ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:42

Maar als ze dan is ingespoten en daaraan is overleden, waar komt dan dat bloed vandaan? Verward

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:46

ingespoten met wat? een naald of iets? dan kan daar toch bloed vandaan komen? idd de vraag van het bloed, zwaar dom dat ze zoveel aandacht trekken, lijkt nartuurlijk alsof ze zelfs onschuldig zijn, maar ze komen er toch wel achter, ik ga nu t nieuws kijken

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:51

ze hebebn toch n spuit gevonden in de kamer daar

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:54

We kunnen hier wel allereli dingen verzinnen, maar dat heeft weinig zin. Ik heb net naar een special van een uur zitten kijken, met een journalist, een advokaat, een politiewoordvoerder, een man waarvan ik de functie niet weet en een kinderpsycholoog en de nieuwsdame als moderator.
Wat heel duidelijk is, is dat de engelse pers hetzelfde standpunt heeft ingenomen als in de eerste dagen :"de politie is stom", want ze nemen aan omdat ze niets zeggen dat ze ook niets weten.
De journalist wees erop dat een van de fouten die de portugese politie maakt is niet genoeg informeren en dat daarom journalisten gaan speculeren.
Verder is duidelijk dat bijna alles waar de pers mee gevoed wordt op dit moment van familie van Kate komt.
Er werd ook gezegd dat het feit dat ze verdachte is niet meteen wil zeggen dat ze dus ook schuldige is,
er werd genoemd dat hun (McCanns) macht enorm is, een ander kan niet zomaar naar de Paus alsof je naar de markt gaat, etc, ze staan ook versteld van het feit dat ze alles zo strategisch hebben kunnen doen (dat red een "normale"ouder niet).
Verder wees de kinderpsycholoog erop dat de mediacampagne wel een positieve invloed heeft op eventueel volgende campagnes. En dat kinderen wel ingelicht kunnen worden over de zaak, maar niet op een beschuldigende manier en dat ze eigenlijk alleen bang van "slechte mensen zijn als hun eigen ouders daar geen barrière tussen vormen, ze niet in bescherming nemen."end at er niet gezegd moet worden dat Kate haar kind heeft gedood, want dat weet men immers niet, maar dat er onderzocht wordt wat er precies gebeurd is.

En dan zijn we ook bij de kern van het hele gebeuren, vandaag was ook niet meer dan weer een stap in het onderzoek.

Er is een vrouw binnen gegaan, waarvan ze niet weten of die getuigen is of wat anders. Gerry is nog niet buiten.
Verhoringen van meer dan 4 uur mogen niet meer na 15 september. Dat is het enige nieuwe wat er te melden is.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-09-07 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:55

nu is er net op het nieuws geweest dat kate mcann zelf heeft gezegd te willen praten maar in ruil daarvoor niet langer dan 2 jaar celstraf wil hebben

volgens mij blazen de media hier het een beetje op om een verhaal te hebben

ik weet zelf ook niet zo heel erg goed meer wat ik er van moet denken

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:58

dat is waar lusitana wat je hier vooral in het nieuws ziet zijn de familieleden en vrienden van de mcann's

niks geen echte feiten van een politiewoordvoerder

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:59

Ja, al het nieuws komt bij de familie van Kate vandaan.
Vergeet niet dat Kate goede rechtsbijstand krijgt en precies weet wat haar rechten zijn.
En dat zijn er op dit moment nog heel veel.
Overigens, als er sprake is van verwaarlozing is er een heel ander proces dan bij actief kwaaddoen. Wellicht is ze daarvan ook op de hoogte.

Het kan zijn dat er onderhandeld is over straffen, dat is niet ongewoon, maar het is wel ongewoon dat zulke dingen via via naar buiten komen.
Officieel is er niks bekend.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:04

Een ander punt dat naar voren kwam, en waar ik nooit aan gedacht heb, is dat er met een tolk gewerkt wordt. Daardoor kunnen er fouten, zeker na 11 uur verhoren, door vermoeidheid, in de interpretatie van wat er gezegd wordt, gemaakt worden, naar twee kanten toen. Hij zei ook dat sommige dingen soms woord voor woord vertaald moeten worden, dat het op zich al erg vermoeiend kan zien via een tolk te moeten praten.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:05

ik zit het allemaal weer met verbazing te lezen en dan doel ik vooral op de media

dus deze dame gaat maar uit van de berichtgevingen van lusitana en wil haar daarvoor bedanken omdat ze de moeite neemt om het allemaal te vertalen OK dan!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:08

ik kijk nu naar bbc en daar is een familie vriend die nu idd uitbrengt dat haar een deal is aangeboden

rare manier dit

en nu alweer
een achteroom die een verklaring geeft hoe zulke goede ouders het zijn en dat ze dit nooit hebben kunnen doen

allemachtig wat gaat die media langs elkaar heen en wat worden er veel dingen anders gebrachjt door de verschillende media

heb het idee dat de engelse media er niet echt aan wil dat er waarschijnlijk toch echt een reden is waarom de ouders verdacht worden

krijg nu echt het idee dat de engelse media de portugese politie beschuldigt van leugens
(ben na diana niet echt weg van de engelse pers maar goed )

ik wacht rustig af op een officiele politie verklaring van engelse of portugese kant

ben idd ook blij dat de sporen onderzoeken in engeland zijn gedaan

idd lusitana , dank voor de moeite van het vertalen

(had nooit verwacht dat zo'n zaak mij toch zo zou kunnen grijpen )

btw lusitana heb jij bbc daar ?
Laatst bijgewerkt door Zappa op 07-09-07 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:09

ik kijk nu naar bbc en daar is een familie vriend die nu idd uitbrengt dat haar een deal is aangeboden

ben benieuwd wat voor een deal

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:11

waarschijnlijk strafvermindering als ze het toegeeft, word weer een heel drama over gemaakt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:11

als zij bekend dat ze idd madeleine heeft gedood (per ongeluk) dan zal haar niet meer dan 2 jaar cel worden gegeven

ik geloof dat de aanklacht dan zal zijn verwaarlozing
maar correct me i'f i'm wrong

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:12

Ik snap eigelijk niet dat mensen blind staren op goeie moeder, als dat was zouden er geen moordenaars zijn, wat denken mensen dat degene die tot zoiets in staat is marginaal uitschot is. In tegendeel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:13

2 jaar als ze bekent? De straffen zijn nog idioter in Portugal dan in Nederland

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:14

dat is waar faye maar dan weten we in ieder geval wat er met het arme meisje gebeurd is en kan het mss toch nog waardig begraven of gecremeerd worden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:16

faye schreef:

ja maar met deal he, dan straffen ze vaak papa nog erger

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:20

zydeco schreef:
en nu alweer
een achteroom die een verklaring geeft hoe zulke goede ouders het zijn en dat ze dit nooit hebben kunnen doen

En dat is juist het gevaar bij zulke zaken. Als er zoiets in het spel is, hoor je de buren maar heel zelden zeggen "ja, ik had het wel verwacht. Het was zo'n vreemd onvriendelijk type met enge vrienden.." Hoe vaak hoor je niet: "Dit had ik ècht nooit verwacht hoor..zo'n vriendelijk sociaal persoon, altijd hulpvaardig, nee die kan het niet gedaan hebben."

Zaak krijgt nu iig een zeer nare wending.
àls ze bekend krijgt ze dan misschien maar 2 jaar cel, maar wel levenslange beoordeling door de wereld. De halve wereld kent haar gezicht nu, ze zal niet meer op straat kunnen lopen zonder dat iemand wijst "kijk, daar is die vrouw die de halve wereld uitbuitte voor een valse ontvoeringszaak".
Dus deal of geen deal, ze heeft enorm veel op het spel te zetten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:22

faye schreef:

Daar is officieel niks over bekend, dit komt bij familie vandaan. Ik heb nog nooit stafvermindering meegemaakt. Maar, als moord niet bewezen kan worden, kan ze daar ook niet voor gestraft, dat is een ding dat zeker is.
Bij de zaak Leonie, waar onlangs door een van de inspecteurs ter nagedachtenis een boek over geschreven is, is de moeder ook nog jankend op TV geweest of de ontvoerder aub haar kind terug wilde geven, zijn er vermist posters opgehangen etc en (niet veel) later bleek dat moeder en diens broer (die sex met elkaar hadden) haar vermoorde en in stukken gehakt hadden en laten verdwijnen. Er is dus geen lijk, toch zijn ze elk veroordeeld voor 25 jaar, wat wel aangevochten wordt omdat er dus geen lijk is, maar voorlopig zitten ze al vier jaar vast en is het niet gelukt om er ook maar een dag af te krijgen.
Dit even vanwege het straffen in Portugal en dood van kind zonder lijk. (Wel bloed gevonden, en niet zo'n beetje ook).

Oh er werd ook nog subtiel gegrapt dat alle vermiste Britse kinderen natuurlijk dezelfde dag nog teruggevonden werden....

Ik heb geen kabel of schotel, dus alleen de vier nationale zenders, waarvan twee niet commercieel zijn.

Ik wil nog eens benadrukken dat ze dus nog met ONDERZOEK bezig zijn, niet met veroordeling, dus straffen is nog helemaal niet aan bod, eigenlijk. Daar kunnen we (en ook de familie van Kate) dus niet op vooruit lopen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:19

Lusitana schreef:
Ik wil nog eens benadrukken dat ze dus nog met ONDERZOEK bezig zijn, niet met veroordeling, dus straffen is nog helemaal niet aan bod, eigenlijk. Daar kunnen we (en ook de familie van Kate) dus niet op vooruit lopen.

Dat klopt.
Maar zelf vind ik het een "stinkende" zaak. Hoe dan ook , maar volgens mij hebben de ouders (of in ieder geval 1) er mee te maken.
Mij lijkt het meer een samenzwering met die vrienden, ik geloof het echt niet op de een of andere manier dat ze onschuldig zijn.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 04:04

'Portugese politie biedt moeder Madeleine deal aan'
Uitgegeven: 7 september 2007 23:11
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 23:13

LONDEN - De Portugese politie zou Kate McCann een deal hebben aangeboden. Zij zou maar twee jaar de gevangenis in te hoeven als zij toegeeft dat zij haar verdwenen dochter Madeleine per ongeluk heeft gedood.
Novum

Dit meldde het Britse tv-station SKY NEWS vrijdagavond op gezag van een lid van de familie McCann. De politie zou geloven dat Madeleine per ongeluk is gedood.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 06:59

Vanochtend nog geen verder nieuws zag ik.
De ontwikkelingen gaan nu zo snel, ik ben benieuwd naar wat er dit weekend allemaal gaat gebeuren...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:47

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:49

Ik las nu opeens ook dat er bloedsporen van Maddie in het huisje gevonden zijn?
Ik dacht dat het van een man was en dat het bloed al veel ouder was?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt