Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Ach de proefdieren hebben het prima. De medicijnen die ontstaan door proefdieren daar kunnen wij mensen niet meer buiten. Voor de cosmetica vind ik nog wat te zeggen. Maar alle dieren in dienst van de mens moeten heel veel dingen onvrijwillig.
detour schreef:Ik beleef geen plezier aan dieren waar proeven op worden uitgeoefend.
het enige wat ik slik is paracetamol. Verder homeopatische dingen.
Paracetamol. Nooit bij stilgestaan wat ze daarvoor inzetten qua proeven...
manzano schreef:Om de mens te "dienen" dan.............
En nu gebruik je het misschien niet, maar wellicht dat jij of je familie getroffen wordt door een ergere ziekte dan wat je oplost met paracetamol dat je ongeloofelijk dankbaar bent dat er medicijnen zijn!!!
Dat was ik tenminste wel toen een familielid van mij dat overkwam.........
maikeltje schreef:En dat is nou zo hypocriet. Het één mag wel, omdat dat dat ons mensen uit komt (maar wel slecht voor dieren is) en het ander mag niet, omdat wij mensen dat vies vinden (terwijl dat nou weer helemaal niet zo slecht hoeft te zijn voor een dier).
slimmerik schreef:Ach en de dieren worden net als de misdadigers in gevangenschap gehouden. Dus voor mij mag het op allebei.
manzano schreef:Soms moet je uit 2 kwaden kiezen
Zoals ik al zei maakt justitie veel te veel fouten en vind ik daarom dat je het niet op gedetineerden mag toepassen. Daarbij zie ik dieren wat dat betreft echt als een mindere van de mens en daarom niet te vergelijken
detour schreef:Als we er nou eens allemaal uitkomen wat men verstaat onder goed en slecht, misschien komen we dan qua discussie wat nader tot elkaar! Ik vind een dier inzetten voor een proef per definitie slecht. dat betekent niet dat ik er niet het nut van inzie, dat wel.
Slecht voor mij is als het dier qua welzijn zowel fysiek als mentaal lijdt..
Goed betekent voor mij dat het dier in goede welzijn verkeert op zowel mentaal als psychisch vlak.
En jullie?
Diablo schreef:slimmerik schreef:Ach en de dieren worden net als de misdadigers in gevangenschap gehouden. Dus voor mij mag het op allebei.
Er is alleen 1 belangrijk verschil. De dieren hebben niemand kwaad gedaan....