Ik woon er heel mijn leven en nee, het is geen grote bende en als was ie zwart/geel/paars/blauw... wat dan nog? Alsof ik last heb van iemands huidskleur! Altijd leuk racistische praat op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Nee ok, je hebt het beestje zelf niet bij de naam genoemd, heb ik voor je gedaan. Je hebt het wel degelijk over trots als je alle "goede" eigenschappen van een land beschrijft en hoe je je erover zou kunnen voelen. Beetje hypocriet dat je dan zegt "trots, dat heb je mij niet horen zeggen" (nee, ok... maar je hebt het wel beschreven).
Schimmelig schreef:In een ander stukje tekst aan Moniek gericht heb ik getypt dat ik op zich niks tegen trots heb, maar wel tegen zoals ik het heb genoemd destructieve trots. Een vorm van die trots is in mijn ogen patriottistische trots.
Schimmelig schreef:Wat dierenbeulerij betreft. Je hebt het over 'grote schaal', alsof ze er fabrieken hebben staan waar ze beesten mishandelen. In NL lopen we misschien voor met het bestrijden van dit soort onzin en hier zijn de regels ook wat strenger, maar hier komt statistisch gezien (per inwoner) vast evenveel dierenbeulerij voor. Jij vind het misschien appels met peren vergelijken en dat is je goed recht, maar kijk eerst naar de feiten. Zijn alle Nederlanders lief voor dieren? No way.
Schimmelig schreef:Altijd roepen mensen uit dorpen, grote steden dit, grote steden dat. Hoe vaak kom je er1 keer per jaar?
Ik woon er heel mijn leven en nee, het is geen grote bende en als was ie zwart/geel/paars/blauw... wat dan nog? Alsof ik last heb van iemands huidskleur! Altijd leuk racistische praat op Bokt
Achilles schreef:Wat ik persoonlijk het liefst van de aardbodem zie verdwijnen en zeker uit nederland?
Onder andere:
Extreme moslims, criminele allochtonen, moordende groeperingen, kinder
verkrachters/moordenaars, verkrachters/moordenaars van mens of dier en dat is nog maar een kleine greep uit m'n lijstje.
russel schreef:Achilles zegt toch niet dat het alleen maar moslims/allochtonen zijn die dit doen?
Trouwens extremisten zijn er best veel, kijk eens naar bepaalde landen wie daar de scepter zwaaien. In 2007 is het onderhand wel tijd om een liberaal moslim te mogen zijn in elk land. Ook christus zal hedentendage wel in een spijkerbroekie gepredikt hebben, het is tenslotte liefde wat ze prediken..
Nadya schreef:Ik zeg het nog even voor de duidelijkheid, Russel, omdat veel mensen in NL dat wel eens schijnen te vergeten.
De meeste moslims zijn tegen al die geweldadigheden, hoor. Wat extremisten in andere landen doen, is weer een ander verhaal (en ook daar zijn veel moslims tegen geweld trouwens). Kijk maar eens naar een land als Iran. De gewone mensen daar vinden het ook heel erg wat er gebeurt, willen ook meer 'vrijheden', maar ja, je hoort alleen maar het nieuws van de dictator en zijn 'regering'. En de hele wereld denkt dat iedere Iranier ook zo denkt. Dat is natuurlijk grote onzin......
xx_Horsiex schreef:Laten we Nederland eens vergelijken met een ander Europees land.
Citaat:Zijn zij zo gek om zoveel moskee's te bouwen?
Citaat:Hebben zij daar alles in twintig verschillende talen zodat menig buitenlander zich niet "beledigt" voelt als hun taal er niet bij ligt?
Citaat:Worden zij daar zo maar toegelaten?
Bron?Citaat:Het is toch van de zotte mensen, dat buitenlanders zich niet aanpassen, omdat dat gewoon niet hoeft?
Citaat:Waarom zou ik naar een Nederlandse school gaan, als ze toch scholen in mijn taal bouwen?
Citaat:Die mensen hoeven zich niet aan te passen, omdat Nederland ze het veel te gemakkelijk maakt.
Citaat:En Maxima, vind het zo best een symphatiek mens, maar om te zeggen dat er geen Nederlandse identiteit is, nee, dat vind ik schandalig.
Shadow0 schreef:Ik heb ook geen idee wat die Nederlandse identiteit zou moeten zijn hoorEn als die er al is, geloof ik niet dat ik 'm wil delen.
tamorka schreef:Shadow0 schreef:Ik heb ook geen idee wat die Nederlandse identiteit zou moeten zijn hoorEn als die er al is, geloof ik niet dat ik 'm wil delen.
Niemand is zich bewust van dingen die als vanzelfsprekend er altijd geweest bent.
Weet je wat ook zo typisch Nederlands is? De huizen! Als ik hier de grens over ga, kan ik zo zien of er duitsers of nederlanders wonen. JE ziet het aan de huizen. Kan het niet uitleggen. Als je verder Duitsland of Belgie in rijdt, zijn de huizen er gewoon anders.
Ik geloof dat er ergens op de Nederlandse Antillen ook huizen staan met typisch nederlandse gevels. Maar dit is een voorbeeld, een uiterlijk voorbeeld zelfs.
Verder heb ik de nederlandse identiteit al eerder besproken in dit topic. Er IS een nederlandse identiteit, iets wat afwijkt van de rest van de wereld. Kleine dingen, waar je normaliter niet stil bij staat.
Nadya schreef:Shadow0, goed gereageerd!!! Ben benieuwd naar de antwoorden....![]()
Toen ik zelf in Italie woonde, was ik blij dat ik mijn Nederlandse nationaliteit kon behouden. Niet dat ik daarom minder van Italie hield, hoor, het was mijn thuis toen. Maar ik was wel blij dat ze daar nooit moeilijk over hebben gedaan. Dat waren nog andere tijden.
runningkawa schreef:Nadya, de nederlandse intentiteit bestaat niet, waarom dan wel dat nederlands paspoort willen houden?
Dat heeft dan toch geen nut?