Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:13

Ja en dat is dus precies wat ze in de horeca gaan doen. Is ook een bedrijf...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:19

ik snap het nut eigelijk niet om al die vergelijkingen naar andere dingen te maken, bij mij heeft dat net een negatieve invloed op de betrouwbaarheid van de persoon.
Als men dan zo milieu gebonden was zou men ook niet roken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:21

Ik weet niet of er [vrienden] groepen rokers zijn,maar als je met je vrienden uitgaat en er zitten rokers bij,dan zullen die moeten kiezen naar welk café ze gaan.Maar effe een voorbeeld,je word stapel verliefd op iemand,dus écht verliefd.Maar hij/zij rookt,is die verliefdheid dan opeens zomaar over?Zeg je dan 'oh hij rookt,dus weg met die verliefdheid'.Het klinkt miss. ver gezocht maar kan wel gebeuren dus.En échte liefde is blind,dus hoe doe je dat dan?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:21

ik er ook ergens een petitie waarop ik JA kan stemmen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:22

Ja ik zit dus met een roker in huis, maar die heb ik wel getraind wat betreft eten Haha! Toen we verkering kregen rookten we allebei nog, ik al jaren niet meer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:24

gohya schreef:
Ik weet niet of er [vrienden] groepen rokers zijn,maar als je met je vrienden uitgaat en er zitten rokers bij,dan zullen die moeten kiezen naar welk café ze gaan.Maar effe een voorbeeld,je word stapel verliefd op iemand,dus écht verliefd.Maar hij/zij rookt,is die verliefdheid dan opeens zomaar over?Zeg je dan 'oh hij rookt,dus weg met die verliefdheid'.Het klinkt miss. ver gezocht maar kan wel gebeuren dus.En échte liefde is blind,dus hoe doe je dat dan?

Voor mij wel, ik heb 5 mensen zien stikken geen lachertje wat dood betreft, ik wil het niet meemaken zelf, het is roken of moi Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:25

Maar dan kunnen jullie nu en straks niet meer samen naar een café?Ik weet niet hoe veel hij rookt,maar de hele avond zonder sigaret lijkt me stug.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:27

Jolandaa_ schreef:
is er ook ergens een petitie waarop ik JA kan stemmen?

Dat wil ik ook weten dan stem ik direct JA.

Toevallig was gisteren de aflevering van SITC waarbij Aiden aangeeft niet verder te willen gaan met Carry omdat ze rookt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:35

"Toevallig was gisteren de aflevering van SITC waarbij Aiden aangeeft niet verder te willen gaan met Carry omdat ze rookt".

Dan houd hij dus niet écht van haar.Dan was dit gewoon een verliefdheid en is er geen sprake van Houden van.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:37

gohya schreef:
Maar dan kunnen jullie nu en straks niet meer samen naar een café?Ik weet niet hoe veel hij rookt,maar de hele avond zonder sigaret lijkt me stug.

Jawel hoor, dan gaat hij maar even naar de rookruimte of naar buiten, zie het probleem niet. Het is ZIJN verslaving, zijn probleem, deal with it. En nee, heel de avond zonder, dat is een RAMP in zijn ogen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:39

IKbenEllen schreef:
gohya schreef:

Jawel hoor, dan gaat hij maar even naar de rookruimte of naar buiten, zie het probleem niet. Het is ZIJN verslaving, zijn probleem, deal with it. En nee, heel de avond zonder, dat is een RAMP in zijn ogen.

Bij ons sluiten de deuren om 2uur er komt dan niemand meer binnen. Dus dan zou hij vanaf 2uur tot hoelaat jullie naar huis mogen niet meer kunnen roken?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:43

Citaat:
Alsof ik hier nooit over nagedacht heb. Ik ben inmiddels ook alweer dik in de veertig en degene die ik eventueel zo kunnen hebben (lees: die wat om mij geven )roken zelf ook of hebben zelf een leefgewoonte waarmee ze hun gezondheid aantasten. Dus ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik er niemand mee last val, zelfs niet als ik er dood aan zou gaan.

Verder zijn mijn ervaringen idd anders: ik ken geen mensen van in de 40 die nog niet weten hoe het eruit ziet wat je als roker binnen krijgt.

Ik ben alleen maar blij dat te horen. Lachen Ik heb nog nooit tegen rokers gezeurd die hun sigaretjes (of sigaren, pijpen ect) rookten zonder anderen lastig te vallen. Lachen En als jou omgeving ook rookt, is dat dus geen probleem. Super toch? Lachen

En zo zie je maar... ook oudere mensen weten soms niet wat ze doen. Misschien de meesten, maar je hebt er toch weer tussen die er wél enorm van schrikken.

Om nog even in te gaan op wat eerder werd gezegd; JA, ik heb OOK last van mensen die dronken zijn, of die drugs hebben gebruikt. En dat vind ik absoluut net zo min acceptabel (zelfs nog erger) als meeroken...! En ook die rommel die auto's uitblazen vind ik uiteraard akelig. Wij allemaal. Als ik er hoogstpersoonlijk wat over te zeggen had, zouden er ook zeker dingen veranderen... maar dat heb ik helaas niet. Boos! Zo bestaan er al schonere auto's, maar die worden nog niet hard ingevoerd... (enne... Nee, ik heb GEEN auto)

Tot slot; allemaal gezellig uit kan best, ook met de nieuwe wet. Je kunt kiezen; of je gaat als roker buiten staan met een deel van de groep, (kan ook heel gezellig zijn) of je blijft binnen en slaat een sigaretje over. Misschien ook gelijk een stok achter de deur om af en toe te MINDEREN... je hoeft niet te STOPPEN, maar zolang je uit bent rook je dan dus gewoon niet en geniet je lekker van het samenzijn met je vrienden. Lachen En wie weet wat voor positieve gevolgen dat heeft? Misschien kunnen mensen die WILLEN stoppen, hiermee wel een zetje in de rug krijgen.

Ik heb tot nu toe niet op de berichten van Chiqa gereageerd, simpelweg omdat ik geen idee heb hoe het medisch zit. Maar als ik aanneem dat het inderdaad gewoon waar is, ben je in zeker zin ''slachtoffer'' van het nieuwe beleid. Maar ook jij KAN buiten gaan staan, al veroorzaakt het misschien wat ongemak... Wel meer mensen hebben helaas te kampen met ongemakken door medische aandoeningen, ikzelf ook. Ik moet er OOK dingen om laten en doen die ik niet altijd leuk vind... Maar moeten anderen dan last hebben omdat JIJ die aandoening hebt? Dat is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk... Immers, als jij met jou aandoening tegenover iemand zit met een longaandoening... wat is dan eerlijk?

Zoiets is gewoon heel erg moeilijk... maar ik vind het absoluut vervelend voor je, dat wel.

Maar laten we dat ook voorop stellen; ik begrijp de teleurstelling van de rokers wel. Ik hoop alleen dat de rokers ook de opluchting van niet-rokers en mensen met een zwaar probleem met rook ook begrijpen...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:45

Somebitch schreef:
Bij ons sluiten de deuren om 2uur er komt dan niemand meer binnen. Dus dan zou hij vanaf 2uur tot hoelaat jullie naar huis mogen niet meer kunnen roken?

Ik ben de 30 al gepasseerd, wil om 2 uur onderhand wel naar huis Haha!
Maar mocht ik willen blijven: dan is dat dus ZIJN probleem, niet de mijne.

Eerder dit topic zei ik al dat ik vind dat ik meer vrijheid had, werd met een dikke Misselijk op gereageerd, maar dit is dus precies wat ik bedoel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:48

Oh haha dat wist ik niet Clown Ja dan is het wel een ander vehraal Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:48

Nakisha schreef:
Tot slot; allemaal gezellig uit kan best, ook met de nieuwe wet. Je kunt kiezen; of je gaat als roker buiten staan met een deel van de groep, (kan ook heel gezellig zijn) of je blijft binnen en slaat een sigaretje over. Misschien ook gelijk een stok achter de deur om af en toe te MINDEREN... je hoeft niet te STOPPEN, maar zolang je uit bent rook je dan dus gewoon niet en geniet je lekker van het samenzijn met je vrienden. Lachen En wie weet wat voor positieve gevolgen dat heeft? Misschien kunnen mensen die WILLEN stoppen, hiermee wel een zetje in de rug krijgen.

Precies de reden dat ik -als roker- voor ben.

Overigens maak ik vaak mee op feestjes waar binnen niet gerookt mag worden (heb ik uiteraard begrip voor!) dat aan het einde van de avond iedereen buiten staat omdat het daar het gezelligst is. Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:53

Tuurlijk, dat verbaast me ook niks. Lachen En als je buiten uit de wind gaat staan, kan je ook best bij de rokers staan en het gezellig hebben! Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 11:59

Ja goed, als ik er toch tussen wil staan is dat mijn eigen keuze, dan hoor je mij ook niet hoor.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:18

gohya schreef:
"Toevallig was gisteren de aflevering van SITC waarbij Aiden aangeeft niet verder te willen gaan met Carry omdat ze rookt".

Dan houd hij dus niet écht van haar.Dan was dit gewoon een verliefdheid en is er geen sprake van Houden van.

Lijkt me ook sterk dat je bij een eerste of tweede afspraakje al van iemand houdt Knipoog Geef Aiden dan ook groot gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:21

gohya schreef:

Dat kun je ook andersom stellen
De roker houd niet van de niet-roker want hij stopt niet met zijn ongezonde gewoonte waar een ander last van heeft.
Als de roker zo van zijn geliefde houd stopt die wel als die er niet tegen kan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:24

Ik teken niet. Ik ben nou zo'n anderhalve maand in Ierland, waar het rookverbod al veel langer geld. En het is heerlijk om uit te gaan zonder dat je kleren naar rook stinken, of dat je de hele avond de rook van een ander staat te happen. Ik ben heus niet tegen rokers, maar ik ben wel voor het rookverbod Knipoog
En het argument dat mensen niet meer uitgaan klopt niet, álles zit hier avond na avond, ook doordeweeks, hartstikke vol. Mensen die roken nemen hun Guinness mee naar buiten, er gebeurt hier sowieso veel op straat.
Vriendin van hier rookt ook, en zij heeft er ook absoluut geen problemen mee.
Het werkt hier echt prima Lachen

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:26

darwin schreef:
Ik teken niet, ben blij als mijn eten niet meer verpest wordt door die stink rook.

100000000000000000000000000% mee eens

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:20

Somebitch schreef:
IKbenEllen schreef:

En dat betekent dat mensen vanaf 2 uur tot hoelaat naar huis gaan irritantie, moeten hebben van iemands ongezonde verslaving, waarbij ze zichzelf in een predispositie situatie stellen voor gezondheidsrisico's.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:36

Verward Begrijp even niet wat je bedoelt....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:39

Het gaat over die vanaf 2 uur tot hoelaat niemeer mogen roken, veel aan te begrijpen is er niet Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:53

Sorry, geen idee wat "zichzelf in een predispositie situatie stellen" betekent... Nagelbijten / Gniffelen