Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:44

Altijd roepen mensen uit dorpen, grote steden dit, grote steden dat. Hoe vaak kom je er Verward 1 keer per jaar?

Ik woon er heel mijn leven en nee, het is geen grote bende en als was ie zwart/geel/paars/blauw... wat dan nog? Alsof ik last heb van iemands huidskleur! Altijd leuk racistische praat op Bokt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:48

Jammer dat Wilders in de Kamer wel dingen roept die niet kloppen, bv. over het ROC in H'sum waar 'ze de leerlingen alleen maar halal vlees geven' (volgens hem dus). Deze school geeft les aan zo'n 60 nationaliteiten en ze houden idd ook rekening met moslims, maar hebben echt niet alleen maar halal vlees. De school zelf snapt ook niet dat Wilders dit roept tijdens een kamerdebat, want het klopt totaal niet wat hij zegt. Ze zijn er boos over. Als Wilders zo met 'feiten' omgaat, klinkt voor mij dan toch weer als zware stemmingmakerij, hoor. Ja
Jammer dat sommige mensen daar blijkbaar intuinen......

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:53

Ja precies, daar springt hij haarfijn op in.

Die stemmingmakerij ja (niet alleen van hem hoor), zoals bijv. de negerzoenen waar ik het al over had (stunt van de marketingafdeling van Van der Breggen) of bijv. het plan voor een Islamitisch ziekenhuis (proefballonnetje van een autochtone zakenman). Direct schreeuwt iedereen moord en brand dat 'ze' alles overnemen. Mensen moeten zelf eens wat meer nadenken.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:02

Schimmelig schreef:
Nee ok, je hebt het beestje zelf niet bij de naam genoemd, heb ik voor je gedaan. Je hebt het wel degelijk over trots als je alle "goede" eigenschappen van een land beschrijft en hoe je je erover zou kunnen voelen. Beetje hypocriet dat je dan zegt "trots, dat heb je mij niet horen zeggen" (nee, ok... maar je hebt het wel beschreven).

Zo interpreteer jij het. MAar dat zegt meer over jou dan over mij. Het is namelijk JOUW interpretatie over wat ik zeg.
Wat ik eerder zag was dat iemand zo treffend schreef over een friet of kroket uit de muur halen. Ook zo typisch Nederlands. Mogelijk merkwaardige eigenschap in de ogen van buitenlanders, maar het IS nederlands. Net zoiets als mayo bij de friet. WAlgen buitenlanders van. Maar wij vinden het lekker. Er IS gewoon sprake van een nederlandse cultuur, compleet met merkwaardigheden.

Schimmelig schreef:
In een ander stukje tekst aan Moniek gericht heb ik getypt dat ik op zich niks tegen trots heb, maar wel tegen zoals ik het heb genoemd destructieve trots. Een vorm van die trots is in mijn ogen patriottistische trots.

Destructief gaat mij een stapje te ver. Ik heb er ook geen prettige nasmaak van, maar misschien hebben we dat overgehouden van het nationalisme van de Duiters gedurende WOII zodat we daar ook niet meer objectief over kunnen oordelen.

Schimmelig schreef:
Wat dierenbeulerij betreft. Je hebt het over 'grote schaal', alsof ze er fabrieken hebben staan waar ze beesten mishandelen. In NL lopen we misschien voor met het bestrijden van dit soort onzin en hier zijn de regels ook wat strenger, maar hier komt statistisch gezien (per inwoner) vast evenveel dierenbeulerij voor. Jij vind het misschien appels met peren vergelijken en dat is je goed recht, maar kijk eerst naar de feiten. Zijn alle Nederlanders lief voor dieren? No way.

Niet alle Nederlanders. MAar in z'n algemeen genomen zijn ze wel goed voor dieren (kan altijd beter, oke). MAar ik heb (en jij waarschijnlijk niet) een hoop gelezen over dierenmisstanden in Spanje, Portugal, Roemenie, Griekenland en Turkije. Massavergiftigingen voor straathonden en nog veel meer ellende. JA, grootschalig. HEt gebeurt alleen niet in de fabriek maar op straat. Ik heb zelf een hond uit Spanje geadopteerd en ik mijd Spanje in de toekomst als vakantieland. Wil niet met ellende geconfronteerd worden.

En nu wil ik even terugkomen op Zwarte Piet: dit hoeft niet discriminerend worden opgepakt. Mij is geleerd dat Zwarte Piet zoveel schoorstenen bezocht heeft, dat zijn huid zwart is van het roet. "Zwarte Piet zo zwart als roet". Dat zegt het al.

Verder is het ook wel een eer om Zwarte Piet te zijn, want als kind had ik er erg veel respect voor. En nee, heus niet als boeman.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:17

sinterklaas noemde ik als een voorbeeld wat nederland nederland maakt.
En wat ik leuk vind ik hou van nederland en zijn gewoontes en traditie's,ik hou niet van nederland met al zijn kromme regeltjes wel vrij denken maar niet vrij leven.
Nederland werkt zijn eigen volk zo tegen,ik vind het geen motiverend land,dat was 10 jaar terug wel zo.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:21

Je omschrijft het prachtig Moniek, geen motiverend land....

Ik noem het al tijden een langzaam wegrottend land en ik meen het oprecht

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:36

Schimmelig schreef:
Altijd roepen mensen uit dorpen, grote steden dit, grote steden dat. Hoe vaak kom je er Verward 1 keer per jaar?

Ik woon er heel mijn leven en nee, het is geen grote bende en als was ie zwart/geel/paars/blauw... wat dan nog? Alsof ik last heb van iemands huidskleur! Altijd leuk racistische praat op Bokt

2 jaar in een dorp en 36 jaar in een stad, ik weet wel waar ik over praat, wat ik heb gezien en beleefd.

Ik heb geen last van iemands huidskleur. Ik heb er last van dat ze onze normen en waarden onder onze kont vandaan willen schoppen en ze ons hun normen en waarden op willen dringen. (met behulp van de politiek nog wel)

Racistische praat? Dat is het pas als je een ieder ander van welke andere cultuur, ras of huidskleur dan ook over 1 kam scheert en ze het liefst allemaal van de aardbodem ziet verdwijnen.
Wat ik persoonlijk het liefst van de aardbodem zie verdwijnen en zeker uit nederland?
Onder andere:
Extreme moslims, criminele allochtonen, moordende groeperingen, kinder
verkrachters/moordenaars, verkrachters/moordenaars van mens of dier en dat is nog maar een kleine greep uit m'n lijstje.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:59

Achilles schreef:
Wat ik persoonlijk het liefst van de aardbodem zie verdwijnen en zeker uit nederland?
Onder andere:
Extreme moslims, criminele allochtonen, moordende groeperingen, kinder
verkrachters/moordenaars, verkrachters/moordenaars van mens of dier en dat is nog maar een kleine greep uit m'n lijstje.

Onthou dan wel dat onder de moslimgroep maar een klein aantal extreem te noemen is. En dat onder de moordende groeperingen, criminelen, (kinder)verkrachters en moordenaars ook 'gewone' Nederlanders zitten. Kijk, en die mogen van mij ook het land uit, alleen daar hoor je niemand over. Wel over de allochtone criminelen (die van mij ook het land uit mogen, hoor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:03

Achilles zegt toch niet dat het alleen maar moslims/allochtonen zijn die dit doen?

Trouwens extremisten zijn er best veel, kijk eens naar bepaalde landen wie daar de scepter zwaaien. In 2007 is het onderhand wel tijd om een liberaal moslim te mogen zijn in elk land. Ook christus zal hedentendage wel in een spijkerbroekie gepredikt hebben, het is tenslotte liefde wat ze prediken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:06

Van mij mogen ze alle criminelen aanpakken. Alle hangjongeren die ook dingen slopen en mensen bang maken aanpakken.
Maar het lijkt er soms wel op dat als ze een kleurtje hebben de politie niks mag doen en zeggen, want het discriminatie...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:10

russel schreef:
Achilles zegt toch niet dat het alleen maar moslims/allochtonen zijn die dit doen?

Trouwens extremisten zijn er best veel, kijk eens naar bepaalde landen wie daar de scepter zwaaien. In 2007 is het onderhand wel tijd om een liberaal moslim te mogen zijn in elk land. Ook christus zal hedentendage wel in een spijkerbroekie gepredikt hebben, het is tenslotte liefde wat ze prediken..

Ik zeg het nog even voor de duidelijkheid, Russel, omdat veel mensen in NL dat wel eens schijnen te vergeten.
De meeste moslims zijn tegen al die geweldadigheden, hoor. Wat extremisten in andere landen doen, is weer een ander verhaal (en ook daar zijn veel moslims tegen geweld trouwens). Kijk maar eens naar een land als Iran. De gewone mensen daar vinden het ook heel erg wat er gebeurt, willen ook meer 'vrijheden', maar ja, je hoort alleen maar het nieuws van de dictator en zijn 'regering'. En de hele wereld denkt dat iedere Iranier ook zo denkt. Dat is natuurlijk grote onzin......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:24

Dat weten we ook wel, maar hier wordt over extremisten gesproken. En die hebben te veel vrij spel in westelijke landen om zo maar te zeggen, die zitten er niet omdat ze het leven hier zo fijn vinden, al die vrijheden, maar om dat ze vinden dat dat afgelopen moet zijn. De groep extremisten is aan het groeien en in een behoorlijk aantal en als dat zelfs door de overheid wordt geroepen dan is het heel erg, want die zijn zo bleu die komen altijd achter iets als het al een algemeen bekend goed is.

Zoals ik bv landen zoals Iran ken, is het geloof daar een mannengeloof. Het zijn voornamelijk de vrouwen die als vee behandeld worden. Als men in zo een land massaal liberaal willen zijn, is zo een regime snel omver.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:26

Nadya schreef:
Ik zeg het nog even voor de duidelijkheid, Russel, omdat veel mensen in NL dat wel eens schijnen te vergeten.
De meeste moslims zijn tegen al die geweldadigheden, hoor. Wat extremisten in andere landen doen, is weer een ander verhaal (en ook daar zijn veel moslims tegen geweld trouwens). Kijk maar eens naar een land als Iran. De gewone mensen daar vinden het ook heel erg wat er gebeurt, willen ook meer 'vrijheden', maar ja, je hoort alleen maar het nieuws van de dictator en zijn 'regering'. En de hele wereld denkt dat iedere Iranier ook zo denkt. Dat is natuurlijk grote onzin......

Ooit in Iran geweest Verward Verward
Het is nog erger dan in boeken en kranten staat omschreven neem dat maar van mij aan Sigaar

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:02

[quote="Noetanchamon"
Ooit in Iran geweest Verward Verward
Het is nog erger dan in boeken en kranten staat omschreven neem dat maar van mij aan Sigaar[/quote]

Twee vrienden van mij hebben er jarenlang gewoond en ja, aangezien ik altijd erg geinteresseerd ben in wat er in die landen echt omgaat (ik lees ook veel boeken over de vrouwen in die landen), durf ik wel te stellen dat de 'gewone' mens daar (dus niet de autoriteiten/overheden) echt niet zo denkt, als jij schetst (en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ga zelf eens een jaartje of wat in Teheran wonen tussen de gewone mensen). Dus jouw 'stemmingmakerij' opmerking slaat helemaal nergens op. Tong uitsteken

Heb je gisteren toevallig Pauw en Witteman gezien? Daar zat ook een vrouw die er gewoond heeft en toevallig precies hetzelfde vertelde. Mensen zijn daar heel vriendelijk en nieuwsgierig en doen allerlei dingen stiekem of via omwegen om een beetje een normaal leven te kunnen leiden. Iets wat niet makkelijk is, omdat ze van hogerhand aardig onderdrukt worden en als je gepakt wordt, zijn de straffen streng. Het zijn gewone mensen, zoals jij en ik, hoor. Je moet het niet erger maken dan het is, als je er niets over weet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:06

Laten we Nederland eens vergelijken met een ander Europees land.

Laten we dan eens een kijkje nemen in hun intergratie programma.

Zijn zij zo gek om zoveel moskee's te bouwen?
Hebben zij daar alles in twintig verschillende talen zodat menig buitenlander zich niet "beledigt" voelt als hun taal er niet bij ligt?
Worden zij daar zo maar toegelaten?

Het is toch van de zotte mensen, dat buitenlanders zich niet aanpassen, omdat dat gewoon niet hoeft?

Ik bedoel, waarom zou ik Nederlands leren, als men mij toch alles voorschotelt in mijn eigen taal? Waarom zou ik mij gedragen, als men er toch niks aan doet omdat dan gelijk 'rascisme' wordt geroepen? Waarom zou ik gaan werken, als ik toch kan teren op de zak van de Nederlandse staat?
Waarom zou ik naar een Nederlandse school gaan, als ze toch scholen in mijn taal bouwen?

En ga zo maar verder. Die mensen hoeven zich niet aan te passen, omdat Nederland ze het veel te gemakkelijk maakt.

Denk je dat als je daar heen gaat, ze dat voor ons zouden doen?

En Maxima, vind het zo best een symphatiek mens, maar om te zeggen dat er geen Nederlandse identiteit is, nee, dat vind ik schandalig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:34

xx_Horsiex schreef:
Laten we Nederland eens vergelijken met een ander Europees land.

Prima Ja Welk land neem je?

Ik ga er even vanuit dat de stellingen in jouw vragen slaan op de situatie in Nederland.

Citaat:
Zijn zij zo gek om zoveel moskee's te bouwen?

Bron, cijfers, vergelijking met andere landen, en op welke manier zou de overheid dit tegen moeten houden?

Citaat:
Hebben zij daar alles in twintig verschillende talen zodat menig buitenlander zich niet "beledigt" voelt als hun taal er niet bij ligt?

Nou, ik weet niet of je op de hoogte bent van de taalstrijd in bv België of in Spanje, maar.... dat is een heel stuk ingewikkelder dan hier. Als klein illustratief voorbeeldje worden hier de films niet ondertiteld in 2 talen Lachen

Als je overigens echt zoveel waarde hecht aan onze taal, is het foutloos schrijven natuurlijk wel een vereiste he?

Citaat:
Worden zij daar zo maar toegelaten?

Jep, de regels voor toelating zijn grotendeels gezamelijk afgesproken door de Europese landen. Nederland is volgens mij tegenwoordig zelfs 1 van de strengere landen quo toelating. De situatie is dus al heel erg veranderd, maar Wilders en concorten baseren hun geroep niet echt op feiten, want dan zou het een stuk minder spectaculair klinken.

Citaat:
Het is toch van de zotte mensen, dat buitenlanders zich niet aanpassen, omdat dat gewoon niet hoeft?
Bron?

Citaat:
Waarom zou ik naar een Nederlandse school gaan, als ze toch scholen in mijn taal bouwen?

Hoe bouw je een school in een taal? Daarnaast is onderwijs in eigen taal allang afgeschaft. Maar ja, opnieuw klinken de feiten niet spectaculair genoeg.

Citaat:
Die mensen hoeven zich niet aan te passen, omdat Nederland ze het veel te gemakkelijk maakt.

En tegelijkertijd maken we het ze moeilijk. Door weinig begrip te tonen voor de mensen die nog wel aan het leren zijn, maar het nog niet goed kunnen. Door de Nederlandse leerlingen weg te houden uit de omgeving van kinderen met een andere taal als achtergrond, zodat die kinderen niet zoveel met Nederlands in aanraking komen. Door jongeren met een buitenlandse achternaam te weren van stageplekken en sollicitaties.
Door heel makkelijk te veroordelen: "zie je wel, jullie kunnen het niet" maar die situatie niet te willen veranderen. En door alle positieve gevallen gewoonweg niet te zien. Er zijn zat mensen met buitenlandse achtergrond die volkomen normaal en geaccepteerd meedraaien. Maar die worden gewoon genegeerd, en elke keer, elke keer opnieuw wordt er alleen maar gekeken naar wat er verkeerd is.

Citaat:
En Maxima, vind het zo best een symphatiek mens, maar om te zeggen dat er geen Nederlandse identiteit is, nee, dat vind ik schandalig.

Ik heb ook geen idee wat die Nederlandse identiteit zou moeten zijn hoor Lachen En als die er al is, geloof ik niet dat ik 'm wil delen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:37

Als er geen Nederlandse identiteit is, dan is er toch ook geen Turkse of Marokaanse identiteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:38

tegenwoordig is NL 1 van het sterngste...zou kunnen..maar zijn ze daarmee niet 25 jaar te laat??

Als je het hebt over Nederlandse identiteit vind ik dat er ook wel bij horen...achter de feiten aanhollen...terwijl het allang bekend is dat iest niet werkt...maar zeker niks doen, kop in het zand en het gaat wel over

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:41

Shadow0 schreef:
Ik heb ook geen idee wat die Nederlandse identiteit zou moeten zijn hoor Lachen En als die er al is, geloof ik niet dat ik 'm wil delen.

Niemand is zich bewust van dingen die als vanzelfsprekend er altijd geweest bent.
Weet je wat ook zo typisch Nederlands is? De huizen! Als ik hier de grens over ga, kan ik zo zien of er duitsers of nederlanders wonen. JE ziet het aan de huizen. Kan het niet uitleggen. Als je verder Duitsland of Belgie in rijdt, zijn de huizen er gewoon anders.

Ik geloof dat er ergens op de Nederlandse Antillen ook huizen staan met typisch nederlandse gevels. Maar dit is een voorbeeld, een uiterlijk voorbeeld zelfs.

Verder heb ik de nederlandse identiteit al eerder besproken in dit topic. Er IS een nederlandse identiteit, iets wat afwijkt van de rest van de wereld. Kleine dingen, waar je normaliter niet stil bij staat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:43

Shadow0, goed gereageerd!!! Ben benieuwd naar de antwoorden.... Haha!

Toen ik zelf in Italie woonde, was ik blij dat ik mijn Nederlandse nationaliteit kon behouden. Niet dat ik daarom minder van Italie hield, hoor, het was mijn thuis toen. Maar ik was wel blij dat ze daar nooit moeilijk over hebben gedaan. Dat waren nog andere tijden. Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:44

tamorka schreef:
Shadow0 schreef:

Niemand is zich bewust van dingen die als vanzelfsprekend er altijd geweest bent.
Weet je wat ook zo typisch Nederlands is? De huizen! Als ik hier de grens over ga, kan ik zo zien of er duitsers of nederlanders wonen. JE ziet het aan de huizen. Kan het niet uitleggen. Als je verder Duitsland of Belgie in rijdt, zijn de huizen er gewoon anders.

Ik geloof dat er ergens op de Nederlandse Antillen ook huizen staan met typisch nederlandse gevels. Maar dit is een voorbeeld, een uiterlijk voorbeeld zelfs.

Verder heb ik de nederlandse identiteit al eerder besproken in dit topic. Er IS een nederlandse identiteit, iets wat afwijkt van de rest van de wereld. Kleine dingen, waar je normaliter niet stil bij staat.

Precies, en door die dingen, voel ik mij Nederlander. Ben ik trots op mijn nationaliteit? Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:45

Nadya, de nederlandse intentiteit bestaat niet, waarom dan wel dat nederlands paspoort willen houden?
Dat heeft dan toch geen nut? Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:45

He Nadya, hoe zijn jouw ervaringen als buitenlander zijnde in Italie eigenlijk? En hoe ervaar je de italianen? Verschillen met nederlanders en zo?

Nederlands zijn heeft voor en nadelen, omdat niets perfect is. Er zijn mooie aspecten aan nederlanders maar ook minder mooie. Ik vind dat nederlanders afgunstig zijn op hun naasten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:46

Nadya schreef:
Shadow0, goed gereageerd!!! Ben benieuwd naar de antwoorden.... Haha!

Toen ik zelf in Italie woonde, was ik blij dat ik mijn Nederlandse nationaliteit kon behouden. Niet dat ik daarom minder van Italie hield, hoor, het was mijn thuis toen. Maar ik was wel blij dat ze daar nooit moeilijk over hebben gedaan. Dat waren nog andere tijden. Knipoog

Welke antwoorden zou je graag willen hebben?

Het feit dat ik mijn redenering niet kan bouwen, omdat ik spreek uit eigen ervaring? Zo zie ik het nou eenmaal. Ik heb alleen maar ervaring met de slechte kant van de allochtonen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:47

runningkawa schreef:
Nadya, de nederlandse intentiteit bestaat niet, waarom dan wel dat nederlands paspoort willen houden?
Dat heeft dan toch geen nut? Lachen

Inderdaad. Waarom je nationaliteit behouden, als die in jou ogen niet bestaat?