemde dat het ook gebeurt in jongere generaties.

Dat is dus wat ik zei. Nederland loopt voor. Zulke praktijken kunnen hier niet. Maar daar is dat vrij normaal.
En ja dat is VERSCHRIKKELIJK maar vrij weinig aan te doen. Nederland heeft die tijd ook gehad, maar dan jaaaaaaaaaaaren terug.

Wij kunnen met zn alle proberen om dat te verhelpen, maar maak je die landen daar ook gelukkig mee?
Er zijn landen waar ze niet eens vrijheid van meningsuiting willen hebben, waar ze niet willen dat de hoofddoek verboden wordt, waar ze niet willen dat het een democratie wordt en waar ze niet willen dat de vrouwen mogen werken....... En als de burgers van een land iets niet willen, dan kun je toch ook niks doen?

De meeste dingen zijn toch een eigen keus. Voor ons totaal onbegrijpelijk, voor hun normaal.

We kunnen er iig voor zorgen dat het hier in nederland niet zo ver komt!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:19

barbara1970 schreef:
Oke dus gaan de ogen open en dan, moeten we dan maar de strijd aan gaan.
Veel liever heb ik vrede en verdraagzaamheid, wel ben ik blij met de film want het speelt onder veel mensen alleen als je goed nadenkt wisten we dit allemaal al.

Als je mensen de ogen wilt openen moet je ook een oplossing aandragen.

Maar dat is nou net het probleem, ze rusten niet eerder dan dat de hele wereld in de islam geloofd.
Wie dit niet wil ruimen ze op, dan leef je toch ook niet in vrede en verdraagzaamheid?