Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:57

Hebben jullie de film Paradise Now gezien.
Over 2 Palastijnse zelfmoordenaars en dat teruggebracht tot de ontluisterende werkelijkheid van 2 jonge mannen die ergens in verzeild raken waar ze zelf ieder zicht op de werkelijkheid verliezen.
Heel verhelderend om zulke monsters opeens als gewone bange en onzekere mensen te zien.
Ik denk dat dat voor veel van die brullers, vlaggenverbranders, op een straathoek schreeuwers, geldt.
Ze hebben vaak geen benul waar het over gaat, ze willen het alleen een beetje beter hebben dan de armoede waarin ze leven en schreeuwen dan maar mee met degene die hen dat beloofd.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:09

jaa. dat weet ik niet. ik heb niets tegen joden. ik denk dat het persoonsgebonden is. mmisschien weet jou klasgenoot niet waar ze het over heeft. ik hoor veel van die pubers joden afkraken. maar dit is niet goed hoor. ik denk meestal : ach het is de leeftijd,. ze willen zich afzetten. maar ik weet niet hoe oud jou klasgenoot is:P

ik weet dat jezus niet DE god is.. maar ik duide aan dat veel geloven hun naam danken aan een persoon.

onze profeet had een joodse buurman. deze buurman heeft hem altijd benadeeld, uitgeschold en beledigd. de metgezellen van onze profeet wilden er zelfs werk van maken. maar onze profeet is altijd vriendelijk en geduldig tegen hem gebleven. tot op het sterfbed van zijn buurman. ik zal kijken of ik dat stukje kan vinden:

euhm even een voorbeeld(als moslim moet je een voorbeeld nemen aan deze mensen, de profeet is ons grote voorbeeld)

Een van de buren van Ibn 'Omar (Moge Allah's tevredenheid met hem zijn) was een jood. Altijd als Ibn 'Omar (Moge Allah's tevredenheid met hem zijn) een lam slachtte, stuurde hij een deel naar zijn joodse buurman. (Dit is overgeleverd door At-Tirmidhi en Aboe Dawoed).

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:12

sarabande schreef:
Ze hebben vaak geen benul waar het over gaat, ze willen het alleen een beetje beter hebben dan de armoede waarin ze leven en schreeuwen dan maar mee met degene die hen dat beloofd.

dat denk ik ook zeker. en bedenk ook dat er bepaalde landen niet altijd goede scholing is(soms is er geen geld of goede school). sommige mensen zijn zelfs analfabeet. laat staan dat ze arabisch kunnen en laat staan dat ze zelf de koran kunnen lezen. wij in Nederland hebben het goed. wij mogen nu nog in het bezit zijn van een Koran Tong uitsteken wij kunnen lezen, wij kunnnen naar school.. die mensen denken waarschijnlijk ook dat ze er beter van worden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:18

nee ik heb die film niet gezien trouwens.

heb jullie deze filmpjes wel eens bekeken??

ik moet er altijd zoooo om lachen
seizoen 1 vind ik de leukste

ik denk dat het ook leuk is voor niet-moslims.
deze man brengt het echt goed. en heeft zelfspot en durft kritiek te hebben op moslims.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:25

[url=http://ummahfilms.blogspot.com/2006/07/video-blog-9-who-hijacked-my-religion.html]
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.[/url]

deze past echt goed bij deze discussie Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:28

jameyskatje schreef:
jaa. dat weet ik niet. ik heb niets tegen joden. ik denk dat het persoonsgebonden is. mmisschien weet jou klasgenoot niet waar ze het over heeft. ik hoor veel van die pubers joden afkraken. maar dit is niet goed hoor. ik denk meestal : ach het is de leeftijd,. ze willen zich afzetten. maar ik weet niet hoe oud jou klasgenoot is:P

ik weet dat jezus niet DE god is.. maar ik duide aan dat veel geloven hun naam danken aan een persoon.

onze profeet had een joodse buurman. deze buurman heeft hem altijd benadeeld, uitgeschold en beledigd. de metgezellen van onze profeet wilden er zelfs werk van maken. maar onze profeet is altijd vriendelijk en geduldig tegen hem gebleven. tot op het sterfbed van zijn buurman. ik zal kijken of ik dat stukje kan vinden:

euhm even een voorbeeld(als moslim moet je een voorbeeld nemen aan deze mensen, de profeet is ons grote voorbeeld)

Een van de buren van Ibn 'Omar (Moge Allah's tevredenheid met hem zijn) was een jood. Altijd als Ibn 'Omar (Moge Allah's tevredenheid met hem zijn) een lam slachtte, stuurde hij een deel naar zijn joodse buurman. (Dit is overgeleverd door At-Tirmidhi en Aboe Dawoed).

Deze klasgenoot was destijds 18 ( ik ben namelijk allang klaar met school Knipoog )
En What about al de joden die mohammed heeft laten onthoofden omdat zij geen moslim wilden worden?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:31

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:45

echt, deze man verwoord het zo goed vind ik. zo gaat het ook in nederland! in 6 minuten is alles gezegd.

en wat hij zei. we moeten kijken naar wat de religie ons leert, niet wat de misgeleide volgers uitvoeren.

ik moet gaan. kheb stage. I'l return

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:50

Mystica schreef:
[En What about al de joden die mohammed heeft laten onthoofden omdat zij geen moslim wilden worden?

owja nog even kort.
dit kan ik direct ontkrachten

In de Qor'an(soera 2:256)staat: ‘Er is geen dwang in de religie'.

gedwongen of voor iemand moslim worden heeft geen nut

De Profeet Mohammed (vzmh) zegt in een overlevering: ,,Voorwaar! De daden worden beoordeeld op basis van de intentie en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt.
(Overleverd door al-Bukhari en Muslim)

dus ik wil graag bewijzen van jou verhalen. als hij joden heeft vermoord. zal dat een andere reden hebben. aangezien hij zelfs nooit zijn beheersing heeft verloren bij zijn buurman

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:01

Citaat:
Gaandeweg ontwikkelde Mohammed zich tot een algemene leider. Ook de boodschappen pasten zich aan aan de veranderende situaties die zich steeds voordeden. Deze boodschappen worden als belangrijk gezien, zoals het Verdrag van Medina; dit verdrag vormt de basis van de omgang met dhimmi's. Hoewel er vooral in het begin sterke overeenkomsten waren met het jodendom, zoals de gebedsrichting, evolueerde de islam en kwam langzaam los van het jodendom.

Al twee jaar voordat Mohammed in Medina arriveert, is er sprake van een aantal bekeerlingen uit deze stad. Dit zet zich voort als Mohammed zich in de stad vestigt, hoewel niet iedereen zich bekeert. Zij die geen moslim zijn of zich niet bekeren kunnen in Medina blijven wonen, zolang zij niet samenspannen met de Koeraisj uit Mekka.

Expedities tijdens Mohammeds leven
De Arabische stammen waren van oudsher gewend om op zijn tijd karavanen van andere Arabieren en doortrekkende andere kooplieden te overvallen. Deze expedities (Arabisch: غزوة (vermoedelijk razzia)) waren algemeen geaccepteerd behalve in de 'heilige maand' radjab waarbij een 'wapenstilstand' gold. Ook Mohammed veroordeelde deze tochten niet, maar zou deze zelfs organiseerde hebben. Een jaar na zijn entree in Medina organiseerde Mohammed de eerste expeditie, naar Waddan en Abwa, op zoek naar een karavaan van zijn voormalige stadsgenoten, maar keerde onverrichterzake terug. Een tweede tocht naar Bowat bleef ook zonder resultaat. Bij de derde expeditie hoopte Mohammed een rijke karavaan van Mekka naar Syrië bij Osheira te onderscheppen, maar kwam te laat. Mohammed sloot hier verdragen met enkele lokale stammen. Net een week terug in Medina trok Mohammed er opnieuw op uit, ditmaal om veedieven van de Fihri-stam te achtervolgen. Hij kwam tot in de vallei van Safwan maar wist daar geen overwinning te behalen. Drie expedities hierna, niet persoonlijk geleid door Mohammed, bleven ook zonder resultaat. Vervolgens stuurde Mohammed Abdallah ibn-Jahsh met een kleine groep moslims naar Nakhla om daar een kleine onbeschermde karavaan van de Qoeraisj te overvallen. Dit gebeurde in radjab, de heilige maand voor de moslims, maar tevens voor de ongelovige Arabieren. In deze periode waren alle vijandelijkheden strikt verboden. De moslims hadden succes bij de overval en brachten de buit mee naar Medina. Het schenden van de heilige maand werd verantwoord in Soera De Koe 217, waarin uitgelegd wordt dat het schenden van een heilige maand een zonde is, maar de toegang weigeren tot de Ka'aba (zoals de Mekkanen deden) een grotere zonde is.

Kort hierna deed zich opnieuw de mogelijkheid voor een karavaan te onderscheppen, namelijk die van Abu Sofyan die terugkeerde uit Syrië naar Mekka. Mohammed kon volgens biograaf Ibn Ishaq beschikken over een leger van ruim 300 man. De moslims misten weliswaar de karavaan zelf, maar troffen wel het Mekkaanse leger dat gestuurd was om de karavaan te beschermen. Deze Slag bij Badr liep uit op een klinkende overwinning voor de moslims, die hierbij niet alleen veel kamelen, wapens en leer buitmaakten, maar ook nog losgeld voor krijgsgevangen Mekkaanse soldaten opstreken. Na deze succesvolle expeditie zouden er tijdens het leven van Mohammed nog tientallen volgen, waaronder de Slag bij Khaybar.

Enkele jaren na de hidjra vochten de inwoners van Mekka en die van Medina twee slagen uit, de Slag bij Badr en de Slag bij Uhud. Uiteindelijk namen de moslims in 630 Mekka in. Persoonlijk smeet Mohammed de afgodsbeelden in de Ka'aba kapot. Als overwinnaar stelde hij zich coulant op, zodat hij toch veel inwoners van Mekka voor zich wist in te nemen. Velen bekeerden zich tot de islam.

Tijdens Mohammeds leiderschap werd het grootste deel van het Arabisch Schiereiland vrij snel onder islamitisch bestuur gebracht, voornamelijk doordat Mohammed de verschillende stammen door militaire campagnes wist te verenigen. De krachtige persoonlijkheid van Mohammed trok de bewoners van het Arabische Schiereiland aan. Ook door zijn beloften van redding voor hen die stierven tijdens de strijd voor de islam, kreeg hij mensen achter zich. Door overvallen op karavanen in de vroege jaren van de islam en daarna oorlogen op volle schaal, was er een aantrekkelijk vooruitzicht op rijke buit voor hen die succesvol waren in de strijd.

Op het Arabisch schiereiland woonden toentertijd ook joden en christenen. In Medina bijvoorbeeld leefden wel drie verschillende joodse groepen of stammen. In de eerste fase van zijn prediking heeft Mohammed geprobeerd hen voor zijn nieuwe godsdienst te winnen. Maar dit lukte maar gedeeltelijk wat Mohammeds houding tegenover hen verhardde. In 624 werd de stam Bani Qainuqa uit Medina verbannen, in 625 Banu Nadir. Na de Slag van de gracht in 627 keerde het leger van Mohammed zich tegen de stam Banu Qurayza omdat deze zich bij de strijd afzijdig had gehouden. Na hun overgave werden alle volwassen mannen onthoofd, de vrouwen en kinderen werden als slaaf verkocht. Hierna waren er geen joodse stammen in Medina meer over.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:21

ik lees hier dus geen bronnen. hadits en versen.

Mohammed heeft oorlog gevoerd ja. maar hij mocht alleen iemand aanvallen uit zelfverdediging (dus wanneer iemand hem aanviel)
hij heeft geen zieke aangevallen, geen kinderen, geen vrouwen.

weet je hoe mohammed oorlog voerde? hoe hij een stad binnen drong?

hij liep enkel deze stad binnen. hij werd bespuwd, er werden stenen gegooid, en deze man liep enkel door. hij vechte zelfs toen niet terug.

je zal de film risallah moeten zien. dit is een prachtige film over het leven van onze profeet. deze film is erg betrouwbaar. dit is echt De moslimfilm. hij is ook online te bekijken. dan zal je zien dat hij geen moordenaar was, dat hij niet onrechtvaardig was. ik heb op deze pagina al zoveel bewijzen geleverd aan de hand van bronnen. deze tekst vind ik niet veel toevoegen. er zit zeker waarheid in. maar ik weet niet hoe betrouwbaar deze tekst is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:31

Ik heb dit dus niet zelf geschreven, maar heb wel de bronnen voor je uiteraard Knipoog

Bukhari Volume 5, Boek 59, Nummer 716, USC-MSA Compendium of Muslim Texts
Bukhari Volume 4, Boek 52, Nummer 281, USC-MSA Compendium of Muslim Texts
Shaykh Safi ur-Rahmaan Mubarakfoori. The Story of the Prisoners of the Battle of Badr, www.islaam.org.uk
Gabriël Mandel Khan Mohammed, de profeet, blz. 59, ISBN 90 5466 790 7
Ram Goel, Sita. The Calcutta Quran Petition THE PROPHET SETS THE PATTERN, Voice of India, New Delhi
http://www.rumiforum.org/server/index.p ... &Itemid=43 The Delegation of Najran Christians], RUMI FORUM, april-juni 2005
Gabriël Mandel Khan Mohammed, de profeet, blz. 66, ISBN 90 5466 790 7
Acar, Ismail. The Delegation of Najran Christians, RUMI FORUM, april-juni 2005
Zahoor, A. PROPHET MUHAMMAD'S TREATY WITH CHRISTIANS OF NAJRAN, 1998

Armstrong, Karen Een geschiedenis van God. Vierduizend jaar jodendom, christendom en islam. (Oorspronkelijke titel: A History of God, From Abraham to the Present: the 4000 Year Quest for God.) ISBN 90-414-0776-6
Aslan, Reza Geen god dan God. Oorsprong, ontwikkeling en toekomst van de islam (Oorspronkelijke titel: No god but God. The Origins, Evolution, and Future of Islam) ISBN 90-234-1753-4
Lewis, Bernard Het Midden-Oosten, 2000 jaar culture en politiek geschiedenis (Oorspr. titel: The Middle East) ISBN 90-225-2939-8
Mansfield, Peter A history of the Middle East ISBN 9780141011233

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:35

ok maar wat wil je er verder mee zeggen?? ik heb uitgelegd wat jihad is. ik heb uitgelegd over de dwang binnen het geloof. ik heb uitgelegd dat ook joden als mensen behandeld worden.. onze profeet is geen terrorist ofzo. hij is de meest vredelievende persoon die er bestond

daarbij zie ik inderdaad een paar bronnen van hadiths. maar ook veel bronnen uit boeken. ten 1e hebben de schrijvers geen islamietische naam en ten 2e vertrouw ik niet ieder boek (zelfs al is dit een islamitisch boek.) ik kan ook een boek schrijven als ik wil.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 25-03-08 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:38

Ik probeer mijn standpunt uit te leggen Knipoog Ik heb niets tegen moslims, maar wel tegen Mohammed. En wel om deze reden. Ik snap ook echt niet dat bij deze man standaard (vzmh) staat, want zelf was hij ook niet zo van de vrede, en hoe zoiemand als profeet gezien kan worden.
Nog wel een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat houd bij jullie de originele bijbel in? Dat de Thorah "de wet" is weet ik, maar de originele bijbel is niet het oude testament, wat het oudste heilige boek is toch? ( en ja, ik weet dat de thorah onderdeel van het oude testament is Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:39

Wat te denken van de kruistochten onder zijn leiding?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:44

Mystica schreef:
Ik probeer mijn standpunt uit te leggen Knipoog Ik heb niets tegen moslims, maar wel tegen Mohammed. En wel om deze reden. Ik snap ook echt niet dat bij deze man standaard (vzmh) staat, want zelf was hij ook niet zo van de vrede, en hoe zoiemand als profeet gezien kan worden.
Nog wel een vraag uit nieuwsgierigheid. Wat houd bij jullie de originele bijbel in? Dat de Thorah "de wet" is weet ik, maar de originele bijbel is niet het oude testament, wat het oudste heilige boek is toch? ( en ja, ik weet dat de thorah onderdeel van het oude testament is Knipoog )

wij zijn verplciht op vzmh achter zijn naam te schrijven.(zoals bij alle andere profeten) en deze man was WEL VREDELIEVEND. je kent zijn biografie niet, je volgt door nietmoslims geschreven teksten, je bent geen moslim. sorry hoor. maar vertel mij niet dat deze man niet vredelievend was. als je wil mag je een boek komen halen. hoe kan het zijn dat moslims meer van hem houden dan van hun eigen echtenoot? hoe kan het dat mensen huilen wanneer ze herdenken wat hij voor ons heeft gedaan?? omdat hij zo'n goed hart had.

kijk. ik komt met vele bewijzen uit de Koran. die het aller betrouwbaarst zijn wat dit betreft. en jij komt met een lap tekst die hoofdzakelijk door nietmoslims is geschreven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:46

jameyskatje schreef:
ik lees hier dus geen bronnen. hadits en versen.

Mohammed heeft oorlog gevoerd ja. maar hij mocht alleen iemand aanvallen uit zelfverdediging (dus wanneer iemand hem aanviel)
hij heeft geen zieke aangevallen, geen kinderen, geen vrouwen.

weet je hoe mohammed oorlog voerde? hoe hij een stad binnen drong?

hij liep enkel deze stad binnen. hij werd bespuwd, er werden stenen gegooid, en deze man liep enkel door. hij vechte zelfs toen niet terug.

je zal de film risallah moeten zien. dit is een prachtige film over het leven van onze profeet. deze film is erg betrouwbaar. dit is echt De moslimfilm. hij is ook online te bekijken. dan zal je zien dat hij geen moordenaar was, dat hij niet onrechtvaardig was. ik heb op deze pagina al zoveel bewijzen geleverd aan de hand van bronnen. deze tekst vind ik niet veel toevoegen. er zit zeker waarheid in. maar ik weet niet hoe betrouwbaar deze tekst is.

Hoe kan het dan in hemelsnaam dat er een groep die zich fanatiekelingen noemen en terreurdaden plegen zich nog moslims mogen noemen van de rechtvaardige moslims? Waarom wordt er niks aan gedaan door de Islam om van binnenuit deze mafketels een halt toe te roepen.... Waarom keert de Islam deze gekken niet de rug toe??? Openlijk???

Hebben de moslims dan niet het idee dat dit soort terreurdaden een smet werpt op hun mooie geloof?

Waarom staat er niet een moslimleider op en zegt, ZO... ZO NU is het klaar!!! Meneer Bin Laden, organisatie Al Quaida WIJ Moslims willen niet meer in een adem genoemd worden met u, wij distancieren ons van uw daden........ wij laten ons niet meer verleiden tot dreiging en terreur, wij gaan als moslims groeien samen met de rest van de wereld

Waarom staat er niet zo iemand op?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:46

sorry maar jullie klinken echt gehersenspoeld. omdat wilders deze man met hitler heeft vergeleken. hoe durft hij eigenlijk.

deze man was niet gruwelijk. geloof me. ga zijn film bekijken en kom bij mij terug

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:47

al qaidah bestaat niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:48

Dat heb ik ook al eens over nagedacht, toen het straat zonder jihad was. Waren er keiveel moslims die alles afbraken en heel kwaad waren. Maar logische en veel vriendelijker en veel slimmer naar de buitenwereld zou er toch gewoon achter moeten worden gestaan. Want normale moslims zijn ook tegen het extreme?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:49

jameyskatje schreef:
al qaidah bestaat niet

Moet je in New York roepen Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:50

jameyskatje schreef:
ok maar wat wil je er verder mee zeggen?? ik heb uitgelegd wat jihad is. ik heb uitgelegd over de dwang binnen het geloof. ik heb uitgelegd dat ook joden als mensen behandeld worden.. onze profeet is geen terrorist ofzo. hij is de meest vredelievende persoon die er bestond

daarbij zie ik inderdaad een paar bronnen van hadiths. maar ook veel bronnen uit boeken. ten 1e hebben de schrijvers geen islamietische naam en ten 2e vertrouw ik niet ieder boek (zelfs al is dit een islamitisch boek.) ik kan ook een boek schrijven als ik wil.

Jij hebt toch ook geen islamitische naam? Clown Kan ik jou dan wel vertrouwen? Clown
Wat betreft de rest, tja, het is maar net wat je wilt geloven. Knipoog

Persoonlijk denk ik dat er van geen enkel heilig boek ook maar iets waar is. De "verhalen" zijn verhalen met een moraal. Het moraal doet er toe, niet het verhaal zelf. Wat er verder in staat, zijn regels waarvolgens je KUNT leven, als je een leidraad zoekt. Ik ben katholiek ( jaren misdienaar geweest zelf, ja ja en dat als halve jood), maar geloof niet in Jezus van Nazareth ( om het beestje eens bij zijn echte naam te noemen, ipv Christus) als de Messias of zoon van god. Ik geloof niet in boeken die practisch hetzelfde zijn als de bijbel, met hier en daar wat aanpassingen om iets goed te praten of voor eigen gewin. Het geeft slechts meer keuze mogelijkheden. En juist doordat mensen kiezen wat bij ze past, krijg je de botsingen. Als men het met een ander geloof eens was, dan zou men namelijk wel voor dat (of geen uiteraard) kiezen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:51

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:52

Wil je me nog wel even antwoord geven op mijn vraag waarom er niet iemand binnen de moslim gemeenschap opstaat?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:52

ik heb wel een islamitische naam. deze is romaisa

ja new york. de uitvinder van alqaidah. Tong uitsteken